REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz S Coupe 2014: opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Benz przedstawił pierwsze dokładniejsze informacje na temat modelu S Coupe. Wyjątkowo zapowiada się zwłaszcza wyrafinowane zawieszenie niemieckiego coupe. Czym jeszcze nowe auto ze Stuttgartu chce przekonać do siebie klientów?

Mercedes-Benz S Coupe 2014: nadwozie

Nadwozie nowego gran turismo mierzy 5027 mm długości, 1899 mm szerokości, 1411 mm wysokości przy rozstawie osi równym 2945 mm. Długa maska Mercedesa S Coupe z muskularnymi przetłoczeniami, mocno wyprofilowane nadkola, duże obręcze kół (o średnicy od 18 do 20 cali) i szeroki optycznie tylny pas podkreślają charakterystyczne dla aut tylnonapędowych proporcje, podobnie jak znak rozpoznawczy nowych Mercedesów - opadająca linia, biegnąca od przedniej lampy do tylnego nadkola. Typowo dla modeli coupé ze Stuttgartu, przejrzystości bocznych szyb nie zakłócają środkowe słupki, a drzwi pozbawiono ram okiennych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowy Mercedes-Benz S600 W222: jeszcze lepszy

Ciekawostkę stanowią unikalne przednie lampy ozdobione 47 kryształami Swarovskiego (opcja). 17 kryształowych kamieni tworzy kształt świateł do jazdy dziennej, a 30 okrągłych koralików wypełnia moduł kierunkowskazów.

REKLAMA

Mercedes-Benz S Coupe 2014: wnętrze

Deska rozdzielcza nawiązuje kształtem do linii nadwozia i wraz z panelami drzwi otula podróżujących. Nowa, głęboka zabudowa poduszki powietrznej pozwoliła na "płynne" uformowanie dolnej partii kokpitu, a jego górna część z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala zdaje się unosić w powietrzu. Odpowiedni nastrój zapewnia oświetlenie dostępne w jednym z siedmiu kolorów. Dostępne na życzenie elementy wyposażenia Klasy S Coupé podkreślają luksusowy charakter auta. Ich lista obejmuje m.in.: pakiet AIR BALANCE z funkcją rozpylania zapachu i jonizacji, elektryczne podgrzewanie podłokietnika (element pakietu Warmth Comfort), przednie fotele z funkcją masażu ENERGIZING z efektem wykorzystania gorących kamieni (element pakietu Seat Comfort) oraz dwa systemy audio do wyboru, zaprojektowane we współpracy z firmą Burmester, producentem wysokiej klasy nagłośnienia - Burmester® surround oraz Burmester® High-End 3D surround.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes GLA 45 AMG: SUV o osiągach sportowego coupe

Opcjonalny wyświetlacz typu head-up, wykorzystujący kolorowy projektor o rozdzielczości 480 na 240 pikseli z diodami LED, pozwala bardziej skoncentrować się na prowadzeniu i pokazuje najistotniejsze informacje na przedniej szybie samochodu: szybkość jazdy, obowiązujące ograniczenia prędkości, instrukcje nawigacji oraz komunikaty o działaniu systemów wspomagających.

Mercedes-Benz S Coupe 2014: silnik

Na początku Mercedes-Benz S Coupe dostępny będzie w jednym wariancie silnikowym. Model trafi do salonów w drugiej połowie 2014 roku w wersji S 500 Coupé, z jednostką V8 biturbo o pojemności 4663 ccm i mocy 335 kW (455 KM) oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Mercedes-Benz S Coupe 2014: zawieszenie

Klasa S Coupé to pierwszy na świecie samochód z "widzącym zawieszeniem" MAGIC BODY CONTROL wzbogaconym o funkcję pochylania w zakrętach. Auto „kładzie się” w zakrętach podobnie do motocyklisty lub narciarza. Przyspieszenie boczne działające na podróżujących zostaje ograniczone, a sami podróżni pewniej siedzą w swoich fotelach. Celem nowej funkcji nie jest umożliwienie osiągania wyższych prędkości, ale zwiększenie przyjemności prowadzenia i komfortu jazdy - zwłaszcza na pozamiejskich drogach.

Zobacz też: Już jest w Polsce! Nowy Peugeot RCZ R - 270 KM!

Zawieszenie MAGIC BODY CONTROL z Active Body Control korzysta z kolumn wyposażonych w cylindry hydrauliczne (tłoki) osobno regulujące siłę tłumienia dla każdej kolumny. Zależnie od profilu zakrętu, funkcja pochylania zmienia punkt bazowy każdej kolumny. Pozwala to w ciągu ułamków sekund automatycznie i nieprzerwanie pochylać samochód w zakrętach pod kątem do 2,5 stopnia - zależnie od prędkości i przebiegu drogi.

Zobacz też: Audi S1 i S1 Sportback: legenda powraca?

Innowacyjne zawieszenie wykrywa zakręty, korzystając zarówno z kamery stereoskopowej za przednią szybą, rejestrującej krzywiznę drogi do 15 m przed autem, jak i z dodatkowego czujnika przyspieszenia poprzecznego. Funkcja pochylania w zakrętach może być wybrana jako jeden z trzech trybów jazdy za pomocą przełącznika ABC; działa w zakresie prędkości 30-180 km/h.

Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500 wnętrze kokpit
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S Coupe 2014
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S Coupe 2014
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S Coupe 2014 deska rozdzielcza
Mercedes-Benz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA