REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Audi A5 Coupe II
Audi A5 Coupe II
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi przedstawiło polskie ceny modelu A4 i S5. Okazuje się, że to luksusowe coupe niemieckiej marki można mieć za niecałe 160 tys. zł. Czy charakteryzuje się nowy model na tle swojego poprzednika?

Nowe Audi A5 jest już dostępne w polskich salonach. Na razie w wersji Coupe i Sportback, za to także w sportowych odmianach z serii S! Na kabriolet trzeba zaczekać do marca 2017 roku. Podstawowy egzemplarz Audi A5 można nabyć za 159 900 zł i to niezależnie od tego czy mowa jest o nadwoziu Coupe czy Sportback. Sportowa wersje S5 Coupe i S5 Sportback są znacznie mocniejsze, ale i droższe. Ich ceny rozpoczynają się 308 600 zł. Szczegółowy cennik znajduje się na końcu artykułu.

REKLAMA

Audi A5 - nadwozie

Nowe Audi A5 choć pozornie wydaje się być tylko lekko odświeżonym modelem, to w gruncie rzeczy jest zupełnie nową konstrukcję na tle swojego poprzednika. Zredukowana m.in masę pojazdu (o około 60 kg) oraz poprawiono współczynnik oporu powietrza. Teraz wynosi on zaledwie Cx=0,25 co plasuje ten A5 Coupe na czele w swoim segmencie aut! Dzięki inteligentnej mieszance materiałów i geometrycznej, lekkiej konstrukcji, inżynierowie byli w stanie zwiększyć o 40 procent (w porównaniu z modelem poprzednim) sztywność skrętną karoserii. 

Audi A5 Coupe II

Audi A5 Coupe II

Audi

Audi

Zobacz też: Test Audi A3 Limousine - delikatny facelifting

Audi A5 - wnętrze

We wnętrzu zmiany jakie poczyniono w nowym A5 są zdecydowanie łatwiej zauważalne. Zupełnie nowa deska rozdzielcza, bardzo podobno do tej z najnowszego A4, została wyposażona m,.in. w Audi virtual cockpit. Ten 12,3-calowy ekran ciekłokrystaliczny może zastąpić klasyczne, analogowe zegary. Dzięki wysokiej rozdzielczości (1440 na 540 pixeli) może prezentować on wysokiej jakości grafikę. W połączeniu z nawigacją MMI Navigation plus (z monitorem o przekątnej 8,3-cala), który umieszczony został na konsoli środkowej, tworzy on centralną jednostkę informacyjną. Sercem terminala MMI jest okrągły regulator obrotowo-przyciskowy. Na jego powierzchni umieszczono dotykowy touchpad. Pole to służy do wprowadzania znaków, a także przetwarza złożone ruchy palców – kierowca może w ten sposób powiększać i pomniejszać mapy. Cała logika obsługi MMI przypomina logikę obsługi współczesnego smartfona, umożliwiając m.in. inteligentne wyszukiwanie dowolnych fraz tekstu. Nowy system sterowania naturalnym głosem przetwarza też polecenia z języka potocznego - na przykład: „Chcę zadzwonić do Piotra.”

Audi A5 Coupe II

Wnętrze Audi A5 Coupe II przypomina to z A4.

Audi

Audi

Zwiększony z 2 751 mm do 2 764 mm rozstaw osi przełożył się na zwiększoną przestronność kabiny oraz powiększenie pojemności bagażnika do 465 l (z 455 l). Tylna kanapa może być dzielona w stosunku 40:20:40, a dzięki dźwigni w bagażniku można ją łatwo składać i rozkładać. Na życzenie klienta, dla dwudrzwiowego Coupé, Audi dostarczyć może układ sterowania gestami, umożliwiający otwieranie pokrywy bagażnika ruchem stopy. Opcjonalny hak holowniczy wysuwa się elektrycznie po naciśnięciu przycisku. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi A5 - silniki

Gama jednostek napędowych nowego Audi A5 początkowo obejmować będzie  pięć silników, wśród których znajdują się dwie jednostki TFSI i trzy jednostki TDI. Ich moc wzrosła na tle poprzedników i mieści się w przedziale od 110 kW (150 KM) do 200 kW (286 KM). W porównaniu do modelu poprzedniego, moc zwiększyła się nawet o 17 procent, a spalanie spadło nawet o 22 procent. Wszystkie jednostki, a zwłaszcza dwa sześciocylindrowe silniki 3.0 TDI, mają łączyć wysoką wydajność z dużą mocą i wysoką kulturą pracy.

Zobacz też: Wzmocnione Audi TT RS - aż 400 KM!

Najmocniejsza w gamie Audi A4 sersja S5, napędzana jest przez motor 3.0 TFSI. Turbodoładowany silnik V6 może pochwalić się sportowymi osiągami, ale też i wysoką efektywnością. Z pojemności skokowej 2995 cm3 sześciocylindrowy motor „wyciska” moc 354 KM czyli o 21 KM większą niż wcześniejsza wersja modelu. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje wersji S5 tylko 4,7 sekundy, a średnie spalanie wg producenta wynosi 7,3 litra benzyny na 100 km.

Audi A5 - podwozie

Wyraźne zmiany zaszły także w podwoziu nowego Audi A5. Wprowadzono m.in. elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Jego działanie uzależnione jest od prędkości pojazdu w danej chwili. Opcjonalnie na pokładzie Audi A5 znaleźć się może dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie dostosowuje się do prędkości i kąta skrętu. Na wyposażeniu nowego Audi A5 są także amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia.

Zobacz też: Test Audi RS6 Performance

Audi A5 - systemy wsparcia kierowcy

Audi A5, jak każde nowożytne auto tej marki zostało wyposażone w szereg nowoczesnych systemów wspomagających pracę kierowcy. Wśród nich znalazł się m.in. aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, która odciąża kierowcę w trakcie jazdy w korkach (auto samoczynnie rozpędza się i zwalania w trakcie jazdy w korku) oraz szereg asystentów jazdy w tym asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu, ostrzeżenie przed wysiadaniem, asystent manewru omijania, asystent skręcania oraz systemy ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense. 

Audi A5 - polski cennik

Wersja silnik skrzynia biegów nadwozie
2017

1.4 (150 KM) TFSI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

159 900 zł

2017

2.0 (190 KM) TFSI

Manualna-6

Coupe

167 800 zł

2017

2.0 (190 KM) TFSI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

167 800 zł

2017

2.0 (252 KM) TFSI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

191 600 zł

quattro 2017

2.0 (252 KM) TFSI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

201 600 zł

2017

2.0 (190 KM) TDI

Manualna-6

Coupe

177 700 zł

2017

2.0 (190 KM) TDI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

187 200 zł

quattro 2017

2.0 (190 KM) TDI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

197 200 zł

2017

3.0 (218 KM) TDI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

220 000 zł

quattro 2017

3.0 (218 KM) TDI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

230 000 zł

quattro 2017

3.0 (286 KM) TDI

Automatyczna-8 tiptronic

Coupe

263 000 zł

Sport 2017

1.4 (150 KM) TFSI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

168 900 zł

Sport 2017

2.0 (190 KM) TFSI

Manualna-6

Coupe

176 800 zł

Sport 2017

2.0 (190 KM) TFSI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

186 300 zł

Sport 2017

2.0 (252 KM) TFSI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

200 600 zł

Sport quattro 2017

2.0 (252 KM) TFSI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

210 600 zł

Sport 2017

2.0 (190 KM) TDI

Manualna-6

Coupe

186 700 zł

Sport 2017

2.0 (190 KM) TDI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

196 200 zł

Sport quattro 2017

2.0 (190 KM) TDI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

206 200 zł

Sport 2017

3.0 (218 KM) TDI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

229 000 zł

Sport quattro 2017

3.0 (218 KM) TDI

Automatyczna-7 S tronic

Coupe

239 000 zł

Bitmap http://www.samar.pl/images/Spacer.gif
Sport quattro 2017

3.0 (286 KM) TDI

Automatyczna-8 tiptronic

Coupe

272 000 zł

Bitmap http://www.samar.pl/images/Spacer.gif
S5 quattro 2017

3.0 (354 KM) TFSI

Automatyczna-8 tiptronic

Coupe

308 600 zł

Audi A5 Coupe II
Audi
Audi A5 Coupe II
Audi
Audi A5 Coupe II
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA