REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Mazda3 została zmodernizowana

Subskrybuj nas na Youtube
Mazda3 2017 facelifting
Mazda3 2017 facelifting
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Mazda3 w wersji na 2017 rok została poddana wyraźnym zmianom. Modyfikacje objęły zarówno wygląd nadwozia Mazdy3 jak i jej wnętrze. Pojawiło się nowe wyposażenie i ciekawe udogodnienia dla kierowcy.

Mazda3 2017 po faceliftingu

Mazda3, której pięciomilionowy egzemplarz zjechał z linii montażowych w kwietniu 2016 roku, poddana została licznym modyfikacjom zarówno w wersji hatchback, jak i sedan. Wśród najważniejszych wymienić należy delikatne zmiany stylistyki nadwozia oraz odmienione wnętrze. Ponadto, pojawienie się systemu G-Vectoring Control zwiastuje również rynkowy debiut nowego pakietu technologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS w gamie modelu Mazda3.

REKLAMA

Mazda3 została poddana faceliftingowi

Mazda

Mazda

Za sprawą urzekającej stylistyki nadwozia, opracowanej zgodnie z zasadami filozofii projektowej KODO – Dusza ruchu oraz dzięki wykorzystaniu technologii SKYACTIV obecna generacja lidera sprzedaży wśród wszystkich modeli Mazdy na świecie ustanowiła nowe standardy w swoim segmencie. Samochód ten zdobył uznanie nie tylko za odważną stylizację, najwyższą jakość wykonania oraz liczne innowacyjne rozwiązania technologiczne, ale także za wyjątkową precyzję i pewność prowadzenia. Projekt kabiny oferuje znacznie więcej, niż można by się spodziewać w tej klasie. Mazda3 2017 ma również silniki charakteryzujące się znakomitą wydajnością paliwową.

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Mazda3 w wersji na rok 2017 nadal wyróżnia się konstrukcją – stworzoną w oparciu o wytyczne strategii Jinba Ittai (jedność kierowcy z samochodem) i zasady filozofii absolutnego podporządkowania maszyny człowiekowi – oraz wielokrotnie nagradzanymi silnikami: benzynowymi i wysokoprężnym z rodziny SKYACTIV. Teraz model wzbogacono o szereg modyfikacji, które mają umożliwić mu utrzymanie się w czołówce segmentu.

Zmiany zewnętrzne Mazdy3

Z zewnątrz odświeżona Mazda3 będzie się wyróżniać przeprojektowanym przednim grillem, którego stylizacja dodatkowo potęguje wrażenie trójwymiarowości, nowymi ramkami świateł przeciwmgłowych, opcjonalnymi diodowymi reflektorami* oraz nowym wzorem 18-calowych obręczy ze stopu metali lekkich, które dostępne będą w dwóch wariantach wykończenia. Obie wersje nadwozia wzbogaciły się ponadto w nowe, bardziej opływowe klosze bocznych kierunkowskazów w lusterkach zewnętrznych, a odmiana hatchback dodatkowo może się teraz pochwalić zmodyfikowaną stylistyką tylnego zderzaka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Modyfikacje Mazda3 z roku 2017 są doskonale widoczne już na zewnątrz pojazdu.

Mazda

Mazda

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca

Paleta lakierów Mazdy3 w wersji na 2017 rok obejmować będzie 9 kolorów, wśród których pojawi się zupełnie nowy odcień Eternal Blue Mica oraz dwa kolory, które dotychczas nie były dostępne w modelu Mazda3, czyli Sonic Silver oraz Machine Grey Premium Metallic. Podobnie jak niezwykle popularny odcień Soul Red Metallic, powłoka Machine Grey Premium Metallic – nanoszona z wykorzystaniem unikalnej technologii lakierowania TAKUMINURI – posiada refleksyjną warstwę metalicznych opiłków, której grubość nie przekracza 2,5 mikrona.

Modyfikacje wnętrza Mazdy3

Modyfikacjom poddano również kabinę, gdzie, między innymi, poprawiono jakość materiałów, z jakich wykonano przyciski i ramki klamek w drzwiach oraz przeprojektowano wstawki dekoracyjne deski rozdzielczej. Konsola środkowa zyskała na funkcjonalności, bowiem zdecydowano się na wprowadzenie elektrycznie sterowanego hamulca postojowego. Co więcej, zmieniono stylistykę skórzanego przeszycia koła kierownicy, które można teraz doposażyć w system podgrzewania.

We wnętrzu nowej Mazdy3 pojawił się m.in. zmodyfikowany wyświetlacz HUD

Mazda

Mazda

Zobacz też: Mazda MX-5: World Car of the Year 2016 i świetne wyniki sprzedaży

Zmienił się również wyświetlacz head-up oraz zespół zegarów, dzięki czemu wszystkie wskazania i komunikaty są teraz jeszcze bardziej czytelne. Wyświetlacz przezierny oferuje pełną gamę kolorów i wyższą rozdzielczość oraz jest jaśniejszy, co znacznie ułatwia szybki odczyt danych. Udoskonalone wnętrze Mazdy3 dostępne teraz będzie z dwoma odmianami nowej, czarnej tapicerki materiałowej lub z obszyciami ze skóry naturalnej w kolorze czarnym lub białym*.

Paleta jednostek napędowych Mazdy3

REKLAMA

Obie wersje nadwoziowe udoskonalonej Mazdy3 w wersji na rok 2017 dostępne będą ze 105-konnym silnikiem wysokoprężnym SKYACTIV-D o pojemności 1,5 litra. Nabywca nowej Mazdy3 będzie mógł również wybrać jeden z trzech lekkich silników benzynowych SKYACTIV-G, tzn. 100-konną jednostkę o pojemności 1,5 litra lub dwie odmiany silnika dwulitrowego, generujące odpowiednio 120 lub 165 KM mocy.

Czyste, wydajne i wielokrotnie nagradzane silniki, które spełniają wymagania normy Euro 6, mogą zostać sprzężone z przekładnią ręczną SKYACTIV-MT lub automatyczną SKYACTIV‑Drive, przy czym obie skrzynie oferować będą po sześć przełożeń.

Aby poprawić dynamikę i precyzję reakcji silnika, zwiększyć kulturę jego pracy oraz zapewnić wyższy komfort prowadzenia, obie turbodoładowane jednostki SKYACTIV-D wykorzystują najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, takie jak system High-Precision DE Boost Control, który zwiększa ciśnienie doładowania, system Natural Sound Smoother, tłumiący charakterystyczny odgłos pracy silnika wysokoprężnego oraz system Natural Sound Frequency Control, który steruje fazami rozrządu i zapobiega falom ciśnienia, a tym samym nieprzyjemnym wibracjom.

Zobacz też: Dziesiąta generacja Hondy Civic

W nowej Maździe3 wprowadzono kolejne udoskonalenia mające na celu jeszcze skuteczniejsze wytłumienie kabiny. Dodatkowe materiały dźwiękochłonne pojawiły się w drzwiach, konsoli oraz tunelu przekładni, zoptymalizowano konstrukcję uszczelek, a przy tylnych poprzeczkach ramy zastosowano dodatkowe materiały, które mają zapobiegać przenoszeniu drgań do wnętrza przedziału pasażerskiego.

Zmiany w zawieszeniu Mazdy3

Modyfikacje objęły również konstrukcję kolumn MacPhersona z przodu oraz układu wielowahaczowego z tyłu. Udoskonalenia wprowadzone w układzie zawieszenia mają zapewniać jeszcze wyższy komfort jazdy, ograniczać poziom drgań i jednocześnie gwarantować utrzymanie znakomitych właściwości jezdnych i precyzji prowadzenia, z jakich słynie Mazda3.  W Maździe3 zadebiutuje również system G-Vectoring Control (GVC), jako pierwsza technologia z pakietu SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS. System GVC steruje momentem obrotowym silnika, optymalizując dociążenie poszczególnych kół. Wpływa to na poprawę właściwości trakcyjnych, zwiększenie poczucia pewności panowania nad pojazdem, a tym samym również na komfort i przyjemność z jazdy. 

Systemy bezpieczeństwa

Mazda3 wyposażona jest w pełną gamę zaawansowanych, innowacyjnych systemów bezpieczeństwa czynnego, w ramach pakietu technologii i-ACTIVSENSE, który opracowano w oparciu o zasady filozofii Proactive Safety. W rezultacie samochód oferuje najwyższy poziom ochrony czynnej, czego potwierdzeniem jest 5-gwiazdkowy wynik testów zderzeniowych Euro-NCAP.

Mazda3 z 2017 roku i jej nowy wyświetlacz HUD

Mazda

Mazda

Zobacz też: Nowa Toyota GT86 z silnikiem Mazdy?

Dzięki zastosowaniu nowej kamery zwiększono funkcjonalność pakietu technologii i-ACTIVSENSE, w skład którego wchodzą teraz takie rozwiązania jak zaawansowany system wspomagający hamowanie (Advanced SCBS), system inteligentnego wspomagania hamowania (SBS) oraz system rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR).Większa funkcjonalność systemu Advanced SCBS to, między innymi, umiejętność wykrywania pieszych, dalszy zasięg i szerszy kąt działania oraz możliwość pracy nawet przy prędkości 80 km/h. System SBS również pracuje teraz w większym zakresie i potrafi wyhamować pojazd nawet podczas jazdy z prędkością 160 km/h.

Źródło: materiały prasowe Mazda

Mazda3 2017 facelifting
Mazda
Mazda3 2017 facelifting
Mazda
Mazda3 2017 facelifting
Mazda
Mazda3 2017 facelifting
Mazda
Mazda3 2017 facelifting
Mazda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA