REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz S Coupe 2014: opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Benz przedstawił pierwsze dokładniejsze informacje na temat modelu S Coupe. Wyjątkowo zapowiada się zwłaszcza wyrafinowane zawieszenie niemieckiego coupe. Czym jeszcze nowe auto ze Stuttgartu chce przekonać do siebie klientów?

Mercedes-Benz S Coupe 2014: nadwozie

Nadwozie nowego gran turismo mierzy 5027 mm długości, 1899 mm szerokości, 1411 mm wysokości przy rozstawie osi równym 2945 mm. Długa maska Mercedesa S Coupe z muskularnymi przetłoczeniami, mocno wyprofilowane nadkola, duże obręcze kół (o średnicy od 18 do 20 cali) i szeroki optycznie tylny pas podkreślają charakterystyczne dla aut tylnonapędowych proporcje, podobnie jak znak rozpoznawczy nowych Mercedesów - opadająca linia, biegnąca od przedniej lampy do tylnego nadkola. Typowo dla modeli coupé ze Stuttgartu, przejrzystości bocznych szyb nie zakłócają środkowe słupki, a drzwi pozbawiono ram okiennych.

REKLAMA

Zobacz też: Nowy Mercedes-Benz S600 W222: jeszcze lepszy

Ciekawostkę stanowią unikalne przednie lampy ozdobione 47 kryształami Swarovskiego (opcja). 17 kryształowych kamieni tworzy kształt świateł do jazdy dziennej, a 30 okrągłych koralików wypełnia moduł kierunkowskazów.

Mercedes-Benz S Coupe 2014: wnętrze

Deska rozdzielcza nawiązuje kształtem do linii nadwozia i wraz z panelami drzwi otula podróżujących. Nowa, głęboka zabudowa poduszki powietrznej pozwoliła na "płynne" uformowanie dolnej partii kokpitu, a jego górna część z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala zdaje się unosić w powietrzu. Odpowiedni nastrój zapewnia oświetlenie dostępne w jednym z siedmiu kolorów. Dostępne na życzenie elementy wyposażenia Klasy S Coupé podkreślają luksusowy charakter auta. Ich lista obejmuje m.in.: pakiet AIR BALANCE z funkcją rozpylania zapachu i jonizacji, elektryczne podgrzewanie podłokietnika (element pakietu Warmth Comfort), przednie fotele z funkcją masażu ENERGIZING z efektem wykorzystania gorących kamieni (element pakietu Seat Comfort) oraz dwa systemy audio do wyboru, zaprojektowane we współpracy z firmą Burmester, producentem wysokiej klasy nagłośnienia - Burmester® surround oraz Burmester® High-End 3D surround.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes GLA 45 AMG: SUV o osiągach sportowego coupe

Opcjonalny wyświetlacz typu head-up, wykorzystujący kolorowy projektor o rozdzielczości 480 na 240 pikseli z diodami LED, pozwala bardziej skoncentrować się na prowadzeniu i pokazuje najistotniejsze informacje na przedniej szybie samochodu: szybkość jazdy, obowiązujące ograniczenia prędkości, instrukcje nawigacji oraz komunikaty o działaniu systemów wspomagających.

Mercedes-Benz S Coupe 2014: silnik

Na początku Mercedes-Benz S Coupe dostępny będzie w jednym wariancie silnikowym. Model trafi do salonów w drugiej połowie 2014 roku w wersji S 500 Coupé, z jednostką V8 biturbo o pojemności 4663 ccm i mocy 335 kW (455 KM) oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Mercedes-Benz S Coupe 2014: zawieszenie

Klasa S Coupé to pierwszy na świecie samochód z "widzącym zawieszeniem" MAGIC BODY CONTROL wzbogaconym o funkcję pochylania w zakrętach. Auto „kładzie się” w zakrętach podobnie do motocyklisty lub narciarza. Przyspieszenie boczne działające na podróżujących zostaje ograniczone, a sami podróżni pewniej siedzą w swoich fotelach. Celem nowej funkcji nie jest umożliwienie osiągania wyższych prędkości, ale zwiększenie przyjemności prowadzenia i komfortu jazdy - zwłaszcza na pozamiejskich drogach.

Zobacz też: Już jest w Polsce! Nowy Peugeot RCZ R - 270 KM!

Zawieszenie MAGIC BODY CONTROL z Active Body Control korzysta z kolumn wyposażonych w cylindry hydrauliczne (tłoki) osobno regulujące siłę tłumienia dla każdej kolumny. Zależnie od profilu zakrętu, funkcja pochylania zmienia punkt bazowy każdej kolumny. Pozwala to w ciągu ułamków sekund automatycznie i nieprzerwanie pochylać samochód w zakrętach pod kątem do 2,5 stopnia - zależnie od prędkości i przebiegu drogi.

Zobacz też: Audi S1 i S1 Sportback: legenda powraca?

Innowacyjne zawieszenie wykrywa zakręty, korzystając zarówno z kamery stereoskopowej za przednią szybą, rejestrującej krzywiznę drogi do 15 m przed autem, jak i z dodatkowego czujnika przyspieszenia poprzecznego. Funkcja pochylania w zakrętach może być wybrana jako jeden z trzech trybów jazdy za pomocą przełącznika ABC; działa w zakresie prędkości 30-180 km/h.

Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500 wnętrze kokpit
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz klasa S Coupe S500
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S Coupe 2014
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S Coupe 2014
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S Coupe 2014 deska rozdzielcza
Mercedes-Benz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA