REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Duży dostawczak Toyoty. Będzie montowany w Polsce!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Duży dostawczak Toyoty. Tak, takie auto powstanie!
Duży dostawczak Toyoty. Tak, takie auto powstanie!
Materiały prasowe Peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Duży dostawczak Toyoty? To hasło przez lata brzmiało jak mrzonka. Japończycy nie byli zainteresowani tym segmentem. I właśnie się to zmieniło.

Duże auto dostawcze. Toyota nie miała go w gamie nigdy!

Stellantis i Toyota Motor Europe ogłosiły właśnie, że rozszerzą współpracę na rynku samochodów dostawczych. Kolejnym kierunkiem rozwojowym staną się prace nad dużym, dostawczym vanem. Tym samym auto uzupełni gamę kompaktowych i średniej wielkości samochodów użytkowych, które już dziś Japończycy tworzą razem z francusko-włoskim koncernem. Co wiadomo o aucie? Na razie niewiele. Nie trzeba być jednak wielkim filozofem żeby zgadnąć, że nowy dostawczak Toyoty zostanie oparty na rozwiązaniach znanych m.in. z Peugeota Boxera, Citroena Jumpera, Opla Movano czy Fiata Ducato.

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy zadebiutuje duży dostawczak Toyoty?

Oczywiście w tym punkcie mówimy o Boxerze, Jumperze, Movano i Ducato prawdopodobnie kolejnej generacji. Toyota i Stellantis deklarują bowiem, że nowy duży samochód dostawczy z japońskim logo trafi do sprzedaży w Europie w połowie 2024 roku. Odległa data premiery sprawia, że na razie na temat vana nie da się powiedzieć praktycznie nic. Marka zdradziła jedynie, że samochód będzie produkowany w zakładach Stellantis w Gliwicach w Polsce i w miejscowości Atessa we Włoszech. Poza tym wiadomo że auto będzie napędzane silnikiem konwencjonalnym lub bezemisyjnym napędem elektrycznym opracowanym przez Stellantis.

Duży dostawczak Toyoty, czyli trzeci van w ofercie

Toyota do tej pory była raczej bierna na rynku samochodów użytkowych. Może poza małym, europejskim epizodem z modele Hiace i szczytną historią pick-upa Hilux. Skąd zatem ta zmiana? Powód można wyczytać między słowami przedstawicieli japońskiej marki. Ci mówią bowiem o wejściu do największego i najbardziej lukratywnego segmentu samochodów dostawczych. Toyota w segmencie dużych vanów upatruje zatem szansę na kolejny sukces sprzedażowy i zwiększenie udziału w europejskim rynku.

Duży van Toyoty uzupełni europejską ofertę

Cieszymy się, że możemy rozszerzyć to udane partnerstwo poprzez wprowadzenie do naszej gamy dużego samochodu dostawczego, który odegra ważną rolę jako uzupełnienie naszej oferty samochodów użytkowych dla europejskich klientów Toyoty. Wraz z pick-up`em Hilux, średniej wielkości vanem PROACE i kompaktowym vanem PROACE CITY, nowy samochód dostawczy wpisuje się cele Toyoty w zakresie rozwoju gamy lekkich pojazdów użytkowych – powiedział Matt Harrison, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

REKLAMA

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA