REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda Octavia RS - 248 km/h w serii

Skoda Octavia III RS dysponuje mocą 220 KM co pozwala przyspieszyć jej 0-100 km/h w 6,8 sekundy!
Skoda Octavia III RS dysponuje mocą 220 KM co pozwala przyspieszyć jej 0-100 km/h w 6,8 sekundy!
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Skoda Octavia III generacji będzie dysponować mocą 220 KM uzyskiwaną z turbodoładowanego silnika 2.0 TFSI. Co jeszcze ma do zaoferowania sportowa Czeszka?

Już 10 lipca na Goodwood Festival of Speed zadebiutują sportowe wersje RS nowej ŠKODY Octavii i Octavii Combi. Te ekscytujące modele to efekt połączenia doświadczenia marki, zbudowanego na jej sportowych sukcesach, ze wszystkimi zaletami tego popularnego modelu: przestronnością, funkcjonalnością i niezrównaną relacją ceny do jakości.

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Octavia RS: nadwozie

„Nowa ŠKODA Octavia RS to sportowa liga sama dla siebie”– mówi prof. Winfried Vahland, prezes ŠKODY – „Nasz najnowszy model to synonim mocy, ale i oszczędności, emocji, ale i racjonalności. Jeszcze nigdy Octavia RS nie była taka szybka i dynamiczna, a przy tym tak przestronna, bezpieczna i wygodna. To idealne auto do czerpania radości z jazdy na co dzień.”

Zobacz też: Porsche 911 Carrera S 50th Anniversary Edition

Nowa generacja Octavii wyróżnia się jeszcze bardziej dopracowanym i wyjątkowym wyglądem niż dotychczas. Z przodu dominuje nowy zderzak z wlotami powietrza, z siatką o strukturze plastra miodu i światłami przeciwmgielnymi, tył natomiast – to wyrazisty czarny dyfuzor, którego dynamiczny wygląd wzmacniają odważne, trapezoidalne końcówki układu wydechowego i drapieżny spojler. Atletyczne wrażenie z boku wzmacniają nowe felgi, dostępne w czterech dedykowanych dla tego modelu wzorach i rozmiarach.

REKLAMA

W porównaniu do drugiej generacji Octavia RS, długość samochodu wzrosła o 88 mm (combi o 86 mm), zyskując przy tym 45 mm szerokości. Rozstaw osi natomiast wzrósł o 102 mm powodując, że auto robi jeszcze większe wrażenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Skoda Octavia RS: wnętrze

Wysokiej jakości przestronna kabina przeistoczyła się w prawdziwie wyścigowe środowisko. Kierowca zasiada w nowym, wyprofilowanym fotelu, a jego ręce spoczywają na trójramiennej kierownicy, drążku zmiany biegów lub dźwigni hamulca ręcznego – wszystko wykończono perforowaną skórą. Ekskluzywną atmosferę do wnętrza wprowadza szereg pomniejszych wyróżników, takich jak pedały i progi ze stali nierdzewnej oraz dyskretne podświetlenie.

Zobacz też: Wyścigowe Renault Twin'Run: 4,5 s do 100km/h !

Dodatkowo na dźwigni zmiany biegów, kierownicy, drzwiach, fotelach, czy dywanikach dostrzec można logo RS, co podkreśla niepowtarzalny charakter samochodu.

Octavia RS wzbogacona jest do tego o szeroki zakres wyposażenia standardowego, w który wchodzą między innymi światła bi-ksenonowe i nowoczesne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa.

Skoda Octavia RS : silnik i osiągi

Konstruktorzy ponownie postanowili udostępnić w tym modelu silnik zarówno benzynowy, jak i wysokoprężny, oddając najlepsze, co mają do zaoferowania: jeszcze więcej mocy i imponującą ekonomikę. Dzięki licznym usprawnieniom, zużycie paliwa w stosunku do poprzednika udało się ograniczyć nawet o 19%. Octavia RS wkracza na zupełnie nowy poziom osiągów, dzięki silnikom 2.0 TSI o mocy aż 220 KM (162kW) i 184-konnemu 2.0 TDI (135 kW).

Zobacz też: Nowy Peugeot 308

W przypadku tego pierwszego przyspieszenie do 100 km/h wynosi zaledwie 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna aż 248 km/h. Dla wersji wysokoprężnej wartości te wynoszą odpowiednio 8,1 s oraz 232 km/h, (z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów), czyniąc Octavię RS jednym z najszybszych samochodów tego segmentu napędzanych ropą.

Systemy Start-Stop oraz odzyskiwania energii z hamowania są dostępne w standardzie. W ofercie są dostępne manualna skrzynia biegów lub – jako opcja - dwusprzęgłowa skrzynia biegów.

Skoda Octavia RS: układ przeniesienia napędu

Elektroniczny dyferencjał XDS razem z odpowiednio skalibrowaną kontrolą trakcji umożliwiają efektywne przełożenie mocy na asfalt. Wprost nieograniczony zapas przyczepności zapewnia obniżone zawieszenie, na które składają się kolumny MacPhersona z przodu i wielowahaczowy zestaw z tyłu. W trosce o jak największą precyzję prowadzenia i szybsze reakcje na komendy kierowcy, konstruktorzy zastosowali innowacyjny układ kierowniczy o zmiennej geometrii.

Zobacz też: BMW M5 po liftingu - więcej mocy

Premiera SKODY Octavia RS odbędzie się na Festiwalu Goodwood w dniach 11-14 lipca.

Źródło: materiały prasowe Skoda

Skoda Octavia III RS
Skoda
Skoda Octavia III RS
Skoda
Skoda Octavia III RS
Skoda
Skoda Octavia III RS
Skoda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA