Audi Sport Quattro - szybki i bardzo oszczędny
REKLAMA
REKLAMA
Audi Sport Quattro - nadwozie
Prezentując Audi Sport quattro concept, koncern z Ingolstadt łączy tradycję z teraźniejszością i sięga po idee, które można było podziwiać już trzy lata temu w pojeździe koncepcyjnym Audi quattro concept. Prezentowane Coupé spaja w sobie geny pre-quattro i pełną emocji elegancję. Już na pierwszy rzut oka widać, że samochód pewnie stoi na drodze. Jego karoserię sprężyście zawieszono nad 21-calowymi kołami. Zwisy są krótkie, proporcje wyważone, aczkolwiek sportowe. Przy rozstawie osi 2784 mm, długość pojazdu wynosi 4602 mm. 1964 mm czyni ów dwudrzwiowy model bardzo szerokim, a 1386 mm od ziemi do czubka dachu - niezwykle niskim.
REKLAMA
Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A3 Limousine
Audi Sport Quattro - wnętrze
Wnętrze koncentruje się na kierowcy. Kierownica, elektroniczna tablica rozdzielcza i wyświetlacz head up umieszczono w jego bezpośrednim polu widzenia. Siedzenia kubełkowe, typowe dla samochodów sportowych, przednie z mocno zarysowanymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami oraz tylne – przestronne, pomieszczą cztery osoby. Bagażnik, ukryty pod tylną półką i usztywniony poprzeczną belką, ma 300 litrów pojemności.
Zobacz też: Nowe BMW M4 - nowa nazwa, nowy silnik
Audi Sport Quattro - układ napędowy
Dzięki napędowi hybrydowemu, Audi Sport quattro to coupé o zapierającej dech w piersi dynamice. Jego moc systemowa to 515 kW (700 KM), a systemowy moment obrotowy – 800 Nm. Za pomocą zmodyfikowanej ośmiostopniowej przekładni automatycznej tiptronic, moc jest przekazywana do układu napędowego quattro, którego sportowy mechanizm różnicowy zamontowano przy tylnej osi.
Zużycie paliwa
Samochód demonstracyjny wg odpowiedniej normy średnio zadowala się 2,5 litrami paliwa na 100 km i emituje zaledwie 59 g dwutlenku węgla na kilometr.
Dwa silniki
Funkcję silnika spalinowego spełnia tu czterolitrowa jednostka V8 z podwójnym doładowaniem biturbo. Generuje ona moc 412 kW (560 KM) i moment obrotowy 700 Nm. System zarządzania cylindrami cylinder on demand (COD), który przy obciążeniach częściowych odłącza cztery cylindry, a także system Start-Stop sprawiają, że ten ośmiocylindrowy silnik o głębokim brzmieniu jest niezwykle efektywny.
Zobacz też: Ferrari 458 Speciale - wyścig czas zacząć!
Pomiędzy silnikiem benzynowym TFSI, a skrzynią biegów zamontowano tarczowy silnik elektryczny o mocy 110 kW i momencie obrotowym 400 Nm. Potrzebną do funkcjonowania energię pobiera z chłodzonego cieczą akumulatora litowo-jonowego, mogącego zmagazynować 14,1 kWh. Ładowanie odbywa się za pomocą skonstruowanego przez Audi urządzenia, tzw. Wallbox, które dzięki swojemu inteligentnemu zarządzaniu ładowaniem zapewnia optymalny dopływ energii do akumulatora. W trybie jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym, Audi Sport quattro concept może pokonać odcinek długości do 50 km. Inteligentne zarządzanie reguluje współpracę obu silników zależnie od potrzeb. Kierowca może wybrać jeden z kilku trybów napędu.
Audi Sport Quattro - osiągi
Kiedy silnik benzynowy V8 i silnik elektryczny pracują razem, ze startu zatrzymanego do 100 km/h Audi Sport quattro concept przyspiesza w 3,7 sekundy. Tak samo jak silne samochody sportowe Audi. Jego maksymalna prędkość wynosi 305 km/h. Duża w tym zasługa lekkiej konstrukcji. W przedziale pasażerskim zastosowano najwyższej twardości blachy stalowe i elementy odlewane z aluminium. Drzwi i błotniki wykonano z aluminium, a dach, maskę silnika i pokrywę bagażnika z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Dzięki temu ciężar własny pojazdu wraz z zestawem akumulatorów wynosi jedynie 1850 kg.
Zobacz też: Audi RS 7 Sportback - 560 KM!
Źródło: materiały prasowe Audi
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.