REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy zostanie wybudowana trasa S7 od Warszawy do Grójca?

Subskrybuj nas na Youtube
Kiedy zostanie wybudowana trasa S7 od Warszawy do Grójca?
Kiedy zostanie wybudowana trasa S7 od Warszawy do Grójca?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Otwarto oferty na zaprojektowanie i zbudowanie odcinka wylotowego trasy S7 z Warszawy do Grójca. Kiedy trasa może zostać wybudowana?

Otwarto oferty na zaprojektowanie i zbudowanie odcinka wylotowego trasy S7 z Warszawy do Grójca

Otwarte zostały oferty dla zadania „Projekt i budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca – Odcinek A od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości odcinka ok. 6,64 km”.

REKLAMA

Zobacz też: Zachodnia obwodnica Radomia - kiedy powstanie?

Koszt wybudowania trasy S7 z Warszawy do Grójca

Najniższą cenę, 221,4 mln zł, zaoferowało Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A., natomiast najwyższą cenę, 293,6 mln zł, ma oferta złożona przez Metrostav Polska S.A.

Wszyscy wykonawcy zaoferowali termin realizacji 34 miesiące (w trakcie robót budowalnych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz okres gwarancji jakości 10 lat.

Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu ograniczonego, dwustopniowego. W pierwszym etapie zostało złożonych 19 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Pozytywną weryfikację przeszli wszyscy i ci wykonawcy otrzymali zaproszenia do składania ofert. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • cena;
  • okres gwarancji;
  • termin realizacji.

Zobacz też: Budowa S7 Pieńki-Płońsk, kiedy zostanie zakończona?

Kiedy zostanie wybudowana trasa S7 od Warszawy do Grójca?

Termin podpisania umowy zaplanowany został w połowie 2017 r., przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu.

Przyszły wykonawca Zadania A zaprojektuje oraz wybuduje ponad 6,6 km trasy ekspresowej, która będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy. Ponadto wybuduje węzły Zamienie i Lesznowola, wiadukty, przejścia dla zwierząt oraz infrastrukturę towarzyszącą.

Zobacz też: Co z budową trasy S3 do granicy z Czechami?

O inwestycji (trzy zadania)

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki:

  • w. Warszawa Lotnisko – Lesznowola – ok. 6,6 km;
  • Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km;
  • Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km.

Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe:

  • węzeł Zamienie;
  • węzeł Lesznowola;
  • węzeł Antoninów;
  • węzeł Złotokłos;
  • węzeł Tarczyn Północ;
  • węzeł Tarczyn Południe.

Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Parametry techniczne:

  • klasa drogi - S;
  • długość – ok. 29 km (6,6 km + 14,8 km + 7,9 km);
  • liczba jezdni – 2;
  • przekrój normalny:

- na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko – do węzła Lesznowola - dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, pas dzielący 5 m;

- od węzła Lesznowola – do końca opracowania: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pas dzielący 12,0 m(rezerwa pod trzeci pas ruchu).

Źródło: GDDKiA

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA