REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Budowa trasy S7 Koszwały-Elbląg

Budowa trasy S7 Koszwały-Elbląg
Budowa trasy S7 Koszwały-Elbląg
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Komisja przetargowa wybrała najkorzystniejsze oferty na budowę dwóch odcinków trasy ekspresowej S7 pomiędzy Koszwałami, a Elblągiem.

Coraz bliżej realizacji drogi ekspresowej S7. Najkorzystniejszą ofertę na odcinek od Koszwał (Południowej Obwodnicy Gdańska) do Nowego Dworu Gdańskiego złożył Metrostav a.s., a na odcinek do Kazimierzowa (obwodnicy Elbląga) – Budimex SA.

REKLAMA

REKLAMA

W dniu 07.08.2015 r. komisja przetargowa wybrała najkorzystniejsze oferty na budowę dwóch odcinków trasy ekspresowej między Południową Obwodnicą Gdańska a Elblągiem. Pierwszy odcinek między Koszwałami a Nowym Dworem Gdański za 1.642.440.982,07 zł zadeklarował się wybudować Metrostav a.s., a kolejny odcinek od Nowego Dworu do Kazimierzowa koło Elbląga chce zrobić Budimex SA za 1.576.393.866,42 zł.

Obecnie informacja o wyborze została skierowana do wszystkich oferentów. Zgodnie z przepisami prawa dokumentacja przetargowa została przekazana do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z prośbą o dokonanie tzw. kontroli uprzedniej.

Jeśli żaden oferent się nie złoży odwołania, a kontrola uprzednia wykaże poprawność postępowania, będzie możliwe podpisanie umowy z wykonawcami i rozpoczęcie prac budowlanych.

REKLAMA

Zobacz też: Zachodnia obwodnica Radomia - kiedy powstanie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Więcej o trasie:

Trasa S7 łączy trzy duże aglomeracje: gdańską, warszawską i krakowską. W związku z rozwojem gospodarczym kraju oraz zwiększeniem ilości samochodów, na tej drodze znacząco wzrosły natężenia ruchu. To wpłynęło na pogorszenie się warunków jazdy na istniejących odcinkach drogi krajowej nr 7, jak również przełożyło się na pogorszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Planowana inwestycja ma temu zaradzić. Nowa dwujezdniowa droga ekspresowa zdecydowanie poprawi komfort i bezpieczeństwo podróżowania krajową „siódemką”.

Trasa na odcinku od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Kazimierzowa przy Obwodnicy Elbląga ma długość blisko 40 km. Ze względu na rozmiary inwestycja została podzielona na dwa odrębne zadania: od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego – zadanie nr 1 i od Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa – zadanie nr 2.

Zobacz też: Kiedy zakończy się budowa drogi S7 na odcinku Ostróda-Olsztynek

Droga ekspresowa S7 na odcinku Koszwały-Kazimierzowo przebiega przez obszary dwóch województw – pomorskiego i fragmentu warmińsko-mazurskiego. Na terenie województwa pomorskiego są to gminy: Cedry Wielkie, Stegna, Ostaszewo i Nowy Dwór Gdański. Za Nogatem przekracza granicę województwa pomorskiego i przechodzi przez tereny gminy wiejskiej Elbląg oraz miasta Elbląg.

W efekcie budowy drogi ekspresowej S7 nastąpi zdecydowane zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, a także skróci się czas podróży. Płynność ruchu zostanie poprawiona dzięki budowie dwujezdniowej drogi, dwupoziomowych węzłów oraz wyeliminowaniu jednopoziomowych skrzyżowań i zjazdów. To przyczyni się również do znacznego zmniejszenia ilości i ciężkości wypadków drogowych.

W ramach inwestycji przewidziano budowę nowego układu ogólnodostępnych dróg lokalnych i dojazdowych zapewniających obsługę przyległego terenu. Bezpośredni dostęp do nieruchomości leżących przy drodze ekspresowej zostanie zapewniony z dróg serwisowych i lokalnych.

Istniejące odcinki drogi krajowej nr 7 niewykorzystane bezpośrednio na potrzeby budowy drogi ekspresowej zostaną w ramach tej inwestycji dostosowane do potrzeb ruchu lokalnego. Polegać ono będzie przede wszystkim na budowie nowych elementów bezpieczeństwa ruchu oraz zmianie istniejącej organizacji ruchu. Niemal na całej długości istniejącej „siódemki” zostanie wydzielony obok jezdni drogi przeznaczonej na potrzeby lokalne ciąg pieszo-rowerowy lub dwukierunkowy pas dla ruchu rowerowego.

Trasa jest zlokalizowana na trudnym do budowy terenie Żuław, gdzie występują bardzo niekorzystne warunki geologiczne. W podłożu zalegają znaczne warstwy gruntów nienośnych. W związku z tym wszystkie elementy powstającego zadania inwestycyjnego zaprojektowano na specjalnie do tego celu wzmocnionym podłożu. Obiekty inżynierskie takie jak wiadukty i mosty zostały zaprojektowane indywidualnie na fundamentach posadowionych na palach.

Zobacz też: Budowa drogi S7 na odcinku Ostróda Północ - Ostróda Południe

Podstawowe parametry techniczne drogi ekspresowej S7  na odcinku Gdańsk - Elbląg:

  • Klasa techniczna - S;
  • Prędkość projektowa - 100 km/h;
  • Kategoria ruchu - KR6;
  • Dopuszczalne obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś;
  • Skrajnia pionowa obiektów nad drogą S7 - 5,00 m;
  • Liczba jezdni - 2;
  • Szerokość jezdni - 7,00 m (2 pasy po 3,50 m), docelowo - w drugim etapie 10,50 m (3 pasy po 3,50 m);
  • Szerokość pasa ruchu - 3,50 m;
  • Liczba pasów ruchu - 2x2 (w drugim etapie docelowym poszerzenie do 3 pasów ruchu w każą stronę);
  • Szerokość pasa awaryjnego postoju - 2,50 m;
  • Szerokość pobocza ziemnego - min. 1,30 m;
  • Szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami - co najmniej 12,00 m (*);
  • Minimalna szerokość korony drogi ekspresowej - 32,50 m (większa w miejscach, w których zachodzi potrzeba lokalizacji słupów oświetlenia, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska);
  • Pochylenia poprzeczne drogi ekspresowej na prostej - 2,5%.

(*) – w drugim etapie budowy drogi ekspresowej (docelowym) przewidziano dobudowę trzeciego pasa ruchu po wewnętrznej stronie każdej z jezdni tj. od strony pasa dzielącego.

Zobacz też: Rząd zbuduje całą S7 do 2020 r.

Zadanie 1 : Koszwały – Nowy Dwór Gdański odcinek drogi S7 o długości 20,5 km.

Droga ekspresowa jest drogą klasy S o ograniczonej dostępności bezpośredni dostęp do niej będzie zapewniony tylko poprzez projektowane i istniejące węzły drogowe.

Na tym odcinku zostaną zrealizowane:

  • dwa nowe węzły drogowe „Cedry Małe” i „Dworek”,
  • drogi o znaczeniu lokalnym i wojewódzkim o łącznej długości 24,7 km
  • drogi dojazdowe służące obsłudze przyległego terenu o łącznej długości 18,2 km
  • drogi serwisowe na potrzeby utrzymania drogi ekspresowej o długości 0,5 km
  • ciągi piesze i pieszo rowerowe 7520 m,
  • zatoki i przystanki autobusowe,
  • obiekty mostowe - 18 szt. (w tym dwa nowe mosty przez Wisłę),
  • przejścia dla małych i dużych zwierząt - 9 szt.,
  • elementy ochrony środowiska w postaci zieleni krajobrazowej i izolacyjnej,
  • ekrany przeciw hałasowe o długości 3,4 km,
  • kanał technologiczny pod potrzeby informacji drogowej oraz pod potrzeby usług szerokopasmowych,
  • na potrzeby utrzymania drogi ekspresowej zostanie zrealizowany obwód utrzymania drogi ekspresowej „Dworek” wraz ze stanowiskami do kontroli i ważenia pojazdów dla policji oraz służb Inspekcji Transportu Drogowego,
  • elementy systemu osłony meteorologicznej oraz instalacje do preselekcji pojazdów przeciążonych i ponadgabarytowych.

Przewiduje się przebudowę sieci uzbrojenia, które kolidują z inwestycją. Prace dotyczyć będą branż: wodno-kanalizacyjnej, elektroenergetycznej, teletechnicznej i melioracyjnej.

W ramach zadania przewidziano przygotowanie terenu pod Miejsca Obsługi Podróżnych „Mała Holandia” na terenie gminy Stegna oraz „Mirówko” na terenie gminy Nowy Dwór Gdański. Realizacja samych MOP-ów z układem drogowym i niezbędną dla obsługi podróżnych infrastrukturą będzie odrębnym zadaniem inwestycyjnym.

W ramach inwestycji zostaną wybudowane dwa nowe mosty na Wiśle. Istniejący most w ciągu drogi nr 7 zostanie przeznaczony wraz z istniejąca drogą krajową do obsługi ruchu lokalnego.

Zobacz też: Przetarg na budowę S7 na odcinku Lubień-Rabka

Zadanie 2 : Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo odcinek drogi S7 o długości 19,1km.

Droga ekspresowa jest drogą klasy S o ograniczonej dostępności. Bezpośredni dostęp do niej będzie zapewniony tylko poprzez projektowane i istniejące węzły drogowe.

Na odcinku zadania nr 2 zostaną wybudowane:

  • dwa węzły drogowe „Żuławy - Wschód” i „Elbląg - Zachód”,
  • drogi o znaczeniu lokalnym i krajowym o łącznej długości 12,4 km,
  • drogi dojazdowe służące obsłudze przyległego terenu o łącznej długości 17,5 km,
  • drogi serwisowe na potrzeby utrzymania drogi ekspresowej o długości 1,7 km,
  • ciągi piesze i pieszo rowerowe o łącznej długości 3440 m,
  • zatoki i przystanki autobusowe,
  • obiekty mostowe 14 szt,
  • przejścia dla małych i dużych zwierząt 13 szt,
  • elementy ochrony środowiska w postaci zieleni krajobrazowej i izolacyjnej,
  • ekrany przeciw hałasowe o długości 3,2 km,
  • kanał technologiczny pod potrzeby informacji drogowej oraz pod potrzeby usług szerokopasmowych,
  • stanowiska do kontroli i ważenia pojazdów dla policji oraz służb Inspekcji Transportu Drogowego zlokalizowane przy węźle „Żuławy Wschód” i „Elbląg Zachód”, 
  • elementy systemu osłony meteorologicznej oraz instalacje do preselekcji pojazdów przeciążonych i ponadgabarytowych.

Przewiduje się przebudowę w niezbędnym zakresie sieci uzbrojenia, które kolidują z inwestycją. Prace dotyczyć będą branż: wodno-kanalizacyjnej, elektroenergetycznej, teletechnicznej gazowej, melioracyjnej i kolejowej.

Źródło: Materiały prasowe GDDKiA

Budowa trasy S7 Koszwały-Elbląg
GDDKiA
Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA