REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsze BMW z przednim napędem: BMW 2 Active Tourer

BMW 2 Active Tourer
BMW 2 Active Tourer
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Pewna epoka właśnie się skończyła. Najkonsekwentniej broniący się przed przednim napędem koncern samochodowy BMW, wprowadza pierwszy w swej historii model auta z takim właśnie układem napędowym. BMW 2 Series Active Tourer to nowy multivan w segmencie Premium, który na pewno sporo namiesza na rynku.

Coraz mniej marek samochodowych przywiązuje wagę do swej tradycji i wzorów. Walka z rywali sprawia, że dążą one do opanowania jak największej części rynku samochodowego co wymusza stałe rozszerzanie gamy modelowej swoich aut. W ten oto sposób powstało pierwsze BMW z przednim napędem, które na dodatek jest też pierwszym multivanem w historii firmy, mające ogromne tradycje sportowe.

REKLAMA

BMW 2 Active Tourer: nadwozie i wnętrze

Nowe BMW 2 Active Tourer mierzy zaledwie 4342 mm długości, 1800 mm szerokości i 1555 mm wysokości. Rozstawem osi  wynosi 2670 mm. Wnętrze podporządkowano funkcjonalności, nie zapominając o wysokiej jakości materiałach wykończeniowych. Bagażnik ma pojemność od 468 do 1510 l, tylną kanapę można nie tylko składać w proporcjach 40:20:40 (standard), ale również przesuwać. Co więcej kąt pochylenia jej oparcia jest regulowany. Przewożąc długie przedmioty można złożyć także oparcie fotela pasażera (opcja). Wymagający klienci mogą zwiększyć funkcjonalność BMW 2 Active Tourer poprzez zamówienie elektrycznego sterowania klapą bagażnika czy funkcję jej otwierania ruchem stopy pod zderzakiem tylnym.

Zobacz też: BMW X3 po liftingu - zakres zmian

BMW 2 Active Tourer: silniki

Gama silnikowa nowego BMW pokazuje jak bardzo bawarskiej marce zależy na jednostkach wykonanych wg ducha downsizingu. Najmniejszy silnik ma tylko 3-cylindry, pojemność zaledwie 1,5 l ale moc aż 136 KM. Mała pojemność ma przekładać się na średnie spalanie wynoszące 4,9 l na 100 km. W chwili rynkowej premiery modelu, najmocniejszym silnikiem w gamie będzie napęd wersji BMW 225i Active Tourer. Czterocylindrowy motor o pojemności 2-litrów będzie generował 231 KM co pozwoli autu na osiągnięcie przyspieszenia 0-100 km/h na poziomie 6,8 s, prędkości maksymalnej równej 235 km/h  oraz średniego spalania 6,0 l/100 km(dane wstępne). Trzecią jednostką napędową dostępną po wprowadzeniu modelu na rynek będzie czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2-litrów i mocy 150 KM. Sprint od 0 do 100 km/h ma zajmować BMW 2 Active Tourer 8,9 s a jego maksymalna prędkość powinna sięgnąć 205 km/h. Średnie spalanie ma wynosić 4,1 l paliwa na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

BMW 2 Active Tourer: wyposażenie

Pod względem wyposażenia nowe BMW 2 Active Tourer nie będzie odstawać od innych modeli w gamie BMW. Co więcej jako pierwsze w klasie kompaktowych aut otrzyma przezierny wyświetlacz danych typu HUD, wyświetlający przed oczami kierowcy najważniejsze informacje w pełnym kolorze.

Zobacz też: Skoda Octavia Scout 2014: kombi w teren!

Czy nowy model przyjmie się rynku? Czy zaakceptują go najwierniejsi pasjonaci marki BMW? Czy BMW nie straci na wizerunku jako marka produkująca auta łączące sport z luksusem? Czas pokaże.

BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA