Otwarcie obwodnicy Serocka
REKLAMA
REKLAMA
Siedem kilometrów trasy biegnącej po nowym śladzie, realizowane było przez dwa lata i kosztowało 139 mln. zł. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
REKLAMA
Zobacz też: Autostrady tańsze dla osobówek i motocykli
Wykonawca, firma Skanska S.A., wykonał następujące roboty:
- budowę odcinka dr. nr 62 od węzła „Wierzbica” do m. Wierzbica
- budowę węzła „Wojsk Łączności”, w miejscu połączenia drogi powiatowej 01108 z obwodnicą,
- budowę węzła „Serock” w miejscu połączenia obwodnicy z drogą krajową nr 62,
- budowę węzła „Wierzbica” w miejscu połączenia obwodnicy z drogą krajową nr 62,
- budowę przejazdu nad obwodnicą dla ul. Nasielskiej,
- budowę przejazdu wzdłuż ul. Polnej,
- budowę 2 przejazdów dla dróg gminnych,
- budowę około 9,2 km dróg dojazdowych,
- przełożenie i zabezpieczenie urządzeń infrastruktury technicznej,
- budowę urządzeń ochrony środowiska (1250m ekranów akustycznych, przepustów, zbiorników odparowujących, urządzeń podczyszczających).
Parametry techniczne:
dla obwodnicy:
- klasa drogi – GP
- prędkość projektowa – 80 km/h
- liczba jezdni – 2
- szerokość jezdni - 2 x 3,5m
- szerokość pasa ruchu – 3,5m
- szerokość pobocza utwardzonego – 2,0m
- szerokość poboczy gruntowych – 0,75m
- pas dzielący – 5,0m
Zobacz też: Wkrótce nowy most na rzece Skawie
dla drogi krajowej nr 62 (od węzła „Wierzbica” do m. Wierzbica)
- klasa drogi – GP
- prędkość projektowa – 80 km/h
- liczba jezdni – 1
- szerokość jezdni - 2 x 3,5m
- szerokość pasa ruchu – 3,5m
- szerokość pobocza utwardzonego – 2,0m
- szerokość poboczy gruntowych – 0,75m
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.