REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Postępy na budowie drogi ekspresowej S5

Subskrybuj nas na Youtube
Odcinek drogi ekspresowej S5 od węzła „Mieleszyn” do węzła „Gniezno Południe” (dł. 18,5 km) został oddany do użytku. Tym samym kierowcy podróżujący z Poznania mogą dojechać trasą ekspresową już za Gniezno.
Odcinek drogi ekspresowej S5 od węzła „Mieleszyn” do węzła „Gniezno Południe” (dł. 18,5 km) został oddany do użytku. Tym samym kierowcy podróżujący z Poznania mogą dojechać trasą ekspresową już za Gniezno.
GDDKiA
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Odcinek drogi ekspresowej S5 od węzła „Mieleszyn” do węzła „Gniezno Południe” (dł. 18,5 km) został oddany do użytku. Tym samym kierowcy podróżujący z Poznania mogą dojechać trasą ekspresową już za Gniezno.

Dwa miesiące przed ostatecznym terminem zakończenia inwestycji, nastąpiło przekazanie do ruchu kolejnego odcinka drogi ekspresowej S5 od węzła „Mieleszyn” do węzła „Gniezno Południe” (dł. 18,5 km).

REKLAMA

Zobacz też: Kiedy rozpocznie się budowa drogi ekspresowej S7 w okolicach Skarżyska-Kamiennej?

Oddany do ruchu fragment S5 pozwoli wyjeżdżającym z Poznania dojechać trasą ekspresową nie tylko do węzła „Mieleszyn”, lecz aż za Gniezno, do węzła „Gniezno Południe”, na którym zjedziemy na drogę krajową nr 5, gdzie trwa przebudowa do parametrów drogi ekspresowej. W drugiej połowie 2019 r. planowane jest oddanie kolejnych odcinków S5 aż do połączenia z autostradą A1 w okolicach Grudziądza.

Droga ekspresowa S5 na odcinku Żnin - Gniezno przyczyni się w docelowym układzie drogowym do zapewnienia sprawnego połączenia autostrady A1 Gdańsk-Katowice z autostradą A2 Poznań-Warszawa i za jej pośrednictwem z drogami ekspresowymi S11 oraz S5 do Wrocławia. Inwestycja realizowana przez poznański oddział GDDKiA kończy się na granicy województwa kujawsko - pomorskiego. Dalszy etap realizuje obecnie bydgoski oddział GDDKiA.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Co z budową trasy S3 do granicy z Czechami?

REKLAMA

Dwujezdniowa droga ekspresowa przyczyni się do wyprowadzenia ruchu tranzytowego z miasta Gniezna, a kierowcom podróżującym tranzytem umożliwi szybką i bezpieczną podróż. Nowa, ponad 18-kilometrowa trasa ekspresowa jest doskonale skomunikowana z innymi, kluczowymi dla miasta drogami poprzez węzły Mieleszyn, Gniezno Północ i Kłecko. Komunikację lokalną zapewniają nowe drogi dojazdowe, a bezpieczeństwo ruchu bezkolizyjne rozwiązania komunikacyjne z zastosowaniem 19 obiektów inżynierskich: 4 mostów w ciągu drogi S5, 5 wiaduktów w ciągu S5, 9 wiaduktów nad S5, 1 przejścia dla zwierząt.

Wybudowane zostały dwa miejsca obsługi podróżnych, powstały urządzenia związane z ochroną środowiska, a także urządzenia zapewniające bezpieczeństwo ruchu drogowego, oświetlenie i sprawne odwodnienie jezdni. Przeprowadzono badania archeologiczne na 15 stanowiskach archeologicznych o łącznej powierzchni ok. 9 ha. Badania objęły obszar o szczególnym znaczeniu dla dziedzictwa narodowego i stanowiły uzupełnienie wiedzy o przeszłości Polski.

Najważniejsze informacje:

  • Podpisanie umowy nastąpiło w dniu 3 grudnia 2014r.
  • Wykonawca - konsorcjum firm Budimex S.A. (Lider) oraz Ferrovial Agroman S.A. (Partner) - miał 22 miesiące na ukończenie robót (nie wliczając okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca).
  • Planowana data ukończenia robót to 3 lipca 2017r.
  • Wartość robót budowlanych to ponad 500 mln zł z czego część stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.
  • Nadzór inwestorski nad całością robót prowadzi firma Lafrentz - Polska Sp. z o.o.

Źródło: GDDKiA

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA