REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile można zaoszczędzić na ubezpieczeniu OC dzięki telematyce?

Ubea.pl
Ile można zaoszczędzić na ubezpieczeniu OC dzięki telematyce?
Ile można zaoszczędzić na ubezpieczeniu OC dzięki telematyce?

REKLAMA

REKLAMA

Na polski rynek powoli wchodzą polisy OC/AC uzależniające składkę od stylu jazdy kierowcy. Sprawdziliśmy ofertę takich ubezpieczeń.

Systemy analizujące styl jazdy kierowców na pewno stanowią jedną z najbardziej intrygujących nowinek ubezpieczeniowych. W skali całej Europy sprzedaż polis bazujących na takich systemach telematycznych wzrasta rocznie o mniej więcej 40%.

REKLAMA

REKLAMA

Polscy ubezpieczyciele w kwestii telematyki są bardziej ostrożni niż ich konkurenci działający na terenie Europy Zachodniej. Mimo tego na naszym rynku pojawiły się już pierwsze oferty ubezpieczeń komunikacyjnych, które wykorzystują rozwiązania telematyczne do kalkulacji rocznej składki. Można przypuszczać, że z czasem będzie przybywać takich nowoczesnych ofert dotyczących polis OC oraz AC.

Na razie polscy kierowcy mają do wyboru dwie propozycje. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl postanowili przeanalizować te oferty polis komunikacyjnych ze składką uzależnioną od stylu jazdy. Tylko z pozoru są one bardzo podobne.

W Link4 zwrot składki będzie zależał od stylu jazdy

Pierwsza z telematycznych ofert dla kierowców została przygotowana przez firmę Link4. Ten ubezpieczyciel, obecnie należący do grupy kapitałowej PZU, chętnie sięga po różnego rodzaju nowinki techniczne lub organizacyjne i mocno konkuruje cenami oferowanych polis.

REKLAMA

Wspomniane towarzystwo już od pewnego czasu proponuje ubezpieczenia komunikacyjne powiązane z telematyką w ramach promocji „Kasa Wraca”. Taka promocja jest przeznaczona dla konsumentów, czyli osób wykorzystujących samochód na potrzeby inne niż firmowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ramach opisywanej promocji osoba kupująca polisę OC lub pakiet OC + AC i zamierzająca wypróbować telematykę, otrzymuje licencję na specjalny program przygotowany we współpracy z firmą NaviExpert. Taka aplikacja musi być zainstalowana na urządzeniu mobilnym z modułem GPS oraz systemem Android lub iOS.

Uczestnik promocji w Link4 powinien regularnie korzystać z oprogramowania przez jedenaście miesięcy rozliczeniowych. Ubezpieczyciel wymaga, żeby w ciągu miesiąca przejechać z włączoną aplikacją przynajmniej 200 kilometrów (w tym co najmniej 10 km w każdym z 5 dni). W zamian za spełnienie opisywanych wymagań kierowca może liczyć na zwrot składki (do 30%) pomniejszający początkowy koszt ubezpieczenia OC lub OC + AC.

Link4 deklaruje, że nie będzie karał kierowcy wyższą składką, jeżeli informacje przesyłane przez aplikację i urządzenie mobilne wskażą na ryzykowny styl jazdy. „W tym kontekście warto dodać, że Link4 przy obliczaniu ewentualnego zwrotu składki bierze pod uwagę liczbę przekroczeń prędkości w zależności od rodzaju terenu (zabudowany lub niezabudowany), średni dystans przejechany dniem i nocą oraz płynność jazdy (związaną np. z brakiem gwałtownych przyspieszeń i hamowań)” - wyjaśnia Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

Źródło: Ubea.pl.

Ostateczny zwrot składki dla bezpiecznie jeżdżących kierowców jest ustalany dopiero po zakończeniu okresu ubezpieczenia. Co ważne, właściciel auta może na bieżąco sprawdzać, czy jego styl jazdy jest preferowany przez ubezpieczyciela.

Warto także nadmienić, że zwrot składki zależy od bezszkodowego przebiegu ochrony. Na składkę obniżoną dzięki telematyce nie mogą liczyć kierowcy, którzy w czasie kolejnych 12 miesięcy odnotują szkodę likwidowaną z obowiązkowego OC lub autocasco” - podkreśla Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

Ergo Hestia oferuje korzystne ceny tylko wybranym

Ciekawą ofertę związaną z telematyką posiada również firma Ergo Hestia. Ten ubezpieczyciel stosuje inny model ustalania ceny telematycznych polis. Mowa o ubezpieczeniach oferowanych pod marką handlową „YU!”.

Kierowca zainteresowany ofertą Ergo Hestii/YU!, powinien zainstalować mobilną aplikację Yanosik i regularnie z niej korzystać. Po odpowiednim okresie zbierania informacji na temat stylu jazdy danej osoby (minimum 10 dni przez 2 miesiące) Ergo Hestia będzie mogła zaproponować odpowiednią cenę polisy OC lub pakietu komunikacyjnego (np. OC + AC).

Składka oferowana w ramach polis „YU!” zależy między innymi od tego, o jakiej porze jeździ kierowca (dzień / noc) i jak często opuszcza teren zabudowany. Spore znaczenie dla ubezpieczyciela ma również płynność jazdy. Ogólna ocena dotycząca bezpieczeństwa oraz właściwego stylu jazdy jest wyrażana w skali punktowej (gdzie 10,00 punktów to najlepszy wynik). 

Firma Ergo Hestia zastrzega, że nie wszystkie osoby przesyłające informacje za pomocą aplikacji Yanosik otrzymają korzystną ofertę zawarcia umowy ubezpieczenia. „Dane negatywnie świadczące o stylu jazdy kierowcy nie będą jednak wykorzystywane na jego niekorzyść (np. przy późniejszym wyliczeniu składki za tradycyjne ubezpieczenie OC)” - dodaje Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl. 

W nawiązaniu do telematycznej propozycji Ergo Hestii warto nadmienić, że nie obejmuje ona samochodów wykorzystywanych na potrzeby działalności gospodarczej. Niewykluczone, że w przyszłości rodzimi ubezpieczyciele rozszerzą swoją telematyczną ofertę również na pojazdy firmowe. „W tym kontekście wiele będzie zależało od tempa wzrostu popularności konsumenckich ubezpieczeń wykorzystujących rozwiązania telematyczne” - podsumowuje Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

Źródło: Ubea.pl.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA