REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Citroen C4
Citroen C4

REKLAMA

REKLAMA

C4 po 4 latach produkcji doczekał się drobnego liftingu. Wydawało się, że już nic nie trzeba ulepszać w tym udanym samochodzie, ale widać (na ulicach), że rynek nie zawsze docenia wysiłki konstruktorów. A konkurencja nie śpi.

Jak to przy okazji liftingów bywa zmiany są drobne, aczkolwiek od razu rzucające są w oczy. Głównie dlatego, że największa rewolucja zaszła na zewnątrz i to z przodu. C4 ma teraz większy uśmiech w przeprojektowanym zderzaku, bardziej wypukłą maskę, nową oprawę świateł przeciwmgielnych i klosze reflektorów z krystalicznego szkła (także świateł tylnych w wersji coupé).

REKLAMA

Do wyboru będą trzy nowe zestawy aluminiowych kół 16- calowych (Olympie) i 17- calowych (Ribalta i Volubilis) w zależności od silnika, poziomu wykończenia i rynku. Paleta odcieni karoserii została rozbudowana o trzy nowe kolory: niebieski Récife (styl dynamiczny) oraz niebieski Bourrasque i szary Thorium (styl elegancki).

Zobacz też: Podrasowany Hyundai Genenesis Coupe

Liczne nowości pojawiły się we wnętrzu samochodu. Centralny zestaw wskaźników, który obejmuje obecnie malutki obrotomierz, zawiera wszystkie informacje potrzebne w czasie jazdy, dostępne na pierwszy rzut oka i umieszczone w górnej części deski rozdzielczej, bez konieczności odwracania wzroku od drogi. Obudowa deski rozdzielczej i elementy paneli drzwi mają nową fakturę, a nowa, aksamitna tapicerka siedzeń jest oferowana w drugim poziomie wykończenia. Wersje Exclusive i VTS są dostępne w nowej skórze „Lama” w odcieniu jasnoszarym. W wersjach SX (lub Confort), VTR, VTR Pack, SX Pack i Exclusive zostały wprowadzone nowe elementy dekoracyjne wnętrza. „Wolframowy” lakier wzbogaca efekt wykończenia części przedniej centralnych nawiewników w wersji SX (lub Confort) jak również wszystkie elementy dekoracyjne w wersji SX Pack (lub Pack Ambiance w zależności od rynku). Wersje VTR i VTR Pack oferują wystrój typu „Muticub”, a Exclusive lakier „Bocage”.

Zobacz też: Ford B-Max czyli Fiesta w wersji XL

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Najważniejsze jak zwykle jest ukryte, tym razem pod maską. C4 oferuje dwa nowe silniki benzynowe z rodziny „EP” opracowane wraz z BMW Group. Jako pierwszy samochód marki korzystający z układu napędowego wdrożonego w ramach tej współpracy C4 proponuje silnik VTi 120, który zastępuje silnik 1.6i 16V oraz THP 150 w miejsce 2.0i 16V.

Dzięki optymalnemu systemowi wlotu paliwa silnik VTi 120 jest bardziej wydajny, zapewniając większą moc przy małym zużyciu paliwa i obniżeniu poziomu emisji CO2. C4 VTi 120 o pojemności skokowej wynoszącej 1598 cm3 rozwija moc 88 kW (lub 120 KM CEE) przy prędkości obrotowej 6 000 obr/min. Maksymalny moment wynosi 160 Nm przy prędkości obrotowej 4 250 obr/min.

Zobacz też: Salon Samochodowy - Genewa 2011

Nazwa VTi oznacza „Variable valve lift and Timing injection” czyli system zmiennych faz rozrządu. 16 zaworów silnika, z aluminiową skrzynką sterowniczą i głowicą, jest poruszanych wlotowymi i wylotowymi wałkami rozrządu wyposażonymi w system zmiennych faz. Ponadto zawory wlotowe mają zmienny wznios umożliwiający stopniowaną regulację ich maksymalnego skoku, w zależności od woli kierowcy przekazywanej za pośrednictwem pedału przyspieszenia. Połączenie tych dwóch rozwiązań w postaci wałków rozrządu z systemem zmiennych faz i zmiennego wzniosu zaworów poprawia wydajność silnika, zapewniając w najczęściej występujących warunkach jazdy (z częściowym obciążeniem) poprawę sterowności samochodu dzięki większemu rozporządzalnemu momentowi.

Zobacz też: Fabia Monte Carlo nadjeżdża

C4 THP 150 to natomiast idealna synteza osiągów oraz niskiego poziomu zużycia paliwa i emisji CO2 - wszystko dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa i zastosowaniu turbokompresora. Nowa jednostka osiąga maksymalną moc 110 kW (150 KW CEE) przy prędkości obrotowej wynoszącej 5 800 obr/min. Maksymalny moment 240 Nm jest osiągalny przy prędkości obrotowej 1 400 obr/min. Moment 156 Nm jest już dostępny przy prędkości 1 000 obr/min.
Silnik we współpracy z nową, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów (typu MCM, o budowie identycznej jak wersja mechanicznej, sterowanej elektronicznie skrzyni BMP6) wykazuje zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 6,9 l/100 km (poziom emisji CO2 164 g/km), co oznacza obniżenie o blisko 10% w stosunku do poprzedniego silnika.

Citroen C4
Citroen C4
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA