Nowości w salonach na 2012 rok
REKLAMA
REKLAMA
Fiat Panda
Jednak z najbardziej oczekiwanych premier tego roku. Panda trzeciej generacji to raczej ewolucja, a nie rewolucja. Auto zostało wygładzone i wygląda zdecydowanie lepiej i mniej „plastikowo”. Również pod względem technicznym miejska „włoszka” jest dużym krokiem na przód. Nowa Panda będzie pierwszym autem w którym Fiat zastosuje swój rewolucyjny silnik TwinAir w wersji 65-konnej. Auto w polskich salonach dostępne będzie w pierwszym kwartale bieżącego roku. Ceny we Włoszech zaczynają się od 10,2 tys. euro. W Polsce cena powinna być znacznie niższa.
REKLAMA
Kia Optima
Auto które ma poważnie zagrozić konkurencji w klasie średniej. Stylistyka jest bardzo dynamiczna, co sugeruje, że auto jest skierowane do nabywców znudzonych VW Passatem i innymi „tatusiowatymi” autami. Auto w Europie będzie oferowane z silnikiem diesla o pojemności 1.7 l i mocy 136 KM. Drugi z silników to dwulitrowy sinik benzynowy i mocy 170 KM. Auto dostępne będzie z sześciobiegową manualną lub automatyczną przekładnią. Za podstawową wersję Kii Optimy w polskim salonach trzeba będzie zapłacić 83 tys. zł.
Zobacz też: Co oznacza rok 2012 dla kierowców?
Hyundai i30
Auto wygląda naprawdę zjawiskowo. Na pierwszy rzut oka widać, że design nowego Hyundai’a nawiązuje do innych modeli marki. Auto ma być bardzo przestronne. Wykonanie także ma dorównywać temu, który reprezentują najgroźniejsi konkurenci w klasie kompaktowej. W palecie silników znajdą się jednostki o mocy 90-135 KM. Odmiana 5-drzwiowa pojawi się w Polsce na przełomie lutego i marca. Kombi zadebiutuje w lipcu. 3-drzwiowego Hyundaia i30 możemy się spodziewać w salonach w listopadzie.
BMW serii 3
Nowe BMW serii 3 stylistycznie nawiązuje do swojego większego brata – serii 5, co rzuca się w oczy zwłaszcza z tyłu nadwozia. Jak zwykle w przypadku BMW, tak i w nowym modelu będziemy mogli liczyć na rewelacyjne silniki, świetne prowadzenie i najwyższą jakość wykonania. Seria 3 zadebiutuje w lutym jako sedan, zaś kombi ma się pojawić pod koniec bieżącego roku. W gamie początkowo pojawią się silniki 163-306 KM. W 2103 roku spodziewana jest sportowa odmiana M3.
Honda Civic
Mimo, że auto wygląda bardzo futurystycznie, to jego stylistyka już tak bardzo nie dziwi – poprzednik też nie należał do szarych, niewyróżniających się w tłumie aut. Główne zalety auta to bardzo duża ilość miejsca, zarówno w kabinie jak i w bagażniku. Jego pojemność ma wynieść aż 477 l. Początkowo auto ma być dostępne z silnikami o mocy 100-150 KM.
Zobacz też: Następca Ferrari Enzo przyłapany na testach
Toyota GT 86/Subaru BRZ
Japońskie bliźniaki powstały w wyniku współpracy Subaru i Toyoty. Bazują one na nowej, skonstruowanej do tych modeli platformie. Silnik to 2-litrowa jednostka o mocy 200 KM. Producentom nie chodziło jednak o niesamowite przyspieszenia. Auto ma mieć najniżej położony środek ciężkości w swojej klasie, co ma poskutkować rewelacyjnym prowadzenie na prostej i w zakrętach. Ciekawostką jest również fakt, że w aucie zastosowano bardzo małą kierownice o średnicy jedynie 36,5 cm.
Peugeot 208
Francuski maluch będzie jedną z najważniejszych nowości Peugeota tej dekady. Linia auta jest elegancka i wysmakowana. W gamie karoserii początkowo 3-drzwiowy i 5-drzwiowy hatchback. Co ciekawe Peugeot 208 będzie lżejszy od modelu 207. Moda na down-sizing dotarła także do Peugeota, więc w gamie pojawią się 3-cylindrowe jednostki. Auto trafi do polskich salonów w maju bieżącego roku.
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 8C była autem równie pięknym i szybkim, co drogim i unikalnym. Włoska marka postanowiła więc stworzyć auto dostępne szerszej klienteli i skonstruowała Alfę Romeo 4C. Urody i uroku autu oczywiście nie brak. Pod maską auta pracować będzie doładowany silnik benzynowy o pojemności 1.8 litra i mocy 200 KM. Włoski producent zapowiada, że samochód trafi do salonów sprzedaży przed końcem 2012 roku.
Zobacz też: Audi buduje wieże ekspozycyjną
BMW 6 Gran Coupe
Trzeba przyznać, że Bawarczycy nie spieszyli się z wypuszczeniem na rynek 4-drzwiowej limuzyny w stylu coupe – największy rywal auta, Mercedes CLS, obecny jest na rynku już od 2004 roku. Auto wygląda tak jak powinno – sportowo i reprezentacyjnie. W palecie silników znajdą się 3 jednostki. Słabszy silnik benzynowy generuje moc 320 KM, zaś mocniejszy, aż 450 KM. Jedyny diesel w ofercie będzie legitymować się mocą 313 KM.
Mercedes SL
Samochód ten został zaprojektowany w tym samym stylu co mniejszy brat, model SLK. Sylwetka auta jest dynamiczna i elegancka. Równie ważne co wygląd, mają być zastosowane w nowym modelu innowacyjne rozwiązania techniczne. Ponoć dzięki zastosowaniu aluminiowej konstrukcji auto jest o ponad 100 kg lżejsze od poprzednika. Co za tym idzie, poprawi się prowadzenie auta i jego osiągi.
Audi A3
Obecna generacja auta, produkowana od 8 lat, przejdzie w tym roku na zasłużoną emeryturę. Stylistycznie auto nawiązuje do innych modeli marki, takich jak nowe A6 czy odświeżone A5. Nowy kompakt niemieckiego producenta skonstruowano wykorzystując całkowicie nową platformę. Od września bieżącego roku w salonach dostępna będzie wersja 3-drzwiowa, zaś w grudniu możemy się spodziewać wersji 5-drzwiowej oraz topowej odmiany S3.
Zobacz też: Fabryka Hondy w Tajlandii zalana
Opel Mokka
Pierwszy miejski crossover Opla. Bazować będzie na nowej platformie, stworzonej również z myślą o nowej generacji Opla Corsy. Różne źródła donoszą, że auto ma konkurować m.in. ze Skodą Yeti lub też mniejszym Suzuki SX4 czy nowym SUVem Forda o nazwie Ecosport. W ofercie znajdą się wersje z napędem na jedną oś oraz 4x4. Moc silników przypuszczalnie będzie wynosić od 95 do 140 KM. W Polsce auta możemy się spodziewać najwcześniej w połowie bieżącego roku.
Chevrolet Malibu
Chevrolet mocno promował model Malibu podczas salonów samochodowych w 2011 roku. Auto ma walczyć o klienta, który do tej pory wybierał VW Passata czy Opla Insignię (na której płycie jest zresztą skonstruowany). Zainteresowanie kupnem auta będą mogli wybrać między dwoma 4-cylindrowymi jednostkami napędowymi: benzynową o pojemności 2.4 l i mocy 169 KM lub wysokoprężną o pojemności 2.0 l i mocy 164 KM. W Europie Malibu dostępne będzie z manualnymi i automatycznymi skrzyniami biegów. W Polsce auto trafi do sprzedaży przed końcem 2012 roku.
Zobacz też: Auta Playboya 2012 roku
Volkswagen Alltrack
Volkswagen Passat Alltrack czyli uterenowiony Passat Kombi. Auto ma konkurować z takimi autami jak Audi A4 Allroad czy Skoda Octavia Scout. Silniki benzynowe TSI generują moc: 160 KM lub 210 KM a wysokoprężne TDI: 140 KM lub 170 KM. Mocniejszy Diesel oraz mocniejsza jednostka benzynowa standardowo wyposażone w napęd na cztery koła 4motion oraz dwusprzęgłową skrzynie automatyczną DSG. W aucie, w porównaniu ze zwykła wersją Passata, zwiększono prześwit oraz zamontowano osłony zderzaka, nadkoli i progów.
Honda CR-V
Patrząc na najnowszą Hondę CR-V nie dostrzegamy rewolucji, a raczej ewolucję. Rozmiary i kształt nadwozia pozostały podobne do poprzedniej generacji CR-V. Wyraźnie widać, że auto zaprojektowano pod gust amerykanów. Dla nich też przewidziany silnik benzynowy 2,4l o mocy 185 KM. Współpracować będzie z dwiema skrzyniami biegów, do wyboru: bezstopniowa CVT lub 5-stopniowa. Obie automatyczne i obie o archaicznej konstrukcji.
Ford Kuga
Samochód w Stanach Zjednoczonych będzie sprzedawany pod nazwą Escape. Tak jak w przypadku poprzednika, auto zbudowane jest na platformie Focusa. Auto wydłużyło się o 10 cm, czego efektem jest większa ilość we wnętrzu auta. Do wyboru przewidziany jest napęd na jedną oś lub 4x4. Oferta silnikowa ma zawierać silnik 1,6 i 2,0 Ecoboost oraz diesle TDCI. Na rynku amerykańskim dostępny będzie 2,5-litrowy silnik benzynowy. Samochód ma zawierać aż 11 innowacyjnych rozwiązań, których nie ma w innych autach.
Zobacz też: Drogowy bilans po świętach
Volkswagen Up!
Volkswagen Up! to nowy, miejski samochód. Na minimalnej powierzchni (3,54 x 1,64 m) oferuje on maksymalną ilość miejsca. Stworzony do poruszania się po mieście mały Up! jest całkowicie nową konstrukcją , nawiasem mówiąc bliźniaczą ze Skodą Citigo i Seat Mii. W modelu up! zadebiutuje nowa generacja trzycylindrowych silników benzynowych. Mają one moc 44 kW/60 KM i 44 kW/75 KM. Średnie zużycie paliwa w wersji BlueMotion Technology (m.in. system Start-Stop) wynosi 4,2 l/100 km (60 KM) i 4,3 l/100 km (75 KM).
Lancia Thema
Nowa Lancia Thema ma oferować całkowicie nowy standard w klasie aut luksusowych i to nie tylko w dziedzinie stylistyki. W ofercie znajdą się silniki benzynowe - sześciocylindrowy 3.6l, 286 KM otsx sześciocylindrowe diesle 3.0 w wariantach mocy 190 i 239 km. Wg producenta każdy z diesli ma spalać nie więcej jak 7,1l w cyklu mieszanym i emitować 185g/km dwutlenku węgla. Automatyczną 8-biegową skrzynie do silnika benzynowego dostarcza firma ZF. Z dieslami sprzężony zostanie z 5-biegowy automat. Dobre samopoczucie na pokładzie mają dostarczyć innowacyjne rozwiązania akustyczne i klimatyczne. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, producent wprowadził wiele innowacyjnych systemów, czyniąc nową Lancię wzorem do naśladowania.
Peugeot 4008
Producent wprowadzając nowy model uzupełni gamę modelową o kompaktowego SUV-a, przedstawiciela klasy zyskującej coraz większe zainteresowanie klientów na wszystkich rynkach. Kierowca nowego 4008 z napędem 4x4 będzie mógł wybierać spośród trybu napędu na dwa koła (2WD), na cztery koła (4WD) oraz blokady napędu na 4 koła (LOCK). W gamie silników znajdą się jednostki benzynowe: 1.6 o mocy 116 KM i 2.0 o mocy 150 KM oraz diesle: 1,6 l HDi FAP o mocy 112 KM i 1,8 l HDi FAP o mocy 150 KM. W gamie jednostek napędowych dostępnych w Europie znajdą się jedynie silniki wysokoprężne.
Mazda CX-5
Mazda poszerza swoją ofertę SUV-ów o trzecie a zarazem najmniejsze auto w rodzinie CX - model CX-5. CX-5, korzystający z rozwiązań technologicznych Skyactiv, w skład których wchodzą najnowsze silniki benzynowe i Diesla oraz ręczne i automatyczne skrzynie biegów, karoseria i podwozie, gwarantuje precyzyjne reakcje i komfort prowadzenia, a także dbałość o środowisko i wysoki poziom bezpieczeństwa. Wśród silników, w które wyposażona zostanie Mazda CX-5 przeznaczona na rynki europejskie, znajdzie się benzynowy Skyactiv-G 2.0 oraz wysokoprężny Skyactiv-D 2.2 dostępny w wersjach Standard Power oraz High Power.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.