REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Audi A5 Coupe II
Audi A5 Coupe II
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi przedstawiło polskie ceny modelu A4 i S5. Okazuje się, że to luksusowe coupe niemieckiej marki można mieć za niecałe 160 tys. zł. Czy charakteryzuje się nowy model na tle swojego poprzednika?

Nowe Audi A5 jest już dostępne w polskich salonach. Na razie w wersji Coupe i Sportback, za to także w sportowych odmianach z serii S! Na kabriolet trzeba zaczekać do marca 2017 roku. Podstawowy egzemplarz Audi A5 można nabyć za 159 900 zł i to niezależnie od tego czy mowa jest o nadwoziu Coupe czy Sportback. Sportowa wersje S5 Coupe i S5 Sportback są znacznie mocniejsze, ale i droższe. Ich ceny rozpoczynają się 308 600 zł. Szczegółowy cennik znajduje się na końcu artykułu.

REKLAMA

REKLAMA

Audi A5 - nadwozie

Nowe Audi A5 choć pozornie wydaje się być tylko lekko odświeżonym modelem, to w gruncie rzeczy jest zupełnie nową konstrukcję na tle swojego poprzednika. Zredukowana m.in masę pojazdu (o około 60 kg) oraz poprawiono współczynnik oporu powietrza. Teraz wynosi on zaledwie Cx=0,25 co plasuje ten A5 Coupe na czele w swoim segmencie aut! Dzięki inteligentnej mieszance materiałów i geometrycznej, lekkiej konstrukcji, inżynierowie byli w stanie zwiększyć o 40 procent (w porównaniu z modelem poprzednim) sztywność skrętną karoserii. 

Audi A5 Coupe II

Audi

Zobacz też: Test Audi A3 Limousine - delikatny facelifting

Audi A5 - wnętrze

We wnętrzu zmiany jakie poczyniono w nowym A5 są zdecydowanie łatwiej zauważalne. Zupełnie nowa deska rozdzielcza, bardzo podobno do tej z najnowszego A4, została wyposażona m,.in. w Audi virtual cockpit. Ten 12,3-calowy ekran ciekłokrystaliczny może zastąpić klasyczne, analogowe zegary. Dzięki wysokiej rozdzielczości (1440 na 540 pixeli) może prezentować on wysokiej jakości grafikę. W połączeniu z nawigacją MMI Navigation plus (z monitorem o przekątnej 8,3-cala), który umieszczony został na konsoli środkowej, tworzy on centralną jednostkę informacyjną. Sercem terminala MMI jest okrągły regulator obrotowo-przyciskowy. Na jego powierzchni umieszczono dotykowy touchpad. Pole to służy do wprowadzania znaków, a także przetwarza złożone ruchy palców – kierowca może w ten sposób powiększać i pomniejszać mapy. Cała logika obsługi MMI przypomina logikę obsługi współczesnego smartfona, umożliwiając m.in. inteligentne wyszukiwanie dowolnych fraz tekstu. Nowy system sterowania naturalnym głosem przetwarza też polecenia z języka potocznego - na przykład: „Chcę zadzwonić do Piotra.”

REKLAMA

Wnętrze Audi A5 Coupe II przypomina to z A4.

Audi

Zwiększony z 2 751 mm do 2 764 mm rozstaw osi przełożył się na zwiększoną przestronność kabiny oraz powiększenie pojemności bagażnika do 465 l (z 455 l). Tylna kanapa może być dzielona w stosunku 40:20:40, a dzięki dźwigni w bagażniku można ją łatwo składać i rozkładać. Na życzenie klienta, dla dwudrzwiowego Coupé, Audi dostarczyć może układ sterowania gestami, umożliwiający otwieranie pokrywy bagażnika ruchem stopy. Opcjonalny hak holowniczy wysuwa się elektrycznie po naciśnięciu przycisku. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi A5 - silniki

Gama jednostek napędowych nowego Audi A5 początkowo obejmować będzie  pięć silników, wśród których znajdują się dwie jednostki TFSI i trzy jednostki TDI. Ich moc wzrosła na tle poprzedników i mieści się w przedziale od 110 kW (150 KM) do 200 kW (286 KM). W porównaniu do modelu poprzedniego, moc zwiększyła się nawet o 17 procent, a spalanie spadło nawet o 22 procent. Wszystkie jednostki, a zwłaszcza dwa sześciocylindrowe silniki 3.0 TDI, mają łączyć wysoką wydajność z dużą mocą i wysoką kulturą pracy.

Zobacz też: Wzmocnione Audi TT RS - aż 400 KM!

Najmocniejsza w gamie Audi A4 sersja S5, napędzana jest przez motor 3.0 TFSI. Turbodoładowany silnik V6 może pochwalić się sportowymi osiągami, ale też i wysoką efektywnością. Z pojemności skokowej 2995 cm3 sześciocylindrowy motor „wyciska” moc 354 KM czyli o 21 KM większą niż wcześniejsza wersja modelu. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje wersji S5 tylko 4,7 sekundy, a średnie spalanie wg producenta wynosi 7,3 litra benzyny na 100 km.

Audi A5 - podwozie

Wyraźne zmiany zaszły także w podwoziu nowego Audi A5. Wprowadzono m.in. elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Jego działanie uzależnione jest od prędkości pojazdu w danej chwili. Opcjonalnie na pokładzie Audi A5 znaleźć się może dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie dostosowuje się do prędkości i kąta skrętu. Na wyposażeniu nowego Audi A5 są także amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia.

Zobacz też: Test Audi RS6 Performance

Audi A5 - systemy wsparcia kierowcy

Audi A5, jak każde nowożytne auto tej marki zostało wyposażone w szereg nowoczesnych systemów wspomagających pracę kierowcy. Wśród nich znalazł się m.in. aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, która odciąża kierowcę w trakcie jazdy w korkach (auto samoczynnie rozpędza się i zwalania w trakcie jazdy w korku) oraz szereg asystentów jazdy w tym asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu, ostrzeżenie przed wysiadaniem, asystent manewru omijania, asystent skręcania oraz systemy ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense. 

Audi A5 - polski cennik

Wersjasilnikskrzynia biegównadwozie
20171.4 (150 KM) TFSIAutomatyczna-7 S tronicCoupe159 900 zł
20172.0 (190 KM) TFSIManualna-6Coupe167 800 zł
20172.0 (190 KM) TFSIAutomatyczna-7 S tronicCoupe167 800 zł
20172.0 (252 KM) TFSIAutomatyczna-7 S tronicCoupe191 600 zł
quattro 20172.0 (252 KM) TFSIAutomatyczna-7 S tronicCoupe201 600 zł
20172.0 (190 KM) TDIManualna-6Coupe177 700 zł
20172.0 (190 KM) TDIAutomatyczna-7 S tronicCoupe187 200 zł
quattro 20172.0 (190 KM) TDIAutomatyczna-7 S tronicCoupe197 200 zł
20173.0 (218 KM) TDIAutomatyczna-7 S tronicCoupe220 000 zł
quattro 20173.0 (218 KM) TDIAutomatyczna-7 S tronicCoupe230 000 zł
quattro 20173.0 (286 KM) TDIAutomatyczna-8 tiptronicCoupe263 000 zł
Sport 20171.4 (150 KM) TFSIAutomatyczna-7 S tronicCoupe168 900 zł
Sport 20172.0 (190 KM) TFSIManualna-6Coupe176 800 zł
Sport 20172.0 (190 KM) TFSIAutomatyczna-7 S tronicCoupe186 300 zł
Sport 20172.0 (252 KM) TFSIAutomatyczna-7 S tronicCoupe200 600 zł
Sport quattro 20172.0 (252 KM) TFSIAutomatyczna-7 S tronicCoupe210 600 zł
Sport 20172.0 (190 KM) TDIManualna-6Coupe186 700 zł
Sport 20172.0 (190 KM) TDIAutomatyczna-7 S tronicCoupe196 200 zł
Sport quattro 20172.0 (190 KM) TDIAutomatyczna-7 S tronicCoupe206 200 zł
Sport 20173.0 (218 KM) TDIAutomatyczna-7 S tronicCoupe229 000 zł
Sport quattro 20173.0 (218 KM) TDIAutomatyczna-7 S tronicCoupe239 000 zł
Sport quattro 20173.0 (286 KM) TDIAutomatyczna-8 tiptronicCoupe272 000 zł
S5 quattro 20173.0 (354 KM) TFSIAutomatyczna-8 tiptronicCoupe308 600 zł

 

Audi A5 Coupe II
Audi
Audi A5 Coupe II
Audi
Audi A5 Coupe II
Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA