REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsze BMW z przednim napędem: BMW 2 Active Tourer

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
BMW 2 Active Tourer
BMW 2 Active Tourer
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Pewna epoka właśnie się skończyła. Najkonsekwentniej broniący się przed przednim napędem koncern samochodowy BMW, wprowadza pierwszy w swej historii model auta z takim właśnie układem napędowym. BMW 2 Series Active Tourer to nowy multivan w segmencie Premium, który na pewno sporo namiesza na rynku.

Coraz mniej marek samochodowych przywiązuje wagę do swej tradycji i wzorów. Walka z rywali sprawia, że dążą one do opanowania jak największej części rynku samochodowego co wymusza stałe rozszerzanie gamy modelowej swoich aut. W ten oto sposób powstało pierwsze BMW z przednim napędem, które na dodatek jest też pierwszym multivanem w historii firmy, mające ogromne tradycje sportowe.

REKLAMA

BMW 2 Active Tourer: nadwozie i wnętrze

Nowe BMW 2 Active Tourer mierzy zaledwie 4342 mm długości, 1800 mm szerokości i 1555 mm wysokości. Rozstawem osi  wynosi 2670 mm. Wnętrze podporządkowano funkcjonalności, nie zapominając o wysokiej jakości materiałach wykończeniowych. Bagażnik ma pojemność od 468 do 1510 l, tylną kanapę można nie tylko składać w proporcjach 40:20:40 (standard), ale również przesuwać. Co więcej kąt pochylenia jej oparcia jest regulowany. Przewożąc długie przedmioty można złożyć także oparcie fotela pasażera (opcja). Wymagający klienci mogą zwiększyć funkcjonalność BMW 2 Active Tourer poprzez zamówienie elektrycznego sterowania klapą bagażnika czy funkcję jej otwierania ruchem stopy pod zderzakiem tylnym.

Zobacz też: BMW X3 po liftingu - zakres zmian

BMW 2 Active Tourer: silniki

Gama silnikowa nowego BMW pokazuje jak bardzo bawarskiej marce zależy na jednostkach wykonanych wg ducha downsizingu. Najmniejszy silnik ma tylko 3-cylindry, pojemność zaledwie 1,5 l ale moc aż 136 KM. Mała pojemność ma przekładać się na średnie spalanie wynoszące 4,9 l na 100 km. W chwili rynkowej premiery modelu, najmocniejszym silnikiem w gamie będzie napęd wersji BMW 225i Active Tourer. Czterocylindrowy motor o pojemności 2-litrów będzie generował 231 KM co pozwoli autu na osiągnięcie przyspieszenia 0-100 km/h na poziomie 6,8 s, prędkości maksymalnej równej 235 km/h  oraz średniego spalania 6,0 l/100 km(dane wstępne). Trzecią jednostką napędową dostępną po wprowadzeniu modelu na rynek będzie czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2-litrów i mocy 150 KM. Sprint od 0 do 100 km/h ma zajmować BMW 2 Active Tourer 8,9 s a jego maksymalna prędkość powinna sięgnąć 205 km/h. Średnie spalanie ma wynosić 4,1 l paliwa na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

BMW 2 Active Tourer: wyposażenie

Pod względem wyposażenia nowe BMW 2 Active Tourer nie będzie odstawać od innych modeli w gamie BMW. Co więcej jako pierwsze w klasie kompaktowych aut otrzyma przezierny wyświetlacz danych typu HUD, wyświetlający przed oczami kierowcy najważniejsze informacje w pełnym kolorze.

Zobacz też: Skoda Octavia Scout 2014: kombi w teren!

Czy nowy model przyjmie się rynku? Czy zaakceptują go najwierniejsi pasjonaci marki BMW? Czy BMW nie straci na wizerunku jako marka produkująca auta łączące sport z luksusem? Czas pokaże.

BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA