Nowy Volkswagen Polo 2017 – co się zmieniło i kiedy pojawi się w Polsce?
REKLAMA
REKLAMA
Nowy Volkswagen Polo 2017 – będzie bestsellerem?
Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Marki Volkswagen, podczas premiery VW Polo w Berlinie w swojej wypowiedzi nie pozostawił wątpliwości: „Polo to auto młode i świeże. Ma swój charakterystyczny design i najnowsze rozwiązania techniczne. Żaden inny model tej wielkości nie zapewnia pasażerom tak dużo miejsca. Dzięki temu nasze Polo jest i będzie numerem jeden wśród małych samochodów”.
REKLAMA
Polo jest jednym z najpopularniejszych małych kompaktowych samochodów na świecie – do tej pory sprzedano 14 milionów egzemplarzy, a uwzględniając wszystkie inne wersje bazujące na Polo, ponad 16 milionów.
Zobacz też: Nowy Volkswagen Golf 2017 – cennik
Nowy Volkswagen Polo 2017 – szósta generacja znacznie większa od piątej
Nadwozie modelu szóstej generacji przypomina wyglądem tę schodzącą z rynku, ale dzięki ciekawym detalom auto prezentuje się nowocześnie. Nowe Polo, dostępne jako model pięciodrzwiowy, jest w każdym wymiarze większe niż jego poprzednik. Jak zapewnia producent Polo VI ma więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów, a także ma znacznie większy bagażnik - jego pojemność wzrosła z 280 do 351 litrów.
Nowe Polo zostało także wyposażone w systemy wsparcia kierowcy oferowane do tej pory jedynie dla modeli Golf i Passat. Oprócz trzech tradycyjnych wersji wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline dostępne będą wersja specjalna Polo Beats (m.in. z systemem dźwiękowym o mocy 300 wat) oraz sportowa, topowa wersja Polo - GTI (z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM). Już podstawowa linia Trendline jest wyposażona seryjnie w światła do jazdy dziennej LED z funkcją Coming i Leaving Home, ogranicznik prędkości oraz w system monitorowania otoczenia Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego City oraz rozpoznawania pieszych.
Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7
Nowy Volkswagen Polo 2017 – nowe systemy wspomagania kierowcy
W ramach wyposażenia dodatkowego jest dostępny aktywny tempomat ACC, teraz działający jednak do prędkości 210 km/h. Nowością w Polo są asystent zmiany pasa ruchu Blind Spot z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego Rear Traffic Allert, częściowo automatyczny system Park Assist wspomagający wyjazd z miejsca parkingowego oraz funkcją awaryjnego hamowania podczas manewrowania autem. Ta ostatnia chroni automatycznie przed uszkodzeniami samochodu na parkingu. Na życzenie Polo można wyposażyć – i to także jest nowość - w bezkluczykowy system otwierania/ zamykania drzwi i uruchamiania silnika Keyless Access.
Ponadto do Polo – jako do pierwszego Volkswagena i pierwszego modelu koncernu Volkswagen w ogóle – jest dostępny wyświetlacz Active Info Display nowej generacji. Możliwość korzystania z cyfrowych wskaźników jest nowością w segmencie samochodów tej klasy. Polo zostało również wyposażone w systemy multimedialne najnowszej generacji z ekranami o przekątnej od 6,5 do 8,0 cali. Urządzenia te są pokryte szklaną płytą, tak jak w ekrany smartofonów.
Zobacz też: Nowy Volkswagen Areton 2017
Nowy Volkswagen Polo 2017 – w opcji adaptacyjne zawieszenie
W ofercie nowego Polo znalazło się łącznie 14 lakierów nadwozia, 12 rodzajów obręczy kół (w rozmiarach od 14 do 18 cali, niektóre lakierowane w kontrastowym kolorze) oraz 12 rodzajów tapicerek.
Ponadto auto może zostać wyposażone w pełni LED-owe reflektory, diodowe lampy tyle, czy automatyczną klimatyzację Air Care Climatronic z czujnikami wilgotności i słońca oraz z filtrem antyalergicznym. Dostępne są też bezprzewodowy system ładowania smartfonów (w opcji z indukcyjnym połączeniem z anteną zewnętrzną), zawieszenie Sport Select z regulowaną sztywnością amortyzatorów oraz największy dach panoramiczny, jaki według informacji producenta, jest oferowany do samochodów tej klasy.
Nowy Volkswagen Polo 2017 – kiedy rozpocznie się sprzedaż w Polsce?
Na 2017 rok przewidziano wprowadzenie nowego Polo na wielu rynkach w Europie. W Polsce przedsprzedaż rozpocznie się w czwartym kwartale bieżącego roku. Moc jednostek napędowych oferowanych w chwili rozpoczęcia sprzedaży sięga od 48 kW/65 KM do 110 kW/150 KM. Po raz pierwszy Polo będzie można kupić na niektórych rynkach z silnikiem zasilanym gazem ziemnym – będzie to nowo skonstruowany 1.0 TGI o mocy 66 kW/90 KM. Ponadto do wyboru będą cztery silniki benzynowe i dwa diesle, wszystkie wyposażane seryjnie w system Start-Stop oraz odzyskiwania energii hamowania. Silniki o mocy 70 kW i większej mogą współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.
Źródło: Volkswagen
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.