Audi S3 Cabriolet: sportowe osiągi w kabriolecie
REKLAMA
REKLAMA
Audi S3 Cabriolet: nadwozie
Z zewnątrz Audi S3 Cabriolet wyróżnia się składanym w 18 sekund, materiałowym dachem sterowany elektrohydraulicznym napędem. Kolor tkaniny użytej do jego wykończenia można wybierać spośród trzech barw. Pod względem wymiarów nadwozia wersja kabriolet jest bardzo zbliżony do S3 Limousine - długość 4,43 m, rozstaw osi 2,60 m, szerokość 1,79 m i wysokość 1,39 m. Usportowioną wersję wyróżnia kilka detali podkreślających przynależność do najszybszych aut z Ingolstadt. Osłonę chłodnicy Singleframe otoczono chromowanym obramowaniem, a kratownica ma barwę szarej platyny. Zarówno z przodu jak i z tyłu pojazdu nie zabrakło symboli S3 natomiast obudowy lusterek bocznych i listwy progowe jak w każdym S Audi są w kolorze aluminium. Krawędź pokrywy bagażnika wymodelowano w kształcie spojlera, nie zapominając o przeprojektowaniu także zderzaków.
REKLAMA
Zobacz też: Audi S3 Limousine debiutuje w polskich salonach
Audi S3 Cabriolet: wnętrze
We wnętrzu S3 Cabriolet uwagę przykuwa spłaszczona u swej podstawy skórzana kierownica, ciemnoszare tarcze cyferblatów, listwy wykonane ze szczotkowane aluminium i emblematy S3 na kierownicy czy sportowych fotelach. W tych ostatnich można regulować długość siedziska. Dla najbardziej wymagających przewidziano także fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, wzmocnionymi bokami i stebnowaniem stylizowanym na romby lub pełną linię wzorniczą Audi design selection w kolorze czerwonym korso.
Zobacz też: Volkswagen Scirocco III po liftingu: wersja na 2014 rok
Audi S3 Cabriolet: silnik
Pod maskę Audi S3 Cabriolet trafił silnik 2.0 TFSI o mocy 300 KM, który generuje moment obrotowy równy 380 Nm w zakresie pomiędzy 1800 a 5500 obr./min. Turbosprężarka użyta w tej jednostce napędowej wytwarza ciśnienie do 1,2 bara i aby silnik wytrzymał to, zastosowano w nim wytrzymałe aluminiowe tłoki i wzmocnione korbowody przenoszące moc na wał korbowy, a głowica wykonana z twardego, a jednocześnie lekkiego stopu aluminiowo-krzemowego głowica silnika, łączy wysoką wytrzymałość i odporność na wysokie temperatury z niewielkim ciężarem.
Zobacz też: Nissan GT-R Nismo dotarł do Europy!
System zarządzania temperaturą to również przykład najnowocześniejszego rozwiązania technicznego. Dwa zawory przesuwano-brotowe, połączone ze sobą w jeden moduł, regulują przepływ i temperaturę cieczy chłodzącej. Chłodzony cieczą kolektor wylotowy zintegrowano z głowicą silnika. Rozwiązanie to obniża temperaturę spalin oraz redukuje zużycie paliwa przy pełnym obciążeniu. Kolejnym efektywnym rozwiązaniem technicznym jest szybkie rozgrzewanie silnika przy zimnym starcie. Redukująca tarcie powłoka płaszczy tłoków, łożyska obu dodatkowych wałków wyrównoważających, regulowana pompa olejowa, która zużywa tyle oleju, ile akurat potrzeba, oraz system Start-Stop, to dodatkowe elementy podkreślające efektywnościowe myślenie konstruktorów Audi.
Audi S3 Cabriolet: układ przeniesienia napędu
Moc 300-konnego silnika S3 Cabriolet przenoszona jest za pomocą 6-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni S tronic na wszystkie cztery koła. Z racji, że silnik umieszczony jest poprzecznie w komorze silnikowej, napęd quattro realizowany jest za pośrednictwem sprzęgła typu Haldex V. Skrzynia biegów wyposażona jest zarówno w funkcję biegu jałowego jak procedurę startu Launch Control.
Audi S3 Cabriolet: podwozie
Audi S3 Cabriolet wyróżnia się dobrym rozkładem mas. Podział obciążeń między osią przednią i tylną (56:44) jest zrównoważony. Ramę pomocniczą silnika i przeguby przedniego zawieszenia wykonano z aluminium. Oś tylna to konstrukcja czterowahaczowa. W porównaniu z Audi A3 Cabriolet, karoserię Audi S3 Cabriolet, dzięki sportowemu podwoziu S, zawieszono o 25 mm niżej. Przednie tarcze hamulcowe mają rozmiar 340 mm.
Zobacz też: Nowe Renault Twingo z tylnym napędem!
Sprzedaż modelu S3 Cabriolet w rozpocznie się latem 2014 roku.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.