REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsze BMW z przednim napędem: BMW 2 Active Tourer

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
BMW 2 Active Tourer
BMW 2 Active Tourer
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Pewna epoka właśnie się skończyła. Najkonsekwentniej broniący się przed przednim napędem koncern samochodowy BMW, wprowadza pierwszy w swej historii model auta z takim właśnie układem napędowym. BMW 2 Series Active Tourer to nowy multivan w segmencie Premium, który na pewno sporo namiesza na rynku.

Coraz mniej marek samochodowych przywiązuje wagę do swej tradycji i wzorów. Walka z rywali sprawia, że dążą one do opanowania jak największej części rynku samochodowego co wymusza stałe rozszerzanie gamy modelowej swoich aut. W ten oto sposób powstało pierwsze BMW z przednim napędem, które na dodatek jest też pierwszym multivanem w historii firmy, mające ogromne tradycje sportowe.

REKLAMA

BMW 2 Active Tourer: nadwozie i wnętrze

Nowe BMW 2 Active Tourer mierzy zaledwie 4342 mm długości, 1800 mm szerokości i 1555 mm wysokości. Rozstawem osi  wynosi 2670 mm. Wnętrze podporządkowano funkcjonalności, nie zapominając o wysokiej jakości materiałach wykończeniowych. Bagażnik ma pojemność od 468 do 1510 l, tylną kanapę można nie tylko składać w proporcjach 40:20:40 (standard), ale również przesuwać. Co więcej kąt pochylenia jej oparcia jest regulowany. Przewożąc długie przedmioty można złożyć także oparcie fotela pasażera (opcja). Wymagający klienci mogą zwiększyć funkcjonalność BMW 2 Active Tourer poprzez zamówienie elektrycznego sterowania klapą bagażnika czy funkcję jej otwierania ruchem stopy pod zderzakiem tylnym.

Zobacz też: BMW X3 po liftingu - zakres zmian

BMW 2 Active Tourer: silniki

Gama silnikowa nowego BMW pokazuje jak bardzo bawarskiej marce zależy na jednostkach wykonanych wg ducha downsizingu. Najmniejszy silnik ma tylko 3-cylindry, pojemność zaledwie 1,5 l ale moc aż 136 KM. Mała pojemność ma przekładać się na średnie spalanie wynoszące 4,9 l na 100 km. W chwili rynkowej premiery modelu, najmocniejszym silnikiem w gamie będzie napęd wersji BMW 225i Active Tourer. Czterocylindrowy motor o pojemności 2-litrów będzie generował 231 KM co pozwoli autu na osiągnięcie przyspieszenia 0-100 km/h na poziomie 6,8 s, prędkości maksymalnej równej 235 km/h  oraz średniego spalania 6,0 l/100 km(dane wstępne). Trzecią jednostką napędową dostępną po wprowadzeniu modelu na rynek będzie czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2-litrów i mocy 150 KM. Sprint od 0 do 100 km/h ma zajmować BMW 2 Active Tourer 8,9 s a jego maksymalna prędkość powinna sięgnąć 205 km/h. Średnie spalanie ma wynosić 4,1 l paliwa na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

BMW 2 Active Tourer: wyposażenie

Pod względem wyposażenia nowe BMW 2 Active Tourer nie będzie odstawać od innych modeli w gamie BMW. Co więcej jako pierwsze w klasie kompaktowych aut otrzyma przezierny wyświetlacz danych typu HUD, wyświetlający przed oczami kierowcy najważniejsze informacje w pełnym kolorze.

Zobacz też: Skoda Octavia Scout 2014: kombi w teren!

Czy nowy model przyjmie się rynku? Czy zaakceptują go najwierniejsi pasjonaci marki BMW? Czy BMW nie straci na wizerunku jako marka produkująca auta łączące sport z luksusem? Czas pokaże.

BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA