Nissan 350Z – 300 koni za rozsądną cenę
REKLAMA
REKLAMA
Pierwszy sportowy samochód zawierającym literę „Z” w oznaczeniu modelu pojawił się w 1970 roku. Był to Datsun 240Z. Jego najnowszym potomkiem jest model 370Z kosztujący w Polsce od około 190 tysięcy złotych. Przystępnym cenowo i wcale nie przestarzałym technologicznie sportowym Nissanem jest model 350Z, który może być nasz za około 40 tysięcy złotych.
REKLAMA
„Trzysta pięćdziesiątka” pojawiła się na rynku w 2003 roku. W ofercie producenta zastąpiła model 300ZX. Większość egzemplarzy oferowanych w naszym kraju pochodzi z importu z USA, gdzie oferta modelowa była bogatsza. W Stanach Zjednoczonych 350Z był dostępny w pięciu wersjach wyposażenia. Do wyboru były różne konfiguracje zawieszenia i różnej jakości hamulce. Można było też wybierać pomiędzy automatyczną i manualną skrzynią biegów.
Zobacz też: Opinie kierowców o Nissanie 350Z
W Europie dostępna była wersja Track, rzadziej natomiast wariant wyposażenia Premium Pack.
W 350Z Track znajdziemy hamulce renomowanej włoskiej firmy Brembo, klimatyzację, komputer pokoładowy, ESP i manualną skrzynię biegów. W ogłoszeniach można spotkać egzemplarze dodatkowo wyposażone w skórzane wykończenie wnętrza i system nagłośnienia BOSE.
Wnętrze
REKLAMA
Nissan 350Z jak przystało na prawdziwe auto sportowe oferuje tylko dwa miejsca. Sportowe fotele są dość duże i zapewniają dobre trzymanie w zakrętach. Kabina jest wykończona plastikami, które nie zachwycają jakością. Ich montaż również pozostawia wiele do życzenia. Niektóre elementy deski rozdzielczej potrafią w czasie jazdy zwłaszcza po nierównościach wydawać irytujące dźwięki.
Ciekawostką w tym aucie jest zespolenie zegarów z kolumną kierowniczą, co pozwala na regulację wskaźników wraz z kierownicą. Obecnie takie rozwiązanie spotykamy także w innych autach.
Centralnie umieszczony obrotomierz to następny smaczek, podkreślający sportowy charakter auta.
Silnik
W kwestii silnika nie mamy zbyt dużego wyboru. Wszystkie wersje auta są wyposażone w 3,5 litrową benzynową jednostkę V6, która do 2005 roku osiągała moc 280 KM, a po późniejszych modyfikacjach nawet 313 KM. W słabszej konfiguracji (280 KM) przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa około 5,8 sekundy, a w najmocniejszej wersji (313 KM) o 0,1 sekundy szybciej. Średnie zużycie paliwa przy rozważnej kształtuje się na poziomie 11-12 litrów na 100 kilometrów. Prędkość maksymalna auto to 250 km/h. W wersji Track napęd jest przekazywany na tylną oś za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej.
Silnik brzmi nieźle, zwłaszcza podczas dynamicznego przyspieszana. Nissan prowadzi się precyzyjnie i daje dużo frajdy z jazdy. Wprawny kierowca nie będzie miał problemu z wprowadzeniem auta w widowiskowy poślizg.
Usterki
Typowymi usterkami Nissana 350Z oprócz drobnych problemów ze spasowaniem plastikowych elementów wnętrza są parujące reflektory. Komplet nowych lamp przednich to koszt około 3 tysięcy złotych.
Przed zakupem używanego auta należy sprawdzić stan tarcz hamulcowych, ponieważ w ASO komplet nowych części kosztuje około 10 tysięcy złotych.
Jakiego auta szukać?
Polecamy poszukać auta przeznaczonego na europejski rynek z udokumentowaną historią serwisową i manualną skrzynią biegów.
Odradzamy wersje po tuningu i pamiętajmy że należy unikać „prawdziwych okazji”. Na zakup zadbanego Nissana 350Z należy przeznaczyć nie mniej niż 50 tysięcy złotych.
REKLAMA
REKLAMA