REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan GT-R Nismo dotarł do Europy!

Subskrybuj nas na Youtube
Nissan GT-R Nismo 2014
Nissan GT-R Nismo 2014
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan GT-R Nismo w najnowszej specyfikacji w końcu trafił do europejskiej sieci sprzedaży. Co stoi za jego sukcesem na torze Nurburgring? Jakie modyfikacje przeszedł GT-R Nismo?

Nissan GT-R Nismo jest już dostępny w Japonii, a w Europie jego sprzedaż rozpocznie się we wrześniu. Zakorzeniony w tradycji japońskich wyścigów, nowy flagowy GT-R ma też silne związki z Europą, gdzie był udoskonalany i testowany na słynnej Północnej Pętli toru Nürburgring w Niemczech, powszechnie uważanego za jeden z najtrudniejszych obiektów tego typu na świecie.

REKLAMA

Zdaniem Carlosa Ghosna, dyrektora generalnego Nissana, jest to najszybszy GT-R w historii marki. „Uzyskawszy czas okrążenia 7:08,679, możemy z pełnym przekonaniem stwierdzić, że na Północnej Pętli toru Nürburgring, na której przyjęło się mierzyć osiągi wyczynowych samochodów, Nissan GT-R Nismo ustanowił rekord w kategorii samochodów seryjnych".

Zobacz też: Już jest w Polsce! Nowy Peugeot RCZ R - 270 KM!

Nissan GT-R Nismo: nadwozie

Aby osiagnąć tak rewelacyjny wynik, GT-R przeszedł szereg modyfikacji także m.in. w nadwoziu auta. Przedni zderzak, dolna osłona komory silnika oraz tylny spojler z włókna węglowego obniżają środek ciężkości i zwiększają siłę dociskającą o 100 kg1 (przy 300 km/h) w porównaniu ze zmodernizowanym niedawno GT-R z roku modelowego 2014. Aerodynamikę samochodu dopracowano pod kątem równomiernego rozłożenia siły dociskającej między przodem a tyłem przy każdej prędkości, w celu uzyskania progresywnej charakterystyki właściwości jezdnych. Poszerzony przedni zderzak oraz wydłużony i zwężający się tylny zderzak zapewniły utrzymanie współczynnika oporu czołowego na takim samym poziomie, jak w standardowym Nissanie GT-R, czyli 0,26.Wzór czarnych 6‑ramiennych obręczy kół GT-R Nismo stanowi nawiązanie do wyścigowego Nissana GT-R startującego w klasie GT500 serii SUPER GT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowe BMW serii 4 Gran Coupe

Nissan GT-R Nismo: wnętrzu

We wnętrzu projektanci Nissana także nie próżnowali. Ergonomicznie wyprofilowane fotele RECARO z regulowanym oparciem z włókna węglowego zapewniają mocne, a jednocześnie komfortowe podparcie kierowcy i siedzącemu obok pasażerowi.Trójramienna kierownica zaprojektowana z uwzględnieniem sugestii zawodników zespołu Nismo jest pokryta tworzywem Alcantara® z czerwonymi szwami. Kierownica, na której umieszczono także czerwone oznaczenie wskazujące ustawienie kół do jazdy na wprost, dobrze leży w dłoniach, jest komfortowa i precyzyjnie przekazuje informacje zwrotne z układu kierowniczego.Tarcza prędkościomierza wykonana jest z tworzywa imitującego włókno węglowe, z kolei tarcza obrotomierza zwraca uwagę intensywnym, czerwonym kolorem. Daszek nad zestawem wskaźników obszyty jest tworzywem Alcantara.

Zobacz też: Audi S3 Limousine debiutuje w polskich salonach

Nissan GT-R Nismo: silnik

W silniku 3.8 V6 wykorzystano know-how zdobyte przez Nismo dzięki uczestnictwu w takich imprezach sportowych, jak znany na całym świecie 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring. Moc silnika zwiększono do 600 KM (441 kW) przy maksymalnym momencie obrotowym 652 Nm. Zastosowano nowe turbosprężarki o dużej przepustowości - takie same, jak w samochodach startujących w wyścigach klasy GT3. Doprowadzają one zwiększoną ilość powietrza do układu dolotowego, a zoptymalizowane indywidualne sterowanie fazami zapłonu w poszczególnych cylindrach i zmodernizowana pompa paliwa zapewniają lepsze spalanie.

Zobacz też: Mercedes GLA 45 AMG: SUV o osiągach sportowego coupe

Nissan GT-R Nismo: zawieszenie/podwozie

Zawieszenie zostało mocno przebudowane. Sprężyny oraz skonstruowane specjalnie do tego modelu amortyzatory Bilstein DampTronic w przednim i tylnym zawieszeniu dostrojono tak, aby zapewnić wyjątkową przyczepność oraz progresywne reakcje w ekstremalnie dynamicznych sytuacjach. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy zawieszenia: Comfort, Normal i R - do jazdy torowej. Specjalne ogumienie Nismo - dostarczone przez firmę Dunlop - zapewnia wyjątkowo dobrą przyczepność i znakomite właściwości jezdne. Opony przednie: 255/40 ZRF20, opony tylne: 285/35 ZRF20. Opracowano nowe drążki przymocowane do dwuwahaczowego zawieszenia przedniego, które zwiększają kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w celu optymalizacji pozycji koła przy dużych przeciążeniach bocznych oraz poprawy stabilności podczas jazdy na wprost i w zakrętach. Ponadto duże i mocne śruby zwiększają sztywność w strefie mocowania koła do piasty. W celu ograniczenia przechyłów nadwozia w zakrętach i przy zmianie kierunku jazdy, w tylnym zawieszeniu Nissana GT-R Nismo zastosowano bardzo sztywny, ale lekki, bo pusty w środku, stabilizator poprzeczny o średnicy 17,3 mm.

Źródło: materiały prasowe Nissan

Nissan GT-R Nismo 2014
Nissan
Nissan GT-R Nismo 2014 spoiler
Nissan
Nissan GT-R Nismo 2014
Nissan
Nissan GT-R Nismo 2014
Nissan
Nissan GT-R Nismo 2014 deska rozdzielcza
Nissan
Nissan GT-R Nismo 2014 kierownica
Nissan
Nissan GT-R Nismo 2014 zegary obrotomierz wskaźniki
Nissan
Nissan GT-R Nismo 2014 fotel
Nissan
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA