REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dakar: Hołowczyc pierwszy, Przygoński zdyskwalifikowany

Krzysztof Hołowczyc dzięki temu, że utrzymywał dobre tempo od początku do końca trzeciego OS-a, wysunął się na pozycję lidera w klasyfikacji generalnej.
Krzysztof Hołowczyc dzięki temu, że utrzymywał dobre tempo od początku do końca trzeciego OS-a, wysunął się na pozycję lidera w klasyfikacji generalnej.

REKLAMA

REKLAMA

Zakończył się trzeci etap Rajdu Dakar, na odcinku San Rafael – San Juan. Krzysztof Hołowczyc zajął drugie miejsce, co w rezultacie zapewniło polskiemu kierowcy pozycję lidera. Niestety, nasz najlepszy motocyklista Jakub Przygoński miał problemy z silnikiem i musiał wycofać się z rajdu.

Przygoński aż do chwili awarii zajmował wysoką, czwartą pozycję w klasyfikacji generalnej. Na pierwszym punkcie pomiaru trzeciego odcinka specjalnego był dwunasty. Do drugiego odcinka kierowca już nie dojechał, ponieważ maszyna stanęła na 69 kilometrze. Problemy techniczne, które Przygoński próbował zlikwidować na własną rękę, uniemożliwiły mu dalszą jazdę. Najprawdopodobniej doszło do wybuchu silnika. Zaliczenie tylko jednego waypointu kończy się dla zawodnika dyskwalifikacją.

REKLAMA

Zobacz też: Polacy nadal w czołówce na Dakarze

- Kuba ma rozerwany silnik. Opuścił way pointy, a regulamin nie przewiduje możliwości dostarczenia mu jednostki napędowej. Wielka szkoda, ale wynika z tego, że to dla niego koniec rajdu – komentował Jacek Czachor.

REKLAMA

Hołowczyc startował z czwartej pozycji. Dobre tempo jazdy pozwoliło mu wysunąć się drugie miejsce, które zarejestrowano na trzecim punkcie pomiaru czasu. Pierwszą pozycję praktycznie od początku do końca zajmował Nanim Roma. Jeden z pretendentów do zwycięstwa w  rajdzie i groźny rywal „Hołka” Stephane Peterhansel na trzecim odcinku specjalnym miał problem z przebitymi dętkami. W rezultacie Francuz stracił do Hołowczyca 5.14 i polski kierowca wysunął się na pozycję lidera.

- To niesamowite jak małe różnice są pomiędzy poszczególnymi zawodnikami - splity są mniejsze niż wśród motocyklistów. Staramy się jechać jak najszybciej, a kiedy się jedzie po zwycięstwo zawsze można popełnić błąd, wypaść z drogi, czy złapać kapcia. Dzisiaj właśnie to przydarzyło się Stephanowi Peterhanselowi, który od razu spadł w klasyfikacji. Ale my również trochę pobłądziliśmy. Źle skręciliśmy w jednym z miejsc, pojechaliśmy trasą motocyklistów i musieliśmy wracać pod prąd odcinka. Miałem ogromnego stracha, gdyż się śpieszyłem, a z naprzeciwka jechały na mnie motocykle. To ja jechałem pod prąd więc musiałem im ustępować. Później jadąc przez rzekę uderzyliśmy w gałąź, która przeszyła nam szybę i skończyliśmy tak OS. Bardzo szkoda Kuby, który miał problemy z silnikiem, to dziwna awaria biorąc pod uwagę, że to dopiero trzeci etap rajdu. Wiemy jak Kuba jest szybki i zapewne niebawem będzie znowu walczył o zwycięstwo w tym rajdzie – powiedział Krzysztof Hołowczyc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Tragedia pierwszego dnia Dakaru

Adam Małysz zajął 72. miejsce na trzecim etapie z Santa Rosa do San Juan. Debiutujący na trasie Rajdu Dakar kierowca wraz z pilotem Rafałem Martonem w klasyfikacji generalnej są na 51. pozycji.

Stawkę motocyklową zwyciężył Cyril Despres, dzięki  czemu awansował na pierwsze miejsce w rajdzie. Jacek Czachor był po trzecim odcinku 26, zaś w generalce jest 23. Marek Dąbrowski na etapie był 58. i jest 38 w stawce.

Dziś kierowców czeka długi i wymagający etap z San Juan do Chilecito. Dojazdówka liczy 388 km, trasa odcinka specjalnego 326 km. Trasa biegnie przebiega przez kaniony i wyschnięte koryta rzek. Na rajdowców czeka wiele pułapek i trudna nawigacja.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

REKLAMA

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

REKLAMA