REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Peugeot 206 od swojego debiutu w 1998 zjednał sobie rzesze fanów. Zgrabna sylwetka, zarówno w wersji 3 jak i 5-drzwiowej, zwraca uwagę nawet po 12 latach od premiery. fot. Peugeot
Peugeot 206 od swojego debiutu w 1998 zjednał sobie rzesze fanów. Zgrabna sylwetka, zarówno w wersji 3 jak i 5-drzwiowej, zwraca uwagę nawet po 12 latach od premiery. fot. Peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Liceum to specyficzny okres w życiu młodych ludzi. Poza nauką, jest to również czas na nieskrępowaną zabawę, pierwszą miłości i pierwszy samochód. Oto kandydaci: Peugeot 206 RC i Punto HGT.

Maluch z Francji

Peugeot 206 od swojego debiutu w 1998 zjednał sobie rzesze fanów. Zgrabna sylwetka, zarówno w wersji 3 jak i 5-drzwiowej, zwraca uwagę nawet po 12 latach od premiery. Również wnętrze zostało nowocześnie wystylizowane, choć materiały z których je wykonano mogłyby być lepsze. 206 nie grzeszy przestronnością, cztery osoby mogą nim podróżować wygodnie tylko na krótkich dystansach. W bagażniku zmieszczą się co najwyżej duże zakupy.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Peugeocie 206

Jednak czy to może przeszkadzać młodemu człowiekowi? Mały lew aż prosił się o szaloną wersję sportową, która ostatecznie pojawiła się w 2003 roku pod nazwą RC. Dwulitrowa jednostka generuje 177 KM. W rezultacie mała, francuska rakieta osiąga setkę w 6,4 sekundy i rozpędza się do 220 km/h! Wyposażenie seryjne obejmuje klimatyzację, system audio ze zmieniaczem płyt kompaktowych, zestaw airbagów, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, systemy stabilizacji jazdy (ESP) i ABS z elektronicznym rozdzielaniem siły hamowania.

Popularność 206 jest ogromna. W momencie premiery produkowano 2500 egzemplarzy dziennie. Niestety ich jakość jest daleka od ideału. Warto zwrócić uwagę na stan belki tylnego zawieszenia, wycieki z układu wspomagania kierownicy, czy stan wentylatora chłodnicy. W wersjach 3-drzwiowych należy sprawdzić działanie mechanizmu odchylania fotela. Jak widać lista usterek jest długa, a studiując fora internetowe można natknąć się na szereg dramatycznych opisów. Nie należy jednak ulegać paranoi – dobrze utrzymany i regularnie serwisowany Peugeot 206 może dostarczyć swojemu właścicielowi wiele radości, a w wersji RC – również sportowe emocje.

REKLAMA

Włoska rakieta

Jak na tym tle wypada Punto HGT? Fiat jest nieco przestronniejszy niż 206-stka, jednak i tu 4 osoby nie powinny podróżować zbyt długo. Materiały we wnętrzu pozostawiają wiele do życzenia, za to gruba kierownica świetnie leży w dłoniach. Bagażnik jest nieco większy niż w 206 i ma pojemność 265 litrów. Wyposażenie jest równie bogate, co w Peugeocie, a w jego skład wchodzą m.in. poduszki dla kierowcy i pasażera plus poduszki powietrzne boczne, halogeny, ABS i estetyczne aluminiowe felgi. Emocje można ostudzić klimatyzacją lub posłuchać muzyki na fabrycznym radiu z odtwarzaczem CD.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod maską HGT został zainstalowany motor 1,8l o mocy 130KM znany z Lancii Lybry. Osiągi tak wyposażonego Punto są nieco gorsze niż RC. Setka pojawia się na liczniku po 8 sekundach, a prędkość maksymalna to 210 km/h. Zawieszenie zostało poprawione, dzięki czemu samochód prowadzi się pewnie, nawet przy większych prędkościach. Pewnym nieporozumieniem jest zastosowanie 5-biegowej skrzyni biegów (słabszy model Punto Sporting, był wyposażany w 6-biegowy mechanizm). Punto niesie ze sobą kilka charakterystycznych dla Fiatów usterek: pękający alternator i drobne usterki elektryczny nie powinny dziwić. Pod dłuższym użytkowaniu drzwi na zawiasach mogą się nieco opuścić.

Zobacz również: Opinie kierowców o Fiacie Punto

Który z tych samochodów jest lepszy? 206 RC jest z pewnością „ostrzejszy”. Prowadząc gorącego lwa mamy wrażenie obcowania z prawdziwym samochodem sportowym. Jego fotele świetnie trzymają na boki, a twarde zawieszenie pozwala pokonywać zakręty ze znacznymi prędkościami. Punto oferuje zupełnie inne wrażenia niż RC. HGT to „przyprawiony” samochód miejski. Odnosi się wrażenie, że na torze Punto nie miałoby szans, jednak w mieście i na trasie jego osiągi wywołają uśmiech na twarzy niejednego licealisty … i nie tylko.

Ta różnica przekłada się na cenę. Bardziej „dojrzały” model RC kosztuje średnio 20 tysięcy złotych, a Punto HGT jest średnio o 8 tysięcy tańsze. Na rynku czasami pojawia się Punto HGT Abarth – jest to limitowana seria z dodatkowym pakietem wizualnym. Średnio koszt tak doposażonego modelu to około 15 tysięcy złotych.

Fiat Punto jest nieco przestronniejszy niż 206-stka, jednak i tu 4 osoby nie powinny podróżować zbyt długo. fot. Fiat
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA