REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Grandland X - hybryda plug-in i napęd 4x4

Opel Grandland X Hybrid4 - hybryda plug-in i napęd 4x4
Opel Grandland X Hybrid4 - hybryda plug-in i napęd 4x4
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

Hybrydowy w niemieckim wydaniu znaczy ekologiczny i... mocny! Opel Grandlanda X Hybrid4 ma 300 koni mechanicznych i baterię, którą można naładować w niespełna dwie godziny.

REKLAMA

Układ napędowy Opla Grandlanda X Hybrid4 składa się z trzech elementów. Pierwszym i podstawowym jest silnik benzynowy. Motor ma 1.6 litra pojemności, korzysta z bezpośredniego wtrysku paliwa i oferuje aż 200 koni mechanicznych. Jednostka posiada i homologację WLTP i spełnia normę emisji spalin Euro 6d-TEMP. Jej funkcjonalność uzupełniają dwa agregaty elektryczne o mocy 109 koni mechanicznych oraz bateria litowo-jonowa o pojemności 13,2 kWh.

REKLAMA

Przedni silnik elektryczny przekazuje moc na przednie koła i jest sprzężony z elektrycznie sterowaną przekładnią automatyczną o ośmiu biegach. Jednostka elektryczna umieszczona w tylnej części pojazdu jest zintegrowana z inwerterem i mechanizmem różnicowym. To jej przypisana została rola dołączania napędu dodatkowych dwóch kół w razie potrzeby. Zastosowanie baterii sprawia, że układ hybrydowy jest w stanie pracować w trybie wyłącznie elektrycznym. To jest możliwe na dystansie nawet 50 kilometrów. Po tym czasie konieczne jest ładowanie. Uzupełnianie zapasów energii trwa godzinę i 50 minut (moc ładowania 7,4 kW).

Zobacz również: Opel Corsa idzie na dietę. Nowy model 10 proc. lżejszy

Opel Grandlanda X Hybrid4 - w mieście przede wszystkim zeroemisyjny!

REKLAMA

Przy niskich prędkościach Opel Grandlanda X Hybrid4 będzie korzystał przede wszystkim z napędu zeroemisyjnego - umożliwia to zastosowanie np. elektrycznie napędzanej sprężarki klimatyzacji czy ogrzewania. Możliwość pokonania 50 kilometrów w trybie wyłącznie elektrycznym powinna spełniać codzienne wymogi większości europejskich kierowców poruszających się głównie w mieście. Przy wyższych prędkościach, a w tym poza terenem zabudowanym czy np. na autostradzie, auto przejdzie w tryb hybrydowy i uruchomi spalinową jednostkę napędową. Taki sposób pracy układu napędowego sprawia, że spalanie w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 2,2 litra benzyny na 100 kilometrów. Emisja CO2 nie powinna przekroczyć 49 g/km.

Bardzo ważnym elementem układu napędowej jest również system rekuperacji. Ten nie tylko automatycznie obniża prędkość Opla Grandlanda X Hybrid4 po puszczeniu pedału gazu, ale także odzyskuje energię kinetyczną i wykorzystuje ją do ładowania pokładowych akumulatorów trakcyjnych. Jak efektywnie pracuje ten system? Sprawne wykorzystywanie rekuperacji zdaniem Niemców może sprawić, że elektryczny zasięg crossovera wydłuży się nawet o 10 proc.

Opel Grandland X Hybrid4 - hybryda plug-in i napęd 4x4
Materiały prasowe Opel
Opel Grandland X Hybrid4 - hybryda plug-in i napęd 4x4
Materiały prasowe Opel
Opel Grandland X Hybrid4 - hybryda plug-in i napęd 4x4
Materiały prasowe Opel
Opel Grandland X Hybrid4 - hybryda plug-in i napęd 4x4
Materiały prasowe Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA