REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Audi S3 Cabriolet
Audi S3 Cabriolet
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi sukcesywnie rozszerza gamę swoich samochodów. Seria A3 zyskała tym samym odmianę S3 Cabriolet, która pozwoli cieszyć się wiatrem we włosach.

Audi S3 Cabriolet: nadwozie

Z zewnątrz Audi S3 Cabriolet wyróżnia się składanym w 18 sekund, materiałowym dachem sterowany elektrohydraulicznym napędem. Kolor tkaniny użytej do jego wykończenia można wybierać spośród trzech barw. Pod względem wymiarów nadwozia wersja kabriolet jest bardzo zbliżony do S3 Limousine - długość 4,43 m, rozstaw osi 2,60 m, szerokość 1,79 m i wysokość 1,39 m. Usportowioną wersję wyróżnia kilka detali podkreślających przynależność do najszybszych aut z Ingolstadt. Osłonę chłodnicy Singleframe otoczono chromowanym obramowaniem, a kratownica ma barwę szarej platyny. Zarówno z przodu jak i z tyłu pojazdu nie zabrakło symboli S3 natomiast obudowy lusterek bocznych i listwy progowe jak w każdym S Audi są w kolorze aluminium. Krawędź pokrywy bagażnika wymodelowano w kształcie spojlera, nie zapominając o przeprojektowaniu także zderzaków.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Audi S3 Limousine debiutuje w polskich salonach

Audi S3 Cabriolet: wnętrze

We wnętrzu S3 Cabriolet uwagę przykuwa spłaszczona u swej podstawy skórzana kierownica, ciemnoszare tarcze cyferblatów, listwy wykonane ze szczotkowane aluminium i emblematy S3 na kierownicy czy sportowych fotelach. W tych ostatnich można regulować długość siedziska. Dla najbardziej wymagających przewidziano także fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, wzmocnionymi bokami i stebnowaniem stylizowanym na romby lub pełną linię wzorniczą Audi design selection w kolorze czerwonym korso.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Scirocco III po liftingu: wersja na 2014 rok

Audi S3 Cabriolet: silnik

Pod maskę Audi S3 Cabriolet trafił silnik 2.0 TFSI o mocy 300 KM, który generuje moment obrotowy równy 380 Nm w zakresie pomiędzy 1800 a 5500 obr./min. Turbosprężarka użyta w tej jednostce napędowej wytwarza ciśnienie do 1,2 bara i aby silnik wytrzymał to, zastosowano w nim wytrzymałe aluminiowe tłoki i wzmocnione korbowody przenoszące moc na wał korbowy, a głowica wykonana z twardego, a jednocześnie lekkiego stopu aluminiowo-krzemowego głowica silnika, łączy wysoką wytrzymałość i odporność na wysokie temperatury z niewielkim ciężarem.

Zobacz też: Nissan GT-R Nismo dotarł do Europy!

System zarządzania temperaturą to również przykład najnowocześniejszego rozwiązania technicznego. Dwa zawory przesuwano-brotowe, połączone ze sobą w jeden moduł, regulują przepływ i temperaturę cieczy chłodzącej. Chłodzony cieczą kolektor wylotowy zintegrowano z głowicą silnika. Rozwiązanie to obniża temperaturę spalin oraz redukuje zużycie paliwa przy pełnym obciążeniu. Kolejnym efektywnym rozwiązaniem technicznym jest szybkie rozgrzewanie silnika przy zimnym starcie. Redukująca tarcie powłoka płaszczy tłoków, łożyska obu dodatkowych wałków wyrównoważających, regulowana pompa olejowa, która zużywa tyle oleju, ile akurat potrzeba, oraz system Start-Stop, to dodatkowe elementy podkreślające efektywnościowe myślenie konstruktorów Audi.

Audi S3 Cabriolet: układ przeniesienia napędu

Moc 300-konnego silnika S3 Cabriolet przenoszona jest za pomocą 6-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni S tronic na wszystkie cztery koła. Z racji, że silnik umieszczony jest poprzecznie w komorze silnikowej, napęd quattro realizowany jest za pośrednictwem sprzęgła typu Haldex V. Skrzynia biegów wyposażona jest zarówno w funkcję biegu jałowego jak procedurę startu Launch Control.

Audi S3 Cabriolet: podwozie

Audi S3 Cabriolet wyróżnia się dobrym rozkładem mas. Podział obciążeń między osią przednią i tylną (56:44) jest zrównoważony. Ramę pomocniczą silnika i przeguby przedniego zawieszenia wykonano z aluminium. Oś tylna to konstrukcja czterowahaczowa. W porównaniu z Audi A3 Cabriolet, karoserię Audi S3 Cabriolet, dzięki sportowemu podwoziu S, zawieszono o 25 mm niżej. Przednie tarcze hamulcowe mają rozmiar 340 mm.

Zobacz też: Nowe Renault Twingo z tylnym napędem!

Sprzedaż modelu S3 Cabriolet w rozpocznie się latem 2014 roku.

Audi S3 Cabriolet
Audi
Audi S3 Cabriolet
Audi
Audi S3 Cabriolet
Audi
Audi S3 Cabriolet
Audi
Audi S3 Cabriolet
Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA