REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Facelifting Lexusa GS

Lexus GS 200t 2015
Lexus GS 200t 2015
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Zmodernizowany Lexus GS otrzymał m.in. nowy silnik z turbodoładowaniem, ledowe reflektory Bi-LED, rozszerzone systemy multimedialne oraz nowe układy bezpieczeństwa.

Lexus GS 200t: pierwszy silnik z turbodoładowaniem

Lexus rozszerza ofertę modelu GS o nowego GS 200t oraz wprowadza zmiany stylizacyjne w pozostałych wersjach. Lexus GS nadal zachowuje imponującą zwinność i sportowe walory przy doskonałym komforcie prowadzenia na długich trasach. Jest to elegancka średniej wielkości limuzyna. Fascynujące osiągi i wygoda jazdy czynią model GS doskonałą propozycją zarówno dla oczekujących wspaniałych doznań za kierownicą, jak dla koneserów luksusu – bez względu na to, czy będzie to nowy GS 200t,  GS 450h czy GS 300h.

REKLAMA

REKLAMA

GS uosabia połączenie stylu i wyrafinowania, zwieńczone charakterystycznym dla Lexusa klepsydrowym zarysem chłodnicy, z eleganckim, matowo chromowanym obramowaniem i osadzonymi po bokach nowego typu reflektorami typu Bi-LED z diodowymi światłami mijania i drogowymi, które obecnie są wyposażeniem standardowym.

Nowy kształt przedniego zderzaka oraz progów jeszcze silniej zaostrza profil nadwozia, nawiązujący swą linią do modelu coupe. Zmienione zostały tylne światła i elementy wykończeniowe z tyłu nadwozia, a ponadto wprowadzono nowe wzory obrabianych maszynowo 18- i 19-calowych tarcz kół.

Zobacz też: Lexus IS200t: turbodoładowana benzyna!

We wnętrzu, analogowy zegar w centralnej części deski rozdzielczej jest obecnie zamknięty w jednolitej obudowie aluminiowej, a na jego tarczy wprowadzono diodowe wskaźniki. Strefę czasową można ustawiać na podstawie satelitarnych danych lokalizacyjnych GPS.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowa siła napędowa i nowy poziom osiągów

REKLAMA

Czwarty z kolei przedstawiciel rodziny GS, tylnonapędowy GS 200t wyposażony jest w niezwykle płynnie działający, czterocylindrowy turbodoładowany silnik spalinowy o pojemności 2,0 litra, sprzężony z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Jednostka ta dostarcza 245 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego, zapewniając doskonałe osiągi i sprawność w każdych warunkach. Według danych fabrycznych GS 200t będzie wymagał na 100 km średnio 7,9 litra paliwa.

Flagowym przedstawicielem rodziny GS jest GS 450h – legitymujący się bardzo wysokimi osiągami luksusowy sedan z napędem hybrydowym. W skład jego hybrydowego zespołu napędowego wchodzi pracująca w cyklu Atkinsona 3,5-litrowa spalinowa jednostka V6 oraz chłodzony cieczą silnik elektryczny ze stałym magnesem, które wspólnie generują 345 KM mocy, rozprowadzanej na koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni planetarnej. Mało kto mógłby spodziewać się, że ten zużywający 5,9 litra paliwa na 100 km samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy.

Drugim przedstawicielem rodziny GS, który wyposażony został w napęd hybrydowy, jest GS 300h – dynamiczny sportowy sedan z oszczędnym, czterocylindrowym silnikiem spalinowym o pojemności 2,5 litra, który zużywa zaledwie 4,7 litra paliwa na 100 km. 

Obie wersje z napędem hybrydowym, GS 450h i GS 300h, są dostępne na wszystkich rynkach europejskich. GS 200t będzie dostępny w wybranych krajach Europy.

Większe możliwości trakcyjne, więcej radości

Dostępny dla wszystkich wersji silnikowych modelu GS pakiet F SPORT zawiera ukierunkowane na przyczepność zmiany w podwoziu, w tym koła z niezwykle szerokimi niskoprofilowymi oponami  oraz charakterystyczne zewnętrzne i wewnętrzne elementy stylizacyjne. Pakiet F SPORT obejmuje również zawieszenie o regulowanej charakterystyce AVS (Adaptive Variable Suspension).

Nowy pakiet bezpieczeństwa Lexus Safety System +

Lexus GS w edycji 2016 jest jeżdżącym świadectwem zaangażowania marki we wdrażanie najnowszych rozwiązań technicznych służących bezpieczeństwu jazdy. Szkielet nadwozia wraz ze standardowo montowanymi 10 poduszkami powietrznymi tworzą fundamenty ochrony dla osób w kabinie, zaś szeroki wachlarz układów wspomagających prowadzenie samochodu ułatwia unikanie niebezpiecznych sytuacji. Jako wyposażenie opcjonalne dostępny jest teraz najnowszy system bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, integrujący funkcje układów reagowania przedkolizyjnego (PCS), wykrywania pieszych, wspomagania trzymania pasa ruchu (LKA), adaptacyjnych świateł drogowych (AHS) oraz pełnozakresowej aktywnej kontroli prędkości jazdy.

Pełnozakresowa aktywna kontrola prędkości jazdy działa bez względu na tempo poruszania się samochodu. Funkcja ta samoczynnie dostosowuje tempo jazdy do prędkości pojazdu poprzedzającego, utrzymując zadany odstęp od niego. Realizuje również płynne przyspieszanie przy wjeżdżaniu na sąsiedni pas ruchu lub na autostradę, bądź zwalnianie przy manewrze odwrotnym.

Wykorzystujący pracujący w zakresie fal milimetrowych radarowy detektor oraz czołową kamerę, układ reagowania przedkolizyjnego pomaga wykrywać pojazdy z przodu, a w niektórych sytuacjach także pieszych. Układ ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji i w razie konieczności może uruchomić automatyczne hamowanie, maksymalizując również jego intensywność.

Funkcja LKA za pomocą kamery rozpoznaje linie na jezdni i w razie odnotowania niezamierzonego zjeżdżania z obranego pasa ruchu alarmuje kierowcę za pomocą sygnalizacji optycznej i wibracji kierownicy. Wspomaga także manewr powrotu na środek pasa ruchu.

Funkcja AHS, realizująca adaptacyjne sterowanie światłami drogowymi, służy równocześnie bezpieczeństwu i wygodzie prowadzenia. W sposób automatyczny ekranuje odpowiedni fragment wiązki świetlnej, aby nie dopuszczać do olśnienia kierowców pojazdów z przodu.

Nowoczesne multimedia

Rodzina GS otrzymała w 2015 roku nowe urządzenia multimedialne, a obecnie w przypadku wyposażenia w system nawigacyjny ekran o przekątnej 12,3 cala pozwala wyświetlać mapę na całej swojej powierzchni. Pozostałe zmiany w zakresie multimediów obejmują udoskonalone sterowanie głosowe i ulepszoną grafikę. Obraz na ekranie nadal można podzielić na dwa sektory, realizujące odrębne funkcje, takie jak nawigacja drogowa, obsługa radioodtwarzacza czy sterowanie klimatyzacji.

Nowością są boczne przyciski zatwierdzania w obsługującym ekran zdalnym sterowniku oraz menu szybkiego dostępu przy krawędzi ekranu, jeszcze bardziej ułatwiające obsługę klimatyzacji, radioodtwarzacza, nawigacji drogowej i innych funkcji.

Nowości w GS:

  • Nowa wersja silnikowa: 245-konny GS 200t z 2-litrowym, turbodoładowanym benzynowym silnikiem czterocylindrowym i ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
  • Zmieniony przód z silniej zaakcentowaną klepsydrowo wciętą osłoną chłodnicy i diodowymi reflektorami typu Bi-LED oraz nowe tylne światła i wykończenie tylnego zderzaka.
  • System bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, integrujący funkcje układów reagowania przedkolizyjnego (PCS), wykrywania pieszych, wspomagania trzymania pasa ruchu (LKA), adaptacyjnych świateł drogowych (AHS) oraz pełnozakresowej aktywnej kontroli prędkości jazdy.
  • Powiększony do 4,2 cala wyświetlacz wielofunkcyjny, ustawiony na linii wzroku kierowcy i pozwalający jednym rzutem oka odczytać istotne informacje o samochodzie.
  • Udoskonalone multimedia: boczne przyciski zatwierdzające przy zdalnym sterowniku ekranu (RTI) oraz w przypadku wyposażenia w system nawigacji drogowej możliwość wyświetlania mapy na całej powierzchni centralnie umieszczonego ekranu o przekątnej 12,3 cala.
  • Nowe kolory nadwozia i wnętrza, nowe wzory tarcz kół oraz wewnętrznych elementów wykończeniowych z drewna i aluminium.
  • Analogowy zegar z ustawianiem strefy czasowej na podstawie danych z satelitów GPS.

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, osiągi:

  • GS 200t: 245-konny, 2-litrowy, turbodoładowany benzynowy silnik czterocylindrowy z „inteligentnym” układem zmiennych faz rozrządu (VVT-i).
  • GS 450h: Hybrydowy zespół napędowy, obejmujący 3,5-litrowy silnik benzynowy V6 pracujący w cyklu Atkinsona oraz chłodzony cieczą silnik elektryczny z magnesem stałym, generujący sumaryczną moc 345 KM.
  • GS 300h: Hybrydowy zespół napędowy, obejmujący 2,5-litrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona oraz chłodzony cieczą silnik elektryczny z magnesem stałym, zużywający jedynie 4,7 litra paliwa na 100 km.
  • GS 200t: Ośmiostopniowa skrzynia biegów ze sterowaniem zmianą przełożeń w kierownicy
  • GS 450h i GS 300h: elektronicznie sterowana bezstopniowa przekładnia napędowa typu planetarnego z funkcją natychmiastowej redukcji o dwa biegi (przy gwałtownym przyspieszaniu), trybem pracy na śliskiej nawierzchni i wychylnymi przełącznikami biegów w kierownicy.

Podwozie, nadwozie, zawieszenie, koła i hamulce

  • Wykonanie przednich i tylnych wahaczy ze stopu aluminium pozwoliło obniżyć masę nieresorowaną i jednocześnie obdarzyć GS niezwykłą zwinnością, sprawnością tłumienia przechyłów i stabilizacją nadwozia, komfortem jazdy oraz precyzją reakcji na ruchy kierownicy.
  • Przednie hamulce z wentylowanymi tarczami są wyposażone w czterotłoczkowe zaciski i wspomagane są najnowocześniejszymi układami elektronicznymi, zapewniającymi odpowiedni rozkład sił hamowania oraz ich pełną kontrolę.
  • GS 200t ma standardowo zamontowane 17-calowe, dziewięcioramienne tarcze kół z lekkiego stopu wraz z oponami o rozmiarze 235/50R17, natomiast jako opcja dostępne są 18- i 19-calowe tarcze kół z lekkiego stopu z oponami 235/45R18 i 235/45R19.
  • GS F SPORT wyposażony jest w specjalne, 19-calowe wybitnie szerokie koła z letnimi oponami 235/40/R19 z przodu i 265/35/R19 z tyłu.
  • Stanowiący standardowe wyposażenie zintegrowany układ stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM) integruje odpowiedzialne za bezpieczeństwo czynne funkcje zapobiegania blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS), wspomagania hamowania awaryjnego (BA), stabilizacji toru jazdy (VSC) oraz kontroli napędu (TRAC) z działaniem elektrycznie sterowanej przepustnicy, pozwalając w maksymalnym stopniu wykorzystać maksymalne osiągi i ograniczyć ryzyko poślizgu. Układ VDIM łączy działanie tych funkcji, płynnie korygując reakcje samochodu i jednocześnie umożliwiając bardziej dynamiczną jazdę. Układ realizuje również efekt mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu wewnętrznym.  

Bezpieczeństwo

  • GS jest standardowo wyposażony w 10 poduszek powietrznych, w tym poduszki chroniące kolana kierowcy i pasażera na przednim fotelu, boczne poduszki na skrajnych miejscach z tyłu oraz boczne kurtyny powietrzne.
  • Przednie fotele mają mechanizm ochrony przed urazami kręgów szyjnych, który w razie określonego rodzaju kolizji tylnej samoczynnie niweluje odstęp pomiędzy zagłówkiem a głową kierowcy lub pasażera, zmniejszając w ten sposób amplitudę bezwładnego ruchu głowy do tyłu i dzięki temu ograniczając powagę wynikłych z tego powodu kontuzji.
  • Opcjonalny układ monitorujący martwe pola widoczności (BSM) z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) wykrywa pojazdy znajdujące się w strefach niewidocznych w lusterkach wstecznych oraz ostrzega o nadjeżdżających z boku pojazdach podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego.

Wyposażenie audio

  • Dostępny 17-głośnikowy najwyższej klasy zestaw audio Mark Levinson z dźwiękiem przestrzennym 7.1 zawiera 10-kanałowy cyfrowy wzmacniacz klasy D o mocy 835 watów, który legitymuje się jedynie 0,01 % całkowitych zniekształceń harmonicznych w pasmie 20 – 20000 Hz, zapewniając najczystsze brzmienie. Funkcja Clari-Fi analizuje stopień kompresji sygnału dla zapisu cyfrowego (CD, iPod itp.) i na tej podstawie określa poziom niezbędnego wzmocnienia oraz miejsca, które tego wymagają.

Źródło: materiały prasowe Lexus

Lexus GS 200t 2015
Lexus
Lexus GS 200t 2015
Lexus
Lexus GS 200t 2015
Lexus
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kierowca autobusu był pod wpływem amfetaminy, został zatrzymany dzięki nastolatkom

Gdyby nie dwaj trzynastolatkowie, nie wiadomo, jak zakończyłaby się podróż autobusem dla pasażerów. Chłopcy zwrócili uwagę na dziwne zachowanie kierowcy i zadzwonili po pomoc. Wstępne badanie wykazało, że kierowca był pod wpływem amfetaminy. 

KGP: 74 740 interwencji, 333 wypadków drogowych, 36 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 74 740 interwencji. Podsumowanie nie zawiera danych z dwóch dni.

Bez dofinansowania zakupu w programie Mój elektryk sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce całkowicie wyhamuje

W rok niemal podwoiła się liczba samochodów elektrycznych zarejestrowanych w Polsce. Teraz jednak nastąpiło gwałtowne hamowanie tego trendu. Eksperci prognozują: polska droga do elektromobilności wyglądała na długą, teraz zaś zniknęła nawet perspektywa mety.

Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

REKLAMA

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

REKLAMA

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

REKLAMA