BMW X4 rozszerza gamę aut z Bawarii
REKLAMA
REKLAMA
BMW X4: nadwozie
Nadwozie BMW X4 to koncepcja nawiązująca do większego modelu X6. Wysunięte szeroko na boki, wielkie wloty powietrza i charakterystyczne linie w przednim zderzaku sprawiają, że BMW X4 ze swymi typowymi dla BMW, podwójnymi lampami głównymi (na życzenie diodowymi LED) i diodowymi lampami przeciwmgłowymi już na pierwszy rzut oka wygląda na dominatora dróg. Linia dachu osiąga najwyższy punkt nad głową kierowcy, a potem subtelnie opada aż po krawędź klapy bagażnika – co podkreśla nowę form typową dla nadwozi coupe. Typowa dla BMW boczna linia jest w X4 po raz pierwszy dwudzielna. Jej jedna część wspina się stromo od przednich nadkoli po tylne klamki, podczas gdy druga podkreśla muskularne kształty tylnych błotników. Także tylny pas z lampami zespolonymi o kształtach litery L, zasilanymi diodami LED, o ekskluzywnym designie X4 i dyfuzorowe wykończenie zderzaka sprawiają, że nawet stojąc, nowe BMW X4 robi wrażenie swą dynamiką.
REKLAMA
Zobacz też: Volkswagen Golf GTE: 1,5 l paliwa na 100 km i 7,6 s do 100 km/h
BMW X4: wnętrze
W porównaniu z BMW X3 siedziska przednie są BMW X4 umieszczone niżej o 20 mm, a tylna kanapa swą formą sugeruje dwuosobowy charakter. Razem sprawia to, że równie znakomite jakościowo i ekskluzywne wnętrze podkreśla styl coupe w nowym BMW X4. Zarazem jednak X4 zapewnia obfitość miejsca dla nawet pięciu osób, a dzięki seryjnie dzielonemu w proporcji 40:20:40 oparciu kanapy, także wysoką funkcjonalność.
BMW X4: silniki
Do pełnego temperamentu charakteru nowego BMW X4 doskonale pasują silniki, które można do niego wybrać: 3 benzynowe i 3 turbodiesle, wszystkie z rodziny BMW EfficientDynamics. najmocniejszy silnik benzynowy w modelu X4 xDrive35i, 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,0 l, rozwija moc 225 kW306 KM i 400 Nm momentu obrotowego, a zużywa przy tym (miasto/trasa/średnia) 10,7/6,9/8,3 l/100 km i emituje średnio 193 g/km CO2. Model ten potrzebuje na rozpędzenie się do 100 km/h 5,5 s.
Zobacz też: Audi S3 Cabriolet: sportowe osiągi w kabriolecie
Dobre osiągi i relatywnie niskie zużycie paliwa to cechy modelu X4 xDrive35d. Rozwijając moc 230 kW/313 KM i moment obrotowy 630 Nm, zużywa on 6,7/5,5/6,0 l/100 km i emituje średnio 157 g/km. Ten 6-cylindrowy silnik R6 rozpędza auto do 100 km/h w 5,2 s. Najlepsze wyniki pod względem spalania i emisji uzyskuje jednak nowa generacja dwulitrowych turbodiesli. Np. w modelu X4 xDrive20d o mocy 140 kW/190 KM i momencie 400 Nm z automatyczną 8-stopniową skrzynią biegów Steptronic zużywa on 5,8-5,7/5,1-5,0/5,4-5,2 l/100 km i emituje 141-138 g/km.
BMW X4: wyposażenie i multimedia
W nowym BMW X4 widać, jak konsekwentnie BMW rozwija wizję inteligentnego połączenia kierowcy i samochodu ze światem zewnętrznym. Do najważniejszych nowości w systemie ConnectedDrive zastosowanym w nowym BMW X4 należą np. sterownik iDrive zintegrowany z gładzikiem (touch pad na wierzchu pokrętła), co pozwala wprowadzać w najłatwiejszy sposób litery i cyfry za pomocą palca, asystent parkowania, pełnokolorowy wyświetlacz przezierny Head-Up Display, nieoślepiający system głównych lamp dalekosiężnych oraz Driver Assistent Plus, obejmujący m.in. ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go oraz ochroną pieszych.
Ponadto system ConnectedDrive zapewnia dopływ informacji drogowych w czasie rzeczywistym (RTTI), usługę Consierge oraz inteligentne wzywanie pomocy. A dzięki funkcji Apps można pozostawać w stałym kontakcie z takimi serwisami sieciowymi, jak Facebook, Twitter, AUPEO! czy platformy muzyczne Napster lub Deezer.
Źródło: materiały prasowe BMW Group
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA