REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz S Coupe 2014: opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Benz przedstawił pierwsze dokładniejsze informacje na temat modelu S Coupe. Wyjątkowo zapowiada się zwłaszcza wyrafinowane zawieszenie niemieckiego coupe. Czym jeszcze nowe auto ze Stuttgartu chce przekonać do siebie klientów?

Mercedes-Benz S Coupe 2014: nadwozie

Nadwozie nowego gran turismo mierzy 5027 mm długości, 1899 mm szerokości, 1411 mm wysokości przy rozstawie osi równym 2945 mm. Długa maska Mercedesa S Coupe z muskularnymi przetłoczeniami, mocno wyprofilowane nadkola, duże obręcze kół (o średnicy od 18 do 20 cali) i szeroki optycznie tylny pas podkreślają charakterystyczne dla aut tylnonapędowych proporcje, podobnie jak znak rozpoznawczy nowych Mercedesów - opadająca linia, biegnąca od przedniej lampy do tylnego nadkola. Typowo dla modeli coupé ze Stuttgartu, przejrzystości bocznych szyb nie zakłócają środkowe słupki, a drzwi pozbawiono ram okiennych.

REKLAMA

Zobacz też: Nowy Mercedes-Benz S600 W222: jeszcze lepszy

Ciekawostkę stanowią unikalne przednie lampy ozdobione 47 kryształami Swarovskiego (opcja). 17 kryształowych kamieni tworzy kształt świateł do jazdy dziennej, a 30 okrągłych koralików wypełnia moduł kierunkowskazów.

Mercedes-Benz S Coupe 2014: wnętrze

Deska rozdzielcza nawiązuje kształtem do linii nadwozia i wraz z panelami drzwi otula podróżujących. Nowa, głęboka zabudowa poduszki powietrznej pozwoliła na "płynne" uformowanie dolnej partii kokpitu, a jego górna część z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala zdaje się unosić w powietrzu. Odpowiedni nastrój zapewnia oświetlenie dostępne w jednym z siedmiu kolorów. Dostępne na życzenie elementy wyposażenia Klasy S Coupé podkreślają luksusowy charakter auta. Ich lista obejmuje m.in.: pakiet AIR BALANCE z funkcją rozpylania zapachu i jonizacji, elektryczne podgrzewanie podłokietnika (element pakietu Warmth Comfort), przednie fotele z funkcją masażu ENERGIZING z efektem wykorzystania gorących kamieni (element pakietu Seat Comfort) oraz dwa systemy audio do wyboru, zaprojektowane we współpracy z firmą Burmester, producentem wysokiej klasy nagłośnienia - Burmester® surround oraz Burmester® High-End 3D surround.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes GLA 45 AMG: SUV o osiągach sportowego coupe

Opcjonalny wyświetlacz typu head-up, wykorzystujący kolorowy projektor o rozdzielczości 480 na 240 pikseli z diodami LED, pozwala bardziej skoncentrować się na prowadzeniu i pokazuje najistotniejsze informacje na przedniej szybie samochodu: szybkość jazdy, obowiązujące ograniczenia prędkości, instrukcje nawigacji oraz komunikaty o działaniu systemów wspomagających.

Mercedes-Benz S Coupe 2014: silnik

Na początku Mercedes-Benz S Coupe dostępny będzie w jednym wariancie silnikowym. Model trafi do salonów w drugiej połowie 2014 roku w wersji S 500 Coupé, z jednostką V8 biturbo o pojemności 4663 ccm i mocy 335 kW (455 KM) oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Mercedes-Benz S Coupe 2014: zawieszenie

Klasa S Coupé to pierwszy na świecie samochód z "widzącym zawieszeniem" MAGIC BODY CONTROL wzbogaconym o funkcję pochylania w zakrętach. Auto „kładzie się” w zakrętach podobnie do motocyklisty lub narciarza. Przyspieszenie boczne działające na podróżujących zostaje ograniczone, a sami podróżni pewniej siedzą w swoich fotelach. Celem nowej funkcji nie jest umożliwienie osiągania wyższych prędkości, ale zwiększenie przyjemności prowadzenia i komfortu jazdy - zwłaszcza na pozamiejskich drogach.

Zobacz też: Już jest w Polsce! Nowy Peugeot RCZ R - 270 KM!

Zawieszenie MAGIC BODY CONTROL z Active Body Control korzysta z kolumn wyposażonych w cylindry hydrauliczne (tłoki) osobno regulujące siłę tłumienia dla każdej kolumny. Zależnie od profilu zakrętu, funkcja pochylania zmienia punkt bazowy każdej kolumny. Pozwala to w ciągu ułamków sekund automatycznie i nieprzerwanie pochylać samochód w zakrętach pod kątem do 2,5 stopnia - zależnie od prędkości i przebiegu drogi.

Zobacz też: Audi S1 i S1 Sportback: legenda powraca?

Innowacyjne zawieszenie wykrywa zakręty, korzystając zarówno z kamery stereoskopowej za przednią szybą, rejestrującej krzywiznę drogi do 15 m przed autem, jak i z dodatkowego czujnika przyspieszenia poprzecznego. Funkcja pochylania w zakrętach może być wybrana jako jeden z trzech trybów jazdy za pomocą przełącznika ABC; działa w zakresie prędkości 30-180 km/h.

Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500 wnętrze kokpit
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S Coupe 2014
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S Coupe 2014
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S Coupe 2014 deska rozdzielcza
Mercedes-Benz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA