REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lamborghini Huracan - wyczekiwany następca Gallardo!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Lamborghini Huracan
Lamborghini Huracan
Lamborghini

REKLAMA

REKLAMA

Włosko-niemiecki koncern Lamborghini nareszcie przedstawił następcę produkowanego przez 10 lat modelu Gallardo. Nowy pojazd nazywa się Huracan i już samą nazwą sugeruje ogromną moc jaką otrzyma do dyspozycji jego kierowca.

Lamborghini Huracan: następca Gallardo

Lamborghini Gallardo produkowane było w latach 2003-2013. Sprzedaż zakończono 25 listopada tego roku wynikiem 14 022 sztuk. Wynik godny pochwały jeśli wziąć pod uwagę wiek konstrukcji i stale udoskonalane auta konkurencyjnych marek. Rezultat ten to zasługa m.in. wielu serii limitowanych, które z jednej strony wpływały pozytywnie na wygląd Gallardo a z drugiej poprawiały jego osiągi. Pierwsze limitowane do 250 sztuk egzemplarze Gallardo pojawiły się w 2005 roku. Oznaczone symbolem SE (Special Edidtion) dysponowały tym samym 5-litrowym silnikiem co bazowa wersja, ale w przypadku SE został on wzmocniony do 520 KM (standardowa wersja miała moc 500 KM) a skrzynia zyskała krótsze przełożenia (1-5).

REKLAMA

Zobacz też: SLS AMG GT Final Edition - koniec serii SLS

Lamborghini Gallardo

Z czasem pojawiały się coraz to mocniejsze odmiany Gallardo jak Superleggera (530 KM, niższa masa), LP 560-4 (nowy silnik 5.2 V10 o mocy 560 KM) czy szczytowy po względem mocy wariant LP570-4 Squadra Corse (570 KM).  Oprócz tego kierownictwo firmy postanowiło o wprowadzeniu wersji z napędem tylko tylnej osi (Gallardo LP550-2 Valentino Balboni lub późniejszą wersją ze skrzynią manualną LP 550-2). Standardowo bowiem Gallardo posiadało napęd wszystkim kół.

Lamborghini Huracan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lamborghini Huracan: nadwozie

Nowe Lamborghini Huracan mimo zastosowania nadwozia będące mieszanką włókna węglowego i aluminium (pomysł o samym włóknie węglowym okazał się zbyt kosztowny) nieco przytyło wobec ostatnich wersji tego modelu. Masa wzrosła z 1410kg to 1422kg. Jest to efekt doposażenia wnętrza auta w rozwiązania służące zapewnieniu wyższej wygody i komfortu w użytkowaniu tego modelu na co dzień.

Zobacz też: Nissan GT-R 2014 – zmiany i nowości

Lamborghini Huracan: osiągi

Aby zadowolić amatorów wysokich osiągów pod maską Lamborghini Huracan pracować będzie silnik 5.2 V10 generujący moc 610 KM przy 8250 obr./min i moment obrotowy równy 560 Nm dostępny przy 6500 obr./min. Napęd będzie przenoszony na wszystkie koła poprzez 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów .Przyspieszenie 0-100 km/h zajmować ma 3,2 s a 0-200 km/h tylko 9,9 s. Prędkość maksymalna ma wynosić 320 km/h.

W zależności od aktualnych warunków na drodze i upodobań kierowcy, ten ostatni będzie mógł wybrać tryb jazdy autem - Strada, Sport i Corsa. Ostatni z trybów przeznaczony jest głównie na tor bądź do najbardziej dynamicznej jazdy.

Lamborghini Huracan standardowo wyposażone będzie w ceramiczno-węglowe tarcze hamulcowe a jako opcję będzie można zamówić m.in. amortyzatory o regulowanej sile tłumienia. Wnętrze nowego Lamborghini uległo znaczącej poprawie względem poprzednika zwłaszcza pod kątem użytych do jego wykończenia materiałów. Głównym elementem kabiny będzie ponad 12-calowy ekran ciekłokrystaliczny , który wyświetlać będzie m.in. aktualną prędkość, obroty silnika oraz elementy multimedialne.

Produkcja następcy Gallardo rozpocznie wiosną 2014 roku.

Lamborghini Huracan bok
Lamborghini
Lamborghini Huracan wnętrze
Lamborghini
Lamborghini Huracan
Lamborghini
Lamborghini Huracan przód
Lamborghini
Lamborghini Huracan tył
Lamborghini
Lamborghini Gallardo
Lamborghini
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA