Nowe Renault Twingo 2014: prezentacja modelu
REKLAMA
REKLAMA
Renault Twingo 2014: tylny napęd
Nowe Renault Twingo czerpie garściami ze swoich poprzedników, w tym do modelu 5. Podobnie jak swój protoplasta wyposażono go w w silnik umieszczony z tyłu oraz tylny napęd! To szalone wręcz rozwiązanie ma jednak szereg zalet z czego doskonale zdają sobie sprawę miłośnicy motoryzacji. Wśród głównych korzyści wynikającej z nietypowej koncepcji napędu wskazać trzeba przede wszystkim niespotykaną zwrotność.Średnica zawracania nowego Twingo wynosi zaledwie 8,65 m! Praktycznie wszyscy jego rywale potrzebują co najmniej 9,2 m. Auto średniej klasy potrzebuje na to ok. 11 m.
REKLAMA
Zobacz też: Renault Clio Techno Feel
Renault Twingo 2014: wnętrze
Co więcej umieszczony z tyłu pod podłogą bagażnika silnik pozwolił na ograniczenie wymiarów przedniej maski, co przełożyło się na wydłużenie kabiny o 22 cm w porównaniu z poprzednikiem (o tyle zwiększyła się odległość pomiędzy deską rozdzielczą a oparciem tylnej kanapy). Znacząco wzrósł także rozstaw osi - z 2,36 m do 2,49 m. Bagażnik ma pojemność 219 l, natomiast wszystkie pozostałe schowki 52 l. Aby zwiększyć możliwości transportowe najmniejszego Renault oparcie tylne kanapy można złożyć (w proporcji 50:50). Jednak prawdziwą niespodzianką będzie możliwość złożenia także oparcia przedniego fotela, dzięki czemu kierowca będzie mógł przewieźć przedmioty o długości nawet 2,20 m! Narty nawet wysokiego narciarza powinny się zatem zmieścić bez problemu.
Zobacz też: VW Golf z homologacją ciężarową
Renault Twingo 2014: deska rozdzielcza
Deska rozdzielcza zwraca uwagę prostą bryłą. Konsola, z szerokim białym obramowaniem o fakturze przypominającej piłkę do golfa lub lakierowanej na gładko, mieści wszystkie instrumenty pokładowe: duży i czytelny zegar, umieszczony na wprost kierowcy oraz centralny ekran. Obramowanie, dopasowane do wybranej stylistyki deski rozdzielczej, jest dostępne w niebieskim, białym, czarnym lub czerwonym kolorze. Siedzenia z wbudowanymi zagłówkami mają bardzo wyrazistą i czystą linię , wyeksponowaną kolorowym rantem (czerwonym, niebieskim lub szarym). Nie zabraknie także innych odmian kolorystycznych wykończenia wnętrza, w tym wersji sportowych, a każdy klient będzie mógł nawet spersonalizować wygląd wnętrza pod swój gust.
Ciekawą nowością będzie także możliwość dostępu do usług on-line za pomocą smartfona i aplikacji R & GO® lub systemu R-Link Evolution® najnowszej generacji.
Renault Twingo 2014: silniki
Wśród jednostek napędowych znalazły się tylko dwa motory - wolnossący 1.0 SCe 70 o mocy 70 KM i momencie obrotowym 91 Nm (dostępny od 1000 obr./min) oraz turbodoładowany 0.9 TCe o mocy 90 KM i 135 Nm momentu obrotowego. Na chwilę obecną producent nie podał osiągów auta.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.