REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen ID.3: sukces, który się rodzi w bólach?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Volkswagen ID - rezerwacje właśnie ruszyły!
Volkswagen ID - rezerwacje właśnie ruszyły!
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Gdy na początku maja Niemcy otwierali listę rezerwacyjną Volkswagena ID.3, prawdopodobnie sądzili że uda się ją zapełnić w kilka minut. Niestety auta są dostępne do dziś… Co to może oznaczać?

Niemcy eksperymentują z samochodami elektrycznymi od dobrych kilku lat. Dziś w ich salonach spotkać można takie modele jak e-Golf czy e-Up! I choć pionierskie konstrukcje były niezwykle ważne, prawdziwą rewolucję miał przynieść inny samochód - zbliżający się do rynkowego debiutu kompaktowy elektryk nowej generacji. Volkswagen ID.3 ma wyjątkowo ciekawą koncepcję. Otrzymał nowocześnie prezentujące się nadwozie nawiązujące rozmiarami do Golfa, które ukrywa kabinę pasażerską oddającą ilość przestrzeni panującą w Passacie. A to nie koniec...

REKLAMA

Volkswagen ID.3 1ST: 420 km zasięgu i 200 KM

Volkswagen ID.3 to też ciekawie brzmiące, ale nadal szczątkowe dane techniczne. Auto będzie prawdopodobnie napędzane przeszło 200-konnym silnikiem elektrycznym. A to oznacza m.in. prędkość maksymalną sięgającą 180 km/h. ID.3 będzie dostępny z trzema wariantami pojemności akumulatorów. Modele bazowe otrzymają baterię 45 kWh - ta przełoży się na maksymalny zasięg 330 kilometrów według normy WLTP. Oczko wyżej plasują się modele 58 kWh o zasięgu 420 kilometrów. Na szczycie cennika staną wersje 77 kWh, dające możliwość pokonania nawet 550 kilometrów.

Zobacz również: Nowy Nissan Leaf - cena w Polsce

Ograniczona ilość informacji technicznych i dotyczących np. cennika wynika z działania prostego mechanizmu - auto zostanie zaprezentowane dopiero we wrześniu. To jednak nie przeszkodziło Niemcom w uruchomieniu systemu rezerwacji pierwszej partii pojazdów. W ramach serii ID.3 1ST dostępnych będzie 30 tysięcy egzemplarzy. Każdy skonfigurowany zostanie z pośredniej wielkości akumulatorem i otrzyma cenę wynoszącą poniżej 40 tysięcy euro. Do rezerwacji pojazdu konieczne jest wniesienie opłaty rezerwacyjnej i podanie podstawowych danych.

325 tys. Tesli w tydzień vs. 20 tys. ID.3 w miesiąc

Czy partia 30 tysięcy sztuk jest duża? Bez wątpienia nie. To mniej więcej taka ilość aut, która w Europie sprzedaje się każdego dnia. Poza tym o niezbyt dużej skali inicjalnej partii Volkswagenów świadczy jeszcze jeden wskaźnik - mianowicie sukces np. Tesli Model S. W ciągu tygodnia od prezentacji i uruchomienia listy rezerwacyjnej sedana wpisało się na nią 325 tysięcy osób! Czy zatem Volkswagen może się pochwalić tak samo niesamowitym wynikiem? No właśnie nie do końca... Choć od uruchomienia systemu minął już miesiąc, Niemcom nie udało się jeszcze zamknąć listy. A to nie brzmi najlepiej…

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Hulajnoga elektryczna na chodniku – czy na pewno?

Wyniki nie dają powodów do huraoptymizmu. Mimo wszystko przedstawiciele Volkswagena starają się robić dobrą minę do złej gry. I tak w tym tygodniu "chwalili się", że z dostępnej puli na poziomie 30 tysięcy egzemplarzy, 20 tysięcy już ma nowych właścicieli z całego świata. Czemu kierowcy nie ruszyli do serwisu rezerwacyjnego po nowego ID.3? Powodów może być kilka. Podstawowe są jednak chyba dwa. Po pierwsze Volkswagen najwyraźniej sądził, że ID.3 będzie się sprzedawać sam. Dlatego pomijając podgrzewanie atmosfery przed premierą auta kolejnymi plotkami i zdjęciami szpiegowskimi, nie wdrożył w zasadzie żadnej akcji promocyjnej.

Czy Europa jest gotowa? VW ID.3 udowadnia że nie!

REKLAMA

Po drugie ograniczony sukces ID.3 to chyba najlepszy dowód na to, że kierowcy w Europie nadal nie są gotowi na elektryczną rewolucję. Tak, ilość sprzedawanych aut zeroemisyjnych z roku na rok rośnie. Nie są one jednak nadal top tematem na Starym Kontynencie. A to powoduje że prowadzący nie są skorzy do masowego kupowania elektryków. Szczególnie takich jak ID.3, który do prezentacji we wrześniu nadal pozostanie trochę kotem w worku i którego produkcja nadal jest wyłącznie planem z mało precyzyjnie określonymi szczegółami.

Niemcy oczywiście nigdy nie przyznają się do tego, że chcieli wyprzedać 30 tysięcy ID.3 w kilka minut. To dopiero byłby sukces! Skoro jednak rezerwacja pierwszej partii zaczyna się przeciągać na tygodnie, w tej sytuacji kluczowa staje się inna rzecz. Volkswagen powinien naprawić niektóre popełnione do tej pory błędy. Szczególnie że zarys koncepcji ID.3 nie brzmi źle. W końcu to ma być elektryk kosztujący w wersji bazowej poniżej 130 tysięcy złotych, czyli blisko 40 tysięcy złotych mniej od e-Golfa. A do tego da możliwość ładowania z mocą 125 kW!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA