Lamborghini Huracan - wyczekiwany następca Gallardo!
REKLAMA
REKLAMA
Lamborghini Huracan: następca Gallardo
Lamborghini Gallardo produkowane było w latach 2003-2013. Sprzedaż zakończono 25 listopada tego roku wynikiem 14 022 sztuk. Wynik godny pochwały jeśli wziąć pod uwagę wiek konstrukcji i stale udoskonalane auta konkurencyjnych marek. Rezultat ten to zasługa m.in. wielu serii limitowanych, które z jednej strony wpływały pozytywnie na wygląd Gallardo a z drugiej poprawiały jego osiągi. Pierwsze limitowane do 250 sztuk egzemplarze Gallardo pojawiły się w 2005 roku. Oznaczone symbolem SE (Special Edidtion) dysponowały tym samym 5-litrowym silnikiem co bazowa wersja, ale w przypadku SE został on wzmocniony do 520 KM (standardowa wersja miała moc 500 KM) a skrzynia zyskała krótsze przełożenia (1-5).
REKLAMA
Zobacz też: SLS AMG GT Final Edition - koniec serii SLS
Lamborghini Gallardo
Z czasem pojawiały się coraz to mocniejsze odmiany Gallardo jak Superleggera (530 KM, niższa masa), LP 560-4 (nowy silnik 5.2 V10 o mocy 560 KM) czy szczytowy po względem mocy wariant LP570-4 Squadra Corse (570 KM). Oprócz tego kierownictwo firmy postanowiło o wprowadzeniu wersji z napędem tylko tylnej osi (Gallardo LP550-2 Valentino Balboni lub późniejszą wersją ze skrzynią manualną LP 550-2). Standardowo bowiem Gallardo posiadało napęd wszystkim kół.
Lamborghini Huracan
Lamborghini Huracan: nadwozie
Nowe Lamborghini Huracan mimo zastosowania nadwozia będące mieszanką włókna węglowego i aluminium (pomysł o samym włóknie węglowym okazał się zbyt kosztowny) nieco przytyło wobec ostatnich wersji tego modelu. Masa wzrosła z 1410kg to 1422kg. Jest to efekt doposażenia wnętrza auta w rozwiązania służące zapewnieniu wyższej wygody i komfortu w użytkowaniu tego modelu na co dzień.
Zobacz też: Nissan GT-R 2014 – zmiany i nowości
Lamborghini Huracan: osiągi
Aby zadowolić amatorów wysokich osiągów pod maską Lamborghini Huracan pracować będzie silnik 5.2 V10 generujący moc 610 KM przy 8250 obr./min i moment obrotowy równy 560 Nm dostępny przy 6500 obr./min. Napęd będzie przenoszony na wszystkie koła poprzez 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów .Przyspieszenie 0-100 km/h zajmować ma 3,2 s a 0-200 km/h tylko 9,9 s. Prędkość maksymalna ma wynosić 320 km/h.
W zależności od aktualnych warunków na drodze i upodobań kierowcy, ten ostatni będzie mógł wybrać tryb jazdy autem - Strada, Sport i Corsa. Ostatni z trybów przeznaczony jest głównie na tor bądź do najbardziej dynamicznej jazdy.
Lamborghini Huracan standardowo wyposażone będzie w ceramiczno-węglowe tarcze hamulcowe a jako opcję będzie można zamówić m.in. amortyzatory o regulowanej sile tłumienia. Wnętrze nowego Lamborghini uległo znaczącej poprawie względem poprzednika zwłaszcza pod kątem użytych do jego wykończenia materiałów. Głównym elementem kabiny będzie ponad 12-calowy ekran ciekłokrystaliczny , który wyświetlać będzie m.in. aktualną prędkość, obroty silnika oraz elementy multimedialne.
Produkcja następcy Gallardo rozpocznie wiosną 2014 roku.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.