REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Punto HGT czy Peugeot 206RC?

Michał Łuczyński
Peugeot 206 od swojego debiutu w 1998 zjednał sobie rzesze fanów. Zgrabna sylwetka, zarówno w wersji 3 jak i 5-drzwiowej, zwraca uwagę nawet po 12 latach od premiery. fot. Peugeot
Peugeot 206 od swojego debiutu w 1998 zjednał sobie rzesze fanów. Zgrabna sylwetka, zarówno w wersji 3 jak i 5-drzwiowej, zwraca uwagę nawet po 12 latach od premiery. fot. Peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Liceum to specyficzny okres w życiu młodych ludzi. Poza nauką, jest to również czas na nieskrępowaną zabawę, pierwszą miłości i pierwszy samochód. Oto kandydaci: Peugeot 206 RC i Punto HGT.

Maluch z Francji

Peugeot 206 od swojego debiutu w 1998 zjednał sobie rzesze fanów. Zgrabna sylwetka, zarówno w wersji 3 jak i 5-drzwiowej, zwraca uwagę nawet po 12 latach od premiery. Również wnętrze zostało nowocześnie wystylizowane, choć materiały z których je wykonano mogłyby być lepsze. 206 nie grzeszy przestronnością, cztery osoby mogą nim podróżować wygodnie tylko na krótkich dystansach. W bagażniku zmieszczą się co najwyżej duże zakupy.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Peugeocie 206

REKLAMA

Jednak czy to może przeszkadzać młodemu człowiekowi? Mały lew aż prosił się o szaloną wersję sportową, która ostatecznie pojawiła się w 2003 roku pod nazwą RC. Dwulitrowa jednostka generuje 177 KM. W rezultacie mała, francuska rakieta osiąga setkę w 6,4 sekundy i rozpędza się do 220 km/h! Wyposażenie seryjne obejmuje klimatyzację, system audio ze zmieniaczem płyt kompaktowych, zestaw airbagów, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, systemy stabilizacji jazdy (ESP) i ABS z elektronicznym rozdzielaniem siły hamowania.

Popularność 206 jest ogromna. W momencie premiery produkowano 2500 egzemplarzy dziennie. Niestety ich jakość jest daleka od ideału. Warto zwrócić uwagę na stan belki tylnego zawieszenia, wycieki z układu wspomagania kierownicy, czy stan wentylatora chłodnicy. W wersjach 3-drzwiowych należy sprawdzić działanie mechanizmu odchylania fotela. Jak widać lista usterek jest długa, a studiując fora internetowe można natknąć się na szereg dramatycznych opisów. Nie należy jednak ulegać paranoi – dobrze utrzymany i regularnie serwisowany Peugeot 206 może dostarczyć swojemu właścicielowi wiele radości, a w wersji RC – również sportowe emocje.

Włoska rakieta

REKLAMA

Jak na tym tle wypada Punto HGT? Fiat jest nieco przestronniejszy niż 206-stka, jednak i tu 4 osoby nie powinny podróżować zbyt długo. Materiały we wnętrzu pozostawiają wiele do życzenia, za to gruba kierownica świetnie leży w dłoniach. Bagażnik jest nieco większy niż w 206 i ma pojemność 265 litrów. Wyposażenie jest równie bogate, co w Peugeocie, a w jego skład wchodzą m.in. poduszki dla kierowcy i pasażera plus poduszki powietrzne boczne, halogeny, ABS i estetyczne aluminiowe felgi. Emocje można ostudzić klimatyzacją lub posłuchać muzyki na fabrycznym radiu z odtwarzaczem CD.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod maską HGT został zainstalowany motor 1,8l o mocy 130KM znany z Lancii Lybry. Osiągi tak wyposażonego Punto są nieco gorsze niż RC. Setka pojawia się na liczniku po 8 sekundach, a prędkość maksymalna to 210 km/h. Zawieszenie zostało poprawione, dzięki czemu samochód prowadzi się pewnie, nawet przy większych prędkościach. Pewnym nieporozumieniem jest zastosowanie 5-biegowej skrzyni biegów (słabszy model Punto Sporting, był wyposażany w 6-biegowy mechanizm). Punto niesie ze sobą kilka charakterystycznych dla Fiatów usterek: pękający alternator i drobne usterki elektryczny nie powinny dziwić. Pod dłuższym użytkowaniu drzwi na zawiasach mogą się nieco opuścić.

Zobacz również: Opinie kierowców o Fiacie Punto

Który z tych samochodów jest lepszy? 206 RC jest z pewnością „ostrzejszy”. Prowadząc gorącego lwa mamy wrażenie obcowania z prawdziwym samochodem sportowym. Jego fotele świetnie trzymają na boki, a twarde zawieszenie pozwala pokonywać zakręty ze znacznymi prędkościami. Punto oferuje zupełnie inne wrażenia niż RC. HGT to „przyprawiony” samochód miejski. Odnosi się wrażenie, że na torze Punto nie miałoby szans, jednak w mieście i na trasie jego osiągi wywołają uśmiech na twarzy niejednego licealisty … i nie tylko.

Ta różnica przekłada się na cenę. Bardziej „dojrzały” model RC kosztuje średnio 20 tysięcy złotych, a Punto HGT jest średnio o 8 tysięcy tańsze. Na rynku czasami pojawia się Punto HGT Abarth – jest to limitowana seria z dodatkowym pakietem wizualnym. Średnio koszt tak doposażonego modelu to około 15 tysięcy złotych.

Fiat Punto jest nieco przestronniejszy niż 206-stka, jednak i tu 4 osoby nie powinny podróżować zbyt długo. fot. Fiat
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA