REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S modele na 2016 r.

Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 na 2016 r. 911 Turbo oraz 911 Turbo S są teraz mocniejsze o 20 KM. Niewiele? To spójrzcie na osiągi!
Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 na 2016 r. 911 Turbo oraz 911 Turbo S są teraz mocniejsze o 20 KM. Niewiele? To spójrzcie na osiągi!
Porsche

REKLAMA

REKLAMA

Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 na 2016 r. 911 Turbo oraz 911 Turbo S są teraz mocniejsze o 20 KM. Niewiele? To spójrzcie na osiągi!

Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S modele na 2016 r.

Podczas targów motoryzacyjnych NAIAS w Detroit, Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 - 911 Turbo oraz 911 Turbo S - dysponują teraz o 15 kW (20 KM) mocniejszym silnikiem, mają bardziej wyrazisty design oraz rozbudowane wyposażenie. Od chwili premiery oba będą dostępne w wersjach coupe i kabriolet. Podwójnie turbodoładowana, 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,8 litra w modelu 911 Turbo osiąga teraz moc 397 kW (540 KM). Przyrost mocy jest tu efektem modyfikacji kanałów dolotowych głowicy, nowych dysz wtryskiwaczy i wyższego ciśnienia paliwa. Nowy model 911 Turbo S generuje z kolei 427 kW (580 KM) - to rezultat wprowadzenia turbosprężarek z większymi kompresorami. Porsche jest wciąż jedynym producentem samochodów, który stosuje turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny w silnikach benzynowych.

REKLAMA

Obie jednostki mają teraz tzw. funkcję dynamicznego doładowania - „boost”, która w dalszym stopniu polepsza reakcje silnika podczas agresywnej jazdy. Utrzymuje ona ciśnienie doładowania podczas zmian obciążenia, np. gdy kierowca zwolni na krótko pedał gazu. Dochodzi wtedy jedynie do przerwania wtrysku paliwa, podczas gdy przepustnica nadal pozostaje otwarta. W rezultacie na kolejne wciśnięcie pedału gazu silnik reaguje niemal bez zwłoki. W trybach Sport i Sport Plus działanie tej funkcji jest jeszcze bardziej odczuwalne niż w trybie Normal.

Zobacz też: Test Porsche Boxster S: dogonić niedoścignione

Porsche 911 Turbo S - do setki w 2,9 s!

Oba topowe modele z serii 911 zapewniają porywające osiągi przy dodatkowo zmniejszonym zapotrzebowaniu na paliwo. W przypadku 911 Turbo S Coupé sprint do „setki” zajmuje 2,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 330 km/h - o 12 km/h więcej niż dotychczas. 911 Turbo rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,0 s i osiąga prędkość maksymalną 320 km/h o - 5 km/h wyższą od poprzednika. Równocześnie zużycie paliwa wszystkich wersji obniżono średnio o 0,6/100 km. W cyklu mieszanym coupe potrzebuje jedynie 9,1 l/100 km, a kabriolet - 9,3 l/100 km. To rezultat jeszcze bardziej zaawansowanego układu elektronicznego zarządzania silnikiem i skrzynią biegów ze zmodyfikowanymi mapami zmiany biegów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie standardowe:

Nowa, sportowa kierownica GT o średnicy 360 mm nawiązuje wyglądem do tej z modelu 918 Spyder. Standardowo wyposażono ją w przełącznik trybów jazdy – obrotowy pierścień służący do wyboru jednego z czterech programów: trzech zdefiniowanych (Normal, Sport, Sport Plus) lub czwartego Individual, który pozwala kierowcy osobno skonfigurować działanie poszczególnych układów i zachować te ustawienia w pamięci. Kolejną nowością pakietu Sport Chrono jest przycisk Sport Response, umieszczony pośrodku przełącznika trybów jazdy. Inspirowany sportem motorowym, na maksymalnie 20 s aktywuje on najlepszą możliwą reakcję silnika i skrzyni biegów. Funkcja ta przydaje się na przykład przy wyprzedzaniu. Wskaźnik w kształcie stopera na panelu zegarów informuje kierowcę, ile czasu upłynęło od wciśnięcia przycisku Sport Response. Można do niego sięgać z dowolną częstotliwością i w każdym z trybów jazdy.

Układ Porsche Stability Management (PSM) w modelach 911 Turbo ma teraz nowy, sportowy program PSM Sport – niezależnie od aktualnie wybranego trybu jazdy. Aby go włączyć, wystarczy krótkie wciśnięcie klawisza PSM na konsoli centralnej. Osobno uruchamiany program znacznie zmniejsza zakres ingerencji układu PSM w porównaniu z trybem Sport Plus znanym z poprzednika i pozwala jeszcze bardziej zbliżyć się do granic dynamiki jazdy – na przykład na torze wyścigowym. W trybie tym na panelu wskaźników pojawia się ikona ostrzegawcza PSM i wiadomość, że wpływ układu na stabilność pojazdu zostaje ograniczony. Tradycyjnie, dłuższe przytrzymanie przycisku systemu PSM całkowicie go odłącza.

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

Kompletny zestaw elementów z zakresu dynamiki jazdy w 911 Turbo S

Podwozie nowych modeli 911 Turbo jest standardowo wyposażone w systemem kontroli tłumienia PASM. Dodatkowo, 911 Turbo S ma kompletny zestaw elementów z zakresu dynamiki jazdy: seryjne są tu układ stabilizacji przechyłów PDCC oraz ceramiczne hamulce PCCB. Wśród nowych opcji zarezerwowanych dla wszystkich 911 Turbo znajduje się radarowy system kontroli pasa ruchu oraz układ podnoszenia przedniej osi, który na życzenie o 40 mm zwiększa prześwit nad przednim spojlerem przy niewielkich prędkościach.

Bardziej wyrazisty design o nowej charakterystyce

Design nowej generacji 911 Turbo w znacznym stopniu odwołuje się do wyglądu obecnych modeli Carrera - uzupełniono go jednak o specjalne, typowe dla 911 Turbo elementy. Przestylizowany przedni pas z bocznymi prowadnicami powietrza, dodatkową poprzeczką centralnego wlotu powietrza oraz podwójnymi, subtelnymi listwami diodowymi w zderzaku poszerza optycznie karoserię. Z boku uwagę zwracają nowe, 20-calowe obręcze - w 911 Turbo S z siedmioma, a nie z dziesięcioma, jak dotychczas, podwójnymi ramionami. Nowe są także wymiary obręczy 911 Turbo: 9 J x 20 z przodu i 11,5 J x 20 z tyłu, czyli o pół cala szersze niż w poprzedniku. Tak jak w modelach Carrera, klamki drzwi pozbawiono plastikowych wkładek. Gruntowne zmiany zaszły również w stylizacji tylnej partii nadwozia. Uwagę zwracają tu trójwymiarowe tylne lampy z czteropunktowymi światłami hamowania i charakterystycznym podświetleniem, znane już z serii 911 Carrera. Zmienił się również kształt końcówek układu wydechowego oraz tylnej pokrywy - teraz trzyczęściowej, z pionowymi poprzeczkami po bokach i osobną osłoną pośrodku, optymalizującą przepływ powietrza w komorze silnikowej.

Zobacz też: Odświeżone Porsche 911: gruntowne zmiany

Nowy system Porsche Communication Management z nawigacją internetową

Przy okazji zmian generacyjnych w kokpicie 911 Turbo debiutuje należący do wyposażenia seryjnego, nowo opracowany system multimedialny PCM z nawigacją internetową. Współpracuje on z ekranem dotykowym i dzięki standardowemu modułowi Connect Plus oferuje szereg nowych oraz wzbogaconych funkcji. Nawigacja internetowa korzysta z najświeższych informacji o ruchu drogowym, a skrzyżowania i miejsca mogą być wyświetlane w postaci wizualizacji 360 st. oraz obrazów satelitarnych. Co więcej, system reaguje teraz na komendy wpisywane odręcznie. Integracja telefonu komórkowego lub smartfona przebiega jeszcze szybciej, łatwiej i bardziej niż dotychczas - za pośrednictwem Wi-Fi, Bluetooth lub kabla. Wybranymi funkcjami pojazdu można też sterować zdalnie. Tak jak w poprzedniku, standardowa specyfikacja obejmuje nagłośnienie Bose; na życzenie dostępny jest system audio firmy Burmester.

Na rynku Porsche 911 Turbo zadebiutuje pod koniec stycznia 2016 roku.

Źródło: Materiały prasowe Porsche

Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 na 2016 r. 911 Turbo oraz 911 Turbo S są teraz mocniejsze o 20 KM. Niewiele? To spójrzcie na osiągi!
Porsche
Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 na 2016 r. 911 Turbo oraz 911 Turbo S są teraz mocniejsze o 20 KM. Niewiele? To spójrzcie na osiągi!
Porsche
Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 na 2016 r. 911 Turbo oraz 911 Turbo S są teraz mocniejsze o 20 KM. Niewiele? To spójrzcie na osiągi!
Porsche
Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 na 2016 r. 911 Turbo oraz 911 Turbo S są teraz mocniejsze o 20 KM. Niewiele? To spójrzcie na osiągi!
Porsche
Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 na 2016 r. 911 Turbo oraz 911 Turbo S są teraz mocniejsze o 20 KM. Niewiele? To spójrzcie na osiągi!
Porsche
Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 na 2016 r. 911 Turbo oraz 911 Turbo S są teraz mocniejsze o 20 KM. Niewiele? To spójrzcie na osiągi!
Porsche
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA