REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Hyundai i30 (2007 - 2012) - długa droga do niezawodności

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Hyundai i30 hatchback - przeciętny wygląd, przeciętne wykonanie. Jednak cena i warunki gwarancyjne znacznie atrakcyjniejsze niż u konkurencji.
Hyundai i30 hatchback - przeciętny wygląd, przeciętne wykonanie. Jednak cena i warunki gwarancyjne znacznie atrakcyjniejsze niż u konkurencji.

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i30 nie prowokuje wyglądem i nie zapewnia prestiżu swojemu właścicielowi. Jednak jeździ całkiem przyzwoicie i ma atrakcyjną cenę.

Hyundai przeszedł bardzo długa drogę. Obecne samochody tej marki cieszą się coraz większym zaufaniem kierowców. Nie udało się jednak ustrzec błędów, które odczuli głównie użytkownicy. Model i30 podążył właśnie tą ścieżką. Dziś bardzo ceniony i lubiany, miął bardzo trudny start rynkowy spowodowany licznie pojawiającymi się nie domaganiami.

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i30: nadwozie

Linia nadwoziowa jest zaprojektowana zdecydowanie pod katem gustu Europejczyka. I30 to jeden z pierwszych modeli koreańskiej marki, który prezentuje się dobrze. Proste linie powodują, że auto podoba się szerokiemu wachlarzowi odbiorców, ceniących sobie przed wszystkim stonowaną stylistykę. Hyundai oferował dwie wersje nadwoziowe, kombi oraz hatchbacka. Pojazd na pewno nie jest mistrzem przestronności, ale miejsca wystarcza nawet wysokim osobom, zwłaszcza w kombi gdzie kanapa jest aż o 5 cm dłuższa w porównaniu do hatchbacka. Wstydliwym problemem i30 jest pojawiająca się korozja. Podatny na odpryskiwanie lakier odkrywa blachę, która niezwykle szybko zamienia się w ognisko korozji. Szczególną uwagę należy zwrócić na okolice tylnej klapy. Wspomnieć należy o parujących reflektorach oraz zacinającym się systemie centralnego zamka. W 2009 roku przeprowadzono ledwie widoczny lifting.

Zobacz też: Seat Leon II (2005 - 2012) - hiszpański golf

Hyundai i30: wnętrze

Wnętrze okazuje się wystarczająco przestronne, a deska rozdzielcza wygląda przyzwoicie. Ergonomia także jest bez zarzutu. Niestety plastiki użyte do wykończenia są bardzo przeciętnej jakości i w wielu egzemplarzach wyrażają to trzeszcząc najgłośniej jak potrafią. Równie głośno skrzypią fotele. Innymi hałasami przedostającymi się do kabiny są odgłosy pracy zawieszenia. W wersji kombi rozczarowuję trochę bagażnik o pojemności raptem 415 litrów (dla porównania Renault Megane Grandtour ma 524 l). Podobnie jak w bratniej KII Cee'd pojawiają się problemy z radiem, które potrafi się wyłączyć i nic nie jest w stanie przywrócić go do ponownej pracy.

REKLAMA

Hyundai i30: silniki

Zobacz też: Seat Toledo III (2004 - 2009) - brzydkie kaczątko

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki są mocną stroną koreańskiego kompaktu. Zarówno diesle jak i jednostki benzynowe nie mają poważnych problemów eksploatacyjnych.

Hyundai i30: benzynowe

Zobacz też: Używana Skoda Fabia II (2007 - ) – opinie

W i30 montowano trzy jednostki benzynowe o pojemnościach 1.4, 1.6 oraz 2.0. Wszystkie są wyposażone w zmienne fazy rozrządu i są stosunkowo bezproblemowe.  Dobrze obsługiwane powinny służyć bezawaryjnie przez wiele tysięcy kilometrów. Pojemność należy więc dobrać w zależności od własnych potrzeb. Trzeba jednak pamiętać, że wszystkie są paliwożerne, zwłaszcza 1.4 109 KM. Najsłabsza jednostka spala w mieście min. 9 litrów na 100 km. Konkurencja, zwłaszcza japońska, potrafi być znacznie oszczędniejsza.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100km/h [s] v-max [km/h] śr.spalania [l]
1.4 109 137 11,7 187 6,5
1.6 122-126 154 10,9 192 6,7
2.0 143 186 9,1 201 7,1

Hyundai i30: diesle

Zobacz też: Renault Clio III (2005 - 2012) - "mieszczuch" z ambicjami

Wybór silnika wysokoprężnego także nie jest trudnym zadaniem. Oferowane jednostki 1.6 CRDI oraz 2.0 CRDI są bardzo dynamiczne, mało palą i rzadko zawodzą. Jeśli jednak zależy nam na oszczędnościach lepiej zdecydować się na mniejszego diesla, tańszego w obsłudze. W „dwulitrówce” szybko rozsypywało się koło dwumasowe, bywa że przedwcześnie uszkodzeniu ulegnie turbina. Mniejsze jednostki są bardzo oszczędne i dynamiczne w stosunku do swojej pojemności skokowej. Nie ma z nimi wielkich problemów eksploatacyjnych, po większych przebiegach jak zwykle potrzebna będzie ingerencja w osprzęt.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100km/h [s] v-max [km/h] śr.spalania [l]
1.6 CRDI 90 235 14 172 4,4
1.6 CRDI 115 260 11,5 195 4,6
2.0 CRDI 140 300 10,4 205 5,2

Hyundai i30: zawieszenie

Zawieszenie oparto na kolumnach resorujących z przodu oraz układzie wielowahaczowym z tyłu. Taki zestaw pozwala na swobodne pokonywanie zakrętów bez obaw o utratę przyczepności. Niestety nie grzeszy ono trwałością. Łączniki stabilizatora w naszych warunkach wytrzymują nie więcej niż 40 tysięcy kilometrów. W wielu egzemplarzach szybko zużywają się łożyska, narzekania dotyczą także stukających odbojów tylnych amortyzatorów. Same amortyzatory często mają wycieki. W autach do 2008 roku montowano wadliwy moduł wspomagania, co objawiało się głośnymi stukami całej kolumny kierowniczej. Swoje trzy grosze dokłada elektronika np. wariujący czujnik kąta skrętu kół. Jak widać usterek jest sporo, jednak większość dotyczy pojazdów z początkowych lat produkcji. Wszelkie niedomagania starano się eliminować na zasadzie gwarancji więc samochody na rynku wtórnym powinny być wolne od wyżej wymienionych wad. Inna sprawa, że zawieszenie głośno pracuje i trzeba się do tego przyzwyczaić.

Zobacz też: Używana Toyota Auris (2007 – 2012) – usterki

Hyundai i30: skrzynia biegów

Skrzynia biegów nie sprawia kłopotów swoim użytkownikom niezależnie czy mamy do czynienia z 4-biegowym „automatem” czy też 5-cio lub 6-cio stopniowym „manualem”. Co prawda skrzynia automatyczna jest powolna, a manualne są nieprecyzyjne, jednak nie rzutuje to na ich trwałości.

Hyundai i 30: ceny części wersja 1.6 CRDI

części cena [PLN]
filtr oleju od 21
filtr powietrza od 33
wahacz przód od 208
zestaw łożysk koła od 119
amortyzator tył od 133
klocki hamulcowe od 133
tarcze hamulcowe  od 200

Podsumowanie

Hyundai i30 to bardzo ciekawa propozycja na rynku używanych kompaktów. Za rozsądne pieniądze dostajemy przestronne auto o nowoczesnym designie. Duża ilość niedoróbek także nie powinna odstraszać bo koreański koncern objął swój produkt 5-cio letnią gwarancją mechaniczną. 

Hyundai i30 hatchback
Hyundai i30 hatchback
Hyundai i30 - kombi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

REKLAMA

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA