REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Insignia OPC - poprawiony wygląd i prowadzenie

Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Lifting Opla Insigni OPC objął także zmiany w jego zawieszeniu. Dzięki temu, auto ma zyskać nie tylko na wyglądzie, ale i na prowadzeniu.

Opel Insignia po liftingu

Rüsselsheim. Z mocą 239 kW/325 KM i maksymalnym momentem obrotowym 435 Nm Insignia OPC wyróżnia się szczytowymi osiągami wśród wszystkich modeli Opla. Ten pojazd w z napędem na cztery koła zadebiutuje podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie (12–22 września) w nowej, odświeżonej odsłonie ze zmodyfikowanym podwoziem.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowa Honda Civic Tourer – pierwsze spojrzenie

Insignia OPC olśniewa niespotykanym dotychczas blaskiem” — mówi Volker Strycek, dyrektor ds. samochodów wyczynowych i sportów motorowych w firmie Opel. „Ze szczególną dbałością o detale nasi inżynierowie przeprowadzili zdecydowany i precyzyjny tuning, co znajduje odbicie przede wszystkim w stylistyce i jeszcze lepszych osiągach. Można śmiało powiedzieć, że OPC plasuje się w pierwszej lidze produkowanych seryjnie sportowych modeli średniej wielkości”.

Nowy Opel Insignia OPC: zmiany w wyglądzie zewnętrznym

Nowy Opel Insignia OPC zachwyca już od pierwszego spojrzenia. Zmieniona stylistyka z typowymi elementami OPC, takimi jak wyrazisty wzór w kształcie tygrysich kłów z przodu i zintegrowane wykończenie rur wydechowych z tyłu, podkreśla moc pojazdu i przywodzi na myśl zapierające dech wyścigi na torze Nürburgring.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Opel Insignia OPC: poprawione zawieszenie

Przyciągające uwagę nadwozie wyposażono w najnowocześniejsze technologiczne rozwiązania. Udoskonalono też podwozie, szczególnie tylną oś (podobnie jak w innych modelach Opla Insignia), w której inżynierowie zmienili około 60% wszystkich podzespołów. Dodatkowo znacznie poprawiono wskaźniki hałasu i wibracji dzięki precyzyjnemu tuningowi. Nowy elektroniczny program stabilizacji zapewnia jeszcze lepszą dynamikę, zwłaszcza w reakcji na podsterowność. Zmieniony program tłumienia drgań podwozia adaptacyjnego FlexRide z regulowanymi amortyzatorami zapewnia optymalną przyczepność. Ten charakterystyczny dla OPC system poprawia dynamikę jazdy, umożliwiając szybszą i bardziej precyzyjną reakcję na różne manewry oraz warunki na drodze.

Zobacz też: Nowy Peugeot RCZ R

Nowy Opel Insignia OPC: osiągi

Z 6-stopniową manualną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła Insignia OPC rozpędza się do 100 km/h w 6 sekund (Sports Tourer: 6,3 sekundy) i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (elektroniczne ograniczenie). Insignia OPC z manualną przekładnią bez limitu prędkości maksymalnej może rozpędzić się nawet do 270 km/h (Sports Tourer: 265 km/h). Przy tak wysokich osiągach układ hamulcowy Brembo zapewnia błyskawiczną redukcję prędkości i maksymalną stabilność, nawet podczas intensywnej eksploatacji pojazdu.

Kolejną zaletą modelu Insignia OPC jest elektronicznie sterowany napęd 4x4. Układ ten obejmuje wysokiej jakości sprzęgło Haldex oraz elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, co zapewnia optymalną przyczepność. Dzięki temu pojazd przez cały czas dostosowuje się do warunków na drodze i w razie potrzeby płynnie — od 0 do 100% — rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną osią, a także między tylnymi kołami. Wraz ze sterowanym elektronicznie podwoziem wyposażonym w system FlexRide Premium napęd na wszystkie koła wyznacza standardy w zakresie czasu reakcji i kontroli pojazdu.

Nowy Opel Insignia OPC: sportowe akcenty wnętrza

W kabinie pojazdu panuje zdecydowanie sportowa atmosfera. Fotele sportowe Recaro, opcjonalnie dostępne również w wersji skórzanej z funkcją zapamiętywania ustawień, gałka dźwigni zmiany biegów w stylistyce OPC i całkiem nowa deska rozdzielcza oraz centralna konsola — to elementy klasy premium. Poza podstawowymi informacjami kierowca ma stały dostęp do takich danych jak ciśnienie i temperatura oleju, napięcie akumulatora, pozycja przepustnicy, moc hamulców oraz siła grawitacji przy bocznym przyspieszeniu. A wszystko to na opcjonalnym 8-calowym wyświetlaczu.

Nowa sportowa kierownica (opcjonalnie dostępna w wersji podgrzewanej) w modelu z przekładnią automatyczną jest wyposażona w lewarki zmiany biegów. Dzięki temu kierowca może bardzo szybko ręcznie zmienić bieg nawet w trybie automatycznym. Jeśli lewarki nie są używane przez co najmniej 12 sekund, samochód kontynuuje jazdę w trybie automatycznym. W ten sposób Insignia OPC dogodnie łączy w sobie zalety manualnej i automatycznej skrzyni biegów.

Źródło: materiały prasowe Opel

Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel
Opel Insignia OPC reflektor
Opel
Opel Insignia OPC deska rozdzielcza
Opel
Opel Insignia OPC panel centralny
Opel
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA