REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakończono remont na Autostradzie A4 w okolicach Opola

Autostrada A4
Autostrada A4
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Skończyły się utrudnienia na remontowanym odcinku autostrady A4 pomiędzy węzłami "Brzeg" i "Opole Zachód". W trakcie remontu sfrezowano łącznie około 330 tysięcy metrów kwadratowych nawierzchni.

14 sierpnia 2015 r. zakończony został remont 30-kilometrowego odcinka opolskiej autostrady A4 pomiędzy węzłami „Brzeg” i „Opole Zachód”. W godzinach porannych oddany został do ruchu ostatni remontowany fragment jezdni.

REKLAMA

REKLAMA

Od początku czerwca wyremontowana została jezdnia w kierunku Katowic oraz nawierzchnia na węźle „Brzeg”. Aby maksymalnie skrócić czas remontu i uciążliwości dla użytkowników, wykonawca został zobowiązany przez opolski Oddział GDDKiA, aby prace prowadzone były w miarę możliwości także w godzinach nocnych. Dzięki temu, stara nawierzchnia frezowana była w tempie około 2,5 km dziennie (do 26 tysięcy metrów kwadratowych dziennie), a nowa układana średnio po 1,25 km na dzień. Stały monitoring ze strony laboratorium drogowego dał pewność, że jakość wykonywanych prac była na odpowiednim poziomie.

W czasie remontu sfrezowano łącznie około 330 tysięcy metrów kwadratowych nawierzchni. W jej miejsce wbudowano w jezdnię około 42 tysięcy ton masy bitumicznej. Aby przewieźć taką ilość materiału trzeba użyć około 1650 ciężarówek.

Zobacz też: Będzie łącznik Nowego Sącza z autostradą A4

REKLAMA

Oprócz nowej nawierzchni w trakcie remontu wymieniono także blisko 10 kilometrów systemów odwodnień autostrady.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prowadzenie prac na najruchliwszej drodze w regionie w skrajnie trudnych warunkach atmosferycznych (upał) wiązało się z koniecznością zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa dla użytkowników. Nie obyło się jednak w czasie remontu bez kolizji i wypadków. W ocenie policji jednak w żaden sposób nie przyczyniła się do nich niewłaściwa organizacja robót czy też nieprawidłowe oznakowanie. Kierowcy na długo przed remontowanym odcinkiem byli informowani i ostrzegani o utrudnieniach, między innymi za pomocą znaków zmiennej treści. W razie zatoru mogli natomiast liczyć m.in. na wodę mineralną ustawianą w bezpiecznych miejscach w pobliżu jezdni oraz na dodatkowe, przenośne toalety.

Korzyści z remontu autostrady, to przede wszystkim poprawa komfortu i bezpieczeństwa podróżowania. Remontowany obecnie opolski odcinek autostrady A4 funkcjonuje nieprzerwanie już ponad 15 lat. Gdy był budowany, przewidywano wymianę warstwy ścieralnej po około 8 latach eksploatacji, a więc droga w stanie niezagrażającym bezpieczeństwu użytkowników wytrzymała dwa razy dłużej. Remont był jednak konieczny, aby nie doprowadzać do degradacji nawierzchni (jej stan określany był jako dobry, ale na krótkich odcinkach pojawiły się drobne, pojedyncze spękania, które w przyszłości mogłyby się powiększać). Gdyby remont został wykonany kilka lat później, kosztowałby on dziesięciokrotnie więcej i trwał dwa sezony budowlane.

Zobacz też: Bufostrada - przełomowe rozwiązanie na polskich drogach

Tegoroczny remont był kontynuacją „odmładzania” opolskiej autostrady, które rozpoczęto w 2013 roku. Na kolejne lata opolski Oddział GDDKiA planuje kontynuację remontów tak, aby do roku 2019 cała opolska A4 (2 x 85 km) miała nową nawierzchnię.

W 2013 roku wyremontowany został 7,5-kilometrowy odcinek jezdni południowej (w kierunku Katowic) pomiędzy węzłami „Opole Zachód” i „Opole Południe” wraz z samymi węzłami. W roku ubiegłym remont kontynuowano i nowa nawierzchnia pojawiła się na pozostałym fragmencie jezdni południowej między węzłami „Opole Zachód” i „Opole Południe” (13 km) oraz na całej długości pomiędzy tymi węzłami na jezdni północnej (20 km).

Źródło: Materiały prasowe GDDKiA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
W której gminie podatnik zapłaci podatek od środków transportowych? Czy może wybrać tę, w której obowiązują niższe stawki?

Miejsce zamieszkania, miejsce zameldowania, czy siedziba działalności gospodarczej? Gdzie trzeba zapłacić podatek od środków transportowych? Przepisy budzą wątpliwości, a podatnicy wolą płacić mniej, a nie więcej.

Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

REKLAMA

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA