REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda Octavia RS - 248 km/h w serii

Skoda Octavia III RS dysponuje mocą 220 KM co pozwala przyspieszyć jej 0-100 km/h w 6,8 sekundy!
Skoda Octavia III RS dysponuje mocą 220 KM co pozwala przyspieszyć jej 0-100 km/h w 6,8 sekundy!
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Skoda Octavia III generacji będzie dysponować mocą 220 KM uzyskiwaną z turbodoładowanego silnika 2.0 TFSI. Co jeszcze ma do zaoferowania sportowa Czeszka?

Już 10 lipca na Goodwood Festival of Speed zadebiutują sportowe wersje RS nowej ŠKODY Octavii i Octavii Combi. Te ekscytujące modele to efekt połączenia doświadczenia marki, zbudowanego na jej sportowych sukcesach, ze wszystkimi zaletami tego popularnego modelu: przestronnością, funkcjonalnością i niezrównaną relacją ceny do jakości.

REKLAMA

Skoda Octavia RS: nadwozie

„Nowa ŠKODA Octavia RS to sportowa liga sama dla siebie”– mówi prof. Winfried Vahland, prezes ŠKODY – „Nasz najnowszy model to synonim mocy, ale i oszczędności, emocji, ale i racjonalności. Jeszcze nigdy Octavia RS nie była taka szybka i dynamiczna, a przy tym tak przestronna, bezpieczna i wygodna. To idealne auto do czerpania radości z jazdy na co dzień.”

Zobacz też: Porsche 911 Carrera S 50th Anniversary Edition

REKLAMA

Nowa generacja Octavii wyróżnia się jeszcze bardziej dopracowanym i wyjątkowym wyglądem niż dotychczas. Z przodu dominuje nowy zderzak z wlotami powietrza, z siatką o strukturze plastra miodu i światłami przeciwmgielnymi, tył natomiast – to wyrazisty czarny dyfuzor, którego dynamiczny wygląd wzmacniają odważne, trapezoidalne końcówki układu wydechowego i drapieżny spojler. Atletyczne wrażenie z boku wzmacniają nowe felgi, dostępne w czterech dedykowanych dla tego modelu wzorach i rozmiarach.

W porównaniu do drugiej generacji Octavia RS, długość samochodu wzrosła o 88 mm (combi o 86 mm), zyskując przy tym 45 mm szerokości. Rozstaw osi natomiast wzrósł o 102 mm powodując, że auto robi jeszcze większe wrażenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Skoda Octavia RS: wnętrze

Wysokiej jakości przestronna kabina przeistoczyła się w prawdziwie wyścigowe środowisko. Kierowca zasiada w nowym, wyprofilowanym fotelu, a jego ręce spoczywają na trójramiennej kierownicy, drążku zmiany biegów lub dźwigni hamulca ręcznego – wszystko wykończono perforowaną skórą. Ekskluzywną atmosferę do wnętrza wprowadza szereg pomniejszych wyróżników, takich jak pedały i progi ze stali nierdzewnej oraz dyskretne podświetlenie.

Zobacz też: Wyścigowe Renault Twin'Run: 4,5 s do 100km/h !

Dodatkowo na dźwigni zmiany biegów, kierownicy, drzwiach, fotelach, czy dywanikach dostrzec można logo RS, co podkreśla niepowtarzalny charakter samochodu.

Octavia RS wzbogacona jest do tego o szeroki zakres wyposażenia standardowego, w który wchodzą między innymi światła bi-ksenonowe i nowoczesne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa.

Skoda Octavia RS : silnik i osiągi

Konstruktorzy ponownie postanowili udostępnić w tym modelu silnik zarówno benzynowy, jak i wysokoprężny, oddając najlepsze, co mają do zaoferowania: jeszcze więcej mocy i imponującą ekonomikę. Dzięki licznym usprawnieniom, zużycie paliwa w stosunku do poprzednika udało się ograniczyć nawet o 19%. Octavia RS wkracza na zupełnie nowy poziom osiągów, dzięki silnikom 2.0 TSI o mocy aż 220 KM (162kW) i 184-konnemu 2.0 TDI (135 kW).

Zobacz też: Nowy Peugeot 308

REKLAMA

W przypadku tego pierwszego przyspieszenie do 100 km/h wynosi zaledwie 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna aż 248 km/h. Dla wersji wysokoprężnej wartości te wynoszą odpowiednio 8,1 s oraz 232 km/h, (z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów), czyniąc Octavię RS jednym z najszybszych samochodów tego segmentu napędzanych ropą.

Systemy Start-Stop oraz odzyskiwania energii z hamowania są dostępne w standardzie. W ofercie są dostępne manualna skrzynia biegów lub – jako opcja - dwusprzęgłowa skrzynia biegów.

Skoda Octavia RS: układ przeniesienia napędu

Elektroniczny dyferencjał XDS razem z odpowiednio skalibrowaną kontrolą trakcji umożliwiają efektywne przełożenie mocy na asfalt. Wprost nieograniczony zapas przyczepności zapewnia obniżone zawieszenie, na które składają się kolumny MacPhersona z przodu i wielowahaczowy zestaw z tyłu. W trosce o jak największą precyzję prowadzenia i szybsze reakcje na komendy kierowcy, konstruktorzy zastosowali innowacyjny układ kierowniczy o zmiennej geometrii.

Zobacz też: BMW M5 po liftingu - więcej mocy

Premiera SKODY Octavia RS odbędzie się na Festiwalu Goodwood w dniach 11-14 lipca.

Źródło: materiały prasowe Skoda

Skoda Octavia III RS
Skoda
Skoda Octavia III RS
Skoda
Skoda Octavia III RS
Skoda
Skoda Octavia III RS
Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA