REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.
Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

Mały samochód miejski musi być zwinny i ekonomiczny. Dokładnie taki jest Opel Rocks-e, czyli de facto niemieckie wcielenie Citroena Ami.

Mały samochód miejski, czyli... pudełkowaty elektryk

Jaki powinien być mały samochód miejski? Powinien pozwalać na swobodne manewrowanie w ciasnych uliczkach, powinien jeździć "na kropelce", a do tego musi chronić przed wiatrem i deszczem. A tak ujęty rodowód oznacza jedno - kluczem do sukcesu w tym segmencie jest prostota. I na prostotę właśnie postawił Opel. Oto model Rocks-e. Nowy elektryk, który jest nie tylko luźną propozycją z Niemiec, a samochodem, który zadebiutuje w salonach sprzedaży już w przyszłym roku.

REKLAMA

Opel Rocks-e

Opel Rocks-e

Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.

Materiały prasowe Opel

Opel Rocks-e: 471 kg, 45 km/h i 75 km zasięgu

REKLAMA

Opel Rocks-e to nic innego jak dwumiejscowy pojazd o długości 2,41 metra. Auto ma 1,39 metra szerokości, a do tego waży zaledwie 471 kg. Sercem układu napędowego małego auta miejskiego stanie się silnik elektryczny. Za jego sprawą auto osiągnie nawet 45 km/h. Zasięg jest szacowany na 75 kilometrów. Rocks-e zostanie wyposażony w akumulator o pojemności 5,5 kWh - jego ładowanie ze zwykłego gniazdka powinno trwać 3,5 godziny. Co ciekawe, samochód ma na stałe zamontowany kabel do ładowania. Ten ukrywa się w drzwiach od strony pasażera i ma 3 metry długości.

Ciekawostka jest taka, że w Niemczech za kierownicą Opla Rocks-e zasiąść mogą nie tylko osoby posiadające prawo jazdy kategorii B. Specyfikacja sprawia, że do prowadzenia go uprawnieni są też ci kierowcy, którzy mają co najmniej 15 lat i kategorię AM.

Opel Rocks-e

Opel Rocks-e

Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.

Materiały prasowe Opel

Opel Rocks-e będzie kosztować tyle, co... bilet miesięczny!

Sprzedaż Opal Rocks-e wystartuje jesienią tego roku - na początek jednak wyłącznie w Niemczech. Na kolejnych rynkach Europy model będzie się pojawiał w roku 2022. Ile będzie kosztować? W informacji prasowej można znaleźć dość ciekawą informację. Otóż "podstawowa wersja Opla Rocks‑e będzie w Niemczech kosztować wyraźnie mniej niż mały samochód, a miesięczna rata leasingowa będzie porównywalna z ceną miesięcznego biletu na komunikację miejską."

Opel Rocks-e

Opel Rocks-e

Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.

Materiały prasowe Opel

Rocks-e: gdzie ma przód, a gdzie tył?

Opel Rocks-e to jednak nie tylko idea miejskiej mobilności przyszłości. To też... seria atrakcyjnych akcentów stylistycznych. Drzwi kierowcy identycznie jak w pierwszych Syrenach są otwierane pod wiatr. Drzwi pasażera otwierają się już klasycznie. Poza tym auto posiada reflektory LED oraz niemalże identycznie wyglądający przód i tył. Inżynierowie innowacyjnie potraktowali też temat bagażnika. Ten znajduje się w miejscu... na nogi pasażera i liczy 63 litry.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.
Materiały prasowe Opel
Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.
Materiały prasowe Opel
Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.
Materiały prasowe Opel
Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.
Materiały prasowe Opel
Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.
Materiały prasowe Opel
Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.
Materiały prasowe Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA