REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niemcy pokazali nowy model - oto hybrydowe Audi Q5 55 TFSI e quattro

Audi Q5 55 TFSI e quattro - hybryda plug-in
Audi Q5 55 TFSI e quattro - hybryda plug-in
Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Współczesne oznaczenia modeli Audi są mało oczywiste. Jakim modelem jest zatem Audi Q5 55 TFSI e quattro? To średniej wielkości SUV, który korzysta z 367-konnego silnika hybrydowego plug-in.

REKLAMA

Stylistycznie hybryda plug-in Audi w bardzo niewielkim stopniu różni się od Q-piątek napędzanych silnikami konwencjonalnymi. Tak właściwie jedyna rozbieżność dotyczy dodatkowej klapki na tylnym nadkolu. O ile ta umieszczona po stronie pasażera ukrywa wlew paliwa, o tyle ta od strony kierowcy mieści złącze do podłączania ładowarki baterii. Sercem układu napędowego jest 2-litrowy, doładowany silnik benzynowy TFSI o mocy 252 koni mechanicznych. Jednostka współpracuje ze 143-konnym, asynchronicznym e-agregatem.

REKLAMA

Silnik elektryczny jest połączony ze skrzynią biegów - konkretnie 7-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem. W charakterze łącznika pojawia się sprzęgło. Układ napędowy oferuje w sumie moc 367 koni mechanicznych. Moment obrotowy sięga 500 Nm i jest dostępny już od 1250 obr./min. Audi Q5 55 TFSI e quattro podczas pokonywania pierwszych stu kilometrów spali średnio nieco ponad 2 litry benzyny. A tak świetny wynik hybryda zawdzięcza technologii plug-in i zestawowi pokładowych akumulatorów. Za ich sprawą pierwsze 40 kilometrów Audi przejedzie wyłącznie na zasilaniu elektrycznym.

Hybryda plug-in Audi: oszczędność i... moc!

Niskie spalanie to dopiero pierwsza z informacji dotyczących Audi Q5 55 TFSI e quattro. SUV jest również ekologiczny. Według danych producenta samochód emituje do atmosfery tylko 46 do 53 gramów CO2 na każdy kilometr. A to wartość, którą przekraczają nawet niewielkie samochody miejskie segmentu B z napędem benzynowym. I co ważniejsze, e-technologia nie oznacza, że Q5 jest powolne. Bo takie nie jest! Auto osiąga pierwszą setkę już w 5,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 239 km/h.

Audi Q5 55 TFSI e quattro korzysta ze stałego napędu na cztery koła. Jeżeli chodzi o zestaw pokładowych baterii, Niemcy zastosowali ogniwa litowo-jonowe. Ich ilość została określona na 104, a pojemność na 14,1 kWh.

Audi Q5 55 TFSI e quattro - hybryda plug-in
Fot. Audi
Audi Q5 55 TFSI e quattro - hybryda plug-in
Fot. Audi
Audi Q5 55 TFSI e quattro - hybryda plug-in
Fot. Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Elektryki jeździły po Warszawie już pół wieku temu

Samochody elektryczne to wcale nie nowość. Już w latach 70. można było zwiedzać Warszawę takim autem. Do celów obsługi ruchu turystycznego wykorzystywano krajowe melexy. Takie zwiedzanie cieszyło się dużym zainteresowaniem.

Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

REKLAMA

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

REKLAMA

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

REKLAMA