REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Honda Prelude V (1996 – 2001) – usterki

Bartłomiej Jakubiec
Honda Prelude
Honda Prelude
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

W latach 90-tych Honda oferowała kilka aut typu coupe różniących się od siebie wielkością. Obok Civica, Accorda i Legenda istniał jeszcze model Prelude. V generacja modelu jest świetną propozycją dla młodych żądnych emocji kierowców. Używanej Prelude eksploatowanej z dbałością nie trapią poważne usterki.

Używana Honda Prelude V (1996 – 2001) – Wygląd zewnętrzny i wnętrze

REKLAMA

Piąta generacja modelu Prelude różni się od poprzednika stylem. Jest  zdecydowanie bardziej agresywna. Ostro narysowane linie nadwozia, kanciaste przednie i tylne reflektory, opcjonalny tylny spojler nadają autu dynamiki. Nie inaczej jest we wnętrzu. Charakterystyczną cechą jest pionowo postawiony hamulec ręczny. Deska rozdzielcza przypomina te montowane w modelu Civic VI generacji. Jest przejrzysta i zrobiona z materiałów dobrej jakości. Spasowanie elementów jak przystało na japońskiego producenta jest na wysokim poziomie. Używane Hondy Prelude występują w kilku wersji kolorystycznych wnętrza: są ciemne, dwukolorowe, oraz te z deską rozdzielczą ozdobioną drewnianymi okleinami. O gustach podobno się nie dyskutuje, ale nikt nie zaprzeczy, że do auta o sportowej charakterystyce „drewniane” wnętrze zdecydowanie nie pasuje.

REKLAMA

Wyposażenie wnętrza obejmowało m.in. elektryczne szyby i lusterka, klimatyzację, ABS, alarm, poduszki powietrzne, komputer pokładowy i tempomat. Mimo bogatego, jak na auto z drugiej połowy lat 90tych, wyposażenia auto nie rozpieszcza komfortem jazdy. Zawieszenie zostało zestrojone bardzo sztywno. Do tego fotele mają niewystarczającą regulację. Przestrzeni we wnętrzu wystarczy dla 2 dorosłych pasażerów. Tylne miejsca należy traktować raczej jako awaryjne. Miejsca na kolana i głowę jest mało, a same siedziska są niewygodne. Bagażnik, choć optycznie wydaje się spory, ma zaledwie 280 litrów pojemności. Miejsca wystarczy na bagaże dla dwóch osób na weekendowy wyjazd. W razie potrzeby można posiłkować się miejscem na tylnych siedziskach.

Zobacz też: Technologia VTEC w silnikach Hondy

Używana Honda Prelude V (1996 – 2001) – technika

Honda w modelu Prelude zawarła wszystko co miała najlepszego w swoim dorobku. Dopracowane wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, silniki z serii V-Tec oraz system czterech kół skrętnych 4WS. Wielowahaczowe zawieszenie odpowiada za odpowiednie prowadzenie auta, które niestety psuje bardzo niekorzystny rozkład mas na osie pojazdu – nawet 67% masy auta przypada na przednią oś. Jest to największy zarzut pod adresem Prelude, które stworzone zostało do dynamicznej jazdy. Na szczęście później jest już tylko lepiej. Mocne silniki rekompensują braki w prowadzeniu. Podstawowy silnik miał pojemność 2 litrów i moc 133 KM. Niby nie mało, ale pozostaje pewien niedosyt. Dla fanów japońskich wysokoobrotowych jednostek Honda zaserwowała silniki z serii V-Tec o pojemności 2,2 litra o mocach 185, 200 lub nawet 220 KM. Najmocniejsza jednostka dostępna była jedynie w autach z kierownicą po prawej stronie. Silnik o mocy 185 KM zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w czasie ok. 7,5 sekundy. Mocniejszy o 15 KM jest w stanie urwać z tego wyniku jeszcze 0,5 sekundy. Silniki serii V-tec wyposażone są w system zmiennych faz rozrządu. Podczas normalnej jazdy zapewniają umiarkowane zużycie paliwa – około 10-11 litów na 100 kilometrów. Są trwałe jednak wymagają regularnej wymiany oleju. Kolejnym smaczkiem jest system czterech kół skrętnych 4WS montowany w mocniejszych wersjach silnikowych. System reaguje na kąt obrotu koła kierownicy i w zależności od prędkości pojazdu skręca tylne koła zgodnie z przednimi lub przeciwnie zapewniając łatwiejsze pokonywanie ciasnych zakrętów przy małych prędkościach lub pewniejsze prowadzenie podczas szybkiej, dynamicznej jazdy. Wszystkie wersje miały napęd na przednią oś. Moc przenoszona była na koła za pomocą manualnej bądź sekwencyjnej skrzyni biegów.

Zobacz też: Używana Honda Accord VI: japoński standard

Używana Honda Prelude V (1996 – 2001) – słabe strony

Podobnie jak inne Hondy z lat 90-tych Prelude cierpi na niedostateczne zabezpieczenie antykorozyjne. Rdza dopada głównie tyle nadkola i progi, dlatego przez zakupem warto bacznie przyjrzeć się tym elementom karoserii. Znaną przypadłością silników wysokoobrotowych jest duży apetyt na olej silnikowy. Warto często kontrolować jego stan by nie doprowadzić do zatarcia jednostki napędowej. W wersjach z szyberdachem degradacji mogą ulec uszczelki, czego konsekwencją będzie przeciekanie wody do kabiny i korozja wokół uszczelek. Szybkiej korozji ulega układ wydechowy. Podatna na uszkodzenia jest sonda lambda. Silniki V-Tec słabo znoszą instalacje gazowe, nawet sekwencyjne.

Ceny części:

  • Amortyzatory przednie (komplet) Kayaba – 550 zł
  • Amortyzatory tylne (komplet) Kayaba – 450 zł
  • Sprzęgło kompletne Sachs – 850 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie (komplet) Bosch  – 400 zł
  • Tarcze hamulcowe tylne (komplet) Ferodo – 250 zł
  • Klocki hamulcowe przednie Ferodo – 200 zł
  • Klocki hamulcowe tylne Ferodo – 200 zł

Zobacz też: Hyundai Coupe – pozornie sportowy

Używana Honda Prelude V (1996 – 2001) – podsumowanie

Używana Honda Prelude jest ciekawą propozycją dla młodych ludzi, którzy poszukują auta o ciekawym wyglądzie, nieprzeciętnych osiągach i… są w stanie pogodzić się z chronicznym bólem pleców spowodowanym twardym zawieszeniem i niewygodną pozycją za kierownicą. Prelude jest dobrą propozycją dla osób chcących podróżować we dwoje. Mały bagażnik okaże się wtedy wystarczający. Najlepszym wariantem jest silnik 2.2 V-Tec o mocy 185 KM połączony z manualną skrzynią biegów. Przed zakupem warto sprawdzić stan blach i ewentualne zapotrzebowania silnika na olej napędowy. Na rynku wtórnym jest sporo egzemplarzy. Najtańsze kosztują 5000 zł, jednak na zakup auta lepiej przeznaczyć dwa razy wyższą kwotę. Za 10 tysięcy złotych można znaleźć zadbany egzemplarz, który przy odpowiedniej eksploatacji długo posłuży nowemu właścicielowi.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA