Auto na tor: Porsche Cayman GT4
REKLAMA
REKLAMA
Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman to jedno z najlepiej prowadzących się aut na świecie. Swoją zwinnością i świetną przyczepnością do drogi potrafi zawstydzić nawet starszego, bardziej cenionego brata czyli model 911. Gdy świat obiegła informacja o wprowadzeniu jeszcze bardziej sportowej wersji Caymana, odmiany GT4, entuzjaści motosportu odżyli na nowo.
REKLAMA
Porsche Cayman GT4 w sposób zdecydowany odróżnia się od słabszych odmian czyli S i GTS. Jego nadwozie zdobi pokaźnych rozmiarów tylny spoiler poprawiający docisk tylnej osi do drogi, wloty powietrza do silnika zaopatrzone są w specjalne dyfuzory poprawiające dopływ tlenu do jednostki napędowej, a potężne koła skrywają ogromnych rozmiarów, perforowane tarcze hamulcowe (w opcji ceramiczne). Aby poprawić zachowanie samochodu w zakrętach auto obniżono o 30 mm względem podstawowej wersji, a moc na tylne koła rozdziela szpera LSD.
Porsche Cayman GT4: silnik i osiągi
REKLAMA
Sercem układu napędowego jest motor 3.8 B6 o mocy 385 KM zapożyczony z Carrery S. Mimo mocy celowo obniżonej o 15 KM względem 911, dzięki świetnej trakcji (tylny napęd, silnik umiejscowiony centralnie) i niskiej masy Cayman GT4 potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy i to mimo manualnej skrzyni biegów! Szef projektu nie przewidział wersji GT4 z przekładnią PDK, bowiem jego zdaniem w aucie typowo torowym więcej przyjemności i doznań z jazdy zapewnia przekładnia ręczna. Prędkość maksymalna Caymana GT4 sięga 295 km/h a średnie spalanie ma wynieść zaledwie 10,3 l na 100 km.
Świetne właściwości jezdne o jakich mówią przedstawiciele marki znalazły potwierdzenie w świetnym czasie przejazdu po torze Nurburgring. Cayman GT4 pokonał pełne okrążenie w czasie 7 minut 40 sekund. Dla porównania BMW M4 osiągnęło czas 7 min 52 s.
Cena nowego Porsche Cayman na rynku niemieckim rozpoczyna się od 85 779 euro.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.