REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsze BMW z przednim napędem: BMW 2 Active Tourer

BMW 2 Active Tourer
BMW 2 Active Tourer
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Pewna epoka właśnie się skończyła. Najkonsekwentniej broniący się przed przednim napędem koncern samochodowy BMW, wprowadza pierwszy w swej historii model auta z takim właśnie układem napędowym. BMW 2 Series Active Tourer to nowy multivan w segmencie Premium, który na pewno sporo namiesza na rynku.

Coraz mniej marek samochodowych przywiązuje wagę do swej tradycji i wzorów. Walka z rywali sprawia, że dążą one do opanowania jak największej części rynku samochodowego co wymusza stałe rozszerzanie gamy modelowej swoich aut. W ten oto sposób powstało pierwsze BMW z przednim napędem, które na dodatek jest też pierwszym multivanem w historii firmy, mające ogromne tradycje sportowe.

REKLAMA

BMW 2 Active Tourer: nadwozie i wnętrze

Nowe BMW 2 Active Tourer mierzy zaledwie 4342 mm długości, 1800 mm szerokości i 1555 mm wysokości. Rozstawem osi  wynosi 2670 mm. Wnętrze podporządkowano funkcjonalności, nie zapominając o wysokiej jakości materiałach wykończeniowych. Bagażnik ma pojemność od 468 do 1510 l, tylną kanapę można nie tylko składać w proporcjach 40:20:40 (standard), ale również przesuwać. Co więcej kąt pochylenia jej oparcia jest regulowany. Przewożąc długie przedmioty można złożyć także oparcie fotela pasażera (opcja). Wymagający klienci mogą zwiększyć funkcjonalność BMW 2 Active Tourer poprzez zamówienie elektrycznego sterowania klapą bagażnika czy funkcję jej otwierania ruchem stopy pod zderzakiem tylnym.

Zobacz też: BMW X3 po liftingu - zakres zmian

BMW 2 Active Tourer: silniki

Gama silnikowa nowego BMW pokazuje jak bardzo bawarskiej marce zależy na jednostkach wykonanych wg ducha downsizingu. Najmniejszy silnik ma tylko 3-cylindry, pojemność zaledwie 1,5 l ale moc aż 136 KM. Mała pojemność ma przekładać się na średnie spalanie wynoszące 4,9 l na 100 km. W chwili rynkowej premiery modelu, najmocniejszym silnikiem w gamie będzie napęd wersji BMW 225i Active Tourer. Czterocylindrowy motor o pojemności 2-litrów będzie generował 231 KM co pozwoli autu na osiągnięcie przyspieszenia 0-100 km/h na poziomie 6,8 s, prędkości maksymalnej równej 235 km/h  oraz średniego spalania 6,0 l/100 km(dane wstępne). Trzecią jednostką napędową dostępną po wprowadzeniu modelu na rynek będzie czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2-litrów i mocy 150 KM. Sprint od 0 do 100 km/h ma zajmować BMW 2 Active Tourer 8,9 s a jego maksymalna prędkość powinna sięgnąć 205 km/h. Średnie spalanie ma wynosić 4,1 l paliwa na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

BMW 2 Active Tourer: wyposażenie

Pod względem wyposażenia nowe BMW 2 Active Tourer nie będzie odstawać od innych modeli w gamie BMW. Co więcej jako pierwsze w klasie kompaktowych aut otrzyma przezierny wyświetlacz danych typu HUD, wyświetlający przed oczami kierowcy najważniejsze informacje w pełnym kolorze.

Zobacz też: Skoda Octavia Scout 2014: kombi w teren!

Czy nowy model przyjmie się rynku? Czy zaakceptują go najwierniejsi pasjonaci marki BMW? Czy BMW nie straci na wizerunku jako marka produkująca auta łączące sport z luksusem? Czas pokaże.

BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA