REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Hyundai i30 (2007 - 2012) - długa droga do niezawodności

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Hyundai i30 hatchback - przeciętny wygląd, przeciętne wykonanie. Jednak cena i warunki gwarancyjne znacznie atrakcyjniejsze niż u konkurencji.
Hyundai i30 hatchback - przeciętny wygląd, przeciętne wykonanie. Jednak cena i warunki gwarancyjne znacznie atrakcyjniejsze niż u konkurencji.

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i30 nie prowokuje wyglądem i nie zapewnia prestiżu swojemu właścicielowi. Jednak jeździ całkiem przyzwoicie i ma atrakcyjną cenę.

Hyundai przeszedł bardzo długa drogę. Obecne samochody tej marki cieszą się coraz większym zaufaniem kierowców. Nie udało się jednak ustrzec błędów, które odczuli głównie użytkownicy. Model i30 podążył właśnie tą ścieżką. Dziś bardzo ceniony i lubiany, miął bardzo trudny start rynkowy spowodowany licznie pojawiającymi się nie domaganiami.

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i30: nadwozie

Linia nadwoziowa jest zaprojektowana zdecydowanie pod katem gustu Europejczyka. I30 to jeden z pierwszych modeli koreańskiej marki, który prezentuje się dobrze. Proste linie powodują, że auto podoba się szerokiemu wachlarzowi odbiorców, ceniących sobie przed wszystkim stonowaną stylistykę. Hyundai oferował dwie wersje nadwoziowe, kombi oraz hatchbacka. Pojazd na pewno nie jest mistrzem przestronności, ale miejsca wystarcza nawet wysokim osobom, zwłaszcza w kombi gdzie kanapa jest aż o 5 cm dłuższa w porównaniu do hatchbacka. Wstydliwym problemem i30 jest pojawiająca się korozja. Podatny na odpryskiwanie lakier odkrywa blachę, która niezwykle szybko zamienia się w ognisko korozji. Szczególną uwagę należy zwrócić na okolice tylnej klapy. Wspomnieć należy o parujących reflektorach oraz zacinającym się systemie centralnego zamka. W 2009 roku przeprowadzono ledwie widoczny lifting.

Zobacz też: Seat Leon II (2005 - 2012) - hiszpański golf

Hyundai i30: wnętrze

Wnętrze okazuje się wystarczająco przestronne, a deska rozdzielcza wygląda przyzwoicie. Ergonomia także jest bez zarzutu. Niestety plastiki użyte do wykończenia są bardzo przeciętnej jakości i w wielu egzemplarzach wyrażają to trzeszcząc najgłośniej jak potrafią. Równie głośno skrzypią fotele. Innymi hałasami przedostającymi się do kabiny są odgłosy pracy zawieszenia. W wersji kombi rozczarowuję trochę bagażnik o pojemności raptem 415 litrów (dla porównania Renault Megane Grandtour ma 524 l). Podobnie jak w bratniej KII Cee'd pojawiają się problemy z radiem, które potrafi się wyłączyć i nic nie jest w stanie przywrócić go do ponownej pracy.

REKLAMA

Hyundai i30: silniki

Zobacz też: Seat Toledo III (2004 - 2009) - brzydkie kaczątko

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki są mocną stroną koreańskiego kompaktu. Zarówno diesle jak i jednostki benzynowe nie mają poważnych problemów eksploatacyjnych.

Hyundai i30: benzynowe

Zobacz też: Używana Skoda Fabia II (2007 - ) – opinie

W i30 montowano trzy jednostki benzynowe o pojemnościach 1.4, 1.6 oraz 2.0. Wszystkie są wyposażone w zmienne fazy rozrządu i są stosunkowo bezproblemowe.  Dobrze obsługiwane powinny służyć bezawaryjnie przez wiele tysięcy kilometrów. Pojemność należy więc dobrać w zależności od własnych potrzeb. Trzeba jednak pamiętać, że wszystkie są paliwożerne, zwłaszcza 1.4 109 KM. Najsłabsza jednostka spala w mieście min. 9 litrów na 100 km. Konkurencja, zwłaszcza japońska, potrafi być znacznie oszczędniejsza.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100km/h [s] v-max [km/h] śr.spalania [l]
1.4 109 137 11,7 187 6,5
1.6 122-126 154 10,9 192 6,7
2.0 143 186 9,1 201 7,1

Hyundai i30: diesle

Zobacz też: Renault Clio III (2005 - 2012) - "mieszczuch" z ambicjami

Wybór silnika wysokoprężnego także nie jest trudnym zadaniem. Oferowane jednostki 1.6 CRDI oraz 2.0 CRDI są bardzo dynamiczne, mało palą i rzadko zawodzą. Jeśli jednak zależy nam na oszczędnościach lepiej zdecydować się na mniejszego diesla, tańszego w obsłudze. W „dwulitrówce” szybko rozsypywało się koło dwumasowe, bywa że przedwcześnie uszkodzeniu ulegnie turbina. Mniejsze jednostki są bardzo oszczędne i dynamiczne w stosunku do swojej pojemności skokowej. Nie ma z nimi wielkich problemów eksploatacyjnych, po większych przebiegach jak zwykle potrzebna będzie ingerencja w osprzęt.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100km/h [s] v-max [km/h] śr.spalania [l]
1.6 CRDI 90 235 14 172 4,4
1.6 CRDI 115 260 11,5 195 4,6
2.0 CRDI 140 300 10,4 205 5,2

Hyundai i30: zawieszenie

Zawieszenie oparto na kolumnach resorujących z przodu oraz układzie wielowahaczowym z tyłu. Taki zestaw pozwala na swobodne pokonywanie zakrętów bez obaw o utratę przyczepności. Niestety nie grzeszy ono trwałością. Łączniki stabilizatora w naszych warunkach wytrzymują nie więcej niż 40 tysięcy kilometrów. W wielu egzemplarzach szybko zużywają się łożyska, narzekania dotyczą także stukających odbojów tylnych amortyzatorów. Same amortyzatory często mają wycieki. W autach do 2008 roku montowano wadliwy moduł wspomagania, co objawiało się głośnymi stukami całej kolumny kierowniczej. Swoje trzy grosze dokłada elektronika np. wariujący czujnik kąta skrętu kół. Jak widać usterek jest sporo, jednak większość dotyczy pojazdów z początkowych lat produkcji. Wszelkie niedomagania starano się eliminować na zasadzie gwarancji więc samochody na rynku wtórnym powinny być wolne od wyżej wymienionych wad. Inna sprawa, że zawieszenie głośno pracuje i trzeba się do tego przyzwyczaić.

Zobacz też: Używana Toyota Auris (2007 – 2012) – usterki

Hyundai i30: skrzynia biegów

Skrzynia biegów nie sprawia kłopotów swoim użytkownikom niezależnie czy mamy do czynienia z 4-biegowym „automatem” czy też 5-cio lub 6-cio stopniowym „manualem”. Co prawda skrzynia automatyczna jest powolna, a manualne są nieprecyzyjne, jednak nie rzutuje to na ich trwałości.

Hyundai i 30: ceny części wersja 1.6 CRDI

części cena [PLN]
filtr oleju od 21
filtr powietrza od 33
wahacz przód od 208
zestaw łożysk koła od 119
amortyzator tył od 133
klocki hamulcowe od 133
tarcze hamulcowe  od 200

Podsumowanie

Hyundai i30 to bardzo ciekawa propozycja na rynku używanych kompaktów. Za rozsądne pieniądze dostajemy przestronne auto o nowoczesnym designie. Duża ilość niedoróbek także nie powinna odstraszać bo koreański koncern objął swój produkt 5-cio letnią gwarancją mechaniczną. 

Hyundai i30 hatchback
Hyundai i30 hatchback
Hyundai i30 - kombi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA