REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan 2016
Volkswagen Tiguan 2016
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Tiguan ma podtrzymać dobrą passę swojego poprzednika. Jakie rozwiązania mają mu w tym pomóc? Co zmieniło w nowym modelu?

Nowy Volkswagen Tiguan 2016

Tiguan, od chwili pojawienia się na rynku w 2007 roku, zajmuje szczególne miejsce wśród kompaktowych SUV-ów. O jego wielu zaletach najlepiej świadczy liczba ponad 2,8 miliona wyprodukowanych egzemplarzy.

REKLAMA

REKLAMA

Paleta silników i napęd 4MOTION

Od początku sprzedaży nowego Tiguana nabywcy mają do wyboru aż 6 jednostek napędowych o mocy od 115 KM do 190 KM, co kompaktowego SUVa Volkswagena czyni wyjątkowym na tle konkurentów. Do wyboru są silniki:
• 1.4 TSI o mocy 92 kW/125 KM z 6-biegową przekładnią mechaniczną,
• 1.4 TSI o mocy 110 kW/150 KM z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub 6-stopniową dwusprzęgłową DSG,
• 2.0 TSI o mocy 132 kW/180 KM z 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG,
• 2.0 TDI o mocy 85 kW/115 KM z 6-biegową przekładnią mechaniczną,
• 2.0 TDI o mocy 110 kW/150 KM z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub 7-stopniową dwusprzęgłową DSG,
• 2.0 TDI o mocy 140 kW/190 KM z 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.

Wszystkie jednostki napędowe nowego Tiguana spełniają normę emisji spalin Euro 6. W przyszłości oferta zostanie poszerzona o silniki 2.0 TSI o mocy 220 KM oraz 2.0 TDI o mocy 240 KM.

Aktualnie w napęd na cztery koła 4MOTION mogą być wyposażone wersje napędzane silnikiem benzynowym 2.0 TSI (180 KM) oraz mocniejszymi odmianami silnika 2.0 TDI (150 KM i 190 KM). W nowym Tiguanie po raz pierwszy zastosowano system 4MOTION Active Control, który działanie przeniesienia napędu na cztery koła dopasowuje do wybranego trybu jazdy – onroad, offroad, snow lub offroad individual. Nowy Tiguan jest zdolny pociągnąć przyczepę o masie własnej wynoszącej nawet 2,5 tony.

REKLAMA

Platforma MQB – główne zalety

Nowy Tiguan – jako pierwszy SUV-a koncernu Volkswagen – został zbudowany w oparciu o elementy innowacyjnej modułowej platformy konstrukcyjnej MQB. Dzięki temu, w porównaniu z poprzednim modelem, nowy Tiguan cechuje się niższą masą własną i przestronniejszym wnętrzem oraz większym bagażnikiem, którego pojemność wzrosła do 615 litrów (145 litrów więcej). Ponadto, nowy kompaktowy SUV Volkswagena wyróżnia się lepszymi proporcjami nadwozia, (jest dłuższy, szerszy i niższy), które sprawiają, że samochód wygląda teraz bardziej dynamicznie. Zasługa w tym również bardziej wyrazistego designu. Dopasowanie wnętrza nowego Tiguana do chwilowych potrzeb transportowych ułatwia oferowana seryjnie przesuwana tylna kanapa, której położenie można regulować w zakresie 18 cm. Asymetrycznie dzielone oparcie tylnej kanapy jest przy tym wyposażone w regulację kąta pochylenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie

Nowy Tiguan jest seryjnie bardzo bogato wyposażony. Standardem są między innymi systemy – monitorowania otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania „City”, utrzymywania pasa ruchu Lane Assist, wykrywania zmęczenie kierowcy, sygnalizowania o spadku ciśnienia powietrza w oponach, siedem poduszek powietrznych (czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, kurtynowe i kolanowa po stronie kierowcy) oraz system stabilizacji toru jazdy ESP wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy z przyczepą. Seryjne są także klimatyzacja, czujnik deszczu i czujnik zmierzchu.

W momencie wprowadzenia modelu na rynek bezpłatnie oferowany jest Pakiet Premium, który zawiera m.in. reflektory LED (światła dzienne, mijania i drogowe), system radiowy Composition Media z dotykowym ekranem o przekątnej ośmiu cali z ośmioma głośnikami (w wersji highline system nawigacji Discover Media) oraz system bezkluczykowego uruchamiania pojazdu.

Nowe systemy bezpieczeństwa

Nowy Tiguan jest jednym z najbardziej zaawansowanych technicznie samochodów w swojej klasie. Systemy asystujące zwiększają komfort, dynamikę i bezpieczeństwo jazdy. Bardzo funkcjonalnym rozwiązaniem jest funkcja Easy Open i Easy Close, która automatycznie otwiera klapę bagażnika po wykonaniu gestu nogą oraz automatycznie ją zamyka, gdy kierowca oddali się z kluczykiem od samochodu po wyjęciu bagaży. Nowością jest Active Info Display o przekątnej 12,3 cali, który zastąpił klasyczne zegary (standard w wersji Highline). Aktywny tempomat (również seryjny w wersji Highline) poprawia bezpieczeństwo i wygodę jazdy po autostradach. Tiguana można wyposażyć także w system Emergency Assist, który w przypadku zasłabnięcia lub zaśnięcia kierowcy zatrzyma samochód. System Area View (widok 360 stopni) szczególnie przyda się w terenie. Ciekawostką jest także Trailer Assist wspomagający cofanie i parkowanie z przyczepą. Kierowcy ceniący znakomitą jakość dźwięku mogą wybrać system DYNAUDIO o mocy 400W z 10 głośnikami oraz cyfrowy tuner radiowy DAB+. Nowego Tiguana można zamawiać także z atrakcyjnym pakietem stylistycznym R-line.

Źródło: materiały prasowe VW

Volkswagen Tiguan 2016
Volkswagen
Volkswagen Tiguan 2016
Volkswagen
Volkswagen Tiguan 2016
Volkswagen
Volkswagen Tiguan 2016
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA