REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi S3 Cabriolet: sportowe osiągi w kabriolecie

Audi S3 Cabriolet
Audi S3 Cabriolet
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi sukcesywnie rozszerza gamę swoich samochodów. Seria A3 zyskała tym samym odmianę S3 Cabriolet, która pozwoli cieszyć się wiatrem we włosach.

Audi S3 Cabriolet: nadwozie

Z zewnątrz Audi S3 Cabriolet wyróżnia się składanym w 18 sekund, materiałowym dachem sterowany elektrohydraulicznym napędem. Kolor tkaniny użytej do jego wykończenia można wybierać spośród trzech barw. Pod względem wymiarów nadwozia wersja kabriolet jest bardzo zbliżony do S3 Limousine - długość 4,43 m, rozstaw osi 2,60 m, szerokość 1,79 m i wysokość 1,39 m. Usportowioną wersję wyróżnia kilka detali podkreślających przynależność do najszybszych aut z Ingolstadt. Osłonę chłodnicy Singleframe otoczono chromowanym obramowaniem, a kratownica ma barwę szarej platyny. Zarówno z przodu jak i z tyłu pojazdu nie zabrakło symboli S3 natomiast obudowy lusterek bocznych i listwy progowe jak w każdym S Audi są w kolorze aluminium. Krawędź pokrywy bagażnika wymodelowano w kształcie spojlera, nie zapominając o przeprojektowaniu także zderzaków.

REKLAMA

Zobacz też: Audi S3 Limousine debiutuje w polskich salonach

Audi S3 Cabriolet: wnętrze

We wnętrzu S3 Cabriolet uwagę przykuwa spłaszczona u swej podstawy skórzana kierownica, ciemnoszare tarcze cyferblatów, listwy wykonane ze szczotkowane aluminium i emblematy S3 na kierownicy czy sportowych fotelach. W tych ostatnich można regulować długość siedziska. Dla najbardziej wymagających przewidziano także fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, wzmocnionymi bokami i stebnowaniem stylizowanym na romby lub pełną linię wzorniczą Audi design selection w kolorze czerwonym korso.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Scirocco III po liftingu: wersja na 2014 rok

Audi S3 Cabriolet: silnik

Pod maskę Audi S3 Cabriolet trafił silnik 2.0 TFSI o mocy 300 KM, który generuje moment obrotowy równy 380 Nm w zakresie pomiędzy 1800 a 5500 obr./min. Turbosprężarka użyta w tej jednostce napędowej wytwarza ciśnienie do 1,2 bara i aby silnik wytrzymał to, zastosowano w nim wytrzymałe aluminiowe tłoki i wzmocnione korbowody przenoszące moc na wał korbowy, a głowica wykonana z twardego, a jednocześnie lekkiego stopu aluminiowo-krzemowego głowica silnika, łączy wysoką wytrzymałość i odporność na wysokie temperatury z niewielkim ciężarem.

Zobacz też: Nissan GT-R Nismo dotarł do Europy!

System zarządzania temperaturą to również przykład najnowocześniejszego rozwiązania technicznego. Dwa zawory przesuwano-brotowe, połączone ze sobą w jeden moduł, regulują przepływ i temperaturę cieczy chłodzącej. Chłodzony cieczą kolektor wylotowy zintegrowano z głowicą silnika. Rozwiązanie to obniża temperaturę spalin oraz redukuje zużycie paliwa przy pełnym obciążeniu. Kolejnym efektywnym rozwiązaniem technicznym jest szybkie rozgrzewanie silnika przy zimnym starcie. Redukująca tarcie powłoka płaszczy tłoków, łożyska obu dodatkowych wałków wyrównoważających, regulowana pompa olejowa, która zużywa tyle oleju, ile akurat potrzeba, oraz system Start-Stop, to dodatkowe elementy podkreślające efektywnościowe myślenie konstruktorów Audi.

Audi S3 Cabriolet: układ przeniesienia napędu

Moc 300-konnego silnika S3 Cabriolet przenoszona jest za pomocą 6-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni S tronic na wszystkie cztery koła. Z racji, że silnik umieszczony jest poprzecznie w komorze silnikowej, napęd quattro realizowany jest za pośrednictwem sprzęgła typu Haldex V. Skrzynia biegów wyposażona jest zarówno w funkcję biegu jałowego jak procedurę startu Launch Control.

Audi S3 Cabriolet: podwozie

Audi S3 Cabriolet wyróżnia się dobrym rozkładem mas. Podział obciążeń między osią przednią i tylną (56:44) jest zrównoważony. Ramę pomocniczą silnika i przeguby przedniego zawieszenia wykonano z aluminium. Oś tylna to konstrukcja czterowahaczowa. W porównaniu z Audi A3 Cabriolet, karoserię Audi S3 Cabriolet, dzięki sportowemu podwoziu S, zawieszono o 25 mm niżej. Przednie tarcze hamulcowe mają rozmiar 340 mm.

Zobacz też: Nowe Renault Twingo z tylnym napędem!

Sprzedaż modelu S3 Cabriolet w rozpocznie się latem 2014 roku.

Audi S3 Cabriolet
Audi
Audi S3 Cabriolet
Audi
Audi S3 Cabriolet
Audi
Audi S3 Cabriolet
Audi
Audi S3 Cabriolet
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA