REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
rower, korek, oc, droga, samochód
OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czy rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC? Wraz ze wzrostem liczby jednośladów na drogach, temat ten wraca jak bumerang i dzieli opinię publiczną. Najnowsze badanie Rankomat.pl pokazuje, że Polacy są niemal równo podzieleni – nie brakuje zarówno zwolenników bezpieczeństwa, jak i obrońców niezależności.

OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Rankomat.pl, OC dla rowerzystów dzieli Polaków. 37% ankietowanych sprzeciwia się obowiązkowej polisie, 32% ją popiera, a aż 31% nie ma zdania.

REKLAMA

Czy OC dla rowerzystów powinno być obowiązkowe

informacja prasowa

Respondenci zapytani o to, dlaczego rowerzyści powinni mieć OC, najczęściej wskazywali własny spokój i bezpieczeństwo - takiej odpowiedzi udzieliła połowa z nich. Inni wskazują na rosnącą popularność szybkich rowerów elektrycznych (46%) i poczucie zagrożenia ze strony cyklistów (45%). Dla 43% ważna jest równość wobec prawa – skoro kierowcy muszą się ubezpieczać, to rowerzyści też powinni.

Dlaczego rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC?

informacja prasowa

Powodów za niewprowadzaniem obowiązkowego OC dla rowerzystów jest nieco mniej. Przeciwnicy wskazywali na to, że jest to indywidualna sprawa każdej osoby (48%) oraz fakt, że rowerzyści powodują relatywnie mało wypadków (30%) oraz, że obowiązkowe OC mogłoby zniechęcać do jazdy rowerem (30%). Część respondentów wskazywała na dodatkowe koszty związane z wykupieniem OC, które w ich odczuciu jest za drogie (24%).

Dlaczego OC dla rowerzystów nie powinno być obowiązkowe?

Dlaczego OC dla rowerzystów nie powinno być obowiązkowe?

informacja prasowa

Ubezpieczenie OC dla rowerzystów: koszt

Obecnie ubezpieczenie OC z myślą o jeździe na rowerze można mieć w ramach ubezpieczenia nieruchomości. Najtańszą opcją jest wybranie ochrony samego wyposażenia, a do tego właśnie OC w życiu prywatnym. Taki dodatek kosztuje od ok. 100 zł rocznie i zapewnia pokrycie szkód wyrządzonych rowerem, na przykład zarysowanie samochodu czy potrącenie przechodnia. Pozostaje jeszcze wybrać sumę ubezpieczenia, czyli górną granicę, do której ubezpieczyciel pokryje szkody. Zazwyczaj w polisach dostępny limit wynosi od 30 000 do 250 000 złotych - przekazała ekspertka ds. ubezpieczeń nieruchomości Rankomat.pl Ewelina Ratajczak.

Badanie na zlecenie Rankomat.pl zostały przeprowadzone w maju 2025 roku na ogólnopolskiej grupie 836 osób.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Informacja prasowa

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co Polacy sądzą o pojazdach autonomicznych? Opinie nie są jednoznaczne

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Te samochody Polacy kupują najczęściej w 2025 r. – auta nowe i używane do 3 lat

W pierwszym półroczu 2025 r. sprzedano na rynku wtórnym 11 737 samochodów w wieku do trzech lat Zaś w tym samym czasie w Polsce zarejestrowano 285 282 samochody fabrycznie nowe. Jakie modele były najczęściej kupowane w tym czasie?

Najważniejsze informacje o ubezpieczeniu roweru. Brak OC przy motorowerze grozi poważnymi konsekwencjami

Czy ubezpieczenie roweru jest obowiązkowe? Uwaga na definicję roweru z prawa o ruchu drogowym. Kiedy mamy do czynienia z rowerem, a kiedy już motorowerem? Brak obowiązkowego OC przy motorowerze grozi poważnymi konsekwencjami. Przy ubezpieczaniu roweru zwróć uwagę na definicję kradzieży.

Jak dostać 40 000 zł dopłaty do elektryka w 2025 roku? Warunki, limity i ukryte koszty

Auto elektryczne za ułamek ceny brzmi kusząco, prawda? To gorący temat, szczególnie gdy rząd obiecuje nawet 40 000 zł w programie NaszEauto 2025. Jednak zanim zaczniesz planować zakup nowego EV, warto wiedzieć jedno: to nie zniżka przy kasie, tylko refundacja. Oznacza to, że najpierw musisz wyłożyć własne pieniądze – i to niemało. Co więcej, do tej pory wypłacono zaledwie 63 dopłaty, mimo tysięcy złożonych wniosków! Kto więc realnie zyska na tym programie, a kto tylko pomarzy o elektryku za ułamek ceny?

REKLAMA

Nie ma wrażeń bez obrażeń. Eksperci o niepokojącym trendzie w sieci

Nie ma wrażeń bez obrażeń – pod takim hasłem młodzież publikuje w sieci filmiki, pokazujące ryzykowne zachowania na hulajnogach elektrycznych. - Alarmujemy rodziców o niebezpieczeństwie, które rozgrywa się w realnym życiu, a w internecie ma swoje odbicie – powiedziała PAP Kinga Szostko, twórczyni aplikacji alertowej dla rodziców KidsAlert.

Samochód dla niepełnosprawnego. Jak przystosować? Ile to kosztuje? Czy PFRON to finansuje?

Jak wygląda samochód przystosowany dla osoby z niepełnosprawnością? Czy można go kupić taniej, przerobić lub otrzymać dopłatę z PFRON? W naszym przewodniku na 2025 rok wyjaśniamy, jak przebiega adaptacja auta do potrzeb kierowcy lub pasażera z orzeczeniem, jakie ulgi podatkowe przysługują oraz ile to wszystko kosztuje. Sprawdź dostępne opcje, formalności i aktualne programy wsparcia.

Nielegalne wyścigi w stolicy zakończyły się nałożeniem mandatów na łączną kwotę blisko 75 tys. zł

Funkcjonariusze stołecznego garnizonu policji przeprowadzili kolejną akcję skierowaną przeciwko osobom biorącym udział w nielegalnych wyścigach samochodowych. W wyniku podjętych działań ujawniono liczne wykroczenia drogowe, za które mundurowi nałożyli aż 185 mandatów karnych. Łączna kwota grzywien wyniosła blisko 75 tysięcy złotych.

Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

REKLAMA

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

REKLAMA