Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Punto HGT czy Peugeot 206RC?

Michał Łuczyński
Peugeot 206 od swojego debiutu w 1998 zjednał sobie rzesze fanów. Zgrabna sylwetka, zarówno w wersji 3 jak i 5-drzwiowej, zwraca uwagę nawet po 12 latach od premiery. fot. Peugeot
Peugeot 206 od swojego debiutu w 1998 zjednał sobie rzesze fanów. Zgrabna sylwetka, zarówno w wersji 3 jak i 5-drzwiowej, zwraca uwagę nawet po 12 latach od premiery. fot. Peugeot
Liceum to specyficzny okres w życiu młodych ludzi. Poza nauką, jest to również czas na nieskrępowaną zabawę, pierwszą miłości i pierwszy samochód. Oto kandydaci: Peugeot 206 RC i Punto HGT.

Maluch z Francji

Peugeot 206 od swojego debiutu w 1998 zjednał sobie rzesze fanów. Zgrabna sylwetka, zarówno w wersji 3 jak i 5-drzwiowej, zwraca uwagę nawet po 12 latach od premiery. Również wnętrze zostało nowocześnie wystylizowane, choć materiały z których je wykonano mogłyby być lepsze. 206 nie grzeszy przestronnością, cztery osoby mogą nim podróżować wygodnie tylko na krótkich dystansach. W bagażniku zmieszczą się co najwyżej duże zakupy.

Zobacz również: Opinie kierowców o Peugeocie 206

Jednak czy to może przeszkadzać młodemu człowiekowi? Mały lew aż prosił się o szaloną wersję sportową, która ostatecznie pojawiła się w 2003 roku pod nazwą RC. Dwulitrowa jednostka generuje 177 KM. W rezultacie mała, francuska rakieta osiąga setkę w 6,4 sekundy i rozpędza się do 220 km/h! Wyposażenie seryjne obejmuje klimatyzację, system audio ze zmieniaczem płyt kompaktowych, zestaw airbagów, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, systemy stabilizacji jazdy (ESP) i ABS z elektronicznym rozdzielaniem siły hamowania.

Popularność 206 jest ogromna. W momencie premiery produkowano 2500 egzemplarzy dziennie. Niestety ich jakość jest daleka od ideału. Warto zwrócić uwagę na stan belki tylnego zawieszenia, wycieki z układu wspomagania kierownicy, czy stan wentylatora chłodnicy. W wersjach 3-drzwiowych należy sprawdzić działanie mechanizmu odchylania fotela. Jak widać lista usterek jest długa, a studiując fora internetowe można natknąć się na szereg dramatycznych opisów. Nie należy jednak ulegać paranoi – dobrze utrzymany i regularnie serwisowany Peugeot 206 może dostarczyć swojemu właścicielowi wiele radości, a w wersji RC – również sportowe emocje.

Włoska rakieta

Jak na tym tle wypada Punto HGT? Fiat jest nieco przestronniejszy niż 206-stka, jednak i tu 4 osoby nie powinny podróżować zbyt długo. Materiały we wnętrzu pozostawiają wiele do życzenia, za to gruba kierownica świetnie leży w dłoniach. Bagażnik jest nieco większy niż w 206 i ma pojemność 265 litrów. Wyposażenie jest równie bogate, co w Peugeocie, a w jego skład wchodzą m.in. poduszki dla kierowcy i pasażera plus poduszki powietrzne boczne, halogeny, ABS i estetyczne aluminiowe felgi. Emocje można ostudzić klimatyzacją lub posłuchać muzyki na fabrycznym radiu z odtwarzaczem CD.

Pod maską HGT został zainstalowany motor 1,8l o mocy 130KM znany z Lancii Lybry. Osiągi tak wyposażonego Punto są nieco gorsze niż RC. Setka pojawia się na liczniku po 8 sekundach, a prędkość maksymalna to 210 km/h. Zawieszenie zostało poprawione, dzięki czemu samochód prowadzi się pewnie, nawet przy większych prędkościach. Pewnym nieporozumieniem jest zastosowanie 5-biegowej skrzyni biegów (słabszy model Punto Sporting, był wyposażany w 6-biegowy mechanizm). Punto niesie ze sobą kilka charakterystycznych dla Fiatów usterek: pękający alternator i drobne usterki elektryczny nie powinny dziwić. Pod dłuższym użytkowaniu drzwi na zawiasach mogą się nieco opuścić.

Zobacz również: Opinie kierowców o Fiacie Punto

Który z tych samochodów jest lepszy? 206 RC jest z pewnością „ostrzejszy”. Prowadząc gorącego lwa mamy wrażenie obcowania z prawdziwym samochodem sportowym. Jego fotele świetnie trzymają na boki, a twarde zawieszenie pozwala pokonywać zakręty ze znacznymi prędkościami. Punto oferuje zupełnie inne wrażenia niż RC. HGT to „przyprawiony” samochód miejski. Odnosi się wrażenie, że na torze Punto nie miałoby szans, jednak w mieście i na trasie jego osiągi wywołają uśmiech na twarzy niejednego licealisty … i nie tylko.

Ta różnica przekłada się na cenę. Bardziej „dojrzały” model RC kosztuje średnio 20 tysięcy złotych, a Punto HGT jest średnio o 8 tysięcy tańsze. Na rynku czasami pojawia się Punto HGT Abarth – jest to limitowana seria z dodatkowym pakietem wizualnym. Średnio koszt tak doposażonego modelu to około 15 tysięcy złotych.

Fiat Punto jest nieco przestronniejszy niż 206-stka, jednak i tu 4 osoby nie powinny podróżować zbyt długo. fot. Fiat
Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Jak przygotować się do zmian 2023
Jak przygotować się do zmian 2023
Tylko teraz
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Przejście sugerowane: co to jest, jak wygląda, przepisy

    Pieszy może tu legalnie przejść przez jezdnię, ale punkt ten tak właściwie przejściem dla pieszych nie jest. Przejście sugerowane to dziwna konstrukcja, która nakłada na przechodzącego przez jezdnię nowe obowiązki.

    70 lat temu zbudowano polski samochód Pionier

    70 lat temu powstał prototyp samochodu Pionier. Po wojnie była to jedna z pierwszych prób stworzenia auta rodzimej konstrukcji.

    Na wakacje samochodem po Europie. Gdzie jest najwięcej fotoradarów?

    Wyjazd autem na wakacje za granicę jest coraz bardziej popularny. Polscy kierowcy mogą jednak przeżyć szok w poszczególnych państwach UE. Wszystko za sprawą fotoradarów, których jest znacznie więcej niż w Polsce.

    Jakich samochodów elektrycznych szukają Polacy?

    Dziś mamy listę 20 najbardziej poszukiwanych aut elektrycznych. I choć kluczowym warunkiem zakupu jest uzyskanie dotacji, nabywcy aut elektrycznych mają trudny wybór. Czasami bowiem warunki programu "Mój elektryk" wykluczają mocniejszą baterię.

    Biurowa sieć ładowania aut elektrycznych. Zachęta do zakupu elektryka?

    Budowa biurowej sieci ładowania aut elektrycznych może się stać zachętą do zakupu elektryka, ale i pozapłacowym benefitem dla pracownika. Firmowe sieci ładowania pojazdów elektrycznych natomiast warto planować perspektywicznie. To ogranicza koszty.

    Czy Polacy przesiądą się na rowery elektryczne, jeśli dostaną dotację na ich zakup?

    Rynek rowerów elektrycznych rozwija się w Polsce powoli, głównie z powodu wysokich cen takich pojazdów. To właśnie one są główną przeszkodą w zakupie elektryka – przypominają eksperci Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przy okazji Światowego Dnia Roweru, przypadającego 3 czerwca. Czy rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie dopłat do zakupu elektrycznych dwóch kółek?

    Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

    Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

    Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

    Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8 (2014 – 2023). Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8 (2007 – 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.