REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

C4 po liftingu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Citroen C4
Citroen C4

REKLAMA

REKLAMA

C4 po 4 latach produkcji doczekał się drobnego liftingu. Wydawało się, że już nic nie trzeba ulepszać w tym udanym samochodzie, ale widać (na ulicach), że rynek nie zawsze docenia wysiłki konstruktorów. A konkurencja nie śpi.

Jak to przy okazji liftingów bywa zmiany są drobne, aczkolwiek od razu rzucające są w oczy. Głównie dlatego, że największa rewolucja zaszła na zewnątrz i to z przodu. C4 ma teraz większy uśmiech w przeprojektowanym zderzaku, bardziej wypukłą maskę, nową oprawę świateł przeciwmgielnych i klosze reflektorów z krystalicznego szkła (także świateł tylnych w wersji coupé).

REKLAMA

Do wyboru będą trzy nowe zestawy aluminiowych kół 16- calowych (Olympie) i 17- calowych (Ribalta i Volubilis) w zależności od silnika, poziomu wykończenia i rynku. Paleta odcieni karoserii została rozbudowana o trzy nowe kolory: niebieski Récife (styl dynamiczny) oraz niebieski Bourrasque i szary Thorium (styl elegancki).

Zobacz też: Podrasowany Hyundai Genenesis Coupe

Liczne nowości pojawiły się we wnętrzu samochodu. Centralny zestaw wskaźników, który obejmuje obecnie malutki obrotomierz, zawiera wszystkie informacje potrzebne w czasie jazdy, dostępne na pierwszy rzut oka i umieszczone w górnej części deski rozdzielczej, bez konieczności odwracania wzroku od drogi. Obudowa deski rozdzielczej i elementy paneli drzwi mają nową fakturę, a nowa, aksamitna tapicerka siedzeń jest oferowana w drugim poziomie wykończenia. Wersje Exclusive i VTS są dostępne w nowej skórze „Lama” w odcieniu jasnoszarym. W wersjach SX (lub Confort), VTR, VTR Pack, SX Pack i Exclusive zostały wprowadzone nowe elementy dekoracyjne wnętrza. „Wolframowy” lakier wzbogaca efekt wykończenia części przedniej centralnych nawiewników w wersji SX (lub Confort) jak również wszystkie elementy dekoracyjne w wersji SX Pack (lub Pack Ambiance w zależności od rynku). Wersje VTR i VTR Pack oferują wystrój typu „Muticub”, a Exclusive lakier „Bocage”.

Zobacz też: Ford B-Max czyli Fiesta w wersji XL

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Najważniejsze jak zwykle jest ukryte, tym razem pod maską. C4 oferuje dwa nowe silniki benzynowe z rodziny „EP” opracowane wraz z BMW Group. Jako pierwszy samochód marki korzystający z układu napędowego wdrożonego w ramach tej współpracy C4 proponuje silnik VTi 120, który zastępuje silnik 1.6i 16V oraz THP 150 w miejsce 2.0i 16V.

Dzięki optymalnemu systemowi wlotu paliwa silnik VTi 120 jest bardziej wydajny, zapewniając większą moc przy małym zużyciu paliwa i obniżeniu poziomu emisji CO2. C4 VTi 120 o pojemności skokowej wynoszącej 1598 cm3 rozwija moc 88 kW (lub 120 KM CEE) przy prędkości obrotowej 6 000 obr/min. Maksymalny moment wynosi 160 Nm przy prędkości obrotowej 4 250 obr/min.

Zobacz też: Salon Samochodowy - Genewa 2011

Nazwa VTi oznacza „Variable valve lift and Timing injection” czyli system zmiennych faz rozrządu. 16 zaworów silnika, z aluminiową skrzynką sterowniczą i głowicą, jest poruszanych wlotowymi i wylotowymi wałkami rozrządu wyposażonymi w system zmiennych faz. Ponadto zawory wlotowe mają zmienny wznios umożliwiający stopniowaną regulację ich maksymalnego skoku, w zależności od woli kierowcy przekazywanej za pośrednictwem pedału przyspieszenia. Połączenie tych dwóch rozwiązań w postaci wałków rozrządu z systemem zmiennych faz i zmiennego wzniosu zaworów poprawia wydajność silnika, zapewniając w najczęściej występujących warunkach jazdy (z częściowym obciążeniem) poprawę sterowności samochodu dzięki większemu rozporządzalnemu momentowi.

Zobacz też: Fabia Monte Carlo nadjeżdża

C4 THP 150 to natomiast idealna synteza osiągów oraz niskiego poziomu zużycia paliwa i emisji CO2 - wszystko dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa i zastosowaniu turbokompresora. Nowa jednostka osiąga maksymalną moc 110 kW (150 KW CEE) przy prędkości obrotowej wynoszącej 5 800 obr/min. Maksymalny moment 240 Nm jest osiągalny przy prędkości obrotowej 1 400 obr/min. Moment 156 Nm jest już dostępny przy prędkości 1 000 obr/min.
Silnik we współpracy z nową, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów (typu MCM, o budowie identycznej jak wersja mechanicznej, sterowanej elektronicznie skrzyni BMP6) wykazuje zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 6,9 l/100 km (poziom emisji CO2 164 g/km), co oznacza obniżenie o blisko 10% w stosunku do poprzedniego silnika.

Citroen C4
Citroen C4
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA