REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S modele na 2016 r.

Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 na 2016 r. 911 Turbo oraz 911 Turbo S są teraz mocniejsze o 20 KM. Niewiele? To spójrzcie na osiągi!
Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 na 2016 r. 911 Turbo oraz 911 Turbo S są teraz mocniejsze o 20 KM. Niewiele? To spójrzcie na osiągi!
Porsche

REKLAMA

REKLAMA

Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 na 2016 r. 911 Turbo oraz 911 Turbo S są teraz mocniejsze o 20 KM. Niewiele? To spójrzcie na osiągi!

Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S modele na 2016 r.

Podczas targów motoryzacyjnych NAIAS w Detroit, Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 - 911 Turbo oraz 911 Turbo S - dysponują teraz o 15 kW (20 KM) mocniejszym silnikiem, mają bardziej wyrazisty design oraz rozbudowane wyposażenie. Od chwili premiery oba będą dostępne w wersjach coupe i kabriolet. Podwójnie turbodoładowana, 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,8 litra w modelu 911 Turbo osiąga teraz moc 397 kW (540 KM). Przyrost mocy jest tu efektem modyfikacji kanałów dolotowych głowicy, nowych dysz wtryskiwaczy i wyższego ciśnienia paliwa. Nowy model 911 Turbo S generuje z kolei 427 kW (580 KM) - to rezultat wprowadzenia turbosprężarek z większymi kompresorami. Porsche jest wciąż jedynym producentem samochodów, który stosuje turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny w silnikach benzynowych.

REKLAMA

REKLAMA

Obie jednostki mają teraz tzw. funkcję dynamicznego doładowania - „boost”, która w dalszym stopniu polepsza reakcje silnika podczas agresywnej jazdy. Utrzymuje ona ciśnienie doładowania podczas zmian obciążenia, np. gdy kierowca zwolni na krótko pedał gazu. Dochodzi wtedy jedynie do przerwania wtrysku paliwa, podczas gdy przepustnica nadal pozostaje otwarta. W rezultacie na kolejne wciśnięcie pedału gazu silnik reaguje niemal bez zwłoki. W trybach Sport i Sport Plus działanie tej funkcji jest jeszcze bardziej odczuwalne niż w trybie Normal.

Zobacz też: Test Porsche Boxster S: dogonić niedoścignione

REKLAMA

Porsche 911 Turbo S - do setki w 2,9 s!

Oba topowe modele z serii 911 zapewniają porywające osiągi przy dodatkowo zmniejszonym zapotrzebowaniu na paliwo. W przypadku 911 Turbo S Coupé sprint do „setki” zajmuje 2,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 330 km/h - o 12 km/h więcej niż dotychczas. 911 Turbo rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,0 s i osiąga prędkość maksymalną 320 km/h o - 5 km/h wyższą od poprzednika. Równocześnie zużycie paliwa wszystkich wersji obniżono średnio o 0,6/100 km. W cyklu mieszanym coupe potrzebuje jedynie 9,1 l/100 km, a kabriolet - 9,3 l/100 km. To rezultat jeszcze bardziej zaawansowanego układu elektronicznego zarządzania silnikiem i skrzynią biegów ze zmodyfikowanymi mapami zmiany biegów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie standardowe:

Nowa, sportowa kierownica GT o średnicy 360 mm nawiązuje wyglądem do tej z modelu 918 Spyder. Standardowo wyposażono ją w przełącznik trybów jazdy – obrotowy pierścień służący do wyboru jednego z czterech programów: trzech zdefiniowanych (Normal, Sport, Sport Plus) lub czwartego Individual, który pozwala kierowcy osobno skonfigurować działanie poszczególnych układów i zachować te ustawienia w pamięci. Kolejną nowością pakietu Sport Chrono jest przycisk Sport Response, umieszczony pośrodku przełącznika trybów jazdy. Inspirowany sportem motorowym, na maksymalnie 20 s aktywuje on najlepszą możliwą reakcję silnika i skrzyni biegów. Funkcja ta przydaje się na przykład przy wyprzedzaniu. Wskaźnik w kształcie stopera na panelu zegarów informuje kierowcę, ile czasu upłynęło od wciśnięcia przycisku Sport Response. Można do niego sięgać z dowolną częstotliwością i w każdym z trybów jazdy.

Układ Porsche Stability Management (PSM) w modelach 911 Turbo ma teraz nowy, sportowy program PSM Sport – niezależnie od aktualnie wybranego trybu jazdy. Aby go włączyć, wystarczy krótkie wciśnięcie klawisza PSM na konsoli centralnej. Osobno uruchamiany program znacznie zmniejsza zakres ingerencji układu PSM w porównaniu z trybem Sport Plus znanym z poprzednika i pozwala jeszcze bardziej zbliżyć się do granic dynamiki jazdy – na przykład na torze wyścigowym. W trybie tym na panelu wskaźników pojawia się ikona ostrzegawcza PSM i wiadomość, że wpływ układu na stabilność pojazdu zostaje ograniczony. Tradycyjnie, dłuższe przytrzymanie przycisku systemu PSM całkowicie go odłącza.

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

Kompletny zestaw elementów z zakresu dynamiki jazdy w 911 Turbo S

Podwozie nowych modeli 911 Turbo jest standardowo wyposażone w systemem kontroli tłumienia PASM. Dodatkowo, 911 Turbo S ma kompletny zestaw elementów z zakresu dynamiki jazdy: seryjne są tu układ stabilizacji przechyłów PDCC oraz ceramiczne hamulce PCCB. Wśród nowych opcji zarezerwowanych dla wszystkich 911 Turbo znajduje się radarowy system kontroli pasa ruchu oraz układ podnoszenia przedniej osi, który na życzenie o 40 mm zwiększa prześwit nad przednim spojlerem przy niewielkich prędkościach.

Bardziej wyrazisty design o nowej charakterystyce

Design nowej generacji 911 Turbo w znacznym stopniu odwołuje się do wyglądu obecnych modeli Carrera - uzupełniono go jednak o specjalne, typowe dla 911 Turbo elementy. Przestylizowany przedni pas z bocznymi prowadnicami powietrza, dodatkową poprzeczką centralnego wlotu powietrza oraz podwójnymi, subtelnymi listwami diodowymi w zderzaku poszerza optycznie karoserię. Z boku uwagę zwracają nowe, 20-calowe obręcze - w 911 Turbo S z siedmioma, a nie z dziesięcioma, jak dotychczas, podwójnymi ramionami. Nowe są także wymiary obręczy 911 Turbo: 9 J x 20 z przodu i 11,5 J x 20 z tyłu, czyli o pół cala szersze niż w poprzedniku. Tak jak w modelach Carrera, klamki drzwi pozbawiono plastikowych wkładek. Gruntowne zmiany zaszły również w stylizacji tylnej partii nadwozia. Uwagę zwracają tu trójwymiarowe tylne lampy z czteropunktowymi światłami hamowania i charakterystycznym podświetleniem, znane już z serii 911 Carrera. Zmienił się również kształt końcówek układu wydechowego oraz tylnej pokrywy - teraz trzyczęściowej, z pionowymi poprzeczkami po bokach i osobną osłoną pośrodku, optymalizującą przepływ powietrza w komorze silnikowej.

Zobacz też: Odświeżone Porsche 911: gruntowne zmiany

Nowy system Porsche Communication Management z nawigacją internetową

Przy okazji zmian generacyjnych w kokpicie 911 Turbo debiutuje należący do wyposażenia seryjnego, nowo opracowany system multimedialny PCM z nawigacją internetową. Współpracuje on z ekranem dotykowym i dzięki standardowemu modułowi Connect Plus oferuje szereg nowych oraz wzbogaconych funkcji. Nawigacja internetowa korzysta z najświeższych informacji o ruchu drogowym, a skrzyżowania i miejsca mogą być wyświetlane w postaci wizualizacji 360 st. oraz obrazów satelitarnych. Co więcej, system reaguje teraz na komendy wpisywane odręcznie. Integracja telefonu komórkowego lub smartfona przebiega jeszcze szybciej, łatwiej i bardziej niż dotychczas - za pośrednictwem Wi-Fi, Bluetooth lub kabla. Wybranymi funkcjami pojazdu można też sterować zdalnie. Tak jak w poprzedniku, standardowa specyfikacja obejmuje nagłośnienie Bose; na życzenie dostępny jest system audio firmy Burmester.

Na rynku Porsche 911 Turbo zadebiutuje pod koniec stycznia 2016 roku.

Źródło: Materiały prasowe Porsche

Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 na 2016 r. 911 Turbo oraz 911 Turbo S są teraz mocniejsze o 20 KM. Niewiele? To spójrzcie na osiągi!
Porsche
Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 na 2016 r. 911 Turbo oraz 911 Turbo S są teraz mocniejsze o 20 KM. Niewiele? To spójrzcie na osiągi!
Porsche
Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 na 2016 r. 911 Turbo oraz 911 Turbo S są teraz mocniejsze o 20 KM. Niewiele? To spójrzcie na osiągi!
Porsche
Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 na 2016 r. 911 Turbo oraz 911 Turbo S są teraz mocniejsze o 20 KM. Niewiele? To spójrzcie na osiągi!
Porsche
Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 na 2016 r. 911 Turbo oraz 911 Turbo S są teraz mocniejsze o 20 KM. Niewiele? To spójrzcie na osiągi!
Porsche
Porsche zaprezentowało topowe modele serii 911 na 2016 r. 911 Turbo oraz 911 Turbo S są teraz mocniejsze o 20 KM. Niewiele? To spójrzcie na osiągi!
Porsche
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA