REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Lamborghini Huracan
Lamborghini Huracan
Lamborghini

REKLAMA

REKLAMA

Włosko-niemiecki koncern Lamborghini nareszcie przedstawił następcę produkowanego przez 10 lat modelu Gallardo. Nowy pojazd nazywa się Huracan i już samą nazwą sugeruje ogromną moc jaką otrzyma do dyspozycji jego kierowca.

Lamborghini Huracan: następca Gallardo

Lamborghini Gallardo produkowane było w latach 2003-2013. Sprzedaż zakończono 25 listopada tego roku wynikiem 14 022 sztuk. Wynik godny pochwały jeśli wziąć pod uwagę wiek konstrukcji i stale udoskonalane auta konkurencyjnych marek. Rezultat ten to zasługa m.in. wielu serii limitowanych, które z jednej strony wpływały pozytywnie na wygląd Gallardo a z drugiej poprawiały jego osiągi. Pierwsze limitowane do 250 sztuk egzemplarze Gallardo pojawiły się w 2005 roku. Oznaczone symbolem SE (Special Edidtion) dysponowały tym samym 5-litrowym silnikiem co bazowa wersja, ale w przypadku SE został on wzmocniony do 520 KM (standardowa wersja miała moc 500 KM) a skrzynia zyskała krótsze przełożenia (1-5).

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: SLS AMG GT Final Edition - koniec serii SLS

Lamborghini Gallardo

Z czasem pojawiały się coraz to mocniejsze odmiany Gallardo jak Superleggera (530 KM, niższa masa), LP 560-4 (nowy silnik 5.2 V10 o mocy 560 KM) czy szczytowy po względem mocy wariant LP570-4 Squadra Corse (570 KM).  Oprócz tego kierownictwo firmy postanowiło o wprowadzeniu wersji z napędem tylko tylnej osi (Gallardo LP550-2 Valentino Balboni lub późniejszą wersją ze skrzynią manualną LP 550-2). Standardowo bowiem Gallardo posiadało napęd wszystkim kół.

REKLAMA

Lamborghini Huracan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lamborghini Huracan: nadwozie

Nowe Lamborghini Huracan mimo zastosowania nadwozia będące mieszanką włókna węglowego i aluminium (pomysł o samym włóknie węglowym okazał się zbyt kosztowny) nieco przytyło wobec ostatnich wersji tego modelu. Masa wzrosła z 1410kg to 1422kg. Jest to efekt doposażenia wnętrza auta w rozwiązania służące zapewnieniu wyższej wygody i komfortu w użytkowaniu tego modelu na co dzień.

Zobacz też: Nissan GT-R 2014 – zmiany i nowości

Lamborghini Huracan: osiągi

Aby zadowolić amatorów wysokich osiągów pod maską Lamborghini Huracan pracować będzie silnik 5.2 V10 generujący moc 610 KM przy 8250 obr./min i moment obrotowy równy 560 Nm dostępny przy 6500 obr./min. Napęd będzie przenoszony na wszystkie koła poprzez 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów .Przyspieszenie 0-100 km/h zajmować ma 3,2 s a 0-200 km/h tylko 9,9 s. Prędkość maksymalna ma wynosić 320 km/h.

W zależności od aktualnych warunków na drodze i upodobań kierowcy, ten ostatni będzie mógł wybrać tryb jazdy autem - Strada, Sport i Corsa. Ostatni z trybów przeznaczony jest głównie na tor bądź do najbardziej dynamicznej jazdy.

Lamborghini Huracan standardowo wyposażone będzie w ceramiczno-węglowe tarcze hamulcowe a jako opcję będzie można zamówić m.in. amortyzatory o regulowanej sile tłumienia. Wnętrze nowego Lamborghini uległo znaczącej poprawie względem poprzednika zwłaszcza pod kątem użytych do jego wykończenia materiałów. Głównym elementem kabiny będzie ponad 12-calowy ekran ciekłokrystaliczny , który wyświetlać będzie m.in. aktualną prędkość, obroty silnika oraz elementy multimedialne.

Produkcja następcy Gallardo rozpocznie wiosną 2014 roku.

Lamborghini Huracan bok
Lamborghini
Lamborghini Huracan wnętrze
Lamborghini
Lamborghini Huracan
Lamborghini
Lamborghini Huracan przód
Lamborghini
Lamborghini Huracan tył
Lamborghini
Lamborghini Gallardo
Lamborghini
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA