REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porsche wprowadza do oferty model 718 Cayman

Porsche 718 Cayman
Porsche 718 Cayman
porsche

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 718 Cayman trafiło do salonów. Będzie tańsze od wersji Boxster, a przy tym dysponować będzie identycznymi silnikami.

REKLAMA

Zaledwie kilka tygodni po premierze roadstera 718 Boxster gamę nowej serii samochodów Porsche z umieszczonym centralnie silnikiem uzupełnia sportowe coupé 718 Cayman. Czwarta, zmodernizowana generacja modelu ma jeszcze bardziej wyraziste, atletyczne linie. Po raz pierwszy wersja z twardym dachem cenowo plasuje się poniżej odmiany otwartej – tak samo jak w przypadku modeli 911. W Polsce ceny nowego Porsche 718 Cayman startują od 224 510 złotych, a 718 Cayman S – od 318 620 złotych.

REKLAMA

Porsche 718 Cayman korzysta z tych samych 4-cylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser co 718 Boxster. W rezultacie, po raz pierwszy, zarówno jednostki coupé, jak i roadstera legitymują się identyczną mocą. Bazowa wersja z pojemności 2 litrów osiąga 221 kW (300 KM). Model „S” przy pojemności 2,5 litra generuje 257 kW (350 KM). W porównaniu z poprzednikami w obu przypadkach oznacza to przyrost mocy o 18 kW (25 KM). Równocześnie średnie zużycie paliwa w europejskim cyklu pomiarowym (NEDC) spadło z 8,1 do 5,7 l/100 km.
Imponujący moment obrotowy nowych silników 718 Cayman zapewnia przyjemność z jazdy i zwinność nawet przy niskich obrotach. 2-litrowy silnik Porsche 718 Cayman osiąga 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+90 Nm) w szerokim przedziale 1950-4500 obr./min.

2,5-litrowa jednostka 718 Cayman S wyróżnia się turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek (VTG), dotychczas zarezerwowaną wyłącznie dla Porsche 911 Turbo. W „718” sprężarkę VTG po raz pierwszy dodatkowo wyposażono jednak w zawór wastegate. Silnik nowego modelu wytwarza 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+50 Nm) od 1900 do 4500 obr./min. Dla kierowcy oznacza to swobodę przyspieszania w całym zakresie obrotów.

Porsche 718 Cayman z przekładnią PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. 718 Cayman S na sprint od zera do „setki” potrzebuje 4,2 s i osiąga prędkość maksymalną 285 km/h.

Zawieszenie

REKLAMA

W zakresie dynamiki jazdy nowe modele 718 Cayman podążają śladami klasycznych samochodów Porsche 718 z silnikami umieszczonymi centralnie. Dzięki swojej wyjątkowej zwinności te historyczne auta sportowe z lat 50. i 60. wygrały szereg uznanych wyścigów, między innymi Targa Florio oraz Le Mans.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zupełnie nowe zestrojenie podwozia 718 Cayman pozwoliło na poprawienie sztywności bocznej i precyzji prowadzenia kół. Inżynierowie Porsche zastosowali sztywniejsze sprężyny i stabilizatory, odpowiednio zmodyfikowali też charakterystykę amortyzatorów. Układ kierowniczy – o 10% bardziej bezpośredni – zwiększa zwinność i radość z jazdy. Tylne obręcze, teraz o pół cala szersze, w połączeniu z przeprojektowanymi oponami zapewniają większy potencjał siły poprzecznej, a tym samym – większą stabilność w zakrętach.

Elementy dodatkowego wyposażenia z zakresu dynamiki jazdy, takie jak pakiet Sport Chrono i Porsche Torque Vectoring (PTV), pozwalają dodatkowo podkreślić sportowy charakter Porsche 718 Cayman. Kolejną opcją jest system PASM z obniżonym o 10 mm prześwitem, a dla modeli „S”, po raz pierwszy, dodatkowo przewidziano także sportowe zawieszenie PASM obniżone o 20 mm. Podobnie jak w przypadku wielu innych samochodów sportowych Porsche, ustawienia pakietu Sport Chrono można modyfikować za pomocą przełącznika na kierownicy. Poza poprzednimi trybami „Normal”, „Sport” i „Sport Plus” do wyboru jest również program „Individual”, który przywołuje zdefiniowane wcześniej, indywidualne parametry różnych systemów.

Z uwagi na większe możliwości dynamiczne samochodu w nowej generacji zastosowano wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu. 718 Cayman otrzymał hamulce stosowane wcześniej w modelu Cayman S, a 718 Cayman S korzysta z 4-tłoczkowych zacisków z Porsche 911 Carrera oraz o 6 mm grubszych tarcz.

Wygląd

Kompleksowo zmodernizowaną technologię odzwierciedla wyrazisty design nowego Porsche 718 Cayman. Napięte proporcje, szerokie wloty powietrza z przodu i po bokach oraz nisko poprowadzona linia maski podkreślają dodatkowy ładunek dynamiki. Przedni pas ma teraz ostrzejsze, bardziej muskularne rysy, a jego optyczną szerokość podkreślają smukłe lampy nad wlotami powietrza, odpowiadające za światła postojowe i kierunkowskazy. Zakres zmian uzupełnia zmieniony kształt biksenowych reflektorów z zintegrowanymi światłami dziennymi LED. Na życzenie dostępne są reflektory diodowe z czteropunktowymi światłami dziennymi.

Widziane z boku, nowe coupé zwraca uwagę mocno wyprofilowanymi błotnikami i progami. Zmodyfikowany tylny pas wygląda na znacznie szerszy – to zasługa ozdobnego, czarnego pasa z lśniącym wykończeniem i napisem „Porsche” pomiędzy lampami. Również same lampy zostały kompletnie przeprojektowane. Wyróżniają się trójwymiarowym designem i czteropunktowymi światłami hamowania, które zdają się swobodnie unosić wewnątrz kloszy.

Odnowione wnętrze i system PCM w standardzie

W kabinie zmiany są widoczne zarówno w przypadku 718 Cayman, jak i 718 Boxster. Nowa jest górna część deski rozdzielczej wraz z otworami wentylacyjnymi oraz sportowa kierownica wzorowana na tej z 918 Spyder. Lista wyposażenia wzbogaciła się o szerokie możliwości łączności w ramach nowego, montowanego seryjnie systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM). Standardem są tu również: przygotowanie do podłączenia telefonu komórkowego, interfejsy audio oraz 150-watowe nagłośnienie Sound Package Plus.

PCM można rozbudować o dodatkowe opcje, np. moduł Connect zawierający specjalne rozszerzenia dla smartfonów, takie jak port USB, interfejs Apple CarPlay oraz aplikację Porsche Car Connect. Kolejną opcją jest moduł nawigacji z obsługą głosową, która ułatwia wprowadzanie parametrów celu podróży. Przy wyborze modułu Connect Plus nawigację można rozszerzyć o informacje o ruchu drogowym dostarczane w czasie rzeczywistym. Kierowcy mają do dyspozycji również dodatkowe usługi na smartfony, w tym aplikacje Porsche Connect oraz Porsche Car Connect.

Modele 718 Cayman oraz 718 Cayman S można już zamawiać. Ich wprowadzenie na rynek europejski rozpoczyna się 24 września 2016 roku.

Źródło: materiały prasowe Porsche

Porsche 718 Cayman
porsche
Porsche 718 Cayman
porsche
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe płatne drogi i autostrady od 1 listopada 2024 r. ciosem dla branży transportowej? Eksperci są zgodni

Nowe płatne drogi i autostrady od 1 listopada 2024 r. ciosem dla branży transportowej? Eksperci są zgodni. Od najbliższego piątku zacznie obowiązywać nowa, rozszerzona sieć płatnych dróg. Obejmie ona zarówno drogi ekspresowe jak i autostrady.

Nie zmieniłeś opon? Możesz dostać 3000 zł grzywny

W związku z pogarszającymi się warunkami atmosferycznymi i wynikającymi z tego – coraz gorszymi warunkami na drogach – listopad to najlepszy czas na wymianę opon i sprawdzenie ich stanu technicznego. Czy w Polsce wymiana opon na zimowe jest obowiązkowa i w jakich sytuacjach – w związku z brakiem zmiany ogumienia samochodu – kierowca może zostać ukarany grzywną? 

Policja zatrzymała pędzące auto, które prowadził 15-latek

15-latek prowadził samochód bez uprawnień, przekroczył prędkość i wiózł pasażerów bez pasów bezpieczeństwa. Odpowie przed sądem rodzinnym. 

Kiedy najlepiej zmienić opony na zimowe? Czy warto kupić całoroczne?

Kiedy najlepiej zmienić opony na zimowe? Lepiej założyć je o tydzień za wcześnie niż o tydzień za późno. Nie warto czekać na pierwsze przymrozki. 

REKLAMA

Pijany przewoził autem troje dzieci

Kierowca zatrzymany do kontroli miał prawie promil alkoholu w organizmie. W samochodzie przewoził trójkę dzieci. 

Rampy do odśnieżania na każdym MOP-ie. Czy drogowcy zaskoczą zimę? Ministerstwo Infrastruktury ma plan

Rampy do odśnieżania na każdym MOP-ie. Czy drogowcy zaskoczą zimę? Ministerstwo Infrastruktury ma plan. Do 2026 r. na polskiej sieci dróg szybkiego ruchu ma funkcjonować ponad 70 urządzeń ułatwiających usuwanie śniegu i lodu z pojazdów ciężarowych.

KGP: 107 085 interwencji, 434 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 085 interwencji.

Otwarto tymczasowy most w Głuchołazach. Możliwe jest przekraczanie Białej Głuchołaskiej

Otwarto tymczasowy most w Głuchołazach. Możliwe jest przekraczanie Białej Głuchołaskiej. Budowa przeprawy była możliwa dzięki współpracy wojska, instytucji państwowych oraz władz samorządowych. Głuchołazy są jedną z miejscowości, które szczególnie mocno ucierpiały w wyniku wrześniowej powodzi.

REKLAMA

Nie toyoty i skody, ale stare auta marki Opel Astra i Volkswagen Passat najczęściej jeżdżą po polskich drogach

Choć wśród nowych samochodów od lat niezmiennie liderują takie marki jak Toyota i Skoda, to wśród aut jeżdżących po polskich drogach hierarchia jest zgoła odmienna. To głównie dlatego, że Polacy wciąż kupują przede wszystkim tanie auta, Opel Astra z 2005 r. lub Volkswagen Passat z 2006 r. to pojazdy jakich w ruchu najwięcej.

Aż 7 na 10 lewarków sprawdzonych przez UOKiK nie wytrzymało obciążenia deklarowanego przez producenta. Sprawdź, czy masz ten model

UOKiK przebadał lewarki samochodowe. Aż 7 na 10 nie miało deklarowanej wytrzymałości. Wykryte nieprawidłowości to m.in. uszkodzenie ramion, korby lub łożyska podnośnika.

REKLAMA