REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Duży dostawczak Toyoty. Będzie montowany w Polsce!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Duży dostawczak Toyoty. Tak, takie auto powstanie!
Duży dostawczak Toyoty. Tak, takie auto powstanie!
Materiały prasowe Peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Duży dostawczak Toyoty? To hasło przez lata brzmiało jak mrzonka. Japończycy nie byli zainteresowani tym segmentem. I właśnie się to zmieniło.

Duże auto dostawcze. Toyota nie miała go w gamie nigdy!

Stellantis i Toyota Motor Europe ogłosiły właśnie, że rozszerzą współpracę na rynku samochodów dostawczych. Kolejnym kierunkiem rozwojowym staną się prace nad dużym, dostawczym vanem. Tym samym auto uzupełni gamę kompaktowych i średniej wielkości samochodów użytkowych, które już dziś Japończycy tworzą razem z francusko-włoskim koncernem. Co wiadomo o aucie? Na razie niewiele. Nie trzeba być jednak wielkim filozofem żeby zgadnąć, że nowy dostawczak Toyoty zostanie oparty na rozwiązaniach znanych m.in. z Peugeota Boxera, Citroena Jumpera, Opla Movano czy Fiata Ducato.

REKLAMA

Kiedy zadebiutuje duży dostawczak Toyoty?

Oczywiście w tym punkcie mówimy o Boxerze, Jumperze, Movano i Ducato prawdopodobnie kolejnej generacji. Toyota i Stellantis deklarują bowiem, że nowy duży samochód dostawczy z japońskim logo trafi do sprzedaży w Europie w połowie 2024 roku. Odległa data premiery sprawia, że na razie na temat vana nie da się powiedzieć praktycznie nic. Marka zdradziła jedynie, że samochód będzie produkowany w zakładach Stellantis w Gliwicach w Polsce i w miejscowości Atessa we Włoszech. Poza tym wiadomo że auto będzie napędzane silnikiem konwencjonalnym lub bezemisyjnym napędem elektrycznym opracowanym przez Stellantis.

Duży dostawczak Toyoty, czyli trzeci van w ofercie

Toyota do tej pory była raczej bierna na rynku samochodów użytkowych. Może poza małym, europejskim epizodem z modele Hiace i szczytną historią pick-upa Hilux. Skąd zatem ta zmiana? Powód można wyczytać między słowami przedstawicieli japońskiej marki. Ci mówią bowiem o wejściu do największego i najbardziej lukratywnego segmentu samochodów dostawczych. Toyota w segmencie dużych vanów upatruje zatem szansę na kolejny sukces sprzedażowy i zwiększenie udziału w europejskim rynku.

Duży van Toyoty uzupełni europejską ofertę

Cieszymy się, że możemy rozszerzyć to udane partnerstwo poprzez wprowadzenie do naszej gamy dużego samochodu dostawczego, który odegra ważną rolę jako uzupełnienie naszej oferty samochodów użytkowych dla europejskich klientów Toyoty. Wraz z pick-up`em Hilux, średniej wielkości vanem PROACE i kompaktowym vanem PROACE CITY, nowy samochód dostawczy wpisuje się cele Toyoty w zakresie rozwoju gamy lekkich pojazdów użytkowych – powiedział Matt Harrison, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

REKLAMA

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

REKLAMA

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA