Rząd zmniejsza pieniędze na autostrady
REKLAMA
REKLAMA
Giełdowy potentat odnosi, że wartość zamówień na rok 2012 zamknie się w 5 mld zł. W 2011 roku kontrakty opiewały na 30 mld zł, natomiast w 2010, aż 50 mld zł.
REKLAMA
„Kłopoty mogą mieć firmy małe i średnie – stwierdza szef Polimeksu-Mostostalu – Około 40 proc. prac zlecamy podwykonawcom. Potrzebujemy mniejszych firm, dlatego będziemy je wspierać, żeby nie upadały” – pociesza.
Zobacz też: Obwodnica Bielsko-Białej otwarta
Z ostrej konkurencji cieszy się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która ma nadzieję zaoszczędzić na przetargach.
Budowlańcy liczą na odbicie strat poprzez inwestycje kolejowe. Na rynku kolejowym króluje kilka firm: Trakcja-Tiltra, PKP Energetyka i Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury z Grupy PKP, Feroco oraz Torpol. Ostatnia firma jest powiązana z Polimeksem-Mostostalem, a PNI przejął Budimex.
Zobacz też: Autostrady tańsze dla osobówek i motocykli
Ministerstwo Infrastruktury szacuje, że do firm zajmujących się modernizacją torów trafi 4 mld zł, natomiast w przyszłym roku te odchody podwoją się i utrzymają do 2014 roku. Dzięki Unii Europejskiej w najbliższych latach sektor kolejowy będzie mógł wydać ponad 20 mld zł, czyli więcej niż przez ostatnie 20 lat.
Więcej w "Gazecie Prawnej".
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.