REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Facelifting Lexusa GS

Subskrybuj nas na Youtube
Lexus GS 200t 2015
Lexus GS 200t 2015
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Zmodernizowany Lexus GS otrzymał m.in. nowy silnik z turbodoładowaniem, ledowe reflektory Bi-LED, rozszerzone systemy multimedialne oraz nowe układy bezpieczeństwa.

Lexus GS 200t: pierwszy silnik z turbodoładowaniem

Lexus rozszerza ofertę modelu GS o nowego GS 200t oraz wprowadza zmiany stylizacyjne w pozostałych wersjach. Lexus GS nadal zachowuje imponującą zwinność i sportowe walory przy doskonałym komforcie prowadzenia na długich trasach. Jest to elegancka średniej wielkości limuzyna. Fascynujące osiągi i wygoda jazdy czynią model GS doskonałą propozycją zarówno dla oczekujących wspaniałych doznań za kierownicą, jak dla koneserów luksusu – bez względu na to, czy będzie to nowy GS 200t,  GS 450h czy GS 300h.

REKLAMA

REKLAMA

GS uosabia połączenie stylu i wyrafinowania, zwieńczone charakterystycznym dla Lexusa klepsydrowym zarysem chłodnicy, z eleganckim, matowo chromowanym obramowaniem i osadzonymi po bokach nowego typu reflektorami typu Bi-LED z diodowymi światłami mijania i drogowymi, które obecnie są wyposażeniem standardowym.

Nowy kształt przedniego zderzaka oraz progów jeszcze silniej zaostrza profil nadwozia, nawiązujący swą linią do modelu coupe. Zmienione zostały tylne światła i elementy wykończeniowe z tyłu nadwozia, a ponadto wprowadzono nowe wzory obrabianych maszynowo 18- i 19-calowych tarcz kół.

Zobacz też: Lexus IS200t: turbodoładowana benzyna!

We wnętrzu, analogowy zegar w centralnej części deski rozdzielczej jest obecnie zamknięty w jednolitej obudowie aluminiowej, a na jego tarczy wprowadzono diodowe wskaźniki. Strefę czasową można ustawiać na podstawie satelitarnych danych lokalizacyjnych GPS.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowa siła napędowa i nowy poziom osiągów

REKLAMA

Czwarty z kolei przedstawiciel rodziny GS, tylnonapędowy GS 200t wyposażony jest w niezwykle płynnie działający, czterocylindrowy turbodoładowany silnik spalinowy o pojemności 2,0 litra, sprzężony z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Jednostka ta dostarcza 245 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego, zapewniając doskonałe osiągi i sprawność w każdych warunkach. Według danych fabrycznych GS 200t będzie wymagał na 100 km średnio 7,9 litra paliwa.

Flagowym przedstawicielem rodziny GS jest GS 450h – legitymujący się bardzo wysokimi osiągami luksusowy sedan z napędem hybrydowym. W skład jego hybrydowego zespołu napędowego wchodzi pracująca w cyklu Atkinsona 3,5-litrowa spalinowa jednostka V6 oraz chłodzony cieczą silnik elektryczny ze stałym magnesem, które wspólnie generują 345 KM mocy, rozprowadzanej na koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni planetarnej. Mało kto mógłby spodziewać się, że ten zużywający 5,9 litra paliwa na 100 km samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy.

Drugim przedstawicielem rodziny GS, który wyposażony został w napęd hybrydowy, jest GS 300h – dynamiczny sportowy sedan z oszczędnym, czterocylindrowym silnikiem spalinowym o pojemności 2,5 litra, który zużywa zaledwie 4,7 litra paliwa na 100 km. 

Obie wersje z napędem hybrydowym, GS 450h i GS 300h, są dostępne na wszystkich rynkach europejskich. GS 200t będzie dostępny w wybranych krajach Europy.

Większe możliwości trakcyjne, więcej radości

Dostępny dla wszystkich wersji silnikowych modelu GS pakiet F SPORT zawiera ukierunkowane na przyczepność zmiany w podwoziu, w tym koła z niezwykle szerokimi niskoprofilowymi oponami  oraz charakterystyczne zewnętrzne i wewnętrzne elementy stylizacyjne. Pakiet F SPORT obejmuje również zawieszenie o regulowanej charakterystyce AVS (Adaptive Variable Suspension).

Nowy pakiet bezpieczeństwa Lexus Safety System +

Lexus GS w edycji 2016 jest jeżdżącym świadectwem zaangażowania marki we wdrażanie najnowszych rozwiązań technicznych służących bezpieczeństwu jazdy. Szkielet nadwozia wraz ze standardowo montowanymi 10 poduszkami powietrznymi tworzą fundamenty ochrony dla osób w kabinie, zaś szeroki wachlarz układów wspomagających prowadzenie samochodu ułatwia unikanie niebezpiecznych sytuacji. Jako wyposażenie opcjonalne dostępny jest teraz najnowszy system bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, integrujący funkcje układów reagowania przedkolizyjnego (PCS), wykrywania pieszych, wspomagania trzymania pasa ruchu (LKA), adaptacyjnych świateł drogowych (AHS) oraz pełnozakresowej aktywnej kontroli prędkości jazdy.

Pełnozakresowa aktywna kontrola prędkości jazdy działa bez względu na tempo poruszania się samochodu. Funkcja ta samoczynnie dostosowuje tempo jazdy do prędkości pojazdu poprzedzającego, utrzymując zadany odstęp od niego. Realizuje również płynne przyspieszanie przy wjeżdżaniu na sąsiedni pas ruchu lub na autostradę, bądź zwalnianie przy manewrze odwrotnym.

Wykorzystujący pracujący w zakresie fal milimetrowych radarowy detektor oraz czołową kamerę, układ reagowania przedkolizyjnego pomaga wykrywać pojazdy z przodu, a w niektórych sytuacjach także pieszych. Układ ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji i w razie konieczności może uruchomić automatyczne hamowanie, maksymalizując również jego intensywność.

Funkcja LKA za pomocą kamery rozpoznaje linie na jezdni i w razie odnotowania niezamierzonego zjeżdżania z obranego pasa ruchu alarmuje kierowcę za pomocą sygnalizacji optycznej i wibracji kierownicy. Wspomaga także manewr powrotu na środek pasa ruchu.

Funkcja AHS, realizująca adaptacyjne sterowanie światłami drogowymi, służy równocześnie bezpieczeństwu i wygodzie prowadzenia. W sposób automatyczny ekranuje odpowiedni fragment wiązki świetlnej, aby nie dopuszczać do olśnienia kierowców pojazdów z przodu.

Nowoczesne multimedia

Rodzina GS otrzymała w 2015 roku nowe urządzenia multimedialne, a obecnie w przypadku wyposażenia w system nawigacyjny ekran o przekątnej 12,3 cala pozwala wyświetlać mapę na całej swojej powierzchni. Pozostałe zmiany w zakresie multimediów obejmują udoskonalone sterowanie głosowe i ulepszoną grafikę. Obraz na ekranie nadal można podzielić na dwa sektory, realizujące odrębne funkcje, takie jak nawigacja drogowa, obsługa radioodtwarzacza czy sterowanie klimatyzacji.

Nowością są boczne przyciski zatwierdzania w obsługującym ekran zdalnym sterowniku oraz menu szybkiego dostępu przy krawędzi ekranu, jeszcze bardziej ułatwiające obsługę klimatyzacji, radioodtwarzacza, nawigacji drogowej i innych funkcji.

Nowości w GS:

  • Nowa wersja silnikowa: 245-konny GS 200t z 2-litrowym, turbodoładowanym benzynowym silnikiem czterocylindrowym i ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
  • Zmieniony przód z silniej zaakcentowaną klepsydrowo wciętą osłoną chłodnicy i diodowymi reflektorami typu Bi-LED oraz nowe tylne światła i wykończenie tylnego zderzaka.
  • System bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, integrujący funkcje układów reagowania przedkolizyjnego (PCS), wykrywania pieszych, wspomagania trzymania pasa ruchu (LKA), adaptacyjnych świateł drogowych (AHS) oraz pełnozakresowej aktywnej kontroli prędkości jazdy.
  • Powiększony do 4,2 cala wyświetlacz wielofunkcyjny, ustawiony na linii wzroku kierowcy i pozwalający jednym rzutem oka odczytać istotne informacje o samochodzie.
  • Udoskonalone multimedia: boczne przyciski zatwierdzające przy zdalnym sterowniku ekranu (RTI) oraz w przypadku wyposażenia w system nawigacji drogowej możliwość wyświetlania mapy na całej powierzchni centralnie umieszczonego ekranu o przekątnej 12,3 cala.
  • Nowe kolory nadwozia i wnętrza, nowe wzory tarcz kół oraz wewnętrznych elementów wykończeniowych z drewna i aluminium.
  • Analogowy zegar z ustawianiem strefy czasowej na podstawie danych z satelitów GPS.

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, osiągi:

  • GS 200t: 245-konny, 2-litrowy, turbodoładowany benzynowy silnik czterocylindrowy z „inteligentnym” układem zmiennych faz rozrządu (VVT-i).
  • GS 450h: Hybrydowy zespół napędowy, obejmujący 3,5-litrowy silnik benzynowy V6 pracujący w cyklu Atkinsona oraz chłodzony cieczą silnik elektryczny z magnesem stałym, generujący sumaryczną moc 345 KM.
  • GS 300h: Hybrydowy zespół napędowy, obejmujący 2,5-litrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona oraz chłodzony cieczą silnik elektryczny z magnesem stałym, zużywający jedynie 4,7 litra paliwa na 100 km.
  • GS 200t: Ośmiostopniowa skrzynia biegów ze sterowaniem zmianą przełożeń w kierownicy
  • GS 450h i GS 300h: elektronicznie sterowana bezstopniowa przekładnia napędowa typu planetarnego z funkcją natychmiastowej redukcji o dwa biegi (przy gwałtownym przyspieszaniu), trybem pracy na śliskiej nawierzchni i wychylnymi przełącznikami biegów w kierownicy.

Podwozie, nadwozie, zawieszenie, koła i hamulce

  • Wykonanie przednich i tylnych wahaczy ze stopu aluminium pozwoliło obniżyć masę nieresorowaną i jednocześnie obdarzyć GS niezwykłą zwinnością, sprawnością tłumienia przechyłów i stabilizacją nadwozia, komfortem jazdy oraz precyzją reakcji na ruchy kierownicy.
  • Przednie hamulce z wentylowanymi tarczami są wyposażone w czterotłoczkowe zaciski i wspomagane są najnowocześniejszymi układami elektronicznymi, zapewniającymi odpowiedni rozkład sił hamowania oraz ich pełną kontrolę.
  • GS 200t ma standardowo zamontowane 17-calowe, dziewięcioramienne tarcze kół z lekkiego stopu wraz z oponami o rozmiarze 235/50R17, natomiast jako opcja dostępne są 18- i 19-calowe tarcze kół z lekkiego stopu z oponami 235/45R18 i 235/45R19.
  • GS F SPORT wyposażony jest w specjalne, 19-calowe wybitnie szerokie koła z letnimi oponami 235/40/R19 z przodu i 265/35/R19 z tyłu.
  • Stanowiący standardowe wyposażenie zintegrowany układ stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM) integruje odpowiedzialne za bezpieczeństwo czynne funkcje zapobiegania blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS), wspomagania hamowania awaryjnego (BA), stabilizacji toru jazdy (VSC) oraz kontroli napędu (TRAC) z działaniem elektrycznie sterowanej przepustnicy, pozwalając w maksymalnym stopniu wykorzystać maksymalne osiągi i ograniczyć ryzyko poślizgu. Układ VDIM łączy działanie tych funkcji, płynnie korygując reakcje samochodu i jednocześnie umożliwiając bardziej dynamiczną jazdę. Układ realizuje również efekt mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu wewnętrznym.  

Bezpieczeństwo

  • GS jest standardowo wyposażony w 10 poduszek powietrznych, w tym poduszki chroniące kolana kierowcy i pasażera na przednim fotelu, boczne poduszki na skrajnych miejscach z tyłu oraz boczne kurtyny powietrzne.
  • Przednie fotele mają mechanizm ochrony przed urazami kręgów szyjnych, który w razie określonego rodzaju kolizji tylnej samoczynnie niweluje odstęp pomiędzy zagłówkiem a głową kierowcy lub pasażera, zmniejszając w ten sposób amplitudę bezwładnego ruchu głowy do tyłu i dzięki temu ograniczając powagę wynikłych z tego powodu kontuzji.
  • Opcjonalny układ monitorujący martwe pola widoczności (BSM) z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) wykrywa pojazdy znajdujące się w strefach niewidocznych w lusterkach wstecznych oraz ostrzega o nadjeżdżających z boku pojazdach podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego.

Wyposażenie audio

  • Dostępny 17-głośnikowy najwyższej klasy zestaw audio Mark Levinson z dźwiękiem przestrzennym 7.1 zawiera 10-kanałowy cyfrowy wzmacniacz klasy D o mocy 835 watów, który legitymuje się jedynie 0,01 % całkowitych zniekształceń harmonicznych w pasmie 20 – 20000 Hz, zapewniając najczystsze brzmienie. Funkcja Clari-Fi analizuje stopień kompresji sygnału dla zapisu cyfrowego (CD, iPod itp.) i na tej podstawie określa poziom niezbędnego wzmocnienia oraz miejsca, które tego wymagają.

Źródło: materiały prasowe Lexus

Lexus GS 200t 2015
Lexus
Lexus GS 200t 2015
Lexus
Lexus GS 200t 2015
Lexus
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA