REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Używany Lexus GS III idzie w stronę obłości. A odrzucenie skostniałej stylizacji to dopiero pierwsza z zalet. Ważne osiągnięcie? Wariant hybrydowy spodobał się samemu Clarksonowi. To już prawdziwy dziw natury!

W roku 2005 podczas targów motoryzacyjnych w Detroit Lexus po raz pierwszy zaprezentował produkcyjną wersję modelu GS trzeciej generacji. Czym wyróżniał się model? W przeciwieństwie do swojego kwadratowego poprzednika postawił na obłości - takie było założenie nowej linii o nazwie L-finesse design. Bryła auta jest harmonijna, elegancka i całkiem sportowa. Do tego sedan prezentuje się masywnie oraz otrzymał dość ciekawie rozwiązane światła przednie, w których reflektor został podzielony na dwie sekcje. Poprzez GS-a S190 Lexus pokazał, że po latach skostnienia stylistycznego wreszcie idzie w dobrym kierunku!

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Po otwarciu drzwi i zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej kierowca bardzo mocno poczuje jeszcze ducha starych Lexusów. Ten wyraża się wysokiej jakości materiałami, dobrym spasowaniem, mięsistymi dywanikami oraz… dużą ilością przycisków i drewnopodobnymi wstawkami. Ze stylistycznego czy funkcjonalnego punktu widzenia GS S190 ma pewne wady. Z drugiej strony sprawdzona technologia odwdzięcza się bezawaryjnością. Wyróżniki kabiny luksusowego sedana? Fotel kierowcy może być elektrycznie regulowany nawet w 10 kierunkach, a standardem był system bezdotykowego odpalania silnika.

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Lexus

Używane: Lexus GS III - dobrze wyciszone i komfortowe wnętrze

Lexus GS III to wyjątkowy komfort podróżowania. O tym decyduje wyciszenie kabiny pasażerskiej oraz zawieszenie, które składa się z zestawu wielowahaczy. Co więcej, wnętrze sedana oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa - auto podczas testów zderzeniowych Euro NCAP zdobyło maksymalną notę na poziomie 5 gwiazdek. Przestrzeń? W Lexusie z całą pewnością nie jest ciasno. Z drugiej strony do miana auta mocno przestronnego też mu sporo brakuje. A dowód na poparcie tej tezy niech stanowi przestrzeń załadunkowa. Standardowo bagażnik mieści 430 litrów. W hybrydzie jego pojemność spada do 280 litrów.

REKLAMA

Gama Lexusa GS S190 to pięć wariantów silnikowych. Ofertę otwierał model GS 300 napędzany 3-litrową V-szóstką posiadającą bezpośredni wtrysk paliwa i 249 koni mechanicznych. Bazowy motor z początku produkcji był obarczony dość poważną wadą. Potrafił spalać duże ilości oleju silnikowego - co oznacza konieczność przeprowadzenia remontu wartego jakieś 3 tysiące złotych. Oczko wyżej uplasowała się wersja GS 350. W jej przypadku pod maską lądowała 307-konna V-szóstka o pojemności 3.5 litra również dysponująca bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wada? Motor nie jest mocno oszczędny. W cyklu mieszanym może spalić blisko 10 litrów benzyny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – usterki

Używane: Lexus GS III - w gamie były też silniki V8!

W palecie używanego Lexusa GS III znalazły się również pełnokrwiste V-ósemki. W wariancie GS 430 montowana była 283-konna jednostka 4.3 litra, a GS 460 347-konna 4.6 litra. Benzyniaki mają piękne brzmienie, a do tego z uwagi na zastosowanie wtrysku pośredniego, mogą mieć zamontowaną instalację LPG. Poza tym topowa wersja była parowana z 8-biegową skrzynią automatyczną, a silniki mają na tyle duży moment obrotowy, że podczas ruszania potrafią dosłownie zjadać tylne opony. Na liście wad ląduje głównie apetyt - niezwykle wysoki! W mieście używany Lexus GS trzeciej generacji może spalać nawet ponad 13 litrów benzyny.

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Lexus

Już w roku 2005 Japończycy wiedzieli jedno - diesel nawet w segmencie samochodów luksusowych nie ma przyszłości. Dlatego w ofercie nie pojawił się motor wysokoprężny, a hybryda. Model GS 450h łączy siłę jednostki elektrycznej i 3.5-litrowej V-szóstki. Moc sięga 345 koni mechanicznych, przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje 5,9 sekundy. Hybryda spala średnio około 8 litrów paliwa i co ciekawe, spodobała się nawet Jeremy`emu Clarksonowi z Top Gear. A to o tyle dziwne, że wcześniej był on zaciekłym krytykiem m.in. Toyoty Prius. Awarie? W hybrydowym Lexusie GS zdarzają się problemy ze sterowaniem układu napędowego. Wtedy należy ponownie kalibrować sterownik.

Używane: Lexus GS III - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
GS 300 3.0 V6 249 KM 310 Nm 7,2 s. 240 km/h 9,6
GS 350 3.5 V6 307 KM 372 Nm 6,0 s. 250 km/h 9,8
GS 450h 3.5 V6 345 KM 368 Nm 5,9 s. 250 km/h 7,9
GS 430 4.3 V8 283 KM 417 Nm 6,1 s. 250 km/h 11,4
GS 460 4.6 V8 347 KM 460 Nm 5,8 s. 250 km/h 11,0

Lexus słynie z solidnej technologii. I używany GS trzeciej generacji zdaje się po latach potwierdzać tą tezę. Silniki - pomijając jednostkę 3.0 V6 - w formie utrzymuje regularny serwis, a lista możliwych problemów jest naprawdę krótka. Nie zawsze reaguje elektryczne składanie lusterek, znane są przypadku skróconej żywotności przegubów, tylne nadkola może atakować korozja, podczas gdy amortyzatory poddają się już po pokonaniu 150 tysięcy kilometrów. Zdarzają się też problemy z reflektorami - ich poziomowaniem i krótką żywotnością palników ksenonowych.

Zobacz również: Używany Mercedes-Benz klasy E: nowa para okularów

Używane: Lexus GS III - dwudziestokrotnie mniej od BMW!

Używany Lexus GS S190 nie jest modelem mocno popularnym na polskim rynku wtórnym. W momencie opracowywania materiałów do tego tekstu znalazłem tylko 80 ogłoszeń sprzedaży. Dla porównania w przypadku BMW serii 5 generacji E60 ilość przekracza 1600! Ceny japońskich limuzyn startują od 26 tysięcy złotych. Za hybrydę lub jeden z mocniejszych wariantów silnikowych trzeba jednak zapłacić powyżej 30 tysięcy złotych. Najdroższy, używany GS III zostanie wyceniony nawet na 70 tysięcy złotych. W górnej części przedziału można znaleźć przede wszystkim auta z polskiej sieci dealerskiej - z uwagi na pewną przeszłość serwisową.

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Lexus

Używany Lexus GS S190 z całą pewnością nie jest najładniejszym samochodem w segmencie E premium. Nie prowadzi się też przesadnie precyzyjnie oraz ma mało atrakcyjne, drewniane wstawki na konsoli. Czemu zatem warto go kupić? Bo daje kierowcy coś innego - wyjątkowe poczucie luksusu. A wszystko za sprawą dobrze wykonanego wnętrza oraz oryginalności. W przeciwieństwie do używanej serii 5 czy A-szóstek Lexusa nie da się spotkać na każdym rogu w dużym mieście.

Używane: Lexus GS III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 14 zł
  • filtr powietrza - od 87 zł
  • filtr paliwa - od 77 zł
  • filtr kabinowy - od 21 zł
  • pasek wielorowkowy - od 47 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 150 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 104 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 54 zł
  • łącznik stabilizatora - od 91 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 64 zł
  • amortyzator - od 400 zł

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA