REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel ADAM z silnikiem 1.0 ECOTEC Turbo

Opel ADAM 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo
Opel ADAM 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel Adam jako pierwszy model w gamie niemieckiego producenta aut otrzyma silnik 1.0 ECOTEC z turbodoładowaniem. Czym charakteryzować się będzie nowa odmiana miejskiego auta z tym motorem?

ADAM jest pierwszym modelem Opla, w którym będzie montowany nowy, wykonany w całości z aluminium, silnik benzynowy 1.0 ECOTEC, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, skonstruowany przez Międzynarodowe Centrum Rozwoju Technicznego producenta w Rüsselsheim w Niemczech. Ten „kieszonkowy” silnik będzie oferowany w dwóch konfiguracjach, rozwijających moc odpowiednio: 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM. Obydwie wersje dysponują solidnym zapasem momentu obrotowego: 166 Nm już od 1800 obr./min.

REKLAMA

Opel ADAM z silnikiem 1.0 ECOTEC Turbo: zużycie paliwa

Podobnie jak dwa średniolitrażowe silniki nowej generacji Opla wprowadzone w ostatnich miesiącach (benzynowy 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo i wysokoprężny 1.6 CDTI), nowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo charakteryzuje się wzorową kulturą pracy oraz wyjątkowo niskim poziomem hałasu i wibracji jak na jednostkę trzycylindrową, przewyższając pod tym względem wielu czterocylindrowych rywali. Nowy silnik trzycylindrowy współpracuje z innowacyjną 6‑biegową przekładnią oraz jest standardowo wyposażony w funkcję Start/Stop. ADAM z nowym silnikiem w wersji 66 kW/90 KM zużywa w cyklu mieszanym tylko 4,3 litra paliwa na 100 kilometrów przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie 99 g/km (dane wstępne zmierzone wg procedury NEDC). To niezwykłe wartości jak na jednostkę benzynową, zwłaszcza biorąc pod uwagę jej wysokie osiągi pod względem mocy i maksymalnego momentu obrotowego. Do obniżenia zużycia paliwa przyczyniają się takie rozwiązania, jak bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu, lekka, całkowicie aluminiowa konstrukcja i odłączana pompa cieczy chłodzącej.

Zobacz też: Nissan Juke Nismo RS - mocniejszy, szybszy, bardziej wyczynowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

12-zaworowy 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo — pierwszy silnik z nowej rodziny małolitrażowych jednostek benzynowych, która będzie rozwijana przez kolejne lata — to następny etap ofensywy firmy Opel w dziedzinie zespołów napędowych po wprowadzonych niedawno seriach średniolitrażowych silników benzynowych i wysokoprężnych 1.6.

1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo charakteryzuje się też świetną dynamiką. Ma on wszelki potencjał ku temu, by sprawić, że „mniejszy rozmiar” zostanie uznany za ten optymalny, bo generuje on więcej momentu obrotowego niż na przykład wolnossąca jednostka 1.6.

1.0 ECOTEC Turbo: silniejszy niż 1.6

W modelu ADAM silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo wytwarza 166 Nm już przy 1800 obr./min. To o prawie 30% więcej siły pociągowej niż w przypadku wolnossącego silnika 1.6 przy tej samej prędkości obrotowej. W wersji 85 kW/115 KM płaski odcinek krzywej momentu obrotowego sięga 4700 obr./min. Kolektor wydechowy, umieszczony z jubilerską precyzją wewnątrz aluminiowej głowicy cylindrów, jest połączony śrubami bezpośrednio z chłodzoną cieczą turbosprężarką o małej bezwładności. Ta kompaktowa konstrukcja zapewnia szybkie doładowanie w celu uzyskania dużej mocy przy niskich obrotach.

Sześciootworowe wtryskiwacze systemu bezpośredniego wtrysku umieszczono centralnie nad każdym tłokiem, aby zapewnić wydajne spalanie, a dwie fazy pracy krzywek umożliwiają regulację faz rozrządu, dzięki której silnik otrzymuje optymalną ilość powietrza. Regulowana pompa oleju oraz pompa płynu chłodzącego odłączana przy zimnym silniku w celu jego szybszego nagrzania to kolejne rozwiązania przyczyniające się do obniżenia zużycia paliwa.

Zobacz też: Volkswagen Golf GTE: 1,5 l paliwa na 100 km i 7,6 s do 100 km/h

Silnik nowej generacji 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo z sześciobiegową przekładnią manualną dołączy do aktualnej oferty silników ADAMa, czyli wolnossących jednostek czterocylindrowych współpracujących z pięciobiegowymi skrzyniami manualnymi: 1.2 — 51 kW/70 KM, 115 Nm oraz 1.4 w dwóch wersjach oferujących moc 64 kW/87 KM lub 74 kW/100 KM przy identycznym maksymalnym momencie obrotowym 130 Nm.

Opel ADAM z silnikiem 1.0 ECOTEC Turbo: nowa, lekka skrzynia biegów

Nowy trzycylindrowy silnik ADAMa połączono z innowacyjną sześciobiegową manualną skrzynią biegów. W stanie suchym waży ona zaledwie 37 kg, czyli jest o ok. 30% lżejsza od swojego obecnego odpowiednika. W nowej przekładni, zapewniającej najwyższy komfort i precyzję zmiany przełożeń dzięki krótkiemu skokowi lekko pracującej dźwigni, zastosowano wiele udoskonaleń wprowadzonych niedawno przez firmę Opel. Zaliczają się do nich koła zębate z szerszymi, asymetrycznymi zębami, a także synchronizatory trójstożkowe dla pierwszego i drugiego biegu oraz dwustożkowe — dla trzeciego i czwartego biegu. Ponadto zsynchronizowany jest bieg wsteczny. Nowe skrzynie biegów o wysokiej kulturze pracy będą stopniowo wprowadzane także w innych modelach pojazdów marki Opel.

Produkcja ADAMa z silnikiem 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo rozpocznie się latem br.

Źródło: materiały prasowe Opel

Opel ADAM 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo
Opel
Opel ADAM 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo
Opel
Opel silnik 1.0 Turbo SIDI
Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA