REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Używany Lexus GS III idzie w stronę obłości. A odrzucenie skostniałej stylizacji to dopiero pierwsza z zalet. Ważne osiągnięcie? Wariant hybrydowy spodobał się samemu Clarksonowi. To już prawdziwy dziw natury!

W roku 2005 podczas targów motoryzacyjnych w Detroit Lexus po raz pierwszy zaprezentował produkcyjną wersję modelu GS trzeciej generacji. Czym wyróżniał się model? W przeciwieństwie do swojego kwadratowego poprzednika postawił na obłości - takie było założenie nowej linii o nazwie L-finesse design. Bryła auta jest harmonijna, elegancka i całkiem sportowa. Do tego sedan prezentuje się masywnie oraz otrzymał dość ciekawie rozwiązane światła przednie, w których reflektor został podzielony na dwie sekcje. Poprzez GS-a S190 Lexus pokazał, że po latach skostnienia stylistycznego wreszcie idzie w dobrym kierunku!

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Po otwarciu drzwi i zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej kierowca bardzo mocno poczuje jeszcze ducha starych Lexusów. Ten wyraża się wysokiej jakości materiałami, dobrym spasowaniem, mięsistymi dywanikami oraz… dużą ilością przycisków i drewnopodobnymi wstawkami. Ze stylistycznego czy funkcjonalnego punktu widzenia GS S190 ma pewne wady. Z drugiej strony sprawdzona technologia odwdzięcza się bezawaryjnością. Wyróżniki kabiny luksusowego sedana? Fotel kierowcy może być elektrycznie regulowany nawet w 10 kierunkach, a standardem był system bezdotykowego odpalania silnika.

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Lexus

Używane: Lexus GS III - dobrze wyciszone i komfortowe wnętrze

Lexus GS III to wyjątkowy komfort podróżowania. O tym decyduje wyciszenie kabiny pasażerskiej oraz zawieszenie, które składa się z zestawu wielowahaczy. Co więcej, wnętrze sedana oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa - auto podczas testów zderzeniowych Euro NCAP zdobyło maksymalną notę na poziomie 5 gwiazdek. Przestrzeń? W Lexusie z całą pewnością nie jest ciasno. Z drugiej strony do miana auta mocno przestronnego też mu sporo brakuje. A dowód na poparcie tej tezy niech stanowi przestrzeń załadunkowa. Standardowo bagażnik mieści 430 litrów. W hybrydzie jego pojemność spada do 280 litrów.

REKLAMA

Gama Lexusa GS S190 to pięć wariantów silnikowych. Ofertę otwierał model GS 300 napędzany 3-litrową V-szóstką posiadającą bezpośredni wtrysk paliwa i 249 koni mechanicznych. Bazowy motor z początku produkcji był obarczony dość poważną wadą. Potrafił spalać duże ilości oleju silnikowego - co oznacza konieczność przeprowadzenia remontu wartego jakieś 3 tysiące złotych. Oczko wyżej uplasowała się wersja GS 350. W jej przypadku pod maską lądowała 307-konna V-szóstka o pojemności 3.5 litra również dysponująca bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wada? Motor nie jest mocno oszczędny. W cyklu mieszanym może spalić blisko 10 litrów benzyny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – usterki

Używane: Lexus GS III - w gamie były też silniki V8!

W palecie używanego Lexusa GS III znalazły się również pełnokrwiste V-ósemki. W wariancie GS 430 montowana była 283-konna jednostka 4.3 litra, a GS 460 347-konna 4.6 litra. Benzyniaki mają piękne brzmienie, a do tego z uwagi na zastosowanie wtrysku pośredniego, mogą mieć zamontowaną instalację LPG. Poza tym topowa wersja była parowana z 8-biegową skrzynią automatyczną, a silniki mają na tyle duży moment obrotowy, że podczas ruszania potrafią dosłownie zjadać tylne opony. Na liście wad ląduje głównie apetyt - niezwykle wysoki! W mieście używany Lexus GS trzeciej generacji może spalać nawet ponad 13 litrów benzyny.

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Lexus

Już w roku 2005 Japończycy wiedzieli jedno - diesel nawet w segmencie samochodów luksusowych nie ma przyszłości. Dlatego w ofercie nie pojawił się motor wysokoprężny, a hybryda. Model GS 450h łączy siłę jednostki elektrycznej i 3.5-litrowej V-szóstki. Moc sięga 345 koni mechanicznych, przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje 5,9 sekundy. Hybryda spala średnio około 8 litrów paliwa i co ciekawe, spodobała się nawet Jeremy`emu Clarksonowi z Top Gear. A to o tyle dziwne, że wcześniej był on zaciekłym krytykiem m.in. Toyoty Prius. Awarie? W hybrydowym Lexusie GS zdarzają się problemy ze sterowaniem układu napędowego. Wtedy należy ponownie kalibrować sterownik.

Używane: Lexus GS III - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
GS 300 3.0 V6 249 KM 310 Nm 7,2 s. 240 km/h 9,6
GS 350 3.5 V6 307 KM 372 Nm 6,0 s. 250 km/h 9,8
GS 450h 3.5 V6 345 KM 368 Nm 5,9 s. 250 km/h 7,9
GS 430 4.3 V8 283 KM 417 Nm 6,1 s. 250 km/h 11,4
GS 460 4.6 V8 347 KM 460 Nm 5,8 s. 250 km/h 11,0

Lexus słynie z solidnej technologii. I używany GS trzeciej generacji zdaje się po latach potwierdzać tą tezę. Silniki - pomijając jednostkę 3.0 V6 - w formie utrzymuje regularny serwis, a lista możliwych problemów jest naprawdę krótka. Nie zawsze reaguje elektryczne składanie lusterek, znane są przypadku skróconej żywotności przegubów, tylne nadkola może atakować korozja, podczas gdy amortyzatory poddają się już po pokonaniu 150 tysięcy kilometrów. Zdarzają się też problemy z reflektorami - ich poziomowaniem i krótką żywotnością palników ksenonowych.

Zobacz również: Używany Mercedes-Benz klasy E: nowa para okularów

Używane: Lexus GS III - dwudziestokrotnie mniej od BMW!

Używany Lexus GS S190 nie jest modelem mocno popularnym na polskim rynku wtórnym. W momencie opracowywania materiałów do tego tekstu znalazłem tylko 80 ogłoszeń sprzedaży. Dla porównania w przypadku BMW serii 5 generacji E60 ilość przekracza 1600! Ceny japońskich limuzyn startują od 26 tysięcy złotych. Za hybrydę lub jeden z mocniejszych wariantów silnikowych trzeba jednak zapłacić powyżej 30 tysięcy złotych. Najdroższy, używany GS III zostanie wyceniony nawet na 70 tysięcy złotych. W górnej części przedziału można znaleźć przede wszystkim auta z polskiej sieci dealerskiej - z uwagi na pewną przeszłość serwisową.

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Lexus

Używany Lexus GS S190 z całą pewnością nie jest najładniejszym samochodem w segmencie E premium. Nie prowadzi się też przesadnie precyzyjnie oraz ma mało atrakcyjne, drewniane wstawki na konsoli. Czemu zatem warto go kupić? Bo daje kierowcy coś innego - wyjątkowe poczucie luksusu. A wszystko za sprawą dobrze wykonanego wnętrza oraz oryginalności. W przeciwieństwie do używanej serii 5 czy A-szóstek Lexusa nie da się spotkać na każdym rogu w dużym mieście.

Używane: Lexus GS III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 14 zł
  • filtr powietrza - od 87 zł
  • filtr paliwa - od 77 zł
  • filtr kabinowy - od 21 zł
  • pasek wielorowkowy - od 47 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 150 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 104 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 54 zł
  • łącznik stabilizatora - od 91 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 64 zł
  • amortyzator - od 400 zł

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA