Debiut nowego Audi A5 w Polsce!
REKLAMA
REKLAMA
Nowe Audi A5 jest już dostępne w polskich salonach. Na razie w wersji Coupe i Sportback, za to także w sportowych odmianach z serii S! Na kabriolet trzeba zaczekać do marca 2017 roku. Podstawowy egzemplarz Audi A5 można nabyć za 159 900 zł i to niezależnie od tego czy mowa jest o nadwoziu Coupe czy Sportback. Sportowa wersje S5 Coupe i S5 Sportback są znacznie mocniejsze, ale i droższe. Ich ceny rozpoczynają się 308 600 zł. Szczegółowy cennik znajduje się na końcu artykułu.
REKLAMA
Audi A5 - nadwozie
Nowe Audi A5 choć pozornie wydaje się być tylko lekko odświeżonym modelem, to w gruncie rzeczy jest zupełnie nową konstrukcję na tle swojego poprzednika. Zredukowana m.in masę pojazdu (o około 60 kg) oraz poprawiono współczynnik oporu powietrza. Teraz wynosi on zaledwie Cx=0,25 co plasuje ten A5 Coupe na czele w swoim segmencie aut! Dzięki inteligentnej mieszance materiałów i geometrycznej, lekkiej konstrukcji, inżynierowie byli w stanie zwiększyć o 40 procent (w porównaniu z modelem poprzednim) sztywność skrętną karoserii.
Zobacz też: Test Audi A3 Limousine - delikatny facelifting
Audi A5 - wnętrze
We wnętrzu zmiany jakie poczyniono w nowym A5 są zdecydowanie łatwiej zauważalne. Zupełnie nowa deska rozdzielcza, bardzo podobno do tej z najnowszego A4, została wyposażona m,.in. w Audi virtual cockpit. Ten 12,3-calowy ekran ciekłokrystaliczny może zastąpić klasyczne, analogowe zegary. Dzięki wysokiej rozdzielczości (1440 na 540 pixeli) może prezentować on wysokiej jakości grafikę. W połączeniu z nawigacją MMI Navigation plus (z monitorem o przekątnej 8,3-cala), który umieszczony został na konsoli środkowej, tworzy on centralną jednostkę informacyjną. Sercem terminala MMI jest okrągły regulator obrotowo-przyciskowy. Na jego powierzchni umieszczono dotykowy touchpad. Pole to służy do wprowadzania znaków, a także przetwarza złożone ruchy palców – kierowca może w ten sposób powiększać i pomniejszać mapy. Cała logika obsługi MMI przypomina logikę obsługi współczesnego smartfona, umożliwiając m.in. inteligentne wyszukiwanie dowolnych fraz tekstu. Nowy system sterowania naturalnym głosem przetwarza też polecenia z języka potocznego - na przykład: „Chcę zadzwonić do Piotra.”
Zwiększony z 2 751 mm do 2 764 mm rozstaw osi przełożył się na zwiększoną przestronność kabiny oraz powiększenie pojemności bagażnika do 465 l (z 455 l). Tylna kanapa może być dzielona w stosunku 40:20:40, a dzięki dźwigni w bagażniku można ją łatwo składać i rozkładać. Na życzenie klienta, dla dwudrzwiowego Coupé, Audi dostarczyć może układ sterowania gestami, umożliwiający otwieranie pokrywy bagażnika ruchem stopy. Opcjonalny hak holowniczy wysuwa się elektrycznie po naciśnięciu przycisku.
Audi A5 - silniki
Gama jednostek napędowych nowego Audi A5 początkowo obejmować będzie pięć silników, wśród których znajdują się dwie jednostki TFSI i trzy jednostki TDI. Ich moc wzrosła na tle poprzedników i mieści się w przedziale od 110 kW (150 KM) do 200 kW (286 KM). W porównaniu do modelu poprzedniego, moc zwiększyła się nawet o 17 procent, a spalanie spadło nawet o 22 procent. Wszystkie jednostki, a zwłaszcza dwa sześciocylindrowe silniki 3.0 TDI, mają łączyć wysoką wydajność z dużą mocą i wysoką kulturą pracy.
Zobacz też: Wzmocnione Audi TT RS - aż 400 KM!
Najmocniejsza w gamie Audi A4 sersja S5, napędzana jest przez motor 3.0 TFSI. Turbodoładowany silnik V6 może pochwalić się sportowymi osiągami, ale też i wysoką efektywnością. Z pojemności skokowej 2995 cm3 sześciocylindrowy motor „wyciska” moc 354 KM czyli o 21 KM większą niż wcześniejsza wersja modelu. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje wersji S5 tylko 4,7 sekundy, a średnie spalanie wg producenta wynosi 7,3 litra benzyny na 100 km.
Audi A5 - podwozie
Wyraźne zmiany zaszły także w podwoziu nowego Audi A5. Wprowadzono m.in. elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Jego działanie uzależnione jest od prędkości pojazdu w danej chwili. Opcjonalnie na pokładzie Audi A5 znaleźć się może dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie dostosowuje się do prędkości i kąta skrętu. Na wyposażeniu nowego Audi A5 są także amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia.
Zobacz też: Test Audi RS6 Performance
Audi A5 - systemy wsparcia kierowcy
Audi A5, jak każde nowożytne auto tej marki zostało wyposażone w szereg nowoczesnych systemów wspomagających pracę kierowcy. Wśród nich znalazł się m.in. aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, która odciąża kierowcę w trakcie jazdy w korkach (auto samoczynnie rozpędza się i zwalania w trakcie jazdy w korku) oraz szereg asystentów jazdy w tym asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu, ostrzeżenie przed wysiadaniem, asystent manewru omijania, asystent skręcania oraz systemy ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense.
Audi A5 - polski cennik
Wersja | silnik | skrzynia biegów | nadwozie | |
2017 | 1.4 (150 KM) TFSI | Automatyczna-7 S tronic | Coupe | 159 900 zł |
2017 | 2.0 (190 KM) TFSI | Manualna-6 | Coupe | 167 800 zł |
2017 | 2.0 (190 KM) TFSI | Automatyczna-7 S tronic | Coupe | 167 800 zł |
2017 | 2.0 (252 KM) TFSI | Automatyczna-7 S tronic | Coupe | 191 600 zł |
quattro 2017 | 2.0 (252 KM) TFSI | Automatyczna-7 S tronic | Coupe | 201 600 zł |
2017 | 2.0 (190 KM) TDI | Manualna-6 | Coupe | 177 700 zł |
2017 | 2.0 (190 KM) TDI | Automatyczna-7 S tronic | Coupe | 187 200 zł |
quattro 2017 | 2.0 (190 KM) TDI | Automatyczna-7 S tronic | Coupe | 197 200 zł |
2017 | 3.0 (218 KM) TDI | Automatyczna-7 S tronic | Coupe | 220 000 zł |
quattro 2017 | 3.0 (218 KM) TDI | Automatyczna-7 S tronic | Coupe | 230 000 zł |
quattro 2017 | 3.0 (286 KM) TDI | Automatyczna-8 tiptronic | Coupe | 263 000 zł |
Sport 2017 | 1.4 (150 KM) TFSI | Automatyczna-7 S tronic | Coupe | 168 900 zł |
Sport 2017 | 2.0 (190 KM) TFSI | Manualna-6 | Coupe | 176 800 zł |
Sport 2017 | 2.0 (190 KM) TFSI | Automatyczna-7 S tronic | Coupe | 186 300 zł |
Sport 2017 | 2.0 (252 KM) TFSI | Automatyczna-7 S tronic | Coupe | 200 600 zł |
Sport quattro 2017 | 2.0 (252 KM) TFSI | Automatyczna-7 S tronic | Coupe | 210 600 zł |
Sport 2017 | 2.0 (190 KM) TDI | Manualna-6 | Coupe | 186 700 zł |
Sport 2017 | 2.0 (190 KM) TDI | Automatyczna-7 S tronic | Coupe | 196 200 zł |
Sport quattro 2017 | 2.0 (190 KM) TDI | Automatyczna-7 S tronic | Coupe | 206 200 zł |
Sport 2017 | 3.0 (218 KM) TDI | Automatyczna-7 S tronic | Coupe | 229 000 zł |
Sport quattro 2017 | 3.0 (218 KM) TDI | Automatyczna-7 S tronic | Coupe | 239 000 zł |
Sport quattro 2017 | 3.0 (286 KM) TDI | Automatyczna-8 tiptronic | Coupe | 272 000 zł |
S5 quattro 2017 | 3.0 (354 KM) TFSI | Automatyczna-8 tiptronic | Coupe | 308 600 zł |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.