REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Facelifting Lexusa GS

Lexus GS 200t 2015
Lexus GS 200t 2015
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Zmodernizowany Lexus GS otrzymał m.in. nowy silnik z turbodoładowaniem, ledowe reflektory Bi-LED, rozszerzone systemy multimedialne oraz nowe układy bezpieczeństwa.

Lexus GS 200t: pierwszy silnik z turbodoładowaniem

Lexus rozszerza ofertę modelu GS o nowego GS 200t oraz wprowadza zmiany stylizacyjne w pozostałych wersjach. Lexus GS nadal zachowuje imponującą zwinność i sportowe walory przy doskonałym komforcie prowadzenia na długich trasach. Jest to elegancka średniej wielkości limuzyna. Fascynujące osiągi i wygoda jazdy czynią model GS doskonałą propozycją zarówno dla oczekujących wspaniałych doznań za kierownicą, jak dla koneserów luksusu – bez względu na to, czy będzie to nowy GS 200t,  GS 450h czy GS 300h.

REKLAMA

REKLAMA

GS uosabia połączenie stylu i wyrafinowania, zwieńczone charakterystycznym dla Lexusa klepsydrowym zarysem chłodnicy, z eleganckim, matowo chromowanym obramowaniem i osadzonymi po bokach nowego typu reflektorami typu Bi-LED z diodowymi światłami mijania i drogowymi, które obecnie są wyposażeniem standardowym.

Nowy kształt przedniego zderzaka oraz progów jeszcze silniej zaostrza profil nadwozia, nawiązujący swą linią do modelu coupe. Zmienione zostały tylne światła i elementy wykończeniowe z tyłu nadwozia, a ponadto wprowadzono nowe wzory obrabianych maszynowo 18- i 19-calowych tarcz kół.

Zobacz też: Lexus IS200t: turbodoładowana benzyna!

We wnętrzu, analogowy zegar w centralnej części deski rozdzielczej jest obecnie zamknięty w jednolitej obudowie aluminiowej, a na jego tarczy wprowadzono diodowe wskaźniki. Strefę czasową można ustawiać na podstawie satelitarnych danych lokalizacyjnych GPS.

Nowa siła napędowa i nowy poziom osiągów

REKLAMA

Czwarty z kolei przedstawiciel rodziny GS, tylnonapędowy GS 200t wyposażony jest w niezwykle płynnie działający, czterocylindrowy turbodoładowany silnik spalinowy o pojemności 2,0 litra, sprzężony z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Jednostka ta dostarcza 245 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego, zapewniając doskonałe osiągi i sprawność w każdych warunkach. Według danych fabrycznych GS 200t będzie wymagał na 100 km średnio 7,9 litra paliwa.

Flagowym przedstawicielem rodziny GS jest GS 450h – legitymujący się bardzo wysokimi osiągami luksusowy sedan z napędem hybrydowym. W skład jego hybrydowego zespołu napędowego wchodzi pracująca w cyklu Atkinsona 3,5-litrowa spalinowa jednostka V6 oraz chłodzony cieczą silnik elektryczny ze stałym magnesem, które wspólnie generują 345 KM mocy, rozprowadzanej na koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni planetarnej. Mało kto mógłby spodziewać się, że ten zużywający 5,9 litra paliwa na 100 km samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy.

Drugim przedstawicielem rodziny GS, który wyposażony został w napęd hybrydowy, jest GS 300h – dynamiczny sportowy sedan z oszczędnym, czterocylindrowym silnikiem spalinowym o pojemności 2,5 litra, który zużywa zaledwie 4,7 litra paliwa na 100 km. 

Obie wersje z napędem hybrydowym, GS 450h i GS 300h, są dostępne na wszystkich rynkach europejskich. GS 200t będzie dostępny w wybranych krajach Europy.

Większe możliwości trakcyjne, więcej radości

Dostępny dla wszystkich wersji silnikowych modelu GS pakiet F SPORT zawiera ukierunkowane na przyczepność zmiany w podwoziu, w tym koła z niezwykle szerokimi niskoprofilowymi oponami  oraz charakterystyczne zewnętrzne i wewnętrzne elementy stylizacyjne. Pakiet F SPORT obejmuje również zawieszenie o regulowanej charakterystyce AVS (Adaptive Variable Suspension).

Nowy pakiet bezpieczeństwa Lexus Safety System +

Lexus GS w edycji 2016 jest jeżdżącym świadectwem zaangażowania marki we wdrażanie najnowszych rozwiązań technicznych służących bezpieczeństwu jazdy. Szkielet nadwozia wraz ze standardowo montowanymi 10 poduszkami powietrznymi tworzą fundamenty ochrony dla osób w kabinie, zaś szeroki wachlarz układów wspomagających prowadzenie samochodu ułatwia unikanie niebezpiecznych sytuacji. Jako wyposażenie opcjonalne dostępny jest teraz najnowszy system bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, integrujący funkcje układów reagowania przedkolizyjnego (PCS), wykrywania pieszych, wspomagania trzymania pasa ruchu (LKA), adaptacyjnych świateł drogowych (AHS) oraz pełnozakresowej aktywnej kontroli prędkości jazdy.

Pełnozakresowa aktywna kontrola prędkości jazdy działa bez względu na tempo poruszania się samochodu. Funkcja ta samoczynnie dostosowuje tempo jazdy do prędkości pojazdu poprzedzającego, utrzymując zadany odstęp od niego. Realizuje również płynne przyspieszanie przy wjeżdżaniu na sąsiedni pas ruchu lub na autostradę, bądź zwalnianie przy manewrze odwrotnym.

Wykorzystujący pracujący w zakresie fal milimetrowych radarowy detektor oraz czołową kamerę, układ reagowania przedkolizyjnego pomaga wykrywać pojazdy z przodu, a w niektórych sytuacjach także pieszych. Układ ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji i w razie konieczności może uruchomić automatyczne hamowanie, maksymalizując również jego intensywność.

Funkcja LKA za pomocą kamery rozpoznaje linie na jezdni i w razie odnotowania niezamierzonego zjeżdżania z obranego pasa ruchu alarmuje kierowcę za pomocą sygnalizacji optycznej i wibracji kierownicy. Wspomaga także manewr powrotu na środek pasa ruchu.

Funkcja AHS, realizująca adaptacyjne sterowanie światłami drogowymi, służy równocześnie bezpieczeństwu i wygodzie prowadzenia. W sposób automatyczny ekranuje odpowiedni fragment wiązki świetlnej, aby nie dopuszczać do olśnienia kierowców pojazdów z przodu.

Nowoczesne multimedia

Rodzina GS otrzymała w 2015 roku nowe urządzenia multimedialne, a obecnie w przypadku wyposażenia w system nawigacyjny ekran o przekątnej 12,3 cala pozwala wyświetlać mapę na całej swojej powierzchni. Pozostałe zmiany w zakresie multimediów obejmują udoskonalone sterowanie głosowe i ulepszoną grafikę. Obraz na ekranie nadal można podzielić na dwa sektory, realizujące odrębne funkcje, takie jak nawigacja drogowa, obsługa radioodtwarzacza czy sterowanie klimatyzacji.

Nowością są boczne przyciski zatwierdzania w obsługującym ekran zdalnym sterowniku oraz menu szybkiego dostępu przy krawędzi ekranu, jeszcze bardziej ułatwiające obsługę klimatyzacji, radioodtwarzacza, nawigacji drogowej i innych funkcji.

Nowości w GS:

  • Nowa wersja silnikowa: 245-konny GS 200t z 2-litrowym, turbodoładowanym benzynowym silnikiem czterocylindrowym i ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
  • Zmieniony przód z silniej zaakcentowaną klepsydrowo wciętą osłoną chłodnicy i diodowymi reflektorami typu Bi-LED oraz nowe tylne światła i wykończenie tylnego zderzaka.
  • System bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, integrujący funkcje układów reagowania przedkolizyjnego (PCS), wykrywania pieszych, wspomagania trzymania pasa ruchu (LKA), adaptacyjnych świateł drogowych (AHS) oraz pełnozakresowej aktywnej kontroli prędkości jazdy.
  • Powiększony do 4,2 cala wyświetlacz wielofunkcyjny, ustawiony na linii wzroku kierowcy i pozwalający jednym rzutem oka odczytać istotne informacje o samochodzie.
  • Udoskonalone multimedia: boczne przyciski zatwierdzające przy zdalnym sterowniku ekranu (RTI) oraz w przypadku wyposażenia w system nawigacji drogowej możliwość wyświetlania mapy na całej powierzchni centralnie umieszczonego ekranu o przekątnej 12,3 cala.
  • Nowe kolory nadwozia i wnętrza, nowe wzory tarcz kół oraz wewnętrznych elementów wykończeniowych z drewna i aluminium.
  • Analogowy zegar z ustawianiem strefy czasowej na podstawie danych z satelitów GPS.

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, osiągi:

  • GS 200t: 245-konny, 2-litrowy, turbodoładowany benzynowy silnik czterocylindrowy z „inteligentnym” układem zmiennych faz rozrządu (VVT-i).
  • GS 450h: Hybrydowy zespół napędowy, obejmujący 3,5-litrowy silnik benzynowy V6 pracujący w cyklu Atkinsona oraz chłodzony cieczą silnik elektryczny z magnesem stałym, generujący sumaryczną moc 345 KM.
  • GS 300h: Hybrydowy zespół napędowy, obejmujący 2,5-litrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona oraz chłodzony cieczą silnik elektryczny z magnesem stałym, zużywający jedynie 4,7 litra paliwa na 100 km.
  • GS 200t: Ośmiostopniowa skrzynia biegów ze sterowaniem zmianą przełożeń w kierownicy
  • GS 450h i GS 300h: elektronicznie sterowana bezstopniowa przekładnia napędowa typu planetarnego z funkcją natychmiastowej redukcji o dwa biegi (przy gwałtownym przyspieszaniu), trybem pracy na śliskiej nawierzchni i wychylnymi przełącznikami biegów w kierownicy.

Podwozie, nadwozie, zawieszenie, koła i hamulce

  • Wykonanie przednich i tylnych wahaczy ze stopu aluminium pozwoliło obniżyć masę nieresorowaną i jednocześnie obdarzyć GS niezwykłą zwinnością, sprawnością tłumienia przechyłów i stabilizacją nadwozia, komfortem jazdy oraz precyzją reakcji na ruchy kierownicy.
  • Przednie hamulce z wentylowanymi tarczami są wyposażone w czterotłoczkowe zaciski i wspomagane są najnowocześniejszymi układami elektronicznymi, zapewniającymi odpowiedni rozkład sił hamowania oraz ich pełną kontrolę.
  • GS 200t ma standardowo zamontowane 17-calowe, dziewięcioramienne tarcze kół z lekkiego stopu wraz z oponami o rozmiarze 235/50R17, natomiast jako opcja dostępne są 18- i 19-calowe tarcze kół z lekkiego stopu z oponami 235/45R18 i 235/45R19.
  • GS F SPORT wyposażony jest w specjalne, 19-calowe wybitnie szerokie koła z letnimi oponami 235/40/R19 z przodu i 265/35/R19 z tyłu.
  • Stanowiący standardowe wyposażenie zintegrowany układ stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM) integruje odpowiedzialne za bezpieczeństwo czynne funkcje zapobiegania blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS), wspomagania hamowania awaryjnego (BA), stabilizacji toru jazdy (VSC) oraz kontroli napędu (TRAC) z działaniem elektrycznie sterowanej przepustnicy, pozwalając w maksymalnym stopniu wykorzystać maksymalne osiągi i ograniczyć ryzyko poślizgu. Układ VDIM łączy działanie tych funkcji, płynnie korygując reakcje samochodu i jednocześnie umożliwiając bardziej dynamiczną jazdę. Układ realizuje również efekt mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu wewnętrznym.  

Bezpieczeństwo

  • GS jest standardowo wyposażony w 10 poduszek powietrznych, w tym poduszki chroniące kolana kierowcy i pasażera na przednim fotelu, boczne poduszki na skrajnych miejscach z tyłu oraz boczne kurtyny powietrzne.
  • Przednie fotele mają mechanizm ochrony przed urazami kręgów szyjnych, który w razie określonego rodzaju kolizji tylnej samoczynnie niweluje odstęp pomiędzy zagłówkiem a głową kierowcy lub pasażera, zmniejszając w ten sposób amplitudę bezwładnego ruchu głowy do tyłu i dzięki temu ograniczając powagę wynikłych z tego powodu kontuzji.
  • Opcjonalny układ monitorujący martwe pola widoczności (BSM) z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) wykrywa pojazdy znajdujące się w strefach niewidocznych w lusterkach wstecznych oraz ostrzega o nadjeżdżających z boku pojazdach podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego.

Wyposażenie audio

  • Dostępny 17-głośnikowy najwyższej klasy zestaw audio Mark Levinson z dźwiękiem przestrzennym 7.1 zawiera 10-kanałowy cyfrowy wzmacniacz klasy D o mocy 835 watów, który legitymuje się jedynie 0,01 % całkowitych zniekształceń harmonicznych w pasmie 20 – 20000 Hz, zapewniając najczystsze brzmienie. Funkcja Clari-Fi analizuje stopień kompresji sygnału dla zapisu cyfrowego (CD, iPod itp.) i na tej podstawie określa poziom niezbędnego wzmocnienia oraz miejsca, które tego wymagają.

Źródło: materiały prasowe Lexus

Lexus GS 200t 2015
Lexus
Lexus GS 200t 2015
Lexus
Lexus GS 200t 2015
Lexus
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

    Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

    Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

    Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

    Konfiskata samochodu za przekraczanie prędkości - czy to możliwe?

    Zbliża się termin wejścia w życie przepisów umożliwiających konfiskatę pojazdów za prowadzenie w stanie nietrzeźwości. Podczas gdy władze mają czas na przyjrzenie się ewentualnym konsekwencjom tej nowelizacji, ustawa przegłosowana przez Sejm wciąż wzbudza wiele emocji. Niektórzy właściciele pojazdów obawiają się, że z czasem ten rodzaj kary będzie miał znacznie szersze zastosowanie. Czy w przyszłości może dojść do wprowadzenia w Polsce konfiskaty aut za przekroczenie prędkości, skoro takie przepisy obowiązują od lat w innych krajach Europy?

    Za co zabierają prawo jazdy na 3 miesiące?

    W Polsce są przepisy pozwalające na odbieranie kierowcom prawa jazdy na 3 miesiące. Te działają jednak w ściśle określonych przypadkach. Scenariusze są tak naprawdę trzy. Dziś każdy z nich dokładnie omówię w tym poradniku.

    REKLAMA

    Naklejka w strefie czystego transportu. Zniknie, zanim się pojawi?

    Naklejka w strefie czystego transportu miała się stać must have. Teraz rządzący wycofują się z tego pomysłu. I choć idą w dobrym kierunku, ten nadal jest problematyczny, ale dla gmin. Bo choć pojawiła się furtka kasująca nalepkę w SCT, ta okazuje się kosztowna.

    Unijne rozporządzenie AFIR. Wyższe wymogi dla infrastruktury ładowania elektryków!

    Rozporządzenie AFIR, przyjęte w lipcu tego roku przez Radę Unii Europejskiej, nakazuje rozbudowanie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Czy Polska jest na to gotowa?

    Akcja „Prędkość” w środę 20 września. Drogówka zapowiada wzmożone kontrole

    Policjanci ruchu drogowego będą w środę 20 września prowadzić działania kontrolno-prewencyjne „Prędkość” – poinformował podkom. Marcin Sulik z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Dodał, że działania będą prowadzone w ramach corocznej europejskiej kampanii „Roadpol Safety Day 2023”.

    Odbieranie prawa jazdy seniorom. Przepisy pozwalają na to od lat!

    Wiek i ewentualne choroby robią swoje. Senior może nie nadawać się do prowadzenia pojazdu i to pomimo wielu lat spędzonych za kółkiem. Czy jest zatem możliwość, aby stracił prawo jazdy? Trochę nie, a trochę tak. Są przepisy, które stanowią furtkę. I obowiązują od lat.

    REKLAMA

    Zakaz wjazdu do Polski i UE dla samochodów zarejestrowanych w Rosji

    Samochody zarejestrowane w Rosji dostały właśnie zakaz wjazdu na teren UE. 17 września 2023 r. stosowne przepisy zaczęły obowiązywać w Polsce. Co oznaczają? Czy przewidują jakieś wyjątki? O tym w naszym poradniku.

    Darmowe OC dla kupujących auta (nowe i używane) przed wyborami. Warto złapać okazję, bo niedługo będzie drożej!

    Duża obniżka stóp procentowych dokonana na początku września przez Radę Polityki Pieniężnej, wskutrek czego stopa WIBOR „zjechała” poniżej 6%, spowodowało zauważalny spadek raty za samochód nowy i używany – wynika z symulacji Carsmile i Otomoto Klik. Obniżka raty jest już na tyle znacząca, że pozwala pokryć koszt ubezpieczenia OC. Korzyść ta może jednak okazać się krótkotrwała, bo za chwilę auta znów zaczną drożeć – ostrzegają eksperci. 

    REKLAMA