Nowy Mercedes eSprinter. Zasięg wzrośnie ponad dwukrotnie!
REKLAMA
REKLAMA
- Nowy Mercedes eSprinter. Zasięg nawet 500 km!
- Nowy Mercedes eSprinter zawiera trzy moduły
- Nowy Mercedes eSprinter i warianty baterii
- Nowy Mercedes eSprinter kosztował 350 mln euro!
Nowy Mercedes eSprinter. Zasięg nawet 500 km!
Opis nowego Mercedesa eSprintera zacznijmy od... końca, a więc od baterii. W ofercie pojawi się długi furgon z wysokim dachem, wyposażony w największą dostępną baterię o pojemności użytkowej 113 kWh. Zasięg w trybie elektrycznym, oparty na symulacji cyklu WLTP , wyniesie do 400 kilometrów. Symulowany zasięg oparty na cyklu miejskim WLTP wyniesie do 500 kilometrów. I to nie lada wyczyn, bo obecny eSprinter jest w stanie przejechać zaledwie 118 kilometrów.
REKLAMA
Niestety van jest dość ciężki. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu to aż 4,25 tony.
Nowy Mercedes eSprinter zawiera trzy moduły
Nowy Mercedes eSprinter będzie się charakteryzował silną możliwością dostosowania do potrzeb klientów. Van daje swobodę w tworzeniu i projektowaniu różnych modyfikacji i zabudów, znanych wcześniej tylko dla Sprintera z napędem konwencjonalnym. Moduły? Tych jest kilka:
- moduł przedni zawiera wszystkie komponenty wysokonapięciowe i może być łączony bez modyfikacji ze wszystkimi wariantami pojazdu, niezależnie od rozstawu osi i wielkości akumulatora.
- moduł środkowy baterii wysokonapięciowej znajduje się w podwoziu, aby zaoszczędzić miejsce. Umiejscowienie akumulatora wraz z solidną obudową między osiami skutkuje nisko położonym środkiem ciężkości.
- tylny moduł z elektrycznie napędzaną tylną osią.
Silnik synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM), który waży tylko około 130 kilogramów, charakteryzuje się szczególnie wysoką sprawnością i zoptymalizowanym zarządzaniem temperaturą. Silnik jest dostępny w dwóch poziomach mocy, z mocą szczytową 100 lub 150 kW i zapewnia moment obrotowy do 400 Nm.
Nowy Mercedes eSprinter i warianty baterii
Nowy Mercedes eSprinter to nie tylko baterie o pojemności użytkowej 113 kWh. W sprzedaży pijawią się też akumulatory 56 i 81 kWh. Skład chemiczny ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) sprawia, że akumulatory są wolne od kobaltu i niklu, a aktywne zarządzanie temperaturą zapewnia maksymalną wydajność. Nowy eSprinter w wariancie furgon o największym zasięgu zostanie wprowadzony na rynek w USA i Kanadzie w drugiej połowie 2023 r., a debiut na rynku europejskim nastąpi pod koniec 2023 r.
Nowy Mercedes eSprinter kosztował 350 mln euro!
Nowy Mercedes eSprinter będzie produkowany w Europie i Ameryce Północnej. Stąd pojedzie aż na 60 rynków świata, na których będzie dostępny w salonach marki. A szeroko zakrojona dostępność stanowi spore pole do popisu dla zwrotu inwestycji. Ta nie była wcale mała! Mercedes zainwestował w nowego eSprintera około 350 milionów euro. Około 50 milionów euro przeznaczy na dostosowanie produkcji w każdym z trzech zakładów: w Charleston, Düsseldorfie i Ludwigsfelde.
Nowy Mercedes eSprinter za 350 mln euro? Całe szczęście tyle musiała zapłacić tylko niemiecka marka. Wy wybierając ten model w salonie zapłacicie więcej niż nieco mniej.
REKLAMA
REKLAMA