REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.
Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

Mały samochód miejski musi być zwinny i ekonomiczny. Dokładnie taki jest Opel Rocks-e, czyli de facto niemieckie wcielenie Citroena Ami.

Mały samochód miejski, czyli... pudełkowaty elektryk

Jaki powinien być mały samochód miejski? Powinien pozwalać na swobodne manewrowanie w ciasnych uliczkach, powinien jeździć "na kropelce", a do tego musi chronić przed wiatrem i deszczem. A tak ujęty rodowód oznacza jedno - kluczem do sukcesu w tym segmencie jest prostota. I na prostotę właśnie postawił Opel. Oto model Rocks-e. Nowy elektryk, który jest nie tylko luźną propozycją z Niemiec, a samochodem, który zadebiutuje w salonach sprzedaży już w przyszłym roku.

REKLAMA

REKLAMA

Opel Rocks-e

Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.

Materiały prasowe Opel

Opel Rocks-e: 471 kg, 45 km/h i 75 km zasięgu

Opel Rocks-e to nic innego jak dwumiejscowy pojazd o długości 2,41 metra. Auto ma 1,39 metra szerokości, a do tego waży zaledwie 471 kg. Sercem układu napędowego małego auta miejskiego stanie się silnik elektryczny. Za jego sprawą auto osiągnie nawet 45 km/h. Zasięg jest szacowany na 75 kilometrów. Rocks-e zostanie wyposażony w akumulator o pojemności 5,5 kWh - jego ładowanie ze zwykłego gniazdka powinno trwać 3,5 godziny. Co ciekawe, samochód ma na stałe zamontowany kabel do ładowania. Ten ukrywa się w drzwiach od strony pasażera i ma 3 metry długości.

Ciekawostka jest taka, że w Niemczech za kierownicą Opla Rocks-e zasiąść mogą nie tylko osoby posiadające prawo jazdy kategorii B. Specyfikacja sprawia, że do prowadzenia go uprawnieni są też ci kierowcy, którzy mają co najmniej 15 lat i kategorię AM.

Opel Rocks-e

Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.

Materiały prasowe Opel

Opel Rocks-e będzie kosztować tyle, co... bilet miesięczny!

Sprzedaż Opal Rocks-e wystartuje jesienią tego roku - na początek jednak wyłącznie w Niemczech. Na kolejnych rynkach Europy model będzie się pojawiał w roku 2022. Ile będzie kosztować? W informacji prasowej można znaleźć dość ciekawą informację. Otóż "podstawowa wersja Opla Rocks‑e będzie w Niemczech kosztować wyraźnie mniej niż mały samochód, a miesięczna rata leasingowa będzie porównywalna z ceną miesięcznego biletu na komunikację miejską."

REKLAMA

Opel Rocks-e

Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.

Materiały prasowe Opel

Rocks-e: gdzie ma przód, a gdzie tył?

Opel Rocks-e to jednak nie tylko idea miejskiej mobilności przyszłości. To też... seria atrakcyjnych akcentów stylistycznych. Drzwi kierowcy identycznie jak w pierwszych Syrenach są otwierane pod wiatr. Drzwi pasażera otwierają się już klasycznie. Poza tym auto posiada reflektory LED oraz niemalże identycznie wyglądający przód i tył. Inżynierowie innowacyjnie potraktowali też temat bagażnika. Ten znajduje się w miejscu... na nogi pasażera i liczy 63 litry.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.
Materiały prasowe Opel
Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.
Materiały prasowe Opel
Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.
Materiały prasowe Opel
Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.
Materiały prasowe Opel
Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.
Materiały prasowe Opel
Mały samochód miejski? Opel ma pewien pomysł.
Materiały prasowe Opel
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA