REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Insignia OPC - poprawiony wygląd i prowadzenie

Subskrybuj nas na Youtube
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Lifting Opla Insigni OPC objął także zmiany w jego zawieszeniu. Dzięki temu, auto ma zyskać nie tylko na wyglądzie, ale i na prowadzeniu.

Opel Insignia po liftingu

Rüsselsheim. Z mocą 239 kW/325 KM i maksymalnym momentem obrotowym 435 Nm Insignia OPC wyróżnia się szczytowymi osiągami wśród wszystkich modeli Opla. Ten pojazd w z napędem na cztery koła zadebiutuje podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie (12–22 września) w nowej, odświeżonej odsłonie ze zmodyfikowanym podwoziem.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowa Honda Civic Tourer – pierwsze spojrzenie

Insignia OPC olśniewa niespotykanym dotychczas blaskiem” — mówi Volker Strycek, dyrektor ds. samochodów wyczynowych i sportów motorowych w firmie Opel. „Ze szczególną dbałością o detale nasi inżynierowie przeprowadzili zdecydowany i precyzyjny tuning, co znajduje odbicie przede wszystkim w stylistyce i jeszcze lepszych osiągach. Można śmiało powiedzieć, że OPC plasuje się w pierwszej lidze produkowanych seryjnie sportowych modeli średniej wielkości”.

Nowy Opel Insignia OPC: zmiany w wyglądzie zewnętrznym

Nowy Opel Insignia OPC zachwyca już od pierwszego spojrzenia. Zmieniona stylistyka z typowymi elementami OPC, takimi jak wyrazisty wzór w kształcie tygrysich kłów z przodu i zintegrowane wykończenie rur wydechowych z tyłu, podkreśla moc pojazdu i przywodzi na myśl zapierające dech wyścigi na torze Nürburgring.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Opel Insignia OPC: poprawione zawieszenie

Przyciągające uwagę nadwozie wyposażono w najnowocześniejsze technologiczne rozwiązania. Udoskonalono też podwozie, szczególnie tylną oś (podobnie jak w innych modelach Opla Insignia), w której inżynierowie zmienili około 60% wszystkich podzespołów. Dodatkowo znacznie poprawiono wskaźniki hałasu i wibracji dzięki precyzyjnemu tuningowi. Nowy elektroniczny program stabilizacji zapewnia jeszcze lepszą dynamikę, zwłaszcza w reakcji na podsterowność. Zmieniony program tłumienia drgań podwozia adaptacyjnego FlexRide z regulowanymi amortyzatorami zapewnia optymalną przyczepność. Ten charakterystyczny dla OPC system poprawia dynamikę jazdy, umożliwiając szybszą i bardziej precyzyjną reakcję na różne manewry oraz warunki na drodze.

Zobacz też: Nowy Peugeot RCZ R

Nowy Opel Insignia OPC: osiągi

Z 6-stopniową manualną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła Insignia OPC rozpędza się do 100 km/h w 6 sekund (Sports Tourer: 6,3 sekundy) i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (elektroniczne ograniczenie). Insignia OPC z manualną przekładnią bez limitu prędkości maksymalnej może rozpędzić się nawet do 270 km/h (Sports Tourer: 265 km/h). Przy tak wysokich osiągach układ hamulcowy Brembo zapewnia błyskawiczną redukcję prędkości i maksymalną stabilność, nawet podczas intensywnej eksploatacji pojazdu.

Kolejną zaletą modelu Insignia OPC jest elektronicznie sterowany napęd 4x4. Układ ten obejmuje wysokiej jakości sprzęgło Haldex oraz elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, co zapewnia optymalną przyczepność. Dzięki temu pojazd przez cały czas dostosowuje się do warunków na drodze i w razie potrzeby płynnie — od 0 do 100% — rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną osią, a także między tylnymi kołami. Wraz ze sterowanym elektronicznie podwoziem wyposażonym w system FlexRide Premium napęd na wszystkie koła wyznacza standardy w zakresie czasu reakcji i kontroli pojazdu.

Nowy Opel Insignia OPC: sportowe akcenty wnętrza

W kabinie pojazdu panuje zdecydowanie sportowa atmosfera. Fotele sportowe Recaro, opcjonalnie dostępne również w wersji skórzanej z funkcją zapamiętywania ustawień, gałka dźwigni zmiany biegów w stylistyce OPC i całkiem nowa deska rozdzielcza oraz centralna konsola — to elementy klasy premium. Poza podstawowymi informacjami kierowca ma stały dostęp do takich danych jak ciśnienie i temperatura oleju, napięcie akumulatora, pozycja przepustnicy, moc hamulców oraz siła grawitacji przy bocznym przyspieszeniu. A wszystko to na opcjonalnym 8-calowym wyświetlaczu.

Nowa sportowa kierownica (opcjonalnie dostępna w wersji podgrzewanej) w modelu z przekładnią automatyczną jest wyposażona w lewarki zmiany biegów. Dzięki temu kierowca może bardzo szybko ręcznie zmienić bieg nawet w trybie automatycznym. Jeśli lewarki nie są używane przez co najmniej 12 sekund, samochód kontynuuje jazdę w trybie automatycznym. W ten sposób Insignia OPC dogodnie łączy w sobie zalety manualnej i automatycznej skrzyni biegów.

Źródło: materiały prasowe Opel

Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel
Opel Insignia OPC reflektor
Opel
Opel Insignia OPC deska rozdzielcza
Opel
Opel Insignia OPC panel centralny
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA