REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odświeżone Porsche 911: gruntowne zmiany

Porsche 911 2016
Porsche 911 2016
porsche

REKLAMA

REKLAMA

Odświeżone Porsche 911 zostało gruntownie zmodyfikowane. Zakres zmian jest obszerny i dotyczy szeregu elementów auta. Nowością jest są m.in. silniki turbodoładowane, które zastąpią jednostki wolnossące.

Porsche 911 2016

Porsche 911 od dziesięcioleci jest najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie. Nowa generacja modelu umacnia się na prowadzeniu – dzięki innowacyjnym, turbodoładowanym silnikom typu bokser, zaawansowanej konstrukcji podwozia, które jeszcze lepiej łączy osiągi z komfortem, oraz nowym multimediom została do tego odpowiednio przygotowana. Za sprawą ponad 40-letniego doświadczenia w budowie jednostek turbo - zarówno w autach wyścigowych, jak i seryjnych – nowe motory 911 Carrera wyznaczają wzorce w dziedzinie osiągów, przyjemności z jazdy i efektywności. Dynamikę jazdy dodatkowo potęguje skrętna tylna oś, po raz pierwszy opcjonalnie dostępna dla modeli Carrera.

REKLAMA

REKLAMA

Z zewnątrz nowe Porsche 911 Carrera wyróżnia się licznymi udoskonaleniami: począwszy od nowych przednich lamp z czteropunktowymi światłami do jazdy dziennej przez pozbawione wgłębień klamki drzwi aż do przeprojektowanej tylnej pokrywy z pionowymi żaluzjami oraz nowych tylnych lamp z charakterystycznymi, czteropunktowymi światłami hamowania. W kabinie uwagę zwraca nowy, montowany seryjnie system multimedialny Porsche Communication Management z ekranem dotykowym. Oferuje on zdecydowanie bogatszy zakres funkcji, a przy tym jest znacznie prostszy w obsłudze.

Nowe silniki turbo: 20 KM więcej i niższe zużycie paliwa

Całkowicie nowa generacja jednostek biturbo sprawia, że przyjemność z jazdy 911 Carrera staje się jeszcze intensywniejsza: tylne koła modelu 911 Carrera napędza teraz silnik o mocy 370 KM (272 kW), a 911 Carrera S – 420 KM (309 kW). W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM (15 kW).

REKLAMA

Obie jednostki mają po 6 cylindrów i 3 litry pojemności. Silnik montowany w modelu 911 Carrera S osiąga wyższą moc za sprawą modyfikacji turbosprężarek, układu wydechowego i oprogramowania sterującego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe motory Porsche generują też znacznie wyższy maksymalny moment obrotowy – odpowiednio, 450 i 500 Nm (w każdym przypadku przyrost wynosi 60 Nm). W obu wersjach jest on teraz dostępny w szerokim zakresie od 1700 do 5000 obr./min. Równocześnie, z maksymalną prędkością obrotową równą 7500 obr./min, nowe silniki zdecydowanie wkraczają poza standardy reprezentowane przez konwencjonalne jednostki turbo. Podkreśla to zresztą ich donośna, typowa dla Porsche ścieżka dźwiękowa.

Każda nowa odsłona 911 legitymuje się lepszymi osiągami i efektywnością. To samo dotyczy najnowszej generacji modelu. Zależnie od wariantu, nowe silniki mogą być o blisko 12% oszczędniejsze od poprzednich - zużycie paliwa ograniczono tu nawet o 1 l/100 km. Nowe 911 Carrera z przekładnią PDK zużywa średnio 7,4 l/100 km (o 0,8 l/100 km mniej niż dotychczas), a 911 Carrera S z PDK – 7,7 l/100 km (-1,0 l/100 km).

Ikona Porsche ma przy tym imponującą wydajność: 911 Carrera Coupé ze skrzynią Porsche-Doppelkupplung (PDK) i pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 s, o 0,2 s szybciej niż poprzednik. 911 Carrera S z PDK oraz pakietem Sport Chrono potrzebuje na to zaledwie 3,9 s (również o 0,2 s szybciej). Tym samym, po raz pierwszy w historii, w sprincie do „setki” 911 z rodziny Carrera przebija magiczną granicę 4 s. Jednocześnie wzrosła prędkość maksymalna obu modeli: 911 Carrera osiąga teraz 295 km/h (+6 km/h), a 911 Carrera S – 308 km/h (+4 km/h).

W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono model 911 Carrera po raz pierwszy otrzymuje kierownicę z przełącznikiem wyboru trybu jazdy – zupełnie jak w modelu 918 Spyder. Kierowca może wybrać jeden z czterech programów: Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual. Zależnie od specyfikacji, ten ostatni pozwala dobrać własną konfigurację samochodu i osobno zmieniać ustawienia systemu PASM, aktywnych poduszek silnika, strategii działania przekładni PDK oraz układu wydechowego. W połączeniu ze skrzynią PDK przełącznik ma dodatkowy przycisk – Sport Response Button. Po jego wciśnięciu układ napędowy przez 20 s pracuje w trybie maksymalnego przyspieszenia, na przykład w celu przeprowadzeniu manewru wyprzedzania. Przekładnia dobiera wtedy optymalne przełożenie, a silnik jeszcze bardziej spontanicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu.

Standard: udoskonalone zawieszenie PASM obniżone o 10 mm

W dziedzinie dynamiki jazdy 911 Carrera jest punktem odniesienia dla innych sportowych aut. Każda kolejna generacja jeszcze skuteczniej łączy bezkompromisowe osiągi z komfortem jazdy na co dzień. Po raz pierwszy wszystkie modele Carrera otrzymują nowe zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management) z obniżonym o 10 mm prześwitem. Dodatkowo zwiększa ono stabilność w szybko pokonywanych zakrętach. Równocześnie nowa generacja amortyzatorów o większej rozpiętości siły tłumienia zapewnia wyższy komfort dzięki precyzyjniejszej charakterystyce działania i poprawia zachowanie nadwozia podczas dynamicznej jazdy. Nowe, standardowe obręcze z pięcioma podwójnymi ramionami zaopatrzono w ogumienie o obniżonych oporach toczenia i lepszych walorach trakcyjnych. Co więcej, wszystkie warianty mają teraz szersze tylne felgi (11,5 zamiast 11 cali), a 911 Carrera S otrzymuje także szersze opony (305 zamiast 295 mm).

Nowe Porsche 911 Carrera jest również opcjonalnie dostępne ze skrętną tylną osią, znaną z modeli 911 Turbo oraz 911 GT3. Dodatkowo zwiększa ona zwinność samochodu i zapewnia jeszcze wyższą stabilność podczas zmiany pasa przy dużych prędkościach. Przy okazji poprawia też zwrotność w ruchu miejskim dzięki średnicy zawracania mniejszej o 0,5 m. Lepsze prowadzenie uzupełnia nowa kierownica, podobna do tej z 918 Spyder. W bazowej wersji ma ona 375 mm średnicy, a w opcjonalnej wersji GT – 360 mm.

Praktyczność na co dzień zwiększa hydrauliczny system podnoszenia z siłownikami zintegrowanymi w kolumnach przedniej osi. Za naciśnięciem przycisku układ ten w ciągu 5 sekund zwiększa prześwit z przodu pojazdu o 40 mm, chroniąc tym samym podwozie przed uszkodzeniami, np. na stromym wyjeździe z garażu.

Nowy system multimedialny Porsche Communication Management z nawigacją internetową

Standardowe wyposażenie najnowszego 911 Carrera obejmuje nowo opracowany system multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z modułem nawigacji internetowej i sterowaniem głosowym. Współpracuje on z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 7 cali, reagującym na gesty znane ze smartfonów. Za jego pośrednictwem użytkownik może na przykład wprowadzać komendy. Urządzenia mobilne można teraz łączyć z PCM za pośrednictwem Wi-Fi. Po raz pierwszy z centralnym podłokietnikiem zintegrowano schowek na smartfona z funkcją indukcyjnego ładowania baterii oraz oszczędzania jej dzięki systemowi wzmacniania sygnału sieci komórkowej. Kolejną nowością jest opcjonalny interfejs Apple CarPlay dla aparatów iPhone.

Udoskonalona nawigacja pobiera informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Zapewnia to bieżący ogląd sytuacji na drodze i pozwala odpowiednio szybko dostosować do niej trasę przejazdu. Z myślą o jeszcze lepszej orientacji po raz pierwszy z systemem zintegrowano również usługi Google Earth i Google Street View. PCM współpracuje także z systemem Porsche Car Connect i aplikacją Porsche Connect, które oferują m.in. zdalne sterowanie funkcjami pojazdu, wgranie szczegółów trasy do nawigacji oraz streaming muzyki pochodzącej od zewnętrznych dostawców.

Nowe i rozszerzone opcjonalne systemy wspomagające

Specyfikację 911 Carrera można teraz jeszcze lepiej dopasować do osobistych preferencji. W ofercie modelu debiutują kolejne, nowe lub rozszerzone systemy wspomagające. Wśród nich opcjonalny tempomat, który teraz dysponuje funkcją subtelnego przyhamowania po przekroczeniu ustawionej prędkości, na przykład podczas zjazdu ze wzniesienia. Montowany na życzenie adaptacyjny tempomat ACC w połączeniu z przekładnią PDK został wzbogacony o funkcję żeglowania. W określonych sytuacjach, podczas jazdy ze stałą prędkością lub bez obciążenia, odłącza ona sprzęgła w celu ograniczenia zużycia paliwa. Opcjonalny asystent zmiany pasa ruchu za pomocą radaru monitoruje tył auta i ostrzega kierowcę przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu, wykorzystując diody LED w narożnikach lusterek. Dodatkowo, w Porsche 911 Carrera w standardzie znajduje się hamulec pokolizyjny, który zatrzymuje samochód w celu ograniczenia konsekwencji zderzenia.

Rynkowy debiut w grudniu

Nowe modele Porsche 911 Carrera trafią na polski rynek w grudniu 2015 r.

40 lat doświadczenia z silnikami turbo - w sporcie i produkcji seryjnej

Z innowacji i rozwiązań sprawdzonych przez Porsche w ekstremalnych warunkach wyścigów zawsze korzystają również auta seryjne. Testy w sportach motorowych w szczególności potwierdzają wydajność i żywotność nowych silników turbo w 911 Carrera. Przy ich budowie Porsche mogło polegać na swoim ponad 40-letnim doświadczeniu. Przykładowo, turbodoładowanie z zaworem bypass po raz pierwszy zostało zastosowane w 1972 roku w samochodzie wyścigowym 917/10, a 2 lata później trafiło do produkcji seryjnej w pierwszym Porsche 911 Turbo. W 1974 roku wprowadzono też pierwszy układ chłodzenia powietrza doładowującego w 917/10. Rok 1977 to premiera tej technologii w 911 Turbo 3.3. Do przełomowych rozwiązań w silnikach turbo należy także sekwencyjne turbodoładowanie z dwiema sprężarkami (po raz pierwszy w supersamochodzie 959), układ biturbo z dwiema sprężarkami pracującymi równolegle (po raz pierwszy w 911 Turbo, typoszereg 993) oraz regulacja zaworów dolotowych (po raz pierwszy w 911 Turbo, typoszereg 996).

Źródło: materiały prasowe Porsche

Porsche 911 2016
porsche
Porsche 911 2016
porsche
Porsche 911 2016
porsche
Porsche 911 2016
porsche
Porsche 911 2016
porsche
Porsche 911 2016
porsche
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA