REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak długo potrwa budowa drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko do Obwodnicy Grójca?

Jak długo potrwa budowa drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko do Obwodnicy Grójca?
Jak długo potrwa budowa drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko do Obwodnicy Grójca?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Jak długo potrwa budowa drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko do Obwodnicy Grójca? Wszyscy startujący w przetargu wykonawcy zaoferowali, że zrealizują inwestycję w 34 miesiące (nie wliczając przerw zimowych) od daty podpisania umowy.

Otwarto oferty dla zadania „Projekt i budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca - Odcinek C od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 – długość odcinka ok. 7,9 km.”

REKLAMA

Zobacz też: Zachodnia obwodnica Radomia - kiedy powstanie?

Najniższą cenę, 203 mln zł, zaoferował Mota-Engil Central Europe S.A., natomiast najwyższą cenę, 279 mln zł ma oferta złożona przez TORPOL S.A.

Wszyscy wykonawcy zaoferowali termin realizacji 34 miesiące (w trakcie robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz okres gwarancji jakości 10 lat.

Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu ograniczonego, dwustopniowego. W pierwszym etapie zostało złożonych 20 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Pozytywną weryfikację przeszli wszyscy i ci wykonawcy otrzymali zaproszenia do składania ofert. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • cena
  • okres gwarancji
  • termin realizacji.

Zobacz też: Kiedy rozpocznie się budowa drogi ekspresowej S7 w okolicach Skarżyska-Kamiennej?

Termin podpisania umowy zaplanowany został w połowie 2017 r., przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu.

Przyszły wykonawca Zadania C zaprojektuje oraz wybuduje prawie 8 km trasy ekspresowej, które będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą w pasie dzielącym 12 m pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Ponadto wybuduje węzeł Tarczyn Południe, wiadukty, mosty, kładkę dla pieszych, przejścia dla zwierząt oraz infrastrukturę towarzyszącą.

Zobacz też: Budowa trasy ekspresowej S7 - postępy na poszczególnych odcinkach

O inwestycji (3 zadania)

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki:

  • węzeł Warszawa-Lotnisko – węzeł Lesznowola – ok. 6,6 km
  • węzeł Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km
  • Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km.

Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe:

  • węzeł Zamienie
  • węzeł Lesznowola
  • węzeł Antoninów
  • węzeł Złotokłos
  • węzeł Tarczyn Północ
  • węzeł Tarczyn Południe

Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Parametry techniczne:

  • klasa drogi - S
  • długość – ok. 29 km (6,6 km + 14,8 km + 7,9 km)
  • liczba jezdni – 2

przekrój normalny:

  • na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko – do węzła Lesznowola - dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, pas dzielący 5 m
  • od węzła Lesznowola – do końca opracowania - dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pas dzielący 12 m (rezerwa pod trzeci pas ruchu)

Źródło: GDDKiA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA