REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Półroczne opóźnienie z oddaniem odcinka autostrady A2

fot. Newspress (autostrada)
fot. Newspress (autostrada)

REKLAMA

REKLAMA

Powodem opóźnień są problemy techniczne, które mogą uniemożliwić terminowe oddanie 20-sto kilometrowego odcinka autostrady A2 do użytku kierowców. W zamian drogowcy proponują inne rozwiązanie, jak twierdzą będzie ono lepsze od dotychczasowej drogi krajowej.

Problem z wytyczeniem środkowego odcinka autostrady A2 o długości 20 kilometrów między Łagowem i Torzymiem, może wpłynąć na termin oddania drogi. Koncesjonariusz drogi, spółka Autostrada Wielkopolska II, pierwotnie zakładała, że budowa zostanie ukończona w listopadzie 2011 roku.
Najprawdopodobniej w listopadzie do dyspozycji kierowców oddany zostanie tylko jeden pas jezdni w obu kierunkach. Przyczyną takiego rozwiązania są problemy techniczne, które uniemożliwiają eksploatacje całości.

REKLAMA

Zobacz również: Budowa kolejnego odcinka S3 rozpoczęta

REKLAMA

Jak tłumaczył prezes AWSA II, Andrzej Patalas, wykonawca będzie potrzebował kilku miesięcy na utwardzenie podłoża odcinka, gdyż znajdują się na nim duże ilości tzw. gruntów słabonośnych (nawet na głębokości powyżej 30m). Prac budowlanych nie można kontynuować, dopóki nasyp nie przestanie osiadać.

Jeżeli nawierzchnia autostrady nie zostanie wybetonowana przed wrześniem, kierowcy będą mogli z niej korzystać dopiero na wiosnę. Termin zostanie wydłużony z obawy przed zniszczeniem nowej powierzchni środkami chemicznymi używanymi zimą, a tym samym wykonawca straciłby gwarancję.

Koncesjonariusz nie może dopuścić do opóźnienia, gdyż zgodnie z umową koncesyjną najpóźniej do 20 maja 2012 roku, cały fragment autostrady z Nowego Tomyśla do Świecia musi zostać oddany. Zaś w listopadzie 2011 roku musi być zapewniona przejezdność drogi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Inwestor i Ministerstwo Infrastruktury, jak dotąd nie mówili nic o zamkniętym odcinku A2. Zdawali sobie jednak sprawę, że w listopadzie nie będą jeszcze gotowe stacje benzynowe, restauracje czy toalety, a także bramki do pobierania opłat, które zostaną uruchomione w maju.

Problem z A2 zszedł na dalszy plan, gdyż jak twierdzi GDDKiA w 2011 roku drogowcy planują oddać w sumie 355 km autostrad. Rząd czuwa by nie doszło do opóźnień, a planowane inwestycje (m.in. obwodnica Rzeszowska, Wrocławia, trzy śląskie fragmenty autostrady A1 oraz trasa z Grudziądza do Torunia) zostały ukończone w terminie. Na listopad i grudzień zaplanowano oddanie aż sześciu z dziesięciu odcinków. Żeby wszystko poszło zgodnie z planem wykonawcy będą kontynuować pracę możliwą do prowadzenia również zimą.

Zobacz również: Opłaty na A4 mogą spowodować zakorkowanie Opola

W sierpniu 2008 roku Ministerstwo Infrastruktury przyznało koncesję na budowę 106-cio kilometrowego odcinka A2 Autostradzie Wielkopolskiej II. Strabag AG i Kulczyk Holding są głównymi udziałowcami tej spółki. Z ramienia rządu za powstanie tej drogi odpowiedzialna jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Od maja 2012 r. opłaty pobierane od kierowców, za korzystanie z autostrady trafią do Krajowego Funduszu Drogowego. Wynagrodzenie ( dla AWSA) za udostępnienie drogi nie będzie zależne od natężenia ruchu.
Jest to największy projekt w Polsce, dotyczący budowy i eksploatacji autostrady A2, w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA