REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi S3 Cabriolet: sportowe osiągi w kabriolecie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Audi S3 Cabriolet
Audi S3 Cabriolet
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi sukcesywnie rozszerza gamę swoich samochodów. Seria A3 zyskała tym samym odmianę S3 Cabriolet, która pozwoli cieszyć się wiatrem we włosach.

Audi S3 Cabriolet: nadwozie

Z zewnątrz Audi S3 Cabriolet wyróżnia się składanym w 18 sekund, materiałowym dachem sterowany elektrohydraulicznym napędem. Kolor tkaniny użytej do jego wykończenia można wybierać spośród trzech barw. Pod względem wymiarów nadwozia wersja kabriolet jest bardzo zbliżony do S3 Limousine - długość 4,43 m, rozstaw osi 2,60 m, szerokość 1,79 m i wysokość 1,39 m. Usportowioną wersję wyróżnia kilka detali podkreślających przynależność do najszybszych aut z Ingolstadt. Osłonę chłodnicy Singleframe otoczono chromowanym obramowaniem, a kratownica ma barwę szarej platyny. Zarówno z przodu jak i z tyłu pojazdu nie zabrakło symboli S3 natomiast obudowy lusterek bocznych i listwy progowe jak w każdym S Audi są w kolorze aluminium. Krawędź pokrywy bagażnika wymodelowano w kształcie spojlera, nie zapominając o przeprojektowaniu także zderzaków.

REKLAMA

Zobacz też: Audi S3 Limousine debiutuje w polskich salonach

Audi S3 Cabriolet: wnętrze

We wnętrzu S3 Cabriolet uwagę przykuwa spłaszczona u swej podstawy skórzana kierownica, ciemnoszare tarcze cyferblatów, listwy wykonane ze szczotkowane aluminium i emblematy S3 na kierownicy czy sportowych fotelach. W tych ostatnich można regulować długość siedziska. Dla najbardziej wymagających przewidziano także fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, wzmocnionymi bokami i stebnowaniem stylizowanym na romby lub pełną linię wzorniczą Audi design selection w kolorze czerwonym korso.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Scirocco III po liftingu: wersja na 2014 rok

Audi S3 Cabriolet: silnik

Pod maskę Audi S3 Cabriolet trafił silnik 2.0 TFSI o mocy 300 KM, który generuje moment obrotowy równy 380 Nm w zakresie pomiędzy 1800 a 5500 obr./min. Turbosprężarka użyta w tej jednostce napędowej wytwarza ciśnienie do 1,2 bara i aby silnik wytrzymał to, zastosowano w nim wytrzymałe aluminiowe tłoki i wzmocnione korbowody przenoszące moc na wał korbowy, a głowica wykonana z twardego, a jednocześnie lekkiego stopu aluminiowo-krzemowego głowica silnika, łączy wysoką wytrzymałość i odporność na wysokie temperatury z niewielkim ciężarem.

Zobacz też: Nissan GT-R Nismo dotarł do Europy!

System zarządzania temperaturą to również przykład najnowocześniejszego rozwiązania technicznego. Dwa zawory przesuwano-brotowe, połączone ze sobą w jeden moduł, regulują przepływ i temperaturę cieczy chłodzącej. Chłodzony cieczą kolektor wylotowy zintegrowano z głowicą silnika. Rozwiązanie to obniża temperaturę spalin oraz redukuje zużycie paliwa przy pełnym obciążeniu. Kolejnym efektywnym rozwiązaniem technicznym jest szybkie rozgrzewanie silnika przy zimnym starcie. Redukująca tarcie powłoka płaszczy tłoków, łożyska obu dodatkowych wałków wyrównoważających, regulowana pompa olejowa, która zużywa tyle oleju, ile akurat potrzeba, oraz system Start-Stop, to dodatkowe elementy podkreślające efektywnościowe myślenie konstruktorów Audi.

Audi S3 Cabriolet: układ przeniesienia napędu

Moc 300-konnego silnika S3 Cabriolet przenoszona jest za pomocą 6-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni S tronic na wszystkie cztery koła. Z racji, że silnik umieszczony jest poprzecznie w komorze silnikowej, napęd quattro realizowany jest za pośrednictwem sprzęgła typu Haldex V. Skrzynia biegów wyposażona jest zarówno w funkcję biegu jałowego jak procedurę startu Launch Control.

Audi S3 Cabriolet: podwozie

Audi S3 Cabriolet wyróżnia się dobrym rozkładem mas. Podział obciążeń między osią przednią i tylną (56:44) jest zrównoważony. Ramę pomocniczą silnika i przeguby przedniego zawieszenia wykonano z aluminium. Oś tylna to konstrukcja czterowahaczowa. W porównaniu z Audi A3 Cabriolet, karoserię Audi S3 Cabriolet, dzięki sportowemu podwoziu S, zawieszono o 25 mm niżej. Przednie tarcze hamulcowe mają rozmiar 340 mm.

Zobacz też: Nowe Renault Twingo z tylnym napędem!

Sprzedaż modelu S3 Cabriolet w rozpocznie się latem 2014 roku.

Audi S3 Cabriolet
Audi
Audi S3 Cabriolet
Audi
Audi S3 Cabriolet
Audi
Audi S3 Cabriolet
Audi
Audi S3 Cabriolet
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA