REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakończono remont na Autostradzie A4 w okolicach Opola

Subskrybuj nas na Youtube
Autostrada A4
Autostrada A4
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Skończyły się utrudnienia na remontowanym odcinku autostrady A4 pomiędzy węzłami "Brzeg" i "Opole Zachód". W trakcie remontu sfrezowano łącznie około 330 tysięcy metrów kwadratowych nawierzchni.

14 sierpnia 2015 r. zakończony został remont 30-kilometrowego odcinka opolskiej autostrady A4 pomiędzy węzłami „Brzeg” i „Opole Zachód”. W godzinach porannych oddany został do ruchu ostatni remontowany fragment jezdni.

REKLAMA

REKLAMA

Od początku czerwca wyremontowana została jezdnia w kierunku Katowic oraz nawierzchnia na węźle „Brzeg”. Aby maksymalnie skrócić czas remontu i uciążliwości dla użytkowników, wykonawca został zobowiązany przez opolski Oddział GDDKiA, aby prace prowadzone były w miarę możliwości także w godzinach nocnych. Dzięki temu, stara nawierzchnia frezowana była w tempie około 2,5 km dziennie (do 26 tysięcy metrów kwadratowych dziennie), a nowa układana średnio po 1,25 km na dzień. Stały monitoring ze strony laboratorium drogowego dał pewność, że jakość wykonywanych prac była na odpowiednim poziomie.

W czasie remontu sfrezowano łącznie około 330 tysięcy metrów kwadratowych nawierzchni. W jej miejsce wbudowano w jezdnię około 42 tysięcy ton masy bitumicznej. Aby przewieźć taką ilość materiału trzeba użyć około 1650 ciężarówek.

Zobacz też: Będzie łącznik Nowego Sącza z autostradą A4

REKLAMA

Oprócz nowej nawierzchni w trakcie remontu wymieniono także blisko 10 kilometrów systemów odwodnień autostrady.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prowadzenie prac na najruchliwszej drodze w regionie w skrajnie trudnych warunkach atmosferycznych (upał) wiązało się z koniecznością zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa dla użytkowników. Nie obyło się jednak w czasie remontu bez kolizji i wypadków. W ocenie policji jednak w żaden sposób nie przyczyniła się do nich niewłaściwa organizacja robót czy też nieprawidłowe oznakowanie. Kierowcy na długo przed remontowanym odcinkiem byli informowani i ostrzegani o utrudnieniach, między innymi za pomocą znaków zmiennej treści. W razie zatoru mogli natomiast liczyć m.in. na wodę mineralną ustawianą w bezpiecznych miejscach w pobliżu jezdni oraz na dodatkowe, przenośne toalety.

Korzyści z remontu autostrady, to przede wszystkim poprawa komfortu i bezpieczeństwa podróżowania. Remontowany obecnie opolski odcinek autostrady A4 funkcjonuje nieprzerwanie już ponad 15 lat. Gdy był budowany, przewidywano wymianę warstwy ścieralnej po około 8 latach eksploatacji, a więc droga w stanie niezagrażającym bezpieczeństwu użytkowników wytrzymała dwa razy dłużej. Remont był jednak konieczny, aby nie doprowadzać do degradacji nawierzchni (jej stan określany był jako dobry, ale na krótkich odcinkach pojawiły się drobne, pojedyncze spękania, które w przyszłości mogłyby się powiększać). Gdyby remont został wykonany kilka lat później, kosztowałby on dziesięciokrotnie więcej i trwał dwa sezony budowlane.

Zobacz też: Bufostrada - przełomowe rozwiązanie na polskich drogach

Tegoroczny remont był kontynuacją „odmładzania” opolskiej autostrady, które rozpoczęto w 2013 roku. Na kolejne lata opolski Oddział GDDKiA planuje kontynuację remontów tak, aby do roku 2019 cała opolska A4 (2 x 85 km) miała nową nawierzchnię.

W 2013 roku wyremontowany został 7,5-kilometrowy odcinek jezdni południowej (w kierunku Katowic) pomiędzy węzłami „Opole Zachód” i „Opole Południe” wraz z samymi węzłami. W roku ubiegłym remont kontynuowano i nowa nawierzchnia pojawiła się na pozostałym fragmencie jezdni południowej między węzłami „Opole Zachód” i „Opole Południe” (13 km) oraz na całej długości pomiędzy tymi węzłami na jezdni północnej (20 km).

Źródło: Materiały prasowe GDDKiA

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA