REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polak wygrał pierwszy wyścig pucharu Scirocco R 2011

Subskrybuj nas na Youtube
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA


Debiutant Mateusz Lisowski zwyciężył w inauguracyjnym wyścigu Pucharu Scirocco R na torze Hockenheim. Inny Polak biorący udział w tym cyklu Adam Gładysz przyjechał na metę jako ósmy.

Przed Adamem wyścig ukończyło dwóch kierowców startujących gościnnie – legendy sportów motorowych, Uwe Alzen i Nicola Larini, zatem Tarnowianin zapisał na swoim koncie 15 punktów, przyznawanych za szóste miejsce.

REKLAMA

Scirocco R-Cup to najbardziej przyjazny środowisku markowy puchar na świecie. Dzięki zasilaniu samochodów biogazem, auta emitują do atmosfery o 80% mniej szkodliwych substancji w porównaniu z samochodami zasilanymi benzyną. 

REKLAMA

W kwalifikacjach pierwsze miejsce wywalczył Brytyjczyk – Daniel Lloyd, drugi był Polak – Mateusz Lisowski, trzeci Szwed Ola Nilssin, czwarty Hindus, piąta Dunka, szósty Włoch, siódmy Niemiec i ósmy Amerykanin. Zawodnicy z pierwszej ósemki pochodzą z ośmiu różnych krajów i 3 kontynentów. Adam Gładysz niestety nie może zaliczyć kwalifikacji do udanych, wywalczył jedenaste pole startowe.

Wśród legend sportu motorowego najlepiej zaprezentował się były kierowca Formuły 1 i mistrz DTM z 1993 roku Nicola Larini. Dzięki dobrej taktyce korzystania z przycisku Push-to-pass udało mu się wyprzedzić na ostatnich okrążeniach kilku rywali i zająć miejsce na podium. Na piątym miejscu wyścig ukończył Uwe Alzen. Johnny Cecotto startujący z 19 pozycji, linię mety minął jako jedenasty.

Zobacz również: Najnowszy ranking awaryjności ADAC – 2010

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pucharowe Scirocco R wyposażone jest w dwulitrowy silnik turbo zasilany biogazem. Charakterystycznym elementem pucharowego auta jest czerwony przycisk Push-to-pass, dzięki któremu kierowca może podczas wyścigu zwiększyć moc silnika z 225 do 275 KM, aby dokonywać spektakularnych manewrów wyprzedzania na torze. Ponadto wersja przygotowana na sezon 2011 prezentuje się bardzo agresywnie. Wloty powietrza z przodu i na pokrywie silnika umożliwiają lepsze chłodzenie, duży tylni spoiler zapewnia 45 kg dodatkowego docisku na oś tylną i lepszą stabilność podczas jazdy. Dzięki użyciu kilku elementów z włókna węglowego, masa własna pojazdu zredukowana została z 1250 do 1210 kg.

Mateusz Lisowski, który był 2 w kwalifikacjach i wygrał wyścig powiedział: 

„Jeżeli ktoś przed rozpoczęciem sezonu powiedziałby mi, że wygram pierwszy wyścig, uznałbym go za szaleńca. O zwycięstwie zadecydował fakt, że bardzo szybko wyprzedziłem Daniela Lloyda. Jestem naturalnie bardzo dumny z tego, że minąłem linię mety przed takimi nazwiskami, jak Nicola Larini, Johnny Cocetto czy Kurt Thiim.”

Adam Gładysz w kwalifikacjach zajął 11 pozycję, a w wyścigu 8: 

„Na starcie zyskałem dwie pozycje, ostatecznie wyścig ukończyłem jako ósmy, punkty jednak zdobyłem za szóstą lokatę, gdyż przede mną linię mety mięło dwóch zawodników startujących gościnnie. Kwalifikacje, które nie ułożyły się po mojej myśli, niestety zaprzepaściły szansę na walkę o zwycięstwo. W wyścigu było jednak dużo walki, utrzymywałem przez cały dystans dobre tempo, z niecierpliwością czekam na kolejną eliminację, która odbędzie się w Austrii w Spielberg na początku czerwca.”

Kalendarz Scirocco R-Cup 2011

29.04 - 30.04 Hockenheim (D)
03.06 - 05.06 Spielberg (A)*
17.06 - 18.06 EuroSpeedway (D)
01.07 - 02.07 Norisring (D)
05.08 - 06.08 Nürburgring (D)
02.09 - 04.09 Brands Hatch (GB)
16.09 - 18.09 Oschersleben (D)*
21.10 - 22.10 Hockenheim (D)
* dwa wyścigi w jeden weekend

Dane techniczne Volkswagena Scirocco R-Cup

REKLAMA

Silnik
• Rzędowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy turbo z wtryskiem biogazu, chłodnica powietrza doładowującego, cztery zawory na każdym cylindrze
• Pojemność: 1984 cm3
• Moc silnika: 165 kW(225 KM) przy 6000 obr./min
• Moment obrotowy: 275 Nm przy 3000 obr./min
• System Push-to-pass - elektroniczna regulacja ciśnienia doładowania, pozwalająca zwiększyć moc na kilka sekund o ok. 37 kW (50 KM)

Przeniesienie mocy
• Napęd na przednie koła, seryjna 6- biegowa skrzynia DSG z podwójnym sprzęgłem, łopatki zmiany biegów przy kierownicy, zmodyfikowane przełożenia i oprogramowanie, automatyczna blokada mechanizmu różnicowego

Zawieszenie
• Amortyzator ZF ze sprężyną H&F, łatwo regulowany
• Elektro-mechaniczne wspomaganie układu kierowniczego
• Obręcze ze stopu metali lekkich ATS, 9 x 18 J
• Opony Dunlop 240/640/18

Zobacz również: Powrót legendy: Alfa Romeo Zagato TZ3 Stradale

Karoseria i wnętrze
• Nadwozie samonośne, klatka bezpieczeństwa zgodna z normami FIA, przedni dyfuzor powietrza, tylni spoiler, pokrywa bagażnika i pokrywa silnika wykonane z CFK
• Sportowa kierownica Volkswagena z poduszką powietrzną, siedzenia wyścigowe OMP z ochroną głowy, pasy bezpieczeństwa z 6-stopniową regulacją, krata bezpieczeństwa (po stronie kierowcy), urządzenie do gaszenia pożaru, zapis danych Aim-Memotec

Wymiary, masa
• Długość / szerokość / wysokość: 4256/1810/1380 mm
• Rozstaw kół: 1571 mm z przodu, 1567 mm z tyłu
• Rozstaw osi 2578 mm
• Pojemność zbiornika paliwa: 22 kg biometanu
• Masa własna: 1210 kg

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA