REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Punto HGT czy Peugeot 206RC?

Michał Łuczyński
Peugeot 206 od swojego debiutu w 1998 zjednał sobie rzesze fanów. Zgrabna sylwetka, zarówno w wersji 3 jak i 5-drzwiowej, zwraca uwagę nawet po 12 latach od premiery. fot. Peugeot
Peugeot 206 od swojego debiutu w 1998 zjednał sobie rzesze fanów. Zgrabna sylwetka, zarówno w wersji 3 jak i 5-drzwiowej, zwraca uwagę nawet po 12 latach od premiery. fot. Peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Liceum to specyficzny okres w życiu młodych ludzi. Poza nauką, jest to również czas na nieskrępowaną zabawę, pierwszą miłości i pierwszy samochód. Oto kandydaci: Peugeot 206 RC i Punto HGT.

Maluch z Francji

Peugeot 206 od swojego debiutu w 1998 zjednał sobie rzesze fanów. Zgrabna sylwetka, zarówno w wersji 3 jak i 5-drzwiowej, zwraca uwagę nawet po 12 latach od premiery. Również wnętrze zostało nowocześnie wystylizowane, choć materiały z których je wykonano mogłyby być lepsze. 206 nie grzeszy przestronnością, cztery osoby mogą nim podróżować wygodnie tylko na krótkich dystansach. W bagażniku zmieszczą się co najwyżej duże zakupy.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Peugeocie 206

REKLAMA

Jednak czy to może przeszkadzać młodemu człowiekowi? Mały lew aż prosił się o szaloną wersję sportową, która ostatecznie pojawiła się w 2003 roku pod nazwą RC. Dwulitrowa jednostka generuje 177 KM. W rezultacie mała, francuska rakieta osiąga setkę w 6,4 sekundy i rozpędza się do 220 km/h! Wyposażenie seryjne obejmuje klimatyzację, system audio ze zmieniaczem płyt kompaktowych, zestaw airbagów, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, systemy stabilizacji jazdy (ESP) i ABS z elektronicznym rozdzielaniem siły hamowania.

Popularność 206 jest ogromna. W momencie premiery produkowano 2500 egzemplarzy dziennie. Niestety ich jakość jest daleka od ideału. Warto zwrócić uwagę na stan belki tylnego zawieszenia, wycieki z układu wspomagania kierownicy, czy stan wentylatora chłodnicy. W wersjach 3-drzwiowych należy sprawdzić działanie mechanizmu odchylania fotela. Jak widać lista usterek jest długa, a studiując fora internetowe można natknąć się na szereg dramatycznych opisów. Nie należy jednak ulegać paranoi – dobrze utrzymany i regularnie serwisowany Peugeot 206 może dostarczyć swojemu właścicielowi wiele radości, a w wersji RC – również sportowe emocje.

Włoska rakieta

REKLAMA

Jak na tym tle wypada Punto HGT? Fiat jest nieco przestronniejszy niż 206-stka, jednak i tu 4 osoby nie powinny podróżować zbyt długo. Materiały we wnętrzu pozostawiają wiele do życzenia, za to gruba kierownica świetnie leży w dłoniach. Bagażnik jest nieco większy niż w 206 i ma pojemność 265 litrów. Wyposażenie jest równie bogate, co w Peugeocie, a w jego skład wchodzą m.in. poduszki dla kierowcy i pasażera plus poduszki powietrzne boczne, halogeny, ABS i estetyczne aluminiowe felgi. Emocje można ostudzić klimatyzacją lub posłuchać muzyki na fabrycznym radiu z odtwarzaczem CD.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod maską HGT został zainstalowany motor 1,8l o mocy 130KM znany z Lancii Lybry. Osiągi tak wyposażonego Punto są nieco gorsze niż RC. Setka pojawia się na liczniku po 8 sekundach, a prędkość maksymalna to 210 km/h. Zawieszenie zostało poprawione, dzięki czemu samochód prowadzi się pewnie, nawet przy większych prędkościach. Pewnym nieporozumieniem jest zastosowanie 5-biegowej skrzyni biegów (słabszy model Punto Sporting, był wyposażany w 6-biegowy mechanizm). Punto niesie ze sobą kilka charakterystycznych dla Fiatów usterek: pękający alternator i drobne usterki elektryczny nie powinny dziwić. Pod dłuższym użytkowaniu drzwi na zawiasach mogą się nieco opuścić.

Zobacz również: Opinie kierowców o Fiacie Punto

Który z tych samochodów jest lepszy? 206 RC jest z pewnością „ostrzejszy”. Prowadząc gorącego lwa mamy wrażenie obcowania z prawdziwym samochodem sportowym. Jego fotele świetnie trzymają na boki, a twarde zawieszenie pozwala pokonywać zakręty ze znacznymi prędkościami. Punto oferuje zupełnie inne wrażenia niż RC. HGT to „przyprawiony” samochód miejski. Odnosi się wrażenie, że na torze Punto nie miałoby szans, jednak w mieście i na trasie jego osiągi wywołają uśmiech na twarzy niejednego licealisty … i nie tylko.

Ta różnica przekłada się na cenę. Bardziej „dojrzały” model RC kosztuje średnio 20 tysięcy złotych, a Punto HGT jest średnio o 8 tysięcy tańsze. Na rynku czasami pojawia się Punto HGT Abarth – jest to limitowana seria z dodatkowym pakietem wizualnym. Średnio koszt tak doposażonego modelu to około 15 tysięcy złotych.

Fiat Punto jest nieco przestronniejszy niż 206-stka, jednak i tu 4 osoby nie powinny podróżować zbyt długo. fot. Fiat
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc

Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o najświeższych statystykach dotyczących wykroczeń przekroczenia dozwolonej prędkości.

Uwaga kierowcy! Jest ostrzeżenie przed opadami śniegu i ślizgawicą

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ostrzega: dziś w nocy i jutro rano opady deszczu będą zamarzały. Jest duże prawdopodobieństwo oblodzenia. Należy więc zachować szczególną ostrożność na drodze i nie tylko. Śnieg spadnie w niedzielę.

Jakiego samochodu szukają Polacy, gdy chcą wymienić pojazd [RAPORT]

Polacy planujący wymianę samochodu rozglądają się raczej za opcją używaną z silnikiem spalinowym. Tak deklaruje 55 proc. ankietowanych raportu Santander Consumer Multirent. Jakie kwoty mają w planach przeznaczyć?

Nie słabnie popyt na nowe samochody. W listopadzie do grona liderów, w tym Toyoty, dołączył nieoczekiwanie Ford

Popyt na nowe auta – zarówno osobowe jak i dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony nie słabnie. W tej drugiej kategorii listopad przyniósł niespodziankę – Renault na fotelu lidera zajmowanym przez tę markę od niepamiętnego czasu zastąpił Ford.

REKLAMA

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

REKLAMA