REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Pulsar - nowy komapakt Nissana

Nissan Pulsar
Nissan Pulsar
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Na przestrzeni kilku lat Nissan oddał pole konkurencji w segmencie samochodów kompaktowych skupiając się na walce w dziedzinie crossoverów. Najnowszy, naszpikowany najnowszą technologią kompaktowy model Pulsar to oręż przy pomocy którego japoński producent ma odzyskać utraconą pozycję w segmencie C.

Nowy Nissan Pulsar - główne cechy

Stylizacja Nissana Pulsara nawiązuje do pozostałych modeli japońskiego producenta. Podobnie jak w crossoverach Nissana, również w Pulsarze zastosowano mocno wyprofilowane nadkola, smukłą linią boczną oraz opływowym profil.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy model ma najdłuższy w swojej klasie rozstaw osi (270 cm) przez co konstruktorom udało się wyodrębnić dużo miejsca dla pasażerów. Mają oni do dyspozycji aż 692 mm przestrzeni na nogi - więcej niż średnia wartość w segmencie D. Mimo to Pulsar zachował kompaktowe wymiary zewnętrzne (438,5 cm długości).

Bagażnik w nowym Nissanie ma pojemność 385 litrów, a złożenie tylnej kanapy pozwala powiększyć objętość bagażową do 1395 litrów.

REKLAMA

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan Pulsar - gama dostępnych jednostek napędowych

W Nissanie Pulsarze będą montowane tylko silniki z turbodoładowaniem. Poza jednostką benzynową 1.2 DIG-T o mocy 115 KM oraz wysokoprężną 1.5 dCi o mocy 110 KM, na początku 2015 r. do oferty dołączy jeszcze mocniejszy, 190‑konny turbodoładowany silnik benzynowy 1.6. Obydwa silniki oferowane od początku obecności modelu na rynku są standardowo wyposażone w układ Stop/Start.

Jednostka 1.2 DIG-T  została opracowana w ramach sojuszu Renault-Nissan. Silnik generuje 115 KM przy 4500 obr./min. i moment obrotowy 190 Nm przy 2000 obr./min. 1.2 DIG-T napędza koła przednie za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej i jest w stanie rozpędzić nowy model od 0 do 100 km/h w czasie 10,7 sekundy.

Z kolei wysokoprężna wersja Nissana Pulsar jest napędzana czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką o pojemności 1.5 dCi. Konstrukcja opracowana przez koncern Renault-Nissan o mocy 110 KM według danych producenta zużywa średnio 3,6 l oleju napędowego na 100 km.

Nowy Pulsar jest standardowo wyposażony w sześciobiegową przekładnię manualną. Klienci zainteresowani wersją z silnikiem 1.2 DIG-T będą mogli wkrótce zamówić również przekładnię automatyczną Xtronic.

Zobacz też: Nowe Volvo XC90 - zdjęcia i dane techniczne

Wybrane technologie dostępne w nowym Nissanie Pulsarze

System kamer 360° (Around View Monitor, AVM)

Kluczowym elementem szerokiej gamy zaawansowanych rozwiązań technologicznych zastosowanych z nowym modelu Pulsar jest wielokrotnie nagradzany system kamer 360° (AVM). Przetwarza dane pochodzące z niewielkich kamer zainstalowanych na osłonie wlotu powietrza, klapie bagażnika oraz na lusterkach bocznych, aby zapewnić kierowcy widok 360 stopni, przedstawiający sylwetkę pojazdu od góry na ekranie systemu nawigacji i rozrywki NissanConnect o przekątnej 5,8 cala. System wykorzystuje zaawansowane oprogramowanie graficzne, aby wygenerować widok pojazdu „z lotu ptaka". Efekt końcowy sprawia wrażenie, jakby kamera była zawieszona nad samochodem.

Widok „z góry" umożliwia kierowcy dostrzeżenie przeszkód wokół samochodu, pomagając wzrokowo potwierdzić pozycję pojazdu względem otaczającego go obszaru i czyniąc manewrowanie znacznie łatwiejszym i bezpieczniejszym.

System AVM jest aktywowany automatycznie po włączeniu wstecznego biegu. Można go włączyć również ręcznie, podczas jazdy z prędkością do 10 km/h, naciskając przycisk kamery na desce rozdzielczej.

W zależności od preferencji widok z każdej kamery może być wyświetlany oddzielnie. System może także działać jak standardowa kamera cofania, która wyświetla linie naprowadzające na ekranie, umożliwiając kierowcy precyzyjne zaparkowanie samochodu w wybranym miejscu.

Zobacz też: Test Nissan Note II 1.5 dCi: 3,6 l paliwa na 100 km!

Technologia Safety Shield

Pakiet Safety Shield został zaprojektowany specjalnie na potrzeby nowego modelu. W jego skład wchodzą następujące systemy:

Ostrzeżenie o poruszających się obiektach - układ wykorzystuje możliwości systemu kamer 360° i pełni rolę cyfrowego pilota, który pomaga kierowcy dostrzec obiekty mogące pojawić się na drodze w trakcie cofania.

Tradycyjne systemy wspomagające parkowanie informują o nieruchomych obiektach znajdujących się za pojazdem, natomiast system ostrzegania o poruszających się obiektach emituje sygnały dźwiękowe i wizualne w przypadku, gdy ktoś lub coś porusza się za samochodem - na przykład gdy do cofającego pojazdu zbliża się dziecko.

Zamontowana w klapie bagażnika i wyposażona w szerokokątny obiektyw kamera cofania obejmuje swoim zasięgiem obszar ponad 180 stopni, zapewniając szerokie pole widzenia strefy za samochodem. Obraz z kamery jest wyświetlany na ekranie systemu NissanConnect o przekątnej 5,8 cala.

Poza korzystaniem z wielofunkcyjnej kamery cofania system wykrywania poruszających się obiektów może również pobierać dodatkowe dane z kamery przedniej oraz dwóch kamer bocznych. Dzięki temu może on monitorować obszar wokół samochodu, ostrzegając kierowcę o niewidocznych dla niego obiektach poruszających się z boku lub z przodu pojazdu.

Ustawienia definiujące parametry pracy układów Safety Shield można dostosować do własnych potrzeb za pomocą przycisku na desce rozdzielczej lub poprzez system NissanConnect. W desce rozdzielczej zainstalowano przycisk pozwalający na włączenie lub wyłączenie wszystkich funkcji systemu. Jeśli jednak kierowca chce wyłączyć tylko funkcję ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, może to zrobić korzystając z menu na ekranie dotykowym. Ustawienia zmodyfikowane przez kierowcę za pomocą menu systemu NissanConnect są zapamiętywane i stosowane podczas każdej kolejnej podróży.

Zobacz też: Test KIA Carens 1.7 CRDi: idealna na długie dystanse

Ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu

Układ ostrzegający o pojazdach znajdujących się w martwym polu wykorzystuje kamerę systemu 360° do wykrywania samochodów, które są niewidoczne w żadnym z lusterek bocznych Pulsara. Obecność pojazdu w martwym polu jest sygnalizowana zaświeceniem się dyskretnej lampki ostrzegawczej umieszczonej w szkle lusterka bocznego. Jeżeli kierowca, który chce zmienić pas ruchu, włączy sygnalizujący ten manewr kierunkowskaz, a system wykryje pojazd w niebezpiecznej odległości, lampka ostrzegawcza w lusterku zaczyna migać, a we wnętrzu rozlega się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy.

Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu

System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu wykrywa niekontrolowany zjazd auta z zajmowanego pasa ruchu. Mogłoby się wydawać, że funkcja ta wymaga zastosowania kamery zamontowanej na szybie czołowej lub systemu radarowego, ale w modelu Pulsar jest ona realizowana tylko z wykorzystaniem tylnej kamery wchodzącej w skład systemu kamer 360°. Zaawansowany program komputerowy rozpoznaje nawet zużyte i niezbyt wyraźne oznakowanie poziome wyznaczające pasy ruchu, sprawdzając czy pojazd nie opuszcza danego pasa bez zasygnalizowania tego manewru przez kierowcę. Wykrycie takiej sytuacji jest sygnalizowane kierowcy, aby skłonić go do skorygowania toru jazdy. System automatycznie dostosowuje czułość na drogach o gorszej nawierzchni, uwzględniając konieczną w takim przypadku zmianę stylu jazdy.

Zobacz też: Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM

Automatyczny układ oczyszczania kamery

Kluczowym elementem pakietu Safety Shield oraz systemu kamer 360° w modelu Pulsar jest niewielka, zwrócona tyłem do kierunku jazdy kamera umieszczona w klapie bagażnika. Chociaż kamery parkowania nie są nowością, takie rozwiązanie pojawiło się już w 2002 r. w modelu Primera, jako nowość tym segmencie, to urządzenie zastosowane w Nissanie Pulsar oferuje kilka dodatkowych funkcji. Ponieważ na precyzyjnych informacjach dostarczanych przez kamerę cofania polegają aż trzy systemy wchodzące w skład stosowanego w modelu Pulsar pakietu Safety Shield (ostrzeżenie o poruszających się obiektach, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu), jej obiektyw przez cały czas musi być nieskazitelnie czysty. Nie jest to łatwy do spełnienia wymóg w przypadku urządzenia w tak dużym stopniu narażonego na działanie czynników atmosferycznych.

Aby wyeliminować problem brudnego obiektywu, inżynierowie Nissana opracowali dla modelu Pulsar w pełni zautomatyzowany, inteligentny system jego mycia i suszenia.

Wykorzystując zaawansowane oprogramowanie do przetwarzania obrazu, które analizuje ponad 15 mln pikseli na sekundę, system wykrywa zabrudzenie obiektywu, a następnie uruchamia spryskiwacz, który zmywa zanieczyszczenia. Aby mokra powierzchnia obiektywu nie była jeszcze bardziej narażona na zabrudzenie, po umyciu jest on suszony strumieniem sprężonego powietrza. W ten sposób kamera może przekazywać wyraźny obraz na ekran systemu NissanConnect o przekątnej 5,8 cala. Ponadto, system automatycznie wybiera najlepszy sposób oczyszczenia obiektywu, na przykład uruchamiając wyłącznie strumień powietrza, aby usunąć drobinkę kurzu, lub spryskując jego powierzchnię, aby rozpuścić osad z kropel deszczu. Dzięki temu woda i energia nie są marnowane, a zbiorniczek z płynem do spryskiwaczy wystarcza na dłużej.

Zobacz też: Test: Seat Leon ST 1.6 TDI 105 KM man.

NissanConnect

Zarówno system AVM, jak i pakiet Safety Shield współpracują z systemem nawigacji satelitarnej NissanConnect, łączem Bluetooth oraz systemem audio nowego modelu Pulsar. Informacje są wyświetlane na dużym ekranie dotykowym o przekątnej 5,8 cala. System oferuje również usługę GoogleTM Send to Car, która umożliwia bezpośrednie przenoszenie opracowanych w domowym zaciszu wskazówek dojazdu do samochodowego systemu nawigacji. Dodatkowe usługi to wyszukiwanie tzw. interesujących punktów (POI) przez GoogleTM, wyświetlanie danych dotyczących cen paliw w okolicy, a także dostęp do rozkładu lotów i informacji o pogodzie.

Wchodzący w skład systemu moduł Bluetooth umożliwia strumieniową transmisję plików audio oraz integrację z telefonem komórkowym. NissanConnect wyposażony jest również w gniazda AUX‑in i USB oraz tuner cyfrowego radia DAB.

Nissan Pulsar - produkcja w Barcelonie

Nowy Pulsar doskonale wpisuje się w europejską strategię produkcyjną Nissana i będzie wytwarzany w hiszpańskich zakładach firmy w Barcelonie. Ta nowoczesna fabryka zajmuje wyjątkową pozycję wśród wszystkich hiszpańskich zakładów Nissana i stanowi siedzibę NMISA (Nissan Motor Iberica SA). Zajmujące teren o powierzchni ponad 517 000 m2 zakłady wyprodukowały w 2013 r. 131 900 pojazdów i zatrudniają obecnie nieco ponad 3500 osób.

W Barcelonie mieści się także szereg innych placówek marki, w tym oddział Europejskiego Centrum Technicznego Nissana (NTCE) prowadzący prace badawczo-rozwojowe dotyczące pojazdów i silników wysokoprężnych.

Oprócz nowego Pulsara, zakłady te produkują także wszystkie wersje przeznaczonego na rynek europejski vana NV200 oraz modele Pathfinder, Navara i e‑NV200. Fabryka w Barcelonie została uruchomiona w 1983 r. i była pierwszym europejskim zakładem produkcyjnym Nissana w Europie.

Źródło: Materiały prasowe Nissan

Nissan Pulsar
Nissan
Nissan Pulsar
Nissan
Nissan Pulsar
Nissan
Nissan Pulsar
Nissan
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA