REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen ID.3: sukces, który się rodzi w bólach?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Volkswagen ID - rezerwacje właśnie ruszyły!
Volkswagen ID - rezerwacje właśnie ruszyły!
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Gdy na początku maja Niemcy otwierali listę rezerwacyjną Volkswagena ID.3, prawdopodobnie sądzili że uda się ją zapełnić w kilka minut. Niestety auta są dostępne do dziś… Co to może oznaczać?

Niemcy eksperymentują z samochodami elektrycznymi od dobrych kilku lat. Dziś w ich salonach spotkać można takie modele jak e-Golf czy e-Up! I choć pionierskie konstrukcje były niezwykle ważne, prawdziwą rewolucję miał przynieść inny samochód - zbliżający się do rynkowego debiutu kompaktowy elektryk nowej generacji. Volkswagen ID.3 ma wyjątkowo ciekawą koncepcję. Otrzymał nowocześnie prezentujące się nadwozie nawiązujące rozmiarami do Golfa, które ukrywa kabinę pasażerską oddającą ilość przestrzeni panującą w Passacie. A to nie koniec...

REKLAMA

Volkswagen ID.3 1ST: 420 km zasięgu i 200 KM

Volkswagen ID.3 to też ciekawie brzmiące, ale nadal szczątkowe dane techniczne. Auto będzie prawdopodobnie napędzane przeszło 200-konnym silnikiem elektrycznym. A to oznacza m.in. prędkość maksymalną sięgającą 180 km/h. ID.3 będzie dostępny z trzema wariantami pojemności akumulatorów. Modele bazowe otrzymają baterię 45 kWh - ta przełoży się na maksymalny zasięg 330 kilometrów według normy WLTP. Oczko wyżej plasują się modele 58 kWh o zasięgu 420 kilometrów. Na szczycie cennika staną wersje 77 kWh, dające możliwość pokonania nawet 550 kilometrów.

Zobacz również: Nowy Nissan Leaf - cena w Polsce

Ograniczona ilość informacji technicznych i dotyczących np. cennika wynika z działania prostego mechanizmu - auto zostanie zaprezentowane dopiero we wrześniu. To jednak nie przeszkodziło Niemcom w uruchomieniu systemu rezerwacji pierwszej partii pojazdów. W ramach serii ID.3 1ST dostępnych będzie 30 tysięcy egzemplarzy. Każdy skonfigurowany zostanie z pośredniej wielkości akumulatorem i otrzyma cenę wynoszącą poniżej 40 tysięcy euro. Do rezerwacji pojazdu konieczne jest wniesienie opłaty rezerwacyjnej i podanie podstawowych danych.

325 tys. Tesli w tydzień vs. 20 tys. ID.3 w miesiąc

Czy partia 30 tysięcy sztuk jest duża? Bez wątpienia nie. To mniej więcej taka ilość aut, która w Europie sprzedaje się każdego dnia. Poza tym o niezbyt dużej skali inicjalnej partii Volkswagenów świadczy jeszcze jeden wskaźnik - mianowicie sukces np. Tesli Model S. W ciągu tygodnia od prezentacji i uruchomienia listy rezerwacyjnej sedana wpisało się na nią 325 tysięcy osób! Czy zatem Volkswagen może się pochwalić tak samo niesamowitym wynikiem? No właśnie nie do końca... Choć od uruchomienia systemu minął już miesiąc, Niemcom nie udało się jeszcze zamknąć listy. A to nie brzmi najlepiej…

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Hulajnoga elektryczna na chodniku – czy na pewno?

Wyniki nie dają powodów do huraoptymizmu. Mimo wszystko przedstawiciele Volkswagena starają się robić dobrą minę do złej gry. I tak w tym tygodniu "chwalili się", że z dostępnej puli na poziomie 30 tysięcy egzemplarzy, 20 tysięcy już ma nowych właścicieli z całego świata. Czemu kierowcy nie ruszyli do serwisu rezerwacyjnego po nowego ID.3? Powodów może być kilka. Podstawowe są jednak chyba dwa. Po pierwsze Volkswagen najwyraźniej sądził, że ID.3 będzie się sprzedawać sam. Dlatego pomijając podgrzewanie atmosfery przed premierą auta kolejnymi plotkami i zdjęciami szpiegowskimi, nie wdrożył w zasadzie żadnej akcji promocyjnej.

Czy Europa jest gotowa? VW ID.3 udowadnia że nie!

REKLAMA

Po drugie ograniczony sukces ID.3 to chyba najlepszy dowód na to, że kierowcy w Europie nadal nie są gotowi na elektryczną rewolucję. Tak, ilość sprzedawanych aut zeroemisyjnych z roku na rok rośnie. Nie są one jednak nadal top tematem na Starym Kontynencie. A to powoduje że prowadzący nie są skorzy do masowego kupowania elektryków. Szczególnie takich jak ID.3, który do prezentacji we wrześniu nadal pozostanie trochę kotem w worku i którego produkcja nadal jest wyłącznie planem z mało precyzyjnie określonymi szczegółami.

Niemcy oczywiście nigdy nie przyznają się do tego, że chcieli wyprzedać 30 tysięcy ID.3 w kilka minut. To dopiero byłby sukces! Skoro jednak rezerwacja pierwszej partii zaczyna się przeciągać na tygodnie, w tej sytuacji kluczowa staje się inna rzecz. Volkswagen powinien naprawić niektóre popełnione do tej pory błędy. Szczególnie że zarys koncepcji ID.3 nie brzmi źle. W końcu to ma być elektryk kosztujący w wersji bazowej poniżej 130 tysięcy złotych, czyli blisko 40 tysięcy złotych mniej od e-Golfa. A do tego da możliwość ładowania z mocą 125 kW!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA