REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porsche wprowadza do oferty model 718 Cayman

Porsche 718 Cayman
Porsche 718 Cayman
porsche

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 718 Cayman trafiło do salonów. Będzie tańsze od wersji Boxster, a przy tym dysponować będzie identycznymi silnikami.

Zaledwie kilka tygodni po premierze roadstera 718 Boxster gamę nowej serii samochodów Porsche z umieszczonym centralnie silnikiem uzupełnia sportowe coupé 718 Cayman. Czwarta, zmodernizowana generacja modelu ma jeszcze bardziej wyraziste, atletyczne linie. Po raz pierwszy wersja z twardym dachem cenowo plasuje się poniżej odmiany otwartej – tak samo jak w przypadku modeli 911. W Polsce ceny nowego Porsche 718 Cayman startują od 224 510 złotych, a 718 Cayman S – od 318 620 złotych.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 718 Cayman korzysta z tych samych 4-cylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser co 718 Boxster. W rezultacie, po raz pierwszy, zarówno jednostki coupé, jak i roadstera legitymują się identyczną mocą. Bazowa wersja z pojemności 2 litrów osiąga 221 kW (300 KM). Model „S” przy pojemności 2,5 litra generuje 257 kW (350 KM). W porównaniu z poprzednikami w obu przypadkach oznacza to przyrost mocy o 18 kW (25 KM). Równocześnie średnie zużycie paliwa w europejskim cyklu pomiarowym (NEDC) spadło z 8,1 do 5,7 l/100 km.
Imponujący moment obrotowy nowych silników 718 Cayman zapewnia przyjemność z jazdy i zwinność nawet przy niskich obrotach. 2-litrowy silnik Porsche 718 Cayman osiąga 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+90 Nm) w szerokim przedziale 1950-4500 obr./min.

2,5-litrowa jednostka 718 Cayman S wyróżnia się turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek (VTG), dotychczas zarezerwowaną wyłącznie dla Porsche 911 Turbo. W „718” sprężarkę VTG po raz pierwszy dodatkowo wyposażono jednak w zawór wastegate. Silnik nowego modelu wytwarza 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+50 Nm) od 1900 do 4500 obr./min. Dla kierowcy oznacza to swobodę przyspieszania w całym zakresie obrotów.

Porsche 718 Cayman z przekładnią PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. 718 Cayman S na sprint od zera do „setki” potrzebuje 4,2 s i osiąga prędkość maksymalną 285 km/h.

REKLAMA

Zawieszenie

W zakresie dynamiki jazdy nowe modele 718 Cayman podążają śladami klasycznych samochodów Porsche 718 z silnikami umieszczonymi centralnie. Dzięki swojej wyjątkowej zwinności te historyczne auta sportowe z lat 50. i 60. wygrały szereg uznanych wyścigów, między innymi Targa Florio oraz Le Mans.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zupełnie nowe zestrojenie podwozia 718 Cayman pozwoliło na poprawienie sztywności bocznej i precyzji prowadzenia kół. Inżynierowie Porsche zastosowali sztywniejsze sprężyny i stabilizatory, odpowiednio zmodyfikowali też charakterystykę amortyzatorów. Układ kierowniczy – o 10% bardziej bezpośredni – zwiększa zwinność i radość z jazdy. Tylne obręcze, teraz o pół cala szersze, w połączeniu z przeprojektowanymi oponami zapewniają większy potencjał siły poprzecznej, a tym samym – większą stabilność w zakrętach.

Elementy dodatkowego wyposażenia z zakresu dynamiki jazdy, takie jak pakiet Sport Chrono i Porsche Torque Vectoring (PTV), pozwalają dodatkowo podkreślić sportowy charakter Porsche 718 Cayman. Kolejną opcją jest system PASM z obniżonym o 10 mm prześwitem, a dla modeli „S”, po raz pierwszy, dodatkowo przewidziano także sportowe zawieszenie PASM obniżone o 20 mm. Podobnie jak w przypadku wielu innych samochodów sportowych Porsche, ustawienia pakietu Sport Chrono można modyfikować za pomocą przełącznika na kierownicy. Poza poprzednimi trybami „Normal”, „Sport” i „Sport Plus” do wyboru jest również program „Individual”, który przywołuje zdefiniowane wcześniej, indywidualne parametry różnych systemów.

Z uwagi na większe możliwości dynamiczne samochodu w nowej generacji zastosowano wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu. 718 Cayman otrzymał hamulce stosowane wcześniej w modelu Cayman S, a 718 Cayman S korzysta z 4-tłoczkowych zacisków z Porsche 911 Carrera oraz o 6 mm grubszych tarcz.

Wygląd

Kompleksowo zmodernizowaną technologię odzwierciedla wyrazisty design nowego Porsche 718 Cayman. Napięte proporcje, szerokie wloty powietrza z przodu i po bokach oraz nisko poprowadzona linia maski podkreślają dodatkowy ładunek dynamiki. Przedni pas ma teraz ostrzejsze, bardziej muskularne rysy, a jego optyczną szerokość podkreślają smukłe lampy nad wlotami powietrza, odpowiadające za światła postojowe i kierunkowskazy. Zakres zmian uzupełnia zmieniony kształt biksenowych reflektorów z zintegrowanymi światłami dziennymi LED. Na życzenie dostępne są reflektory diodowe z czteropunktowymi światłami dziennymi.

Widziane z boku, nowe coupé zwraca uwagę mocno wyprofilowanymi błotnikami i progami. Zmodyfikowany tylny pas wygląda na znacznie szerszy – to zasługa ozdobnego, czarnego pasa z lśniącym wykończeniem i napisem „Porsche” pomiędzy lampami. Również same lampy zostały kompletnie przeprojektowane. Wyróżniają się trójwymiarowym designem i czteropunktowymi światłami hamowania, które zdają się swobodnie unosić wewnątrz kloszy.

Odnowione wnętrze i system PCM w standardzie

W kabinie zmiany są widoczne zarówno w przypadku 718 Cayman, jak i 718 Boxster. Nowa jest górna część deski rozdzielczej wraz z otworami wentylacyjnymi oraz sportowa kierownica wzorowana na tej z 918 Spyder. Lista wyposażenia wzbogaciła się o szerokie możliwości łączności w ramach nowego, montowanego seryjnie systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM). Standardem są tu również: przygotowanie do podłączenia telefonu komórkowego, interfejsy audio oraz 150-watowe nagłośnienie Sound Package Plus.

PCM można rozbudować o dodatkowe opcje, np. moduł Connect zawierający specjalne rozszerzenia dla smartfonów, takie jak port USB, interfejs Apple CarPlay oraz aplikację Porsche Car Connect. Kolejną opcją jest moduł nawigacji z obsługą głosową, która ułatwia wprowadzanie parametrów celu podróży. Przy wyborze modułu Connect Plus nawigację można rozszerzyć o informacje o ruchu drogowym dostarczane w czasie rzeczywistym. Kierowcy mają do dyspozycji również dodatkowe usługi na smartfony, w tym aplikacje Porsche Connect oraz Porsche Car Connect.

Modele 718 Cayman oraz 718 Cayman S można już zamawiać. Ich wprowadzenie na rynek europejski rozpoczyna się 24 września 2016 roku.

Źródło: materiały prasowe Porsche

Porsche 718 Cayman
porsche
Porsche 718 Cayman
porsche
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA