Gama silników nowego Fiata Pandy
REKLAMA
REKLAMA
Silnik benzynowy 0.9 TwinAir Turbo 85 KM
REKLAMA
Pierwszy z rodziny dwucylindrowych silników TwinAir rozwija moc 85 KM (63 kW) przy 5500 obr/min i moment obrotowy 145 Nm przy 1900-3000 obr/min. Oszczędną i ekologiczną jazdę umożliwia przycisk funkcji Eco, umiejscowiony na desce rozdzielczej). Ogranicza moment obrotowy do 100 Nm przy 2000 obr/min, obniżając w efekcie zużycie paliwa do 4,2 l/100 km i emisję CO2 do 99 g/km w cyklu mieszanym (dane producenta).
Zobacz też: Zmiany w Toyota Motor Poland
Silnik benzynowy 0.9 TwinAir 65 KM
Jednostka ta zostanie pierwszy raz zastosowana właśnie w nowej Pandzie. Silnik wytwarza 65 KM (48 kW) przy 6250 obr/min i moment obrotowy 88 Nm przy 3500 obr/min. Podkreślić tu należy obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin w cyklu mieszanym (odpowiednio do 4,2 l/100 km i 99 g/km) przy osiągach porównywalnych z innymi silnikami o tej samej mocy.
Zobacz też: Wyprzedaż pracowniczych aut u Volkswagena
Silnik 1.2 Fire EVO II 69 KM
Kolejne modernizacje w znanym silniku Fire przyniosły wymierne skutki. Z jednej strony zmniejszono zużycie paliwa i emisji spalin (odpowiednio do 5,2 l/100 km i 120 g/km), a z drugiej zwiększono moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów (102 Nm przy 3000 obr/min) przy wzroście mocy maksymalnej w zakresie górnym (69 KM przy 5500 obr/min).
Turbodiesel 1.3 MultiJet 75 KM
Dla oszczędnych i ekologów w nowej Pandzie oferowana będzie jednostka wysokoprężna 1.3 MultiJet (Euro V) o mocy 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min i momencie 190 Nm przy zaledwie 1500 obr/min, wyposażona seryjnie w filtr cząstek stałych DPF. Silnik ten wyróżnia się niskim poziomem emisji CO2 do atmosfery: zaledwie 104 g/km oraz zużyciem paliwa nie przekraczającym 3,9 l/100 km w cyklu mieszanym.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.