REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odświeżone Porsche 911: gruntowne zmiany

Porsche 911 2016
Porsche 911 2016
porsche

REKLAMA

REKLAMA

Odświeżone Porsche 911 zostało gruntownie zmodyfikowane. Zakres zmian jest obszerny i dotyczy szeregu elementów auta. Nowością jest są m.in. silniki turbodoładowane, które zastąpią jednostki wolnossące.

Porsche 911 2016

REKLAMA

Porsche 911 od dziesięcioleci jest najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie. Nowa generacja modelu umacnia się na prowadzeniu – dzięki innowacyjnym, turbodoładowanym silnikom typu bokser, zaawansowanej konstrukcji podwozia, które jeszcze lepiej łączy osiągi z komfortem, oraz nowym multimediom została do tego odpowiednio przygotowana. Za sprawą ponad 40-letniego doświadczenia w budowie jednostek turbo - zarówno w autach wyścigowych, jak i seryjnych – nowe motory 911 Carrera wyznaczają wzorce w dziedzinie osiągów, przyjemności z jazdy i efektywności. Dynamikę jazdy dodatkowo potęguje skrętna tylna oś, po raz pierwszy opcjonalnie dostępna dla modeli Carrera.

REKLAMA

Z zewnątrz nowe Porsche 911 Carrera wyróżnia się licznymi udoskonaleniami: począwszy od nowych przednich lamp z czteropunktowymi światłami do jazdy dziennej przez pozbawione wgłębień klamki drzwi aż do przeprojektowanej tylnej pokrywy z pionowymi żaluzjami oraz nowych tylnych lamp z charakterystycznymi, czteropunktowymi światłami hamowania. W kabinie uwagę zwraca nowy, montowany seryjnie system multimedialny Porsche Communication Management z ekranem dotykowym. Oferuje on zdecydowanie bogatszy zakres funkcji, a przy tym jest znacznie prostszy w obsłudze.

Nowe silniki turbo: 20 KM więcej i niższe zużycie paliwa

Całkowicie nowa generacja jednostek biturbo sprawia, że przyjemność z jazdy 911 Carrera staje się jeszcze intensywniejsza: tylne koła modelu 911 Carrera napędza teraz silnik o mocy 370 KM (272 kW), a 911 Carrera S – 420 KM (309 kW). W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM (15 kW).

Obie jednostki mają po 6 cylindrów i 3 litry pojemności. Silnik montowany w modelu 911 Carrera S osiąga wyższą moc za sprawą modyfikacji turbosprężarek, układu wydechowego i oprogramowania sterującego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Nowe motory Porsche generują też znacznie wyższy maksymalny moment obrotowy – odpowiednio, 450 i 500 Nm (w każdym przypadku przyrost wynosi 60 Nm). W obu wersjach jest on teraz dostępny w szerokim zakresie od 1700 do 5000 obr./min. Równocześnie, z maksymalną prędkością obrotową równą 7500 obr./min, nowe silniki zdecydowanie wkraczają poza standardy reprezentowane przez konwencjonalne jednostki turbo. Podkreśla to zresztą ich donośna, typowa dla Porsche ścieżka dźwiękowa.

Każda nowa odsłona 911 legitymuje się lepszymi osiągami i efektywnością. To samo dotyczy najnowszej generacji modelu. Zależnie od wariantu, nowe silniki mogą być o blisko 12% oszczędniejsze od poprzednich - zużycie paliwa ograniczono tu nawet o 1 l/100 km. Nowe 911 Carrera z przekładnią PDK zużywa średnio 7,4 l/100 km (o 0,8 l/100 km mniej niż dotychczas), a 911 Carrera S z PDK – 7,7 l/100 km (-1,0 l/100 km).

Ikona Porsche ma przy tym imponującą wydajność: 911 Carrera Coupé ze skrzynią Porsche-Doppelkupplung (PDK) i pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 s, o 0,2 s szybciej niż poprzednik. 911 Carrera S z PDK oraz pakietem Sport Chrono potrzebuje na to zaledwie 3,9 s (również o 0,2 s szybciej). Tym samym, po raz pierwszy w historii, w sprincie do „setki” 911 z rodziny Carrera przebija magiczną granicę 4 s. Jednocześnie wzrosła prędkość maksymalna obu modeli: 911 Carrera osiąga teraz 295 km/h (+6 km/h), a 911 Carrera S – 308 km/h (+4 km/h).

W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono model 911 Carrera po raz pierwszy otrzymuje kierownicę z przełącznikiem wyboru trybu jazdy – zupełnie jak w modelu 918 Spyder. Kierowca może wybrać jeden z czterech programów: Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual. Zależnie od specyfikacji, ten ostatni pozwala dobrać własną konfigurację samochodu i osobno zmieniać ustawienia systemu PASM, aktywnych poduszek silnika, strategii działania przekładni PDK oraz układu wydechowego. W połączeniu ze skrzynią PDK przełącznik ma dodatkowy przycisk – Sport Response Button. Po jego wciśnięciu układ napędowy przez 20 s pracuje w trybie maksymalnego przyspieszenia, na przykład w celu przeprowadzeniu manewru wyprzedzania. Przekładnia dobiera wtedy optymalne przełożenie, a silnik jeszcze bardziej spontanicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu.

Standard: udoskonalone zawieszenie PASM obniżone o 10 mm

W dziedzinie dynamiki jazdy 911 Carrera jest punktem odniesienia dla innych sportowych aut. Każda kolejna generacja jeszcze skuteczniej łączy bezkompromisowe osiągi z komfortem jazdy na co dzień. Po raz pierwszy wszystkie modele Carrera otrzymują nowe zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management) z obniżonym o 10 mm prześwitem. Dodatkowo zwiększa ono stabilność w szybko pokonywanych zakrętach. Równocześnie nowa generacja amortyzatorów o większej rozpiętości siły tłumienia zapewnia wyższy komfort dzięki precyzyjniejszej charakterystyce działania i poprawia zachowanie nadwozia podczas dynamicznej jazdy. Nowe, standardowe obręcze z pięcioma podwójnymi ramionami zaopatrzono w ogumienie o obniżonych oporach toczenia i lepszych walorach trakcyjnych. Co więcej, wszystkie warianty mają teraz szersze tylne felgi (11,5 zamiast 11 cali), a 911 Carrera S otrzymuje także szersze opony (305 zamiast 295 mm).

Nowe Porsche 911 Carrera jest również opcjonalnie dostępne ze skrętną tylną osią, znaną z modeli 911 Turbo oraz 911 GT3. Dodatkowo zwiększa ona zwinność samochodu i zapewnia jeszcze wyższą stabilność podczas zmiany pasa przy dużych prędkościach. Przy okazji poprawia też zwrotność w ruchu miejskim dzięki średnicy zawracania mniejszej o 0,5 m. Lepsze prowadzenie uzupełnia nowa kierownica, podobna do tej z 918 Spyder. W bazowej wersji ma ona 375 mm średnicy, a w opcjonalnej wersji GT – 360 mm.

Praktyczność na co dzień zwiększa hydrauliczny system podnoszenia z siłownikami zintegrowanymi w kolumnach przedniej osi. Za naciśnięciem przycisku układ ten w ciągu 5 sekund zwiększa prześwit z przodu pojazdu o 40 mm, chroniąc tym samym podwozie przed uszkodzeniami, np. na stromym wyjeździe z garażu.

Nowy system multimedialny Porsche Communication Management z nawigacją internetową

Standardowe wyposażenie najnowszego 911 Carrera obejmuje nowo opracowany system multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z modułem nawigacji internetowej i sterowaniem głosowym. Współpracuje on z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 7 cali, reagującym na gesty znane ze smartfonów. Za jego pośrednictwem użytkownik może na przykład wprowadzać komendy. Urządzenia mobilne można teraz łączyć z PCM za pośrednictwem Wi-Fi. Po raz pierwszy z centralnym podłokietnikiem zintegrowano schowek na smartfona z funkcją indukcyjnego ładowania baterii oraz oszczędzania jej dzięki systemowi wzmacniania sygnału sieci komórkowej. Kolejną nowością jest opcjonalny interfejs Apple CarPlay dla aparatów iPhone.

Udoskonalona nawigacja pobiera informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Zapewnia to bieżący ogląd sytuacji na drodze i pozwala odpowiednio szybko dostosować do niej trasę przejazdu. Z myślą o jeszcze lepszej orientacji po raz pierwszy z systemem zintegrowano również usługi Google Earth i Google Street View. PCM współpracuje także z systemem Porsche Car Connect i aplikacją Porsche Connect, które oferują m.in. zdalne sterowanie funkcjami pojazdu, wgranie szczegółów trasy do nawigacji oraz streaming muzyki pochodzącej od zewnętrznych dostawców.

Nowe i rozszerzone opcjonalne systemy wspomagające

Specyfikację 911 Carrera można teraz jeszcze lepiej dopasować do osobistych preferencji. W ofercie modelu debiutują kolejne, nowe lub rozszerzone systemy wspomagające. Wśród nich opcjonalny tempomat, który teraz dysponuje funkcją subtelnego przyhamowania po przekroczeniu ustawionej prędkości, na przykład podczas zjazdu ze wzniesienia. Montowany na życzenie adaptacyjny tempomat ACC w połączeniu z przekładnią PDK został wzbogacony o funkcję żeglowania. W określonych sytuacjach, podczas jazdy ze stałą prędkością lub bez obciążenia, odłącza ona sprzęgła w celu ograniczenia zużycia paliwa. Opcjonalny asystent zmiany pasa ruchu za pomocą radaru monitoruje tył auta i ostrzega kierowcę przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu, wykorzystując diody LED w narożnikach lusterek. Dodatkowo, w Porsche 911 Carrera w standardzie znajduje się hamulec pokolizyjny, który zatrzymuje samochód w celu ograniczenia konsekwencji zderzenia.

Rynkowy debiut w grudniu

Nowe modele Porsche 911 Carrera trafią na polski rynek w grudniu 2015 r.

40 lat doświadczenia z silnikami turbo - w sporcie i produkcji seryjnej

Z innowacji i rozwiązań sprawdzonych przez Porsche w ekstremalnych warunkach wyścigów zawsze korzystają również auta seryjne. Testy w sportach motorowych w szczególności potwierdzają wydajność i żywotność nowych silników turbo w 911 Carrera. Przy ich budowie Porsche mogło polegać na swoim ponad 40-letnim doświadczeniu. Przykładowo, turbodoładowanie z zaworem bypass po raz pierwszy zostało zastosowane w 1972 roku w samochodzie wyścigowym 917/10, a 2 lata później trafiło do produkcji seryjnej w pierwszym Porsche 911 Turbo. W 1974 roku wprowadzono też pierwszy układ chłodzenia powietrza doładowującego w 917/10. Rok 1977 to premiera tej technologii w 911 Turbo 3.3. Do przełomowych rozwiązań w silnikach turbo należy także sekwencyjne turbodoładowanie z dwiema sprężarkami (po raz pierwszy w supersamochodzie 959), układ biturbo z dwiema sprężarkami pracującymi równolegle (po raz pierwszy w 911 Turbo, typoszereg 993) oraz regulacja zaworów dolotowych (po raz pierwszy w 911 Turbo, typoszereg 996).

Źródło: materiały prasowe Porsche

Porsche 911 2016
porsche
Porsche 911 2016
porsche
Porsche 911 2016
porsche
Porsche 911 2016
porsche
Porsche 911 2016
porsche
Porsche 911 2016
porsche
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA