REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Golf GTE: 1,5 l paliwa na 100 km i 7,6 s do 100 km/h

Volkswagen Golf GTE auto hybrydowe
Volkswagen Golf GTE auto hybrydowe
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Sportowe osiągi nowego Golfa GTE idą w parze z niskim zużyciem paliwa. Nowa wersja niemieckiego auta ma zużywać średnio 1,5 paliwa na 100 km. Zapewnić ma przy tym osiągi godne samochodu GTI.

Geneza nazwy GTE

Nazwa Golf GTE stoi w jednym rzędzie ze skrótami GTI i GTD – dwoma sportowymi ikonami w ofercie Golfa. GT oznacza Gran Tourismo i jest synonimem sportowego charakteru. Pierwszy GTI z 1976 roku był wzorcem tej klasy; dzisiaj jest najpopularniejszym kompaktowym samochodem sportowym na świecie. „I” w GTI jest skrótem od elektronicznego wtrysku. GTD od 1982 roku po raz pierwszy połączył ideę GT z silnikiem wysokoprężnym, i tak narodził się drugi bestseller GT. W 2013 roku zostały zaprezentowane najnowsze generacje obu sportowych Golfów – GTI i GTD. Teraz, w 2014 roku, Volkswagen przenosi filozofię kompaktowego sportowego auta GT na trzeci model, Golfa GTE.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Scirocco III po liftingu: wersja na 2014 rok

Volkswagen Golf GTE: silnik

Nowy Golf GTE jest napędzany dwoma silnikami: silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem 1.4 TSI o mocy 110 kW/150 KM i silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW/102 KM. Te dwa silniki dają razem moc systemową 140 kW/204 KM. Gdy napęd przejmuje tylko silnik elektryczny, Golf GTE może poruszać się z prędkością do 130 km/h. Przy wykorzystaniu pełnej mocy TSI, GTE przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekundy; na niemieckich autostradach i torach wyścigowych nowy Volkswagen może rozpędzić się do 222 km/h. Prędkość maksymalna nie jest tutaj najważniejsza, bardziej interesujący jest sposób, w jaki rozwijana jest doskonała siła ciągu i maksymalny moment obrotowy 350 Nm, wynikające z połączenia silnika benzynowego i elektrycznego w Golfie GTE. Ta dynamika wyróżnia GTE spośród wszystkich konkurencyjnych modeli hybrydowych plug-in w swojej klasie.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Audi S1 i S1 Sportback: legenda powraca?

Volkswagen Golf GTE: ładowanie baterii

Przy świetnej dynamice, Golf GTE jest jednym z najbardziej efektywnych samochodów na świecie. Kierowcy, którzy codziennie pokonują głównie krótkie trasy, mogą w razie potrzeby korzystać tylko z elektrycznego napędu i nie generować szkodliwych emisji. Wystarczy wieczorem podłączyć baterię do normalnego gniazdka domowej instalacji elektrycznej, ładować przez około trzy i pół godziny (do osiągnięcia 100 procent pojemności baterii) i gotowe. Jeżeli bateria ładowana jest z Wallbox (stacja ładowania do domowego garażu) lub publicznych stacji ładowania, naładowanie baterii w 100 procentach trwa około dwie i pół godziny. Interesujący jest fakt, że także podczas dłuższych tras, dzięki inteligentnym możliwościom sterowania Golfa GTE, kierowca może zadbać, aby na koniec trasy – na przykład po wjeździe do miasta – za napęd odpowiedzialny był wyłącznie silnik elektryczny. Czyli innymi słowy: Golf GTE jest dynamicznym, lecz ekstremalnie oszczędnym wszechstronnym autem na długie trasy i jednocześnie samochodem nieemitującym szkodliwych substancji.

Volkswagen Golf GTE: inne fakty

Silnik elektryczny został wbudowany w korpus przekładni. Kolejne komponenty napędu hybrydowego to między innymi układ elektroniki mocy (zmienia prąd stały baterii w prąd zmienny dla silnika elektrycznego) i moduł ładowania. Elektromechaniczny wzmacniacz siły hamowania oraz elektryczny kompresor klimatyzacji zapewniają optymalne wykorzystanie energii i działanie hamulców i klimatyzacji także wtedy, gdy Golf jest napędzany tylko przez silnik elektryczny.

Zobacz też: Pierwsza jazda - Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142 KM

Przyciskiem „GTE” kierowca przechodzi w tryb GTE i może w pełni wykorzystywać wybitnie sportowe cechy nowego Golfa. Z lewej strony zestawu wskaźników znajduje się Powermeter jako uzupełnienie obrotomierza. Pokazuje on między innymi, czy bateria jest ładowana poprzez rekuperację, czy też energia pobierana jest aktualnie z baterii. Oznacza to, że kierowca widzi, ile mocy systemowej pobiera lub jak intensywna jest rekuperacja.

Volkswagen Golf GTE: wnętrze

Podobnie jak na zewnątrz, sportowe wnętrze Golfa GTE wykazuje wyraźne pokrewieństwo z dwoma innymi GT tej serii modeli; ale także tutaj kolor czerwony został zastąpiony niebieskim. Odcień jasnoniebieskich szwów na skórzanej kierownicy, przy dywanikach, na siedzeniach i osłonie dźwigni zmiany biegów oraz niebieskie elementy ozdobne na gałce dźwigni zmiany biegów kolorystycznie doskonale pasują do niebieskich detali na zewnątrz Golfa GTE.

Zobacz też: Skoda Octavia Scout 2014: kombi w teren!

Tam, gdzie w GTI dominuje kolor czerwony, w GTE jest to kolor niebieski. Jak wyjaśnia szef designu: „Poprzeczna, niebieska listwa na osłonie chłodnicy, sięgająca aż do reflektorów, stanowi kolejny sportowy akcent w kontekście elektrycznej mobilności Volkswagena". Do wyposażenia seryjnego Golfa GTE należą reflektory diodowe i system radiowy Composition Media z 6,5-calowym wyświetlaczem. Specjalnie dla GTE zaprojektowane zostały natomiast wyjątkowo aerodynamiczne obręcze ze stopu metali lekkich w rozmiarze 16 cali (seryjne), 17 cali i 18 cali.

Golf GTE zadebiutuje jesienią 2014 roku.

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen Golf GTE auto hybrydowe
Volkswagen
Volkswagen Golf GTE auto hybrydowe
Volkswagen
Volkswagen Golf GTE auto hybrydowe
Volkswagen
Volkswagen Golf GTE deska rozdzielcza
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA