BMW M5 po liftingu - więcej mocy
REKLAMA
REKLAMA
Równocześnie z premierą nowego BMW Serii5 Limuzyna, Touring oraz Gran Turismo, najbardziej udany model BMW M GmbH również przechodzi starannie zaplanowaną modernizację.
REKLAMA
BMW M5: Silnik
BMW M5 napędzane jest przez silnik V8 o pojemności 4,4 litra wykorzystujący technologię M TwinPower Turbo, który generuje maksymalnie 560 KM mocy (412 kW). Pojazd posiada siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnię M, aktywny mechanizm różnicowy Active M Differential przy tylnej osi oraz układ zawieszenia, zestrojony pod kątem dostępnych osiągów. Osiągi można dodatkowo zwiększyć przy pomocy opcjonalnego pakietu sportowego Competition Package, który poprawia dynamikę w stylu BMW M.
BMW M5: Competition Package
Egzemplarze z pakietem Competition Package wyróżniają się zwiększoną mocą silnika (o 11 kW do 423 kW/575 KM). Ponadto w opcji od marca 2013 roku dostępne są również ceramiczne tarcze hamulcowe M wykonane z włókien węglowych.
Zobacz też: Silnik 4,4l Twin Turbo w BMW M5 - jak działa?
Innowacją, która w szczególny sposób wyróżnia sylwetkę BMW M5 jest charakterystyczny przedni grill w stylu M, który wzbogacił się teraz o oznaczenie modelu oraz konstrukcję poprzeczek stylistycznie odpowiadającą ramionom aluminiowych felg M. Poza standardowymi reflektorami ksenonowymi, model można również zamówić z adaptacyjnymi reflektorami wykonanymi w technologii LED, które emitują niezwykle jasne światło dzięki parom umieszczonych centralnie, poziomych listew diodowych. Standardowo BMW M5 dostępne jest z nowymi tylnymi światłami, w których również zastosowano taśmy diodowe dające wyrazisty świetlny kontrast.
BMW M5: wnętrze
Kolejnym elementem pakietu M jest charakterystyczna skórzana kierownica, której design również stanowi nawiązanie do stylistyki aluminiowych felg M. Wnętrze sedana wzbogaciło się o większy schowek pod podłokietnikiem w konsoli środkowej oraz boczne, chromowane listwy ozdobne ekranu Control Display, który stanowi część dostępnego w standardzie systemu operacyjnego iDrive. Po raz pierwszy na liście wyposażenia dodatkowego pojawia się kontroler dotykowy (ang. Touch Controller), który umożliwia na przykład dotykowe wpisywanie danych podczas programowania nawigacji.
BMW M5: lakier
Od lipca oferta BMW Individual dla BMW M5 wzbogaci się o nowe lakiery nadwozia (srebrny Pure Metal Silver, metalizowany brąz Pyrite Brown, metalizowany niebieski Frozen Blue oraz inne dedykowane, matowe kolory BMW Individual). Ponadto dostępne będą również dwa nowe odcienie skórzanej tapicerki (Cashmere Beige oraz Nutmeg).
Zobacz też: Lifting BMW serii 5 - opis modelu
BMW M5: systemy bezpieczeństwa
Nowy pakiet systemu Driving Assistant obejmuje funkcję ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (ang. Lane Departure Warning) z systemem ostrzegania o zagrożeniu kolizją (ang. Collision Warning) i funkcją automatycznego hamowania. System, który wykorzystuje kamerę umieszczoną przy przedniej szybie, rozpoznaje pojazdy oraz pieszych i przy pomocy sygnałów wizualnych i dźwiękowych ostrzega kierowcę o potencjalnym zagrożeniu, a w sytuacji awaryjnej automatycznie wyhamowuje pojazd. Nowe BMW M5 będzie można również zamówić z systemem automatycznych świateł drogowych (ang. High Beam Assistant), który zapobiega oślepianiu innych użytkowników drogi. Kolejną nowością jest fakt, że system ostrzegania przy zmianie pasa ruchu monitorujący tzw. martwą strefę (ang. Lane Change Warning) uaktywnia się już od prędkości 20 km/h.
BMW M5: multimedia
Nowa opcja Online Entertainment to zróżnicowany program audio, który zapewnia dostęp internetowy do muzycznej bazy danych z około 12 milionami utworów. Ponadto, w połączeniu z układem nawigacji Navigation System Professional oraz pakietem usług ConnectedDrive Services, dostępne są nowe funkcje takie jak usługa Concierge, usługi zdalne oraz informacje o ruchu drogowym podawane w czasie rzeczywistym.
Premierę BMW M5 F10 po liftingu zaplanowano na lipiec 2013 roku.
Źródło: materiały prasowe BMW
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.