REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Postępy na budowie drogi ekspresowej S5

Subskrybuj nas na Youtube
Odcinek drogi ekspresowej S5 od węzła „Mieleszyn” do węzła „Gniezno Południe” (dł. 18,5 km) został oddany do użytku. Tym samym kierowcy podróżujący z Poznania mogą dojechać trasą ekspresową już za Gniezno.
Odcinek drogi ekspresowej S5 od węzła „Mieleszyn” do węzła „Gniezno Południe” (dł. 18,5 km) został oddany do użytku. Tym samym kierowcy podróżujący z Poznania mogą dojechać trasą ekspresową już za Gniezno.
GDDKiA
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Odcinek drogi ekspresowej S5 od węzła „Mieleszyn” do węzła „Gniezno Południe” (dł. 18,5 km) został oddany do użytku. Tym samym kierowcy podróżujący z Poznania mogą dojechać trasą ekspresową już za Gniezno.

Dwa miesiące przed ostatecznym terminem zakończenia inwestycji, nastąpiło przekazanie do ruchu kolejnego odcinka drogi ekspresowej S5 od węzła „Mieleszyn” do węzła „Gniezno Południe” (dł. 18,5 km).

REKLAMA

Zobacz też: Kiedy rozpocznie się budowa drogi ekspresowej S7 w okolicach Skarżyska-Kamiennej?

Oddany do ruchu fragment S5 pozwoli wyjeżdżającym z Poznania dojechać trasą ekspresową nie tylko do węzła „Mieleszyn”, lecz aż za Gniezno, do węzła „Gniezno Południe”, na którym zjedziemy na drogę krajową nr 5, gdzie trwa przebudowa do parametrów drogi ekspresowej. W drugiej połowie 2019 r. planowane jest oddanie kolejnych odcinków S5 aż do połączenia z autostradą A1 w okolicach Grudziądza.

Droga ekspresowa S5 na odcinku Żnin - Gniezno przyczyni się w docelowym układzie drogowym do zapewnienia sprawnego połączenia autostrady A1 Gdańsk-Katowice z autostradą A2 Poznań-Warszawa i za jej pośrednictwem z drogami ekspresowymi S11 oraz S5 do Wrocławia. Inwestycja realizowana przez poznański oddział GDDKiA kończy się na granicy województwa kujawsko - pomorskiego. Dalszy etap realizuje obecnie bydgoski oddział GDDKiA.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Co z budową trasy S3 do granicy z Czechami?

REKLAMA

Dwujezdniowa droga ekspresowa przyczyni się do wyprowadzenia ruchu tranzytowego z miasta Gniezna, a kierowcom podróżującym tranzytem umożliwi szybką i bezpieczną podróż. Nowa, ponad 18-kilometrowa trasa ekspresowa jest doskonale skomunikowana z innymi, kluczowymi dla miasta drogami poprzez węzły Mieleszyn, Gniezno Północ i Kłecko. Komunikację lokalną zapewniają nowe drogi dojazdowe, a bezpieczeństwo ruchu bezkolizyjne rozwiązania komunikacyjne z zastosowaniem 19 obiektów inżynierskich: 4 mostów w ciągu drogi S5, 5 wiaduktów w ciągu S5, 9 wiaduktów nad S5, 1 przejścia dla zwierząt.

Wybudowane zostały dwa miejsca obsługi podróżnych, powstały urządzenia związane z ochroną środowiska, a także urządzenia zapewniające bezpieczeństwo ruchu drogowego, oświetlenie i sprawne odwodnienie jezdni. Przeprowadzono badania archeologiczne na 15 stanowiskach archeologicznych o łącznej powierzchni ok. 9 ha. Badania objęły obszar o szczególnym znaczeniu dla dziedzictwa narodowego i stanowiły uzupełnienie wiedzy o przeszłości Polski.

Najważniejsze informacje:

  • Podpisanie umowy nastąpiło w dniu 3 grudnia 2014r.
  • Wykonawca - konsorcjum firm Budimex S.A. (Lider) oraz Ferrovial Agroman S.A. (Partner) - miał 22 miesiące na ukończenie robót (nie wliczając okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca).
  • Planowana data ukończenia robót to 3 lipca 2017r.
  • Wartość robót budowlanych to ponad 500 mln zł z czego część stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.
  • Nadzór inwestorski nad całością robót prowadzi firma Lafrentz - Polska Sp. z o.o.

Źródło: GDDKiA

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA